Burn-out wie ook??? - deel 2

02-04-2010 20:12 802 berichten
Alle reacties Link kopieren
bij deze... part two

Zal hieronder nog even de originele openings post plaatsen:

hoihoi,

Weet sinds aantal weken dat ik 'gezegend' ben

met een burnout/overspannen.

heb medicijnen, en ben inmiddels in mijn hoofd

iets rustiger, maar ook wel heel erg moe.

nou ja dat hoort bij een burnout, maar ik ben toch

opzoek naar mensen die het ook hebben of hebben gehad,

om ervaringen uit te wisselen e.d.

gr. Phoebe

Dat we hier nog maar weer veel ervaringen kunnen delen en steun kunnen vinden bij elkaar!!
Oei..dat klinkt heftig summer!! Beterschap , voel je je alweer iets fitter?
.
anoniem_107508 wijzigde dit bericht op 13-08-2010 16:25
Reden: herkenbaarheid
% gewijzigd
.
anoniem_107508 wijzigde dit bericht op 13-08-2010 16:25
Reden: herkenbaarheid
% gewijzigd
pppffffff.....wat een hitte zeg. Is mij iets te. Heb weer 2 uurtjes gewerkt en ben zelfs een half uur langer gebleven. Waren lekker met de kids buiten aan het spelen en hadden een sproeier aan staan. Vind het wel steeds moeilijk om naar huis te gaan en zeker met dit weer voel ik me schuldig naar collega's toe. Maar hebben er een grapje over gemaakt en mijn collega's lieten merken dat ik me niet schuldig hoef te voelen.

Heb mijn dochter mee naar huis genomen...veel te warm om daar te blijven. Mijn zoontje haal ik vandaag ook zelf op van school zodat hij niet naar de bso hoeft.

Zijn beste vriendje en het broertje komen ook zwemmen vanmiddag, die neem ik ook mee uit school. Drukke boel dus maar manlief is 1 1/2 uur later ook thuis. En ze vermaken zichzelf wel met z'n vieren en het zwembad. Dat broertje van beste vriendje heeft op kdv bij mijn dochtertje in de groep gezeten dus die kunnen ook leuk samen spelen.

@ brown eye....dus jij woont tijdelijk weer bij je ouders? Goed toch dat het ging die paar dagen alleen. Kun je trots zijn op jezelf. Blijf je voorlopig wel bij je ouders wonen of niet?

Ben benieuwd of je nog iets hoort over dat bezwaarschrift.

@ juiaatje...heb inderdaad een heel relaxt weekend gehad. Maar was ook heel moe en lamlendig door de hitte. Echt bijna niks gedaan. Nu doe ik met dit weer toch veel minder in huis hoor. Alleen iedere avond een glorix doekje over wc ( kids met die vieze natte zwembillen er steeds op) en ik stofzuig en dweil regelmatig. Maar verder is het snel een natte doek ergens overheen en het is goed. Ramen zemen en echt goed poetsen doe ik weer wel als het minder weer is. En over de was nog maar te zwijgen...hahaha. De was is schoon maar trekken we nu vaak zo uit de mand in de bijkeuken. Geen zin om op te vouwen en zeker niet om te strijken.

pffff....die schilders. Komen ze deze hele week nog? Met dit weer verven lijkt me ook niet echt goed. Die verf droogt dan veel te snel.

Gewoon lekker ergens naar het water of langs vrienden zodat je niet thuis hoeft te zitten.

En fijn dat je weer kan lezen. Ik kan dat sinds kort ook weer wat beter.

@ summr....jeetje, wat een akelig verhaal zeg. Hopelijk weet je snel meer en is het niks ernstig. Gaat het nu weer wat beter met je of heb je nog steeds last.

Ik heb het ooit 1 x gehad bij mijn ontlasting. Daarna nooit meer maar schrok me inderdaad kapot. Sterkte.

Endoscopie...is dat zo een darmonderzoek? Wil je niet bang maken maar dat is niet fijn. Heeft mijn moeder ooit gehad. Neem iemand mee hoor....moet je echt doen. Al is het maar dat je niet alleen hoeft te gaan.

@ honingvogel.....ik heb nog geen klein poesje hoor. Wil er wel heel graag 1 hebben, maar moet manlief nog even overhalen. De kids willen ook dus het is 3 tegen 1.

Dus jij geen contact meer met je broer. Wat is dat toch he met al die familie. Je hoort heel vaak dat iemand met iemand uit de familie heeft gebroken. Mijn ouders zie ik vast ook wel op feestjes en dat zal best raar zijn maar ze hebben mij zo gekwetst met dingen en vooral met uitspraken die ze gedaan hebben. Ze tonen helemaal geen interesse en zijn alleen met zichzelf bezig. Had toch al geen super band met ze dus het gemis is nog niet zo groot. Kan er ook niet om huilen....geen traan. Ben alleen boos en teleurgesteld.

'

Wat knap dat je naar de borrel van je werk bent geweest en naar de verjaardag van je tante. Gewoon naar huis inderdaad als het genoeg geweest is.

En iedere dag de tuin sproeien als therapie...hahaha......gewoon doen. Mijn buren hebben een waterfontijntje in de tuin maar dat werkt helaas alleen maar op mijn blaas.

Ga zo mij en mijn dochter eens insmeren en dan het bad induiken. Is hier binnen ook niet te harden.
@honingvogel.. dat ijs is heerlijk, die eigen merk c1000 'chocolade explosie' ook trouwens
Zo! Druk geweest hier gisteren!

Ik was gisteren een dagje bij mijn moeder. Was wel gezellig alleen moet ik vandaag weer op de blaren zitten. Ik ben de hele dag al zo moe dat ik niet weet wat ik met mezelf aanmoet. Ik ga nu dus ook niet op iedereen reageren. Misschien vanavond.

Ik ben nog steeds bezig met het zoeken van een psychotherapeut. De vrouw waar ik naar doorverwezen was reageert niet. Nu heb ik het bij een grotere instantie geprobeerd. Maar weer afwachten dus. Ik baal hier wel een beetje van, omdat ik het idee heb dat alles nu een beetje stil ligt.

Met het poesje gaat het goed. Hij speelt heerlijk buiten aan zijn lijntje. Alleen heeft hij de stomme gewoonte om in zijn kattenbak te slapen. Ik vind dit niet fris, maar hoe leer ik het hem af? Hij heeft een mandje, maar hier gaat hij niet zo vaak in.

Ik zal later proberen een foto te plaatsen. Ik weet eerlijk gezegd niet zo goed hoe het moet :(

Tot later
Wat is het hier rustig!! Is dat een goed of een slecht teken?

Hier gaat het maar matig... klinkt een beetje 'slachtofferig', maar heb toch het idee dat iedereen's leven lekker door draait behalve dat van mij.. Pff..het duurt allemaal zo lang en ik ben nog zo moe!! Morgen naar m'n nieuwe psych voor de 1ste keer na de intake. Ben benieuwd!

Tot snel allemaal!
In mijn geval niet echt een goed teken BEG. Ook ik zit er een beetje doorheen. Ik denk soms inderdaad hetzelfde als jij. ik heb 2 dagen achter elkaar iest leuks gedaan en daar moet ik een week van bijkomen. De volgende keer denk ik dan wel 2 x na voordat ik wat afspreek.

Het zoeken naar een nieuwe psych kost ook veel energie. Het zuigt me in 1 keer leeg. Ik heb er 1 met 2 weken wachttijd, waar ik helemaal geen goed gevoel bij heb, 1 met 2 maanden wachttijd en 1 met 3 maanden wachttijd. In overleg met mijn psych heb ik toch besloten voor de laatste 2 te gaan. Dus ik moet nog even wachten en dan kijken bij welke ik het eerste opgeroepen wordt.

Succes vandaag bij je nieuwe psych. Spannend hoor!

Bij mij staat er een beziek aan de arbo op het program. Ik heb er zin in:(
,
anoniem_26533 wijzigde dit bericht op 13-08-2010 20:30
Reden: privacy
% gewijzigd
@ Summer, dat klinkt beter dan je vorige post, goed zo!!

Ja die wachttijden vind ik ook echt absurd! Je bent niet 'ernstig' genoeg voor spoedgeval, maar je hebt wel dagelijks hinder van je klachten..dus kun je gemakkelijk 2-3-4 maanden wachten..

@ Rendiertje, jij zit ook nog even met die wachttijden dus.. Hopen dat er toch snel plek is!

Op mijn psych internetsite stond ook 6-8 weken maar praktijk was maar 2-3 weken, dus wellicht overkomt jullie dat ook, ik hoop het!

Vanochtend heb ik af moeten bellen, ik had vannacht koorts gekregen en was total loss vanochtend. (heb ik wel vaker als ik heeeel moe ben, is dat herkenbaar?) Voelde me toch wel een loser.. Nouja, op naar de volgende keer. Nu maar even de warme dagen uitzitten en hopen dat het snel wat minder wordt !
Even een praktisch puntje over de psycholoog (wat ik al eens eerder had aangehaald). Ik lees telkens weer dat mensen weken of maanden moeten wachten op een intake met een psycholoog. Niet fijn! Want intussen heb je wel hard hulp nodig.

Bij mij was dat ook het geval, en ben gaan zoeken naar alternatieven. Er zijn zoveel therapeuten die hetzelfde soort werk doen, misschien niet met een andere insteek, maar met net zo goed effect. En waar je direct terecht kunt. Mijn ervaringen met bijv gestalttherapie of haptotherapeut is dat ik dezelfde week nog terecht kon.

Niet vervelend bedoeld, want ik weet hoe zwaar het is om zoiets te gaan zoeken en regelen, maar waarom wachten als er andere mogelijkheden zijn? Als je actie onderneemt ipv wachten op de psych, kom je alvast een stapje verder. Afhankelijk van je (aanvullende) verzekering kan het ook nog deels vergoed worden. Ik moest het grootste deel zelf betalen, maar dat was mijn gezondheid wel waard.

Succes allemaal, alles zal weer veranderen.
@Lindy, Ik denk dat wij ons hier allemaal wel van bewust zijn en dat sommige van ons hier ook zeker gebruik van maken. Ik denk alleen wel dat het goed is om je te realiseren dat deze alternatieven niet in staat zijn al onze problemen te kunnen oplossen / aanpakken. Sommige van ons hebben naast onze BO ook andere 'aandoeningen' (sorry ik kom even niet op het goede woord). Zo heb ik zelf bijvoorbeeld last van smetvrees en controletics.

Begrijp mij niet verkeerd. Ik heb positieve ervaringen met alternatieve behandelaars, maar ben me er ook van bewust dat deze niet beschrikken over voldoende psychische kennis om al mijn probleemgebieden te kunnen aanpakken. Ik heb de psych, met die ellelange wachtlijst dus wel zeker nodig en baal er dus erg van dat ik hier zo lang op moet wachten. Ik wil graag vooruit, maar het het idee dat ik hier nu in beperkt word ondanks dat ik ook bij een haptonoom loop en deze mij zeker helpt.

Ik hoop dat je begrijp wat ik hiermee wil zeggen. Alternatieve behandelingen zijn zeker een optie, maar in mijn ogen geen vervanging van.
@ de anderen, Hoe is het met jullie. Het is zo stil hier. Erg ongezellig! Ben ik de enige met wie het helemaal niet goed gaat op het moment en wie behoefte heeft dit even van zich af te schrijven? Ik ga het dan ook gewoon doen

Ik heb het op het moment erg moeilijk. Ik ben de hitte zo zat. Ik ben de hele dag bezweet en kan niets doen zonder dat ik stik van de hitte. Ik weet op sommige momenten gewoon niet wat ik met mezelf aan moet. Ik wil niet wandelen, niet lezen, niet slapen. Ik wil gewoon niets en zelfs dat wil ik niet. Ik word gek van mij zelf.

Thuis veel ruzie met manlief. Als hij uit zijn werk komt, ben ik het helemaal zat. Ik heb vaak om 4 uur mijn dipje en dan komt hij net thuis en kan ik alleen nog maar lelijk doen. Ik weet wel dat het niet eerlijk is, maar ik kan er niets aan doen. Hij weet helemaal niet hoe hij hiermee om moet gaan en wordt alleen maar boos, waardoor ik weer verdrietig word. Kortom een tranendal de afgelopen dagen.

Gisteren wel een leuke dag gehad met schoonzus en kids. Vandaag ben ik weer zo moe. Ik lijk wel een oude oma. Ik kan geen twee dingen achter elkaar. dat trek ik niet. Ik word dan zo boos op mezelf. Waarom ben ik niet normaal en kan ik niet genieten van het leven zonder daar een week van hoeven bij te komen?

Sorry, voor mijn negatieve gebrabbel. Ik moest het even kwijt. Ik hoop dat jullie wel een leuk weekend hebben. Ik heb behoefte aan positieve verhalen
,
anoniem_26533 wijzigde dit bericht op 13-08-2010 20:30
Reden: privacy
% gewijzigd
Ben ik ook weer eens een keer.....is lang geleden.

Hier gaat het ook een klein beetje minder. Ook heel erg last van de hitte. Kan er normaal al niet super goed tegen maar zweet nu net als rendiertje de hele dag me eigen rot. Vind het zo vies. Zodra ik ook maar iets doe vallen echt de druppels naar beneden. Heb dus ook weinig zin om ergens heen te gaan en iets te doen.

Het werken vorige week ging wel weer goed......al ben ik meer aanwezig dan dat ik iets doe. Ik help mijn collega's een beetje en dat is het. Maar zweet me eigen kapot zeg. En zeker boven in onze groep is het zooooo warm. Loop de heel tijd met doekjes te vegen terwijl mijn collega's helemaal niet zweten.

We mogen gelukkig boven de 25 graden wel een wit mouwloos topje aan ipv de werk shirts. Maar dan nog zweet ik me eigen rot.

Gisteren hadden we een bbq van manlief zijn oude collega's maar ik ben met dochterlief thuis gebleven en hij is alleen met zoonlief erheen gegaan. Voel me al een paar dagen zo moe en futloos....ook vanwege de hitte. Gaat niet echt lekker maar kan niet zeggen wat er nu echt aan de hand is. Even een dipje.

Kijken hoe lang ik morgen het werken vol hou.

@ rendiertje....het gaat dus goed met je poesje. Alleen slapen in de kattenbak...jakkie. Doet hij het inmiddels niet meer?

Met jou gaat het dus ook even wat minder.

Kan me helemaal in jouw verhaal vinden....zo gaat het ook een beetje met mij.

Hopelijk voor ons word het snel iets minder warm....al is het nu weer behoorlijk warm aan het worden hier.Krijg het binnen gewoon niet koel...ondanks de rolluiken aan achterkant. Was de afgelopen dagen in de woonkamer gewoon 28 graden. En boven nog veel warmer (weet niet precies hoe warm) vanwege plat dak....pfffffff. Slaap gewoon in mijn onderbroek en zonder laken ofzo.

@ brown eye....wilde vragen hoe het bij de psych was maar lees dat je ziek was. Ben je weer helemaal opgeknapt? Kan je al snel voor een nieuwe afspraak terecht?

@ summer....ik vind het ook belachelijk dat we zo lang moeten wachten op goede hulp terwijl we ons scheel betalen aan ziektekostenverzekering. Soms vraag ik me weleens af waarvoor ik dat betaal. Je heb het eigen risico wat ze ieder jaar maar verhogen. Aangezien ik inhalers moet gebruiken en de pil heb kom ik ieder jaar aan het eigen risico. Je moet steeds meer zelf gaan betalen...belachelijk.

Zo te lezen gaat het verder met jou wel goed. Geen last van de hitte????

@ lindy.....ik sluit me aan bij de reactie van rendiertje op jou.

En dan ook nog over dat jij het grootste deel zelf moest betalen. Dat zou mijn gezondheid mij ook waard zijn maar ik heb heel simpel gezegd het geld er niet voor om zelf te betalen. Heb een gezin met 2 kleine kids en zou het fijn vinden dat ik toch gewoon in mijn huis kan blijven wonen en eten en drinken kan kopen. Dus helaas moet ik wachten. Vind het best erg dat het zo werkt in Nederland. Wat ik al zei betalen we elke maand genoeg.

Denk dat ik weer op iedereen gereageerd heb.

Zo maar even een was aanzetten en dan straks maar weer de tuin in en tussendoor afkoelen in het zwembad. Ben het in de tuin hangen eigenlijk wel beu maar heb geen zin om iets te doen. Zweet me eigen kapot dan. Manlief gaat vanmiddag naar de Tour kijken, die komt hier praktisch voorbij.

Nou meiden....nog een fijn weekend voor iedereen.
summer...wat goed van je zeg.

Ik vind het zelf heel fijn om met iemand erover te praten. Niet zomaar een vreemde maar mensen van t werk en in mijn directe omgeving. En ben er al achter dat heel veel mensen of zelf een burn out hebben gehad of iemand kennen die het heeft gehad.

En vind het heel knap dat je toch gegaan bent ondanks dat je moe was. Je leest hier boven al dat ik gisteren niet mee naar die bbq ben gegaan. Heb lekker samen met dochter lekker wat gegeten en daarna samen onder de douche gesprongen en wat tv gekeken met haar.

En goed van je dat je naar huis bent gegaan toen je dat wilde.

Gaat best goed met jou zo te lezen. Houden zo
Jullie mogen dan wel zeggen dat het minder lekker gaat, maar ik lees wel allemaal grote stappen, goed zeg !!

@ Rendiertje nooooooit verontschuldigen voor je 'negatieve' post, dit is DE plek!!

@Sappie ik vind het super dat je weer met werk begonnen bent!

@Summer wat goed dat je het gewoon eerlijk hebt gezegd op dat feestje! De eerste keer dat ik het 'plompverloren' zei was tegen de tandartsassistente haha, (omdat ik zo gestresst in de stoel lag) en kreeg niks dan respect toen. Fijn!

Hier ook iemand die helemaal gek werd van de hitte, extra duizeligheid en koppijn, bah! Was ook bloedchagerijnig en heb vandaag dan ook even flink m'n excuus moeten maken haha.

Ik moet morgen voor 2 gaatjes naar de tandarts, normaal een eitje maar ik ben nu al goed nerveus.. en ik baal als een stekker dat ik niet in staat ben zelfstandig te gaan (dan zou ik rechtsomkeert maken bij de deur daar haha) .. Dinsdag eerste afspr nieuwe psych. Even overleggen wanneer ik de AD start. Gelukkig kon het al snel weer!

@Ik weet niet wie het schreef, maar ik heb ook geen geldboompje om maar de snelste behandeling te kiezen bij wie ik ook maar zou willen kiezen. Het was vast niet zo bedoeld maar vond het redelijk kortzichtig, mijn gezondheid is me ook alles waard, maar dan moet je 'alles' wel hebben..

Ohja..over 2 weken moet ik op bezwaarschrift spreekuur bij het UWV..brrr!

Tot snel!
@ rendiertje (en summer), zo begrijp ik het wel ja, dat psychologen ed. toch een andere kijk en kennis hebben van aandoeningen, die onmisbaar is. Dat een alternatieve behandelaar geen vervanging is, is zo wel duidelijk. Zo jammer dat je lang moet wachten op de hulp die je nodig hebt. Ik hoop dat het wat beter met je zal gaan dan je in je stukje schrijft. Wat moeilijk he.

@ sappie, ik snap dat de bijkomende kosten een obstakel kunnen zijn, ook jammer dat. Het viel bij mij soms nog wel mee, als de behandelaar het juiste contract had met mijn ziektekostenverzekering was de eigen bijdrage maar klein, en bij de psych had ik net zo goed een eigen bijdrage.

@ BEG, ik bedoelde het niet kortzichtig, sorry als het zo overkwam! Ik weet zelf veel te goed hoe een BO voelt, dus bedoelde het niet negatief maar weet hoe gevoelig je dan dingen die je leest kunt oppakken. Ik wou het alternatief wel even benoemen, omdat misschien iemand er wat aan heeft. Ik merk soms aan mensen om me heen dat ze geen andere weg weten dan naar de psycholoog, terwijl iets anders waar ze geen weet van hebben ook zou kunnen helpen. Maar dat geldt voor ieder persoonlijk wat het beste bij je past.

@ iedereen, ik schrijf bijna niet meer omdat het stukken beter gaat. Ik wil voorlopig nog niet fulltime werken, maar merk wel dat ik veel makkelijker leuke dingen kan doen, meer dingen kan plannen op 1 dag en sneller bij kom als ik over m'n grens ben gegaan. Poeh, het heeft veel tijd en frustratie gekost, maar ik kan zeggen dat het behoorlijk goed gaat. Dat wens ik jullie allemaal toe, en zal ook zeker gebeuren, want een heleboel namen die hier een jaar geleden schreven, zijn er niet meer omdat die behoefte er niet meer is als het beter gaat.
@Lindy bedankt voor de uitleg!! Geweldig dat het beter met je gaat! Als je dit nog leest, hoe lang heb je erover gedaan als ik vragen mag?
@Summer, Dank voor je complimentje. Ik krijg altijd een beetje de kriebels van mensen die hier niet meeschrijven, maar dan wel adviezen komen geven die naar mijn idee kortzichtig zijn. Ik wist niet dat lindy hier vroeger ook regelmatig kwam. Lees nu dat zij het niet zo bedoelde gelukkig.

Ook ik kijk erg uit naar de juiste behandeling van de psycholoog. We wachten dus maar geduldig af.

Wat een positief verhaal over het feestje waar je geweest bent. Dat heb je toch maar weer mooi gedaan! Ik vind het ook altijd moeilijk om te zeggen hoe het met me gaat en wat ik heb. Ik zeg vaak gewoon maar dat het goed gaat en dat ik het naar me zin heb op mijn werk. Dat is bij 'vreemden' toch het makkelijkste. Ik heb geen zin om iedere keer mijn verhaal te doen.

Maar ervaringen uitwisselen, zoals jij hebt gedaan, is er dan ook niet bij. Gelukkig zijn jullie er nog

@Sappie, Balen dat je ook even in een dipje zit. Knap dat je voor jezelf gekozen hebt en niet naar de bbq bent gegaan. Ik zelf vind dit erg moeilijk en vind het dan vaak zielig voor manlief. Met als resultaat dat ik toch weer ga en over mijn grenzen ga.

Ging het werken vandaag een beetje. Het is hier stukken minder warm.

Bij ons in huis is het gelukkig minder warm. Ik heb het nog niet boven de 24 graden zien komen. In de slaapkamer heb ik gelukkig airco.

Met het poesje gaat het inderdaad prima. Hij slaapt nog steeds soms in de kattenbak, maar gelukkig alleen als hij schoon is. Ik maak hem gewoon heel vaak schoon.

@BEG, een tandarts bezoek is nooit leuk. Ik hoop dat het mee valt!

Spannend dat geplande gesprek bij het UWV. Ik zal voor je duimen.

Succes moregen bij de nieuwe psych. Ik hoop dat hij /zij je goed kan begeleiden bij het slikken van de AD.

Hier gaat het vandaag weer ietjes beter. Heb gisteren rustig aan gedaan en ook een bbq afgezegd. Ik zag het gewoon niet zitten om dit voor te moeten bereiden.

Vrijdag gaan we op vakantie. Ik heb hier op zich wel zin in, maar vind het moeilijk om nu rustig te blijven. Het inpakken, wassen en schoonmaken van het huis blijft maar door mijn kop spoken. Lukt het wel om alles op tijd gewasen en ingepakt te hebben . Ik word gek van mezelf.

Gisteren kreeg ik een kaartje van vrienden van mijn ouders. Er stond een hele mooie (voorgedrukte) tekst op die ik jullie niet wil onthouden:

Maak je geen zorgen, alles komt in orde.

Ik weet dat het niet makkelijk is geweest.

Maar je hebt je er goed doorheen geslagen

en één dag tegelijk genomen.

En ik wil dat je onthoudt......

Het kan alleen maar beter worden

En omdat jij zo'n bijzonder mens bent

denk ik niet dat het nog lang gaat duren.

Ik wil je elk beetje aanmoediging geven dat maar mogelijk is.

Geloof in jezelf omdat je werkelijk geweldig bent.

En vergeet niet dat achter de wolken die je soms in de weg staan,

de zon schijnt, helemaal alleen voor jou

en alles zijn weer goed gaan.
Rendiertje, wat heel erg mooi! moet er gewoon van maar dat komt ook doordat ik drie kwartier in de tandarts stoel 'mishandeld' ben .

Ik ben helemaal geen Nick & Simon fan, maar gisteren hoorde ik deze text, vond ik ook echt mooi;

"De Dag Dat Alles Beter Is"

Zware wolken pakken zich nu samen

Je hoofd weerhoudt het laatste streepje licht

Je ziet de schaduw van je vingers

Ze wijzen allemaal naar jou gezicht

Alles wat je zoekt dat komt terecht

En alles wat je wenst dat krijg je echt

Alles wat je liefhebt wordt vanzelf aan jou gehecht

Herinner je die ondergaande zon

De ochtend dat de dag weer mooi begon

Bereid je maar vast voor op de dag dat alles beter is

Je dromen rijzen uit het diepe water

Ze nemen langzaam vaste vormen aan

Geen enkele seconde

Verspil jij nog aan kastelen in de lucht

Alles wat er overblijft

Wat je meeneemt als je gaat

Staat alleen voor wie je bent en niemand anders

Niemand anders kan je zijn

Niemand anders wil je zijn

Iemand anders dan jezelf zal jij nooit zijn

Herinner je die ondergaande zon

De ochtend dat de dag weer mooi begon

Bereid je maar vast voor op de dag dat alles beter is...

Pf zware ochtend, nu even bijkomen!
Gaat hier niet echt super. Gingen gistermiddag met de kids naar een speeltuin. lekker wat gedronken daar op terras en was heel leuk. Daarna bij de Mac gaan eten. Het zweet brak me tijdens het eten opeens uit en dacht dat ik niet goed werd....zo raar. Manlief zag het aan me en we zijn snel naar huis gegaan. Daar op de bank gelegen en toen ging het wel. Hij heeft verder de kids gedaan en ik heb niks meer gedaan.

Vannacht heel slecht geslapen en vanmorgen werd ik dan ook zo slap als een vaatdoek en duizelig wakker. Heb het werken afgebeld....wat ik heel moeilijk vond. Manlief heeft de kids weg gebracht en ik ben mijn bed weer ingegaan.

Weet niet wat het is, maar ondanks dat het niet meer zo heet is kan het zweet me elk moment uitbreken en ik voel me zo raar. kan niet echt verwoorden hoe. Gewoon lamlendig en slap....blegh.

@ brown eye...hoe was het bij de tandarts? 2 gaatjes.....brrrrr.

En succes morgen bij de psych. Ik mag woensdag weer.

Jij werd dus ook helemaal gek van de hitte. Ik ook. Werd er niet chagerijnig van maar wel heel erg dizzie, slap en bezweet...hahaha.

En dat van dat geldboompje was ik. Helaas heb ik die nog niet in de tuin staan.

Lindy zal het vast wel niet zo bedoeld hebben maar mensen kennen heel de situatie niet van ons. Ik zou het liefst alles aan willen pakken om snel beter te worden. En vaak is dat voor mensen die wat meer geld hebben iets makkelijker. Helaas moet ik het doen met de manier die mij het minste geld kost.....en met mij nog meer mensen van hier.

@ lindy.....hoelang heb jij thuis gezeten en hoe ging het allemaal bij jou? Wanneer ging je weer aan het werk en hoeveel? Nog niet full time lees ik maar ga je dat uiteindelijk wel weer doen?

Ikzelf werkte 27 uur. Ben 2 weken geleden weer een beetje begonnen met opbouwen (4 uur in de week) maar vandaag dus afgebeld omdat ik niet helemaal lekker ben.

Ik wil wel laten berekenen op t werk wat ik ga verdienen als ik 18 uur of 22 1/2 uur ga werken. Heb een druk huishouden met 2 kleine kids die vaak ziek zijn en de andere nodige dingen, een man die veel werkt. Ben gewoon bang dat als ik 27 uur weer ga werken ik mezelf weer over de kop werk met alles bij elkaar en dat wil ik niet. Dus hopelijk is minder gaan werken financieel haalbaar. Manlief werkt wel veel maar verdient helaas geen drol.

@ rendiertje......lekker bijna op vakantie. Ik moet helaas nog 6 weken wachten.

Die stress vanwege het inpakken, wassen, schoonmaken ken ik maar al te goed. En dat alles door je hoofd heen blijft malen....heel herkenbaar en heel irritant. Wat ik de laatste tijd nog weleens doe dan is voor mezelf een lijstje maken wat ik iedere dag moet doen. Dan is het 1 x nadenken wat ik bij welke dag schrijf op t briefje (dus alles verdelen over de week) en hoeft het niet de hele tijd door je hoofd heen te malen. Je weet wat je iedere dag moet doen en is dat allemaal gedaan heb je die dag niks meer om over te lopen malen. Weet niet of het je wat lijkt hoor....maar geeft mij in een drukkere periode wat rust in mijn hoofd.

Wat een lief kaartje van die vrienden van je ouders. Dat kan je zo goed doen he.

Dus jij heb ook een bbq afgezegd. Ik vind dat ook wel zielig voor manlief maar daarom is zoontje mee gegaan. Hoefde manlief niet alleen en zoontje wilde graag mee want er kwamen meer kindjes.

Wat lekker koel bij jou in huis.....heerlijk. Bij ons in de woonkamer is het nu nog 24,5 graden. En dan hebben we nog wel rolluiken achter...daar staat de zon hele dag op.

De ventilator draait overuren bij ons.

Hoe gaat het verder met de rest?
BEG, die is inderdaad ook heel erg mooi. Ken ik helemaal niet dat nummer. Hebben ze hem uitgebracht of staat hij op hun cd?

Was het heel erg bij de tandarts? Je hebt je toch wel laten verdoven? Na zo'n ochtend mag je wel even bijkomen. Dat ga ik nu ook even doen. Ik kom net uit de stad. laatste vakantieinkopen gadaan. Nu ook even mijn bedje in!

Tot later.
@sappie, Balen dat je beroerd voelt. Wel knap dat je je werk hebt afgebeld. Je bent goed voor jezelf opgekomen!

Rust vandaag lekker uit. Misschien voel je je morgen dan weer wat beter.

Wat betreft die lijstjes.... Ik heb voor het normalen huishouden een verdeling over de hele week. Ik stof elke maandag, strijk elke dinsdag enz. Zolang ik me hier aan houd gaat het goed. Ik vind het echter wel heel moeilijk om hier eens van af te wijken, terwijl dit best wel eens moet kunnen.

Ik ga eens een lijstje maken met de dingen die ik nog voor de vakantie moet doen. Goed idee. Misschien geeft het wat rust en anders zal het donderdag avond een oxazepam worden :(

Maar ja het is niet anders.
Een paar mensen vroegen hoe lang ik erover heb gedaan voordat het beter ging. Het is nu ruim anderhalf jaar na het ergste dieptepunt. Dus zoveel tijd heeft het mij gekost voordat ik voel dat het eigenlijk wel goed met me gaat. Ik ben nog niet op het energie niveau waar ik een paar jaar geleden was en qua leeftijd nu hoor te zijn, maar ik weet ook niet of dat nog komt. Misschien wordt het niet meer beter dan nu, maar ook dan teken ik ervoor als het niet meer zo erg wordt als het is geweest! Ik heb nu al heel lang een stressloos leven, en dat moet ik ook echt zo houden om niet terug te vallen. Een stressvolle situatie kan me meteen van slag brengen.

Ik ben voorlopig niet van plan fulltime te gaan werken, ook dat misschien wel nooit meer. Ik richt mijn leven ook financieel zo in dat dat haalbaar is. 22 uur vind ik nu voldoende. Omdat ik geen kinderen heb, heb ik op deze manier voldoende tijd om rust te nemen als het nodig is, extra te slapen overdag als ik voel dat dat nodig is, of leuke dingen te doen als ik dat aankan. Ik kan me nu niet voorstellen dat ik zou kunnen werken als ik ook kinderen zou hebben! Als ik nu 32 of 36 uur zou gaan werken, weet ik zeker dat ik te weinig rust kan nemen en weer in een negatieve spiraal kom.

@ Sappie, ik weet natuurlijk niets van je financiele situatie (en zeker niet hoe het is om 2 kids erbij te hebben) maar als je al voelt dat je voor je gezondheid beter minder uren kan werken zou ik zeker aanvragen wat dat qua salaris betekent. En goed kijken hoe je dat kunt doen in je situatie. Ik heb zelf lang moeten wennen aan sterk verminderd inkomen (heb nu een baan op lager niveau dus maar een derde van vorige salaris), maar het is mogelijk. Kwestie van alleen geld uitgeven aan vaste lasten en boodschappen, leuke dingen doen die geen geld kosten en op vakantie met de tent. Voor mij werkt het. Ik hoop dat jij er ook een weg in vindt, want zoals je hebt gemerkt, als het allemaal teveel wordt houdt het gewoon op.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven