Burn-out wie ook??? - deel 2

02-04-2010 20:12 802 berichten
Alle reacties Link kopieren
bij deze... part two

Zal hieronder nog even de originele openings post plaatsen:

hoihoi,

Weet sinds aantal weken dat ik 'gezegend' ben

met een burnout/overspannen.

heb medicijnen, en ben inmiddels in mijn hoofd

iets rustiger, maar ook wel heel erg moe.

nou ja dat hoort bij een burnout, maar ik ben toch

opzoek naar mensen die het ook hebben of hebben gehad,

om ervaringen uit te wisselen e.d.

gr. Phoebe

Dat we hier nog maar weer veel ervaringen kunnen delen en steun kunnen vinden bij elkaar!!
Sappie! Maak er een fijn avondje van vanavond en denk goed aan jezelf, en blijf een uitlaatklep zoeken he!

Ik gisteren een heerlijke dag gehad, 10 km gefietst (!!), gewinkeld, en smiddags nog visite. Ik had niet het gevoel dat het teveel was, maar vandaag zet ik er wel een niks doe dagje tegenover.. Ik ben nog steeds wel zwaar angstig voor de tandarts dinsdag,maarja het moet!

Fijne zondag!
hoi allemaal,

even een echo post van mij..

Maar heb gister echt een rot dag gehad. Heb een ongeluk gehad met mn auto. Was nog niet eens de straat uit.. Reed weg van de parkeerplaats was al uitgedraaid en wilde wegrijden toen er met een noodgang een scooter aankwam. Die zag mij te laat en kon niet voldoende afremmen. Hij knalde tegen de zijkant van mijn auto.. Flinke schade aan de auto, gelukkig geen lichamelijk letsel. Die scooter reed nog door ook. Na hij mij verrot had gescholde. Al kwam hij later wel weer terug. Kreeg een flinke paniekaanval met hyperventilatie.. Ben me zo rot geschrokken. Volgens 2 getuigen was het de schuld van de scooter. Maar hoop dat de verzekering er ook zo over denkt..

Heb de hele middag en avond weer in bed gelegen. Was zo moe.. Vandaag eigenlijk nog steeds niet goed fit, moet zo wel naar mijn werk. Zit te twijfelen of ik heel even ga of helemaal niet. Durf de auto nauwelijks meer in.. Kan ik er ook nog wel weer bij hebben...

Had zaterdag juist zo'n leuke dag gehad was naar de stad geweest voor het eerst weer met mijn moeder. Ben wel iets te lang geweest was daarna dood op,maar was het waard.

Hmm denk dat ik toch maar even een uurtje probeer. Heb ik tenminste een klein beetje afleiding..

liefs kris
Jeetje Kris wat een schrik!! Niet alleen de aanrijding maar ook nog eens verrot worden gescholden..heel asociaal..

Heb je nog wat kunnen doen vanochtend? Wees maar heel lief voor jezelf! Sterkte!
@ Krisje bah, daar moet ik echt niet aan denken. Kan me voorstellen dat je je rot geschrokken bent! Ben je nog aan het werk gegaan? Sterkte meis!

@ Sappie, ook voor jou een . Heb je een leuke avond gehad? En wanneer ga je precies weer aan het werk? Ook voor jou veel sterkte, het is niet fijn als je niet gelukkig bent thuis, zeker niet in deze situatie.

Pil nr 3 gisteren soldaat gemaakt. Weinig last gehad. Ik heb wel 's ochtends als ik op sta een heel raar gevoel, alsof ik moet wennen aan mijn lijf. Een raar soort nervositeit of zo. Maar verder gaat het best goed met me.

Voor iedereen verder een hele fijne dag!
Goedemorgen,

Joh Kris, wat waardeloos! Kan je er inderdaad niet bij hebben. Ik heb vorige week zelf ook een aanrijding gehad. Was helemaal mijn schuld, die ander zat in mijn dode hoek en ik zag haar niet. Gelukkig viel de schade heel erg mee (denk ik, moet nog getaxeerd worden). Maar je schrikt je echt rot. Ik had een aantal kinderen in de auto vanwege een kinderfeestje. Omdat het niet heel hard ging, vonden de kinderen het eigenlijk wel heel interessant, maar ik kon wel janken.

Houd je maar lekker rustig hoor, knuffel van deze kant!

Sappie, moeilijke situatie waar je in zit. Hoewel het aan de ene kant misschien niet het beste moment is voor een scheiding (wanneer wel trouwens?), kan het ook veel goeds voor je doen. Als de relatie zoveel energie uit je zuigt, geeft het misschien juist wel opluchting. Ik wens je heel veel wijsheid en liefs.

Mo78, fijn dat je wat aan de ad hebt, en dat je er weinig last van hebt. Hopelijk blijft dat zo! Je vroeg hoe oud mijn kids zijn: 8, 12 en 14. De oudste 2 zijn wel heel lief, maar ook aan het puberen dus hun begrip is wisselend. De jongste hebben we gezegd dat ik heel erg moe ben en daardoor veel moet huilen. Maar hij begrijpt het niet altijd goed dat ik dan geen zin heb in (drukke) vriendjes over de vloer. Het is ook net een kind he?

Rendiertje, ik heb totaal geen ervaringen met haptonomen, dus wat dat betreft heb je niets aan me. Het lijkt me inderdaad wel goed, zoals je zelf al schrijft, om meteen open kaart te spelen. Dan kan hij/zij er maar rekening mee houden!

Juiaatje, dat perfectionistische herken ik heel goed! Bij mij moet alles ook precies zoals ík het wil. Kan ook echt in paniek raken als iemand iets anders doet dan zoals ik het gepland had. Ik ben een enorme controlfreak. Volgens de huisarts moet ik daar vanaf, maar dat zal niet meevallen. Daarbij heb ik allerlei tics en ben ik vreselijk bang dat er dingen niet goed gaan als ik die niet uitvoer. Zo kan ik zomaar 2 minuten doen over het dichtdraaien van mijn mascara. Ik weet dat het niet normaal is, maar durf het ook niet te laten.

Met mij gaat het best goed eigenlijk. Ik denk toch, of hoop het in ieder geval, dat ik nog niet te ver "heen" was. Ik besef wel heel goed dat ik echt aan dingen moet werken, om niet dieper te zakken en niet overmoedig moet worden van goede dagen. Het kan zomaar weer omslaan heb ik gemerkt.

Donderdag komen mijn 2 leidinggevenden op visite. Ze wilden eigenlijk dat ik op het werk bij hen langskwam, maar dat zie ik echt niet zitten. Ik kan zomaar in huilen uitbarsten, en dat doe ik toch niet graag op het werk waar al mijn collega's me dan met rode ogen zien vertrekken. Ik moest wel even aandringen, want zij vonden het beter dat ik naar het werk kwam. "Dan was ik er even uit". Het voelde wel heel goed dat ik voet bij stuk heb gehouden dat ze hierheen moesten komen. Nee zeggen is iets wat ik niet zo goed kan, dus het was echt een kleine overwinning.

Heel veel liefs voor iedereen!
dank voor jullie lieve reacties. Ik ben toch maar even naar het werk gegaan. En dat ging toch nog beter dan verwacht al ben ik niet lang gewees. Ben nu wel weer erg moe, maar kan het lekker rustig aan doen.

Gnoompje: jij dus ook al een ongeluk gehad! En dan nog wel met kinderen in de wagen. Gelukkig dat er alleen materiele schade was, dat is al erg genoeg! Begrijp helemaal dat je wel kon janken..

Fijn dat het verder vrij goed met je gaat. Maar pas goed op jezelf, zodat je verder vooruit blijft gaan!

Browneyedgirl: wow wat heb jij veel gedaan op een dag, 10 km fietsen, winkelen en nog visite. En ik was na even winkelen al helemaal op... Soms denk ik ben ik niet veel te vroeg weer begonnen met werken. Kan die simpele dingen die ik hier lees: bios, winkelen,op visitte gaan etc nog maar nauwelijks volhouden. Volgens mijn vriend moet ik weer beter balans gaan zoeken in prive en werk. En daar heeft hij helemaal gelijk in. Ben op het moment weer erg gericht op alleen het werken..Vandaar dit weekend maar gaan winkelen..

Juiaatje: Ook ik hier heel perfectionistisch... Het is niet alleen maar negatief natuurlijk.. Al moet je er wel van bewust zijn dat je niet door slaat.. waar ik me de afgelopen jaren dus niet genoeg bewust van was.. en kijk het resultaat. Ik probeer ook zoveel mogelijk energie op te doen op de dagen dat ik niet werk. Volgens mij zijn wij hier de enige twee die weer aan het reintegreren zijn of zijn er nog meer? Ben je al weer aan je volledige uren? Of nog aan het opbouwen, hoeveel werk je nu?

Mo78: fijn te horen dat het met jou ook weer wat beter gaat!

Rendiertje: Ik heb ook niet zo veel ervaring met een haptonoom. Heb wel goede ervaringen met een psycho somatisch fysiotherapeut. Volgens mij lijkt dat wel op elkaar. Misschien kun je eens kijken of dat anders een optie is. Hoef je ook niet in je onderbroek hoor

groetjes kris
,
anoniem_26533 wijzigde dit bericht op 13-08-2010 20:36
Reden: privacy
% gewijzigd
@Krisje wat super goed van je!!! Geef jezelf een schouderklopje he, dat je ondanks zo iets groots toch gegaan bent. Vind ik stoer!!

@Mo wat fijn dat je nog weinig merkt vd pillen! Ga zo door!

@Krisje en Juliaa, Perfectionistisch hier ook, en ook heel graag weten waar ik aan toe ben. Onverwachte verrassingen vind ik maar moeilijk te waarderen haha, hoe leuk ook.. Ik plan het liefst m'n dag of week zo 'strak' mogelijk..maar eigenlijk wil ik dat ook liever niet. Ik wil ook altijd weten hoe lang visite blijft of hoe lang een uitje duurt ofzo.. wat niet altijd zo enthousiast overkomt terwijl ik het wel echt leuk vind!!.. Daar schaam ik wel een beetje voor en ik hoop niet dat mensen het doorhebben.

k ben soms erg jaloers op van die flierefluiters die wel zien wat de dag brengt!! Oké, dat is weer het andere uiterste..maar iets meer 'loslaten' dat moet ik ook nog leren.

Ik ben zenuwachtig voor de tandarts morgen . Ik bereid me voor op een kies die getrokken gaat worden , dan valt het wellicht en hopelijk mee.. Nouja, wat moet dat moet...

Fijne dag, hier wel zon Summer, en de komende week wordt het steeds beter geloof ik!!
Even geen puff om op iedereen te reageren, maar ik denk aan jullie en leef met jullie mee.

@BEG sterkte morgen. Vraag om goed veel verdoving dan heb ik je in ieder geval geen pijn. Ik tel altijd van 1 tot 100 en dan ben ik al een heel eind. Misschien een tip

@Sappie ooh wat een moeilijke situatie zeg. Ik heb er ook in gezeten en weet wat het is. Scheiden is wel heel definitief. Mijn psycholoog zei dat het in deze fase van een BO / depressie niet verstandig is om grote belangrijke beslissingen te nemen (ging over iets anders overigens). Ik denk dat zij hier wel gelijk in heeft. Je ziet dingen nu in een ander daglicht. Moeilijk hoor. Denk er goed over na voodat je een beslissing neemt. Als je je hart erover wil luchten, ben je welkom. Ik ben nog jong, maar heb op dit gebied helaas al wat ervaring (zijn nog wel bij elkaar hoor)

Hier een redelijke dag. Wel erg moe, maar even niet zo depri. Ik probeer even niet aan alle afspraken die deze week gepland staan te denken. Ik heb mijn uurtje wandelen al achter de rug en ga nu even lekker op de bank hangen. Ik was opnieuw afgevallen dus ik heb mezelf maar getrakteerd op een zak drop.

Herkent iemand van jullie dat afvallen? Zou het door de AD komen of doordat alles nu zoveel energie kost?
Toch misschien beter niet naar school kunnen gaan gister, voel me heel slecht vandaan.. Ben nog niet eens in staat boodschappen te doen of een wandeling te maken.. :(
He Krisje, wat vervelend. Doe rustig aan en besef je dat het wel een overwinning was wat je gisteren hebt gedaan.

@ Brown Eyed Girl, sterkte vandaag (is toch vandaag?).

@ Rendiertje, ik val al af sinds het ontstaan van de klachten eind 2008, in totaal ruim 15 kilo. Nu vind ik dat een prettige bijkomstigheid moet ik zeggen waar ik ook wel bewust mee bezig ben. Ik denk dat de stress inderdaad eea een handje heeft geholpen.

Fijne dag iedereen!
Hoi, even een snel vraagje... ben er nog niet aan toegekomen om alles terug te lezen namelijk, komt nog!!

Ik las afgelopen week dat iemand... sappie dacht ik... een aanslagbrief van de belasting had gehad met dagtekening 22 mei. Het geld was nog niet gestort vanwege een storing....

Ik heb dus hetzelfde, ook 22 mei en nog geen geld. Ik zag dat jij gebeld had met de belastingdienst, konden zij je al meer vertellen over wanneer het wel gestort gaat worden?
Hey allemaal,

Jammer, ik ben niet echt afgevallen terwijl het wel zou mogen, ik ben eerder aangekomen bij hetzelfde gezonde eetpatroon. Iedereen reageert dus weer anders op spanning.

Bij tandarts geweest met knikkende knieën! Eigenlijk zei hij dat de kies eruit moest, maar na foto's e.d. toch besloten om het eerst te proberen met een vulling..maar als die eraf breekt wordt het toch getrokken. Het was een heel vreemde breuk, en het kan zijn dat ik door mn BO onbewust s nachts spanning zet op mn kaken en kiezen.. dus daar ben ik niet zo blij mee. Maar toch wel even opgelucht! Nu even rustig in het zonnetje 'afkicken'...

Krisje lekker rustig aan hoor, zo herkenbaar die sterk wisselende dagen en zwaar K***, want je kunt geen planning maken op die manier... Misschien is dat wat de BO mij iig moet leren, dat ik wat meer 'go with the flow' moet worden ..
Hoi,

Ook ik ben vanaf februari in de ziektewet beland met de diagnose depressief. Altijd dacht ik dat mensen die thuis kwamen te zitten zich min of meer 'aanstelden'. Nou niet dus!! Ik krijg ook genoeg reacties van mensen die zeggen ach je bent nog gezond en kijk eens naar mensen die erge ziektes hebben.

Dus ik ben zo blij dat er meerdere mensen zijn die zich exact voelen zoals ik me voel. Vooral het in het begin NIETS maar dan ook niets willen. Alleen maar slapen en moe zijn van je gedachtes. In het begin heb ik me zo schuldig gevoeld over mijn werk. Nu ben ik zover dat ik zit te denken mijn leven rigoreus om te gooien. Ik ga al verhuizen naar de andere kant van Nederland. Het is nu zo dat ik bezig ben met ander werk. Mijn arbo arts heeft gezegd dat ik gewoon kan solliciteren. Nu is mijn vraag heeft een van jullie ervaring met het ontslag nemen en hoe de ervaringen zijn daarin? Ik ben voor 60% beter gemeld maar voel me absoluut niet zo. Probleem is dat ik mijn werk goed wil afronden zodat hier zonder schuldgevoel naar terug hoef te kijken.

Oh ja ik las wat over afvallen. Nou zolang ik stress heb krijg ik geen hap door mijn keel. Net of er een blokkade zit. Hierdoor ben ik nu voornamelijk aan de drinkontbijt. Toch wat vezels

Iedereen heel veel sterkte
Zo, ben ik weer.

ging even goed mis hier de afgelopen paar dagen en gisteren ben ik compleet doorgedraaid. Werd gewoon een beetje bang voor mezelf. Het lijkt of het steeds een paar weken goed gaat en dat ik dan mega terug val. Alleen worden die terugvallen steeds heftiger. Mijn man heeft zelfs mijn ouders gebeld en die zijn afgelopen nacht gekomen. maar daar werd ik ook niet beter van, want heb een brief naar mijn ouders gestuurd met heel veel dingen over vroeger die mij dwars zitten en heb ook even het contact verbroken. Wil best over een tijdje met ze praten over alles uit die brief maar wil nu even rust van hun kant.

Vanmorgen zijn mijn man en ik naar de huisarts gegaan en hij belt mijn psycholoog om te vragen of mijn vervolg behandeling vervroegd kan worden, want zo gaat het niet.

Zou vanavond naar de vergadering gaan op mijn werk en donderdag voor het eerst weer een uurtje op de groep maar mijn man heeft mijn leidinggevende gebeld om te zeggen dat het dus mis is gegaan en ik niet kom. Ze belt mij morgen op en dan zie ik wel verder. Maar voorlopig dus even geen werk...gaat gewoon niet. Moet weer heel erg aan mezelf gaan denken.

Afgelopen nacht was zo heftig dat ik mijn tas zelfs gepakt had en zei dat ze me maar op moesten nemen. En heel erg, de kids werden 2 x wakker door het hele gedoe. Heb er later zo om moeten huilen. Lag bijna te hyperventileren in bed.

Ben nu doodmoe, ondanks dat ik vanmiddag nog even mijn bedje ben ingekropen.

Scheiden is even van de baan, was denk ik ook door de hele situatie en de dokter heeft ook wat advies en tips gegeven. Is was gewoon de afgelopen 2 dagen voor geen rede vatbaar.

Even rustig aan doen weer. Alleen balen, mijn man wilde vandaag en morgen vrij nemen voor mij. Werd hij vanmorgen terug gebeld dat hij toch echt moest komen werken want ze hadden flinke onderbezetting. Hij is vanmiddag pas gegaan toen ik in bed lag. maar ben benieuwd voor morgen. dochter is de hele dag thuis en zoontje smiddags. Even kijken hoe het gaat en anders hebben ze toch echt pech op het werk van mijn man. die vond het ook heel moeilijk om vanmiddag te gaan werken.

Heb even geen puf om op iedereen te reageren....alleen kelinci.....ik was dat van de belastingdienst. Heb gebeld en inmiddels is sinds vandaag het geld er. Zou even bellen als dat bij jou niet is. Het moest er begin deze week opstaan zeiden ze dus geld ook voor jou.

meiden, bedankt dat ik weer even mijn hart kon luchten. dit was echt een mega erge terugval en heel heftig. Hoop dat nooit meer te hebben want dan wil ik ook iets van medicijnen hebben. dit is niet leuk en al helemaal niet voor de kids. die blik op het gezicht van mijn zoontje. begin nu weer te huilen.
Lieve sappie, ik ben te moe voor inhoudelijke reactie maar een hele dikke ! Sterkte!!
Hi Sappie,

Ik heb het allemaal niet gevolgd maar het klinkt erg naar waar je doorheen gaat. Wilde even zeggen knuffel van mij....

Liefs
Lieve Sappie,

Wat ontzettend rot dat je zo'n grote terugval hebt gehad. Doe het maar heel rustig aan vandaag, blijf er in geloven dat je er weer uit komt. Al is dat nu natuurlijk heel erg moeilijk! Zo te horen, is je man er nu wel voor je gelukkig... Ook van mij een hele dikke knuffel.

Pokery welkom hier! Zal binnenkort even wat meer inhoudelijk reageren.

liefs Kris
Een dikke knuffel voor jou Sappie, en heel veel sterkte!
Ook een dikke knuffel van mij, Sappie. Ik weet niet zo goed hoe ik op je post moet reageren, maar ik denk aan je.

@Pokery Welkom hier. Met solliciteren / ontslag nemen gelukkig geen ervaring. Gelukkig heb ik ondanks dat ik van baan ben veranderd wel mijn vaste contract behouden. Anders had ik het nu ook wel op mijn buik kunnen schrijven.

Ik lees dat jij ook de diagnose depressief heb. Gebruik jij anti- depressiva?

Dat van het drinkontbijt is erg herkenbaar. Ik heb er maanden op geleefd. Zowel ontbijt als lunch bestond uit een glaasje sap. Sinds een aantal weken ben ik hier van af. Ik probeer nu gezond te eten met af en toe een bewust snoep moment.

@BEG Fijn dat je de tandarts overleefd heb Weer wat overwonnen. Nu hopen dat de vulling blijft zitten.

Ik voel me op het moment weer erg depri. Ik heb er gewoon geen zin meer in. Er wordt voor mijn gevoel zoveel van mij verlangt terwijl ik zo moe ben.

Gisteren kwamen er wat naaste collega's op bezoek. Ik merkte dat ik hierbij veel moeite moest doen om het gesprek te volgen. Ik kon moelijk onthouden wie wat zei. Ook had ik het idee dat ik mijzelf zat te verdedigen. Al met al niet echt een bevredigend gevoel aan over gehouden.

Gisteravond weer een huilbui. Hierdoor vannacht slecht geslapen. Straks moet ik naar de arbo-arts. Ik zie er erg tegenop. Wat nu als ik weer aan het werk moet? Ik twijfel over hoe eerlijk ik moet zijn over mijn persoonlijke problemen.

Maar goed, de zon schijnt en het lijkt wat warmer te worden. Laten we hier maar proberen van te genieten vandaag.
Dankjewel allemaal voor de knuffels......kan ik goed gebruiken nu.

Ben zo blij dat ik hier ook mijn verhaal kwijt kan.

Ben vanmorgen naar de action geweest voor een zwembadje voor de kids en heb nog lekker wat andere dingen gekocht. Ben wel nog steeds heel moe maar slapen gaat ook erg slecht op het moment. Straks even fietsen met dochtertje en vanmiddag maar buiten in de tuin. Geen zin om iets anders te doen en ondernemen. Even rustig aan weer.

@ rendiertje...balen dat je je ook weer zo depri voelt. Ben je al bij de arbo geweest? Hoe was het?

@ pokery...welkom hier. Verhuizen en ander werk....knap hoor dat je dat nu allemaal aan durft.

Hoop dat jij er net als mij heel veel aan heb om hier je verhaal te kunnen doen en van je af kan schrijven.
Lekker genieten van de zon!
Hey Meiden,

Ik ben jarig vandaag ! Doe er niet veel aan maar wil wel even wat zonnestralen uitdelen hier.. Fijne Dag!
,
anoniem_26533 wijzigde dit bericht op 13-08-2010 20:36
Reden: privacy
% gewijzigd
Goedemorgen dames,

De zon schijnt hier al volop dus dat beooft wat moois te worden.

@BEG Nog gefeliciteerd met je verjaardag. Ben je wel verwend ondanks dat je het niet echt gevierd hebt?

@Juliaatje, Wat goed dat je je werktijd zo aan het opbouwen bent en dat het goed voelt. Ik ben jaloers op je!

@Sappie, Fijn dat het iets wat beter gaat. Probeer te genieten van het mooie weer. Vandaag lijkt ook mooi te worden, dus ga de tuin in!

@Summer, Fijn dat er knopen zijn doorgehakt wat betreft je werk. Geeft wel een stukje rust denk ik.

Het regelmaat aanbrengen in je dag is een goed voornemen. Ik moet naast het 1 uur per dag wandelen ook elke morgen een half uur aan huishoudelijke taken besteden. Hierdoor kan ik zelf mijn huishouden blijven doen en voel ik me niet zo afhankelijk. Misschien een tip

Het bezoek aan de arbo arts viel uiteindelijk mee. Onderweg er naartoe zat ik me vreselijk druk te maken, maar toen ik eenmaal in de wachtkamer zat, ging het beter. Ik hoef de komende weken nog niet aan het werk. Wel contact houden d.m.v. koffiedrinken. Het streven is om na de vakantie weer gewoon aan het werk te gaan, maar of dit realistisch is moet nog blijken. Over een maand moet ik weer terugkomen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven