Burn-out wie ook??? - deel 2

02-04-2010 20:12 802 berichten
Alle reacties Link kopieren
bij deze... part two

Zal hieronder nog even de originele openings post plaatsen:

hoihoi,

Weet sinds aantal weken dat ik 'gezegend' ben

met een burnout/overspannen.

heb medicijnen, en ben inmiddels in mijn hoofd

iets rustiger, maar ook wel heel erg moe.

nou ja dat hoort bij een burnout, maar ik ben toch

opzoek naar mensen die het ook hebben of hebben gehad,

om ervaringen uit te wisselen e.d.

gr. Phoebe

Dat we hier nog maar weer veel ervaringen kunnen delen en steun kunnen vinden bij elkaar!!
@ Lindy bedankt voor je info! Mijn psych had het ook over 1-2 jaar in totaal dus dat begint steeds 'logischer' te klinken...

Ik ben het met je eens wat betreft financiën, echter ik heb idd ook nog geen kids. Ik heb zelfs de keuze gemaakt om puur voor mn gezondheid tijdelijk terug te verhuizen naar m'n ouders. Maar bij mij was de keuze niet ZO lastig omdat ik geen gezin heb.

@Sappie wat vervelend dat je je zo beroerd voelde, was je in te moe, in paniek, of weet je het niet?

@Rendiertje waar ga je naartoe op vakantie?
@ lindy.....ik laat zeker berekenen wat ik erop achteruit ga als ik minder ga werken. Wil het liefst naar 18 uur (dus een hele dag eraf) maar even kijken of dat haalbaar is.

Wij hebben 2 hele rot jaren achter de rug financieel en zijn nu weer aardig op de goede weg. Hebben nog een paar kleine schulden. Moeten even goed kijken wat we financieel voor alles bij elkaar nodig hebben aan geld elke maand. Wij hebben niks met merkkleding en doen geen dure boodschappen dus dat scheelt al. En vanwege de 2 financiele rotjaren zijn we een ster geworden in gratis of goedkope uitjes...en gelukkig zijn onze kids daar ook altijd tevreden mee. Die hebben echt niks gemerkt van de financiele nood bij ons. Maar zo krap als de laatste jaren wil ik echt nooit meer. Dat financiele is ook 1 van de vele reden dat ik de burn out heb. Maar met minder moet het te doen zijn....en zeker als alle schulden weg zijn. Desnoods nu een halve dag eraf en dan later nog een halve dag eraf.

De kids gaan dan ook minder naar de opvang toe wat ook natuurlijk minder geld kost dan. Dus even alles goed uitzoeken.

Het is gewoon balen dat mijn man geel drol verdient. Die heeft nooit zijn opleiding afgemaakt en nu dus een baan als koerier. Niks mis mee......maar hij werkt 45 uur per week en ik normaal 27 uur. Hij verdient maar net 100 euro meer dan mij.

Wie weet kan hij ooit een beter betaalde baan vinden.

@ brown eye......Ik weet niet goed wat het nou was.

Ik werd gisteravond al niet echt goed. Zweet brak me uit bij de Mac. Ben gewoon heel slap......net of ik zo neer kan vallen. Ben ook wel moe hoor. Door de hitte van afgelopen dagen (waar ik nu zo slecht tegen kan) word ik al wat lomer en slapen gaat ook niet echt lekker met die hitte. Is gewoon een combinatie denk ik. Moet morgen voor iets anders naar de dokter en als ik me dan nog zo voel vraag ik of ik misschien bloed kan laten prikken. Het zekere voor het onzekere. Heb natuurlijk die B12 tekort en ook regelmatig laag ijzergehalte...dus even checken misschien.

Leidinggevende belde vanmiddag ook nog op. Die dacht dat het opbouwen van t werk me teveel werd ofzo. Maar dat is het niet. Maar als ik vandaag was gaan werken 2 uurtjes was het denk ik weer flink mis gegaan. Ben dus trots op mezelf dat ik afgebeld heb.
ohh als ik lees dat het 1 a 2 jaar gaat duren, wordt ik helemaal depri. Ik ga er nog steeds van uit dat ik met een paar maanden weer full time aan het werk ben. Misschien is dit te rooskleurig, maar ik wil er echt niet aan denken dat ik dit nog zo lang moeten 'hebben'.

Er stond al gepland dat ik in september van 5 naar 4 dagen werken zou gaan. Ik ga er dan al qua salaris op achteruit. Ik wilde op die ene dag gaan studeren, maar ik denk niet dat dat er het komende jaar inzit.

Ik ben gisteravond naar de film geweest. Ik vond dit altijd erg leuk en op aanraden van de HA moet ik weer leuke dingen gaan doen. Ik heb er op zich wel van genoten. Halverwege de film even een dipje, maar ik heb het uitgezeten en lekker popcorn gegeten. Daarna compleet op, maar ik heb het wel gedaan.

Vannacht heel slecht geslapen. Zo raar gedroomd! Ik kwam er ook niet meer uit. Elke keer als ik mijn ogen dicht deed, ging ik weer verder.

Vandaag niet zo veel op het programma. Even naar de intratuin katteneten kopen en op zoek naar naalden. Ik ben mijn borduurnaald kwijt en kan nu dus niet verder Ahhhhhhh.

@BEG Ik ga een weekje naar Oostenrijk. Even energie opdoen in de bergen. Ik zie alleen wel op tegen de lange autorit.

@Sappie, Ik hoop dat je je inmiddels al weer wat beter voelt. Ik heb ook onlangs mijn bloed laten checken hoor. Stelde de HA zelf voor.

Hopen dat het financieel haalbaar is om minder te gaan werken. Laat het goed uitrekenen, want het moet niet nog meer stress opleveren. Sterkte vandaag. Zijn de kids thuis of heb je nog een rustdagje?
Rendiertje......Lekker naar Oostenrijk....heerlijk hoor.

Snap dat je tegen de lange auto rit aan zit te hikken. Doe het gewoon lekker op het gemakje met veel stops onderweg.

Wij blijven dit jaar in Nederland en ben daar nu wel blij mee......moeten alleen nog boeken. Maakt niet echt uit waar we zitten dus doen een last minut.....lekker goedkoop.

Naar de film gaan vind ik ook zo leuk. Ben pas met een vriendin geweest. Wat wij weleens doen als ik het niet zie zitten om naar de drukke bios te gaan (wij gaan in Antwerpen en die is mega groot en dus heel druk) is lekker op de bank met een gedownloade film en lekker chippies enzo erbij. Gordijnen dicht en genieten maar. Deden we ook vaak in de afgelopen 2 jaar met dat financiele gedoe.

Lekker dat je ook minder gaat werken. 5 dagen is ook wel veel.

En dat dromen is niet fijn....en zeker als je verder wilt slapen en je droomt verder.

Ik droom niet echt anders en meer dan normaal maar ik maak me eigen bang in bed met bepaalde gedachten. Pas geleden lag manlief al diep in coma en ik hoorde van alles. Weet zeker dat ik opeens de trap hoorde........iemand die de leuning van de trap vast had. Was hetzelfde geluid als dat ik hoor als mijn zoontje naar beneden gaat........dat geluid dat je maakt als je hand rond de leuning draait. (lekker vaag dit...hahaha) Heb meteen manlief wakker gemaakt en die schrok overeind en is heel het huis door gaan kijken met zo een elektrische vliegenmepper in zijn hand,die toevallig boven lag....hahaha. Bleek niks te zijn. Ik maak me eigen bang en val dan pas laat in slaap....zo raar.

Vanmorgen kids naar school en kdv gebracht (rendiertje....ik heb dus een rust dagje) en daarna naar dokter. Het blijkt een bepaalde schimmel te zijn onder mijn voet waar je dus nooit meer vanaf komt. Wééééér iets erbij....pfffffff. Voel me steeds meer zo een oud wijf worden met allemaal kwaaltjes...en ben pas 31. Heb nu zalf gekregen maar die mag je maar max 14 dagen gebruiken. Dan dus stoppen en na een tijdje weer gebruiken mocht het nodig zijn. Is een soort exceem.

Morgen weer naar de dokter....maar dan naar de assistente voor weer zo een fijne B12 spuit...auw. En daarna naar de psycholoog. En dan is het weer tijd om de kids op te halen van school en kdv.

Ik vind de dagen zo voorbij vliegen met al die afspraken. Word er soms niet goed van. Moet deze week ook nog met zoontje langs dokter....dus nog een keer voor bellen en weer maar langs gaan. Kan ene abonnement nemen.

Geniet allemaal van het zonnetje vandaag en de aankomende dagen. Als het maar niet zo snik heet gaat worden als vorige keer. Maar dacht iets te horen dat het toch die kant weer opgaat.
Ben ik weer! Net een mail van de psychotherapeut gehad. 19 juli kan ik terecht. Dit zal wel een intakegesprek zijn. Is het normaal dat je eerst een intakegesprek hebt en dat dan de wachttijd ingaat of zou dit betekenen dat ik nu al terecht kan voor de behandeling. Ik heb dezelfde vraag aan de psychoterapeut gemaild, maar misschien heeft een van jullie ervaring. Ik hoop zo dat ik snel mag starten. Ben helemaal blij.

@ Sappie, oohh ook nog exzeem erbij. Wat zijn we toch een kneusjes he! Kan er ook nog wel bij

Ik wordt ook helemaal gek van de afspraken. Hadden ze die spuit niet gelijk kunnen geven?

Ik heb alle afspraken deze week op 1 dag gepland. Normaal doe ik dat nooit, maar ik had even behoefte aan rust. Nu heb ik tot donderdag 'vrij'.

Wij gaan ook wel eens naar de bios in antwerpen. We moeten er minimaal 1,5 uur voor rijden, maar ik vind het zo'n leuke bios. Jammer dat ze geen zoute popcorn hebben.

Filmpjes thuis kijken doen we de laatste tijd niet zo veel meer. Kunnen we ook wel weer eens doen. Ik heb pas wel 'er komt een vrouw bij de dokter ' gekeken. Deze viel pas tegen.

Die angsten herken ik zeker. Ik ben altijd bang dat manlief stopt met ademhalen. Lig een paar keer per nacht te luisteren of hij het nog wel doet. Tot voor kort snurkte hij. Hier had ik een hekel aan, maar ik wist wel dat hij nog ademhaalde. Nu hij veel is afgevallen ademt hij heel zachtjes en moet ik er echt moeite voor doen om hem te horen. Af en toe word ik gek van mezelf ( als ik dat nog niet ben)

Ik hoop ook dat het lekker koel blijft. Het is hier echter al weer 23 graden. Heb er dus weinig vertrouwen in.
.
anoniem_107508 wijzigde dit bericht op 13-08-2010 16:26
Reden: herkenbaarheid
% gewijzigd
Ben ik weer! Ik kreeg net een mail terug van de psychotherapeut en 19 juli gaat de behandeling echt al starten. Niets wachtlijst! Ben zo blij! Maar eerlijk gezegd ook wel een beetje bang. Het gaat nu echt gebeuren. Ik moet nu echt alles op tafel gaan gooien. Maaaarrr eerst op vakantie. Ik ga er nu nog even niet aan denken.

voor jou honingvogel. Het helpt niet veel, maar wij weten allemaal hoe het voelt!
@ rendiertje.....over de wachttijd bij een psychotherapeut. Ik denk dat als je 19 juli mag komen dat het eerst weer een intake is. Zo iemand moet ook weer het een en ander weten van jou. En denk dat daarna de behandeling meteen begint. Of dat hoop ik.

Ik sta al een maand op de wachtlijst bij een psychotherapeut en zal nog wel even duren voor ik een oproep krijg. Hoop dus echt niet dat ik dan na een eventuele intake wéér een paar maanden moet wachten. Zal wel heel raar zijn.

Nee...die spuit kon niet meteen. Want nu was ik bij de dokter zelf en die spuit zet de assistente. Weet niet wat er allemaal onder hun taken valt maar die hebben het naar mijn idee best druk....ze lopen best regelmatig erg uit en is ook een heel geplan voor die spuit steeds...wanneer hun kunnen dan.

Metropolis is voor ons nog geen half uur rijden, maar wij wonen bijna tegen de grens met Belgie aan.

@ honingvogel......mensen worden steeds asocialer en gehaaster en denken steeds meer alleen aan hun zelf. Dat van dat gedoe met die knul zegt weinig over jou. Hij zal het niet eens zijn geweest dat jij over stak. Heel veel mensen stoppen niet eens bij een zebra pad....terwijl je als voetganger toch gewoon over mag steken en de auto MOET stoppen.

Knap van je dat je zoveel loopt buiten.

Ik vind het altijd zo saai om alleen te lopen of een stukje te fietsen. Doe het dus soms met de kids.....maar gaat ook vaak niet vanwege mijn luchtwegen.

Wel doe ik elke dag wel een boodschapje ofzo...dus kom wel de deur uit. Iets teveel naar mijn zin als ik naar alle afspraken kijk...hahaha.

Zo een folder heb ik trouwens niet gehad. Weet wel dat ik bij de 1e bezoekjes aan de arbo heel zenuwachtig was. Was bang dat ze me heel snel weer aan het werk wilde hebben......en dat ze met alles heel erg aan mijn lip zouden hangen en me zouden controleren...heel erg in de gaten zouden houden. Maar ik heb alleen maar fijne ervaringen met de mevrouw van de arbo. Nu kan ik zeggen dat je je er niet te druk om moet maken maar dat doe je toch wel....heel herkenbaar.

Wil eigenlijk wel even slapen...zomaar een uurtje. Maar ben bang dat ik vannacht dan weer zo rot slaap.

Ga dus zo maar wat dingen voor slaapkamer van dochterlief verven en nog even met een boekje de tuin in.
Voor allemaal! Omdat ik jullie allemaal enorme stoere doorzetters vind!

@Honingvogel..blijf doorgaan he! Het VOELT alsof misschien al je werk voor niks is op een moment dat je een terugvalletje hebt, maar dat is écht niet zo! En jeetje, zoveel lopen is hartstikke knap joh!!!

@Rendiertje wat zul jij blij en opgelucht zijn, lekker eerst even bijtanken op vakantie en dan aan de bak!

@Sappie wat een herkenning, ik heb ook eea aan lichamelijk 'gedoe' erbij, en dan lijkt 'alles' aan mezelf wel mis te zijn haha. En dan zie ik sommige 50+sers actiever zijn dan mezelf idd. Maar goed, het komt bij mij ook wel omdat ik erg op alles gefocust ben momenteel omdat mn wereld niet zo groot is. Sterkte met de spuit morgen! Dan voel je je wellicht snel alweer wat beter?

Ik ben bij de psych geweest. Ik ga werken met een methode die hij zelf bedacht heeft, omdat hij zag dat arbo's e.d. het vaak 'verkeerd' aanpakken met re-integreren. Ik moet allereerst een levensloop gaan schrijven. Daaruit kan hij natuurlijk zwakke plekken , trauma's ofzo halen. Daarnaast moet ik per dag een schema maken met ik voel me 'moe, angstig. enz.' en daar op schrijven hoeveel ik scoor. Ook een planning met wat ik wil gaan doen per dag, en dan kunnen we eens gaan kijken waar ik nou zoveel energie op 'lek' en of ik überhaupt wel goed bezig ben qua structuur. Bij mij is het nu een beetje alles of niks, of ik doe teveel, of ik doe te weinig.

En: bewegen, bewegen, bewegen! Het is zo bewezen dat dit goed werkt, alleen k vind het weleens moeilijk om door mn vermoeidheid heen te gaan. Maar ik zal dit echt weer moeten gaan opbouwen, meer fietsen en meer wandelen in mijn geval.

Iig het klinkt echt heel goed, heeeel hard werken wel, maar klinkt heel stevig en aannemelijk dat het zo snel vooruit zal gaan. In combinatie met pillen dan, maar daar ben ik nog niet aan begonnen.

Wel weer moe nu, en veel napijn vd tandarts dus even rust nu en dan beginnen met mn huiswerk .
oh rendiertje ...lees nu net je laatste berichtje. Wat fijn zeg.
Meiden ik heb even jullie mening nodig. Ik mailde mijn psych dat ik de 19e al bij de psychotherapeut terecht kan en dat onze afspraak van donderdag (morgen) dus de laatste zal zijn. Nu mailde zij terug of ik deze afspraak dan nog wel door wil laten gaan. Wat vinden jullie? Ik krijg de afspraken niet meer vergoed en het kost me dus 80 euro en we gaan natuurlijk niets concreets meer doen. Maar ik vind het ook wel netjes om het even netjes af te sluiten en haar te bedanken. Eigenlijk wil ik ook wel weten wat zij in haar rapportage naar de nieuwe psych gaat schrijven. Wat zouden jullie doen????

Gisteren bij mijn ouders voetbal wezen kijken. Was erg gezellig. Ik weet dat ik hiermee over mijn grens ging, maar had het er voor over. Vannacht weer niet of nauwelijks geslapen. Zal vandaag dus vooral op de bank vertoeven. Ook heb ik gisteren een leuke bodywarmer gezien. Die ga ik denk ik ook nog even scoren.

@BEG, dat plan van de nieuwe psych ziet er goed uit zeg1 Dan is huiswerk toch niet erg he!

Wat betreft het bewegen... Ik doe vaak mijn boodschappen in een ander dorp of stad. Ik ga dan lopend of op de fiets. Ik doe dan iets nuttigs en ik beweeg ook direct. Voelt voor mij beter dan maar weer een rondje te gaan lopen wat ik al 100x gedaan heb!

@Sappie, is het verven gelukt? Knap dat je dit kan. Ik ben een paar jaar geleden verbannen uit het nieuwe huis van mijn ouders, omdat ik alles onder de verf smeerde. Sindsdien verf ik niet meer. Ik huur mijn schoonpappa altijd in

Vandaag weer werken?

@Honingvogel, Ik hoop dat je je inmiddels weer iets wat beter voelt. Rustig aan doen dat is het beste.
@ Rendiertje, dit heb ik ook gedaan voor mijn laatste afspr die overlapte met de nieuwe pscyh; kun je vragen om een kortere afsluiting, bijvoorbeeld de helft van een normaal consult? En dus de helft vd kosten? Ik zou idd netjes afsluiten en bespreken wat die rapportage gaat inhouden, maar daar heb je waarschijnlijk geen drie kwartier/uur voor nodig?
zo, de spuit zit er weer in...auw.

Straks naar de psych.

@ rendiertje......ik vind verven juist heerlijk. Vind het zo leuk om dingen op te knappen en ons huis mooi te maken. We hebben 4 jaar geleden een oud huis gekocht dus klussen kan ik genoeg hier. Vind het heel leuk om dingen te proberen. Heb zo ook de bijkeuken helemaal betegeld zelf...inclusief de vloer. En het blijft nog zitten ook.

Klussen en verven is voor mij ook ene soort ontspanning. Heb het een tijdje niet echt kunnen doen maar nu vind ik het weer leuk om te doen.

Nee, niet werken vandaag....morgen weer 2 uurtjes. En sávonds naar diploma uitreiking van mijn stagiaire met een collega samen. Die collega had de begeleiding overgenomen van mij.

Over jouw afspraak met de psych. Ik zou gaan....wel zo netjes om inderdaad af te sluiten met haar. Wel balen dat het je nu geld kost. Maar zou het wel doen.

ik ga nu naar de psych. Misschien tot vanavond.
Hoi!
,
anoniem_26533 wijzigde dit bericht op 13-08-2010 20:30
Reden: privacy
% gewijzigd
@ Summer! Dat k*** gevoel van aan de zijlijn staan vind ik nog wel 't meest vervelende van die hele burn-out! Juist omdat leeftijdsgenootjes zo 'druk, druk, druk' bezig lijken. Dan maak ik aan het eind vd avond mijn balans op, en ben ik blij dat ik de supermarkt overleeft heb... . Ben je al wat opgeknapt?

Balen van je AD... idd zo jammer dat je nog geen begeleiding hebt. Ik zou je zo naar 'mijn' psych willen doorsturen maar ik denk niet dat we bij elkaar in de buurt wonen... Heb je al enig zicht op het GGZ of een nieuw bezoekje aan je huisarts gebracht? |(Misschien heb je het al eerder geschreven, dan sorry)

Succes morgen in het ziekenhuis!

Ik zit mn AD voor me uit te schuiven..mag ook nog niet beginnen, omdat ik nog aan de andere nieuwe medicijnen moet wennen. Maar ik vind het sowieso eng, voel me soms al zombie genoeg zonder al die 'troep' ! Maar ik weet dat ik wel moet om niet weer stappen achteruit te gaan maken.. Ik denk dat ik begin nadat ik bij het UWV ben geweest, dat wordt een zware dag en daar wil ik zo fit mogelijk zitten, dus eind volgende week!

@Summer en Juiaatje, hebben jullie wel het idee dat de AD ook iets positiefs voor jullie heeft betekend? En wat dan? Naast het afkicken, opbouwen, bijwerkingen? Is het wel zo dat de weegschaal doorslaat naar het positieve als je de balans opmaakt?

@MO78 hoe is het met jou trouwens? Jij was ook met AD begonnen? Hoop goed!
@
Dank je Juiaatje (ik lees steeds Juliaatje).. Wat fijn dat de AD goed werkt!

Ik ben niet depressief en geen slaap problemen, wel érg piekerig, onrustig en angstig. Het jammere is dat ik qua energie wel merk dat ik het langzaam terugkrijg, alleen met die onrust en angst weet ik me dus geen raad mee en dat gaat ook echt niet beter. En zo zit ik 'vast'.. Pych zei dat het daarom echt tijd is om te beginnen, omdat ik anders stappen terug maak en te gefrustreerd wordt. Ik heb vrijdag 16 nog een heel spannend gesprek, dus ik ga zaterdag over een week beginnen.

@Sappie, wat is het weer warm he, gaat het een beetje?
.
% gewijzigd
@Honingvogel, fijn dat het weer beter gaat!

Door mn vermoeidheid heen.. in het begin absoluut niet, maar nu toch wel. Bij mij ligt het wel wat anders; omdat ik ook angstig kan zijn kan ik een beetje passief worden en te voorzichtig, snap je? Soms zit er bij mij wel wat meer in dan ik zelf denk aan te kunnen, dus in die zin mag ik mijn vermoeidheid wel gaan 'testen'. Ik ben dan ook al vanaf december thuis he! Dus vind het zelf ook wel tijd ...
Hier even een ego-berichtje. Ik hoop dat iedereen het nog een beetje volhoudt met het warme weer.

Vandaag een drukke dag. Vanmorgen eerst naar de HA. Ik heb gelukkig zonder problemen een verwijsbrief gekregen. Vanmiddag ben ik toch voor de laatste keer naar de psych geweest. Ik heb er wel een halve afspraak van gemaakt. Het was toch wel fijn om alles af te sluiten. Ook heeft ze me wat tips voor de vakantie gegeven. Ik ben zo bang om moeier terug te komen dan dat ik heen ging. Ik wil niet over mijn grenzen heen gaan door te veel te doen. Ik ga nu dag 1 dag wat doen en daarna 1 dag rusten. Manlief moet dan maar met mijn schoonzus / zwager wat gaan doen. Moeilijke beslissing maar denk ik wel een goede.

Vannacht niet geslapen. Ik ben zo met de vakantie bezig. Mijn ouders komen een paar dagen in mijn huis en ik vind het zo lastig om de regie uit handen te geven. Zouden ze alles wel goed afsluiten / weten hoe alles werkt? enz. enz. Ik heb hier de hele nacht over liggen piekeren. Vanmorgen was ik het zo zat dat ik mijn moeder opgebeld heb en gevraagd heeft of ze langs wilde komen. Ik heb toen alles met haar besproken / alles uitgelegd. Ik hoop dat ik hierdoor vannacht wat meer rust krijg.

Vanavond komt mijn broertje naar het poesje kijken. Morgen heb ik twee verjaardagen waar ik graag heen wil , moet ik boodschappen doen, koffers inpakken en morgenavond gaan we op vakantie. Ik weet even niet waar ik de energie vandaan moet halen. Kunnen jullie mij niet een beetje toestralen

Tot later. Ik ga nu even in de tuin met het poesje spelen!
,
anoniem_26533 wijzigde dit bericht op 13-08-2010 20:29
Reden: privacy
% gewijzigd
.
% gewijzigd
pffffff....is het bij jullie ook al zo vies benauwd?

Vanmorgen al wat boodschappen gedaan, maar de rest mag manlief vanavond doen.

@ juiaatje.......van financiele ellende word je zeker niet blij. Ben heel blij dat het bij ons nu beter gaat financieel...al zijn we er nog niet helemaal. We hebben gewoon de afgelopen 2 jaar pech gehad dat we de ene grote rekening na de andere kregen en ook van de belastingdienst veel onverwachte dingen (was heel veel verkeerd gegaan) Vanalles in huis ging kapot en kostte dus ook extra geld en zo kwam het een na het ander.

Wat fijn dat je nieuwe psych goed bevalt. En goed zo dat je al zo op de goede weg bent......liever zijn voor jezelf en oude patronen doorbreken. Ik ben hier ook heel hard mee bezig.

Snap dat het eng is om af te gaan bouwen, maar zoveel last van de bijwerkingen is natuurlijk ook niet fijn.

En zijn alle leuke dingen en afspraken goed gegaan? Is het teveel geweest of viel het mee?

@ summer...balen dat het even wat minder gaat.

En het afbouwen van de AD ging dus niet zo goed. Je heb het geprobeerd. Misschien over een tijdje nog eens proberen????

Dat wat jij schrijft over dat je weinig van vriendinnen hoor en dat ze het wel druk zullen hebben herken ik heel erg. Hoor ook niet veel van sommige mensen. Vind dat weleens jammer want als er iets is met hun laat ik iets vaker iets van me horen. Al is het maar een mailtje of sms je meer.

En hoe ging de intake in het ziekenhuis? Is het een beetje mee gevallen? Wanneer heb je nu die onderzoeken?

Oh, lees net dat het mee viel.....gelukkig maar.

Van bloedarmoede kan je behoorlijk moe zijn. Heb het 2 x gehad en heb toen een hele tijd staaltabletten moeten slikken.

En over dat personeelsfeestje....ik zou doen wat JIJ wilt. Als je zo weinig van je baas en collega's hoort...laat ze maar lekker kletsen over jou. Kletsen doen ze toch wel...wat je ook doet. Desnoods ga je maar heel even. Heb je toch je gezicht laten zien en ben je even geweest om af te sluiten. En zie je er op de dag zelf toch tegen op dan ga je niet. Kijken hoe je je voelt die dag.

@ brown eye.....dus binnen kort met AD beginnen. Zou het ook heel spannend vinden. Als ik jullie hier zo hoor over AD ben ik blij dat ik het niet nodig heb. Maar als het moet dan moet het.

Je moet inderdaad wel vooruit gaan en niet achteruit. En als AD je erbij helpt is dat alleen maar fijn. Niet als je natuurlijk heel veel bijwerkingen heb....want die zijn er zo te horen wel veel.

Warm is het zeker weer. Heb er weer behoorlijk last van. Blijf maar veel binnen want anders gaat het echt niet goed.

Had gister avond diploma uitreiking van mijn stagiaire. Zo warm en druk daar binnen. Merkte dat ik 2 x weer een beetje dat gevoel kreeg waar ik vorig weekend niet zo lekker van werd. Heb mezelf toe gesproken om me rustig te krijgen......gelukkig lukte dat ook. Vond het wel heel raar. Zag mezelf al naar buiten rennen voor wat frisse lucht. Maar is dus goed gegaan. Was ook best een lange zit en had natuurlijk ook smorgens 3 uurtjes gewerkt. Smiddags gewoon dochterlief thuis dus was eigenlijk even weer teveel. Vandaag dus lekker niks meer doen. Alleen naar zwemles met zoontje.

@ honingvogel.....dus de haptonoom is goed bevallen....goed zo.

En wat knap dat je met collega's naar het terras bent geweest. Ook wel gezellig en leuk om zulke dingen te blijven doen he.

Succes met behangen...al word het dit weekend best warm.

Hier moet ik nog steeds met mijn broertje de vloer in de gangen beneden gaan leggen. Elk weekend is het zo warm dat we het steeds uit stellen. De vloer ligt al een paar weken in huis dus wil hem er zo onderhand wel in hebben. Ben de lelijke bruine tegel vloer nu wel beu na 4 jaar.

@ rendiertje......wat een drukke dag heb je vandaag. Balen he dat er soms zoveel dingen tegelijk vallen op 1 dag. Ik heb dat ook regelmatig en moet dan echt de dag erna mijn rust pakken anders gaat het flink mis.

Doe het lekker rustig op vakantie en inderdaad de ene dag iets doen en de dag erna rust. Als je schoonzus en zwager daar moeilijk om doen is dat hun probleem.

Ja, ik ben daar ondertussen wat harder in geworden over wat anderen van mij denken. Ik merk dat iedereen zo druk is en met zichzelf bezig is. Daardoor vind ik het makkelijker ook ook soms heel egoistisch alleen maar aan mijzelf te denken. Kon ik eerst heel moeilijk maar gaat gelukkig nu veel beter. Ik moet immers beter worden.

Maar je zult zien dat het best goed gaat op vakantie. Misschien willen hun ook niet elke dag iets doen....of ook een keer iets samen doen zonder jou en je man.

Komt vast goed. Probeer lekker te genieten en uit te rusten.

Fijn dat je het toch nog af heb kunnen sluiten met je psych. En dat ze nog wat tips voor de vakantie heeft gegeven.

GENIET VAN DE VAKANTIE EN VEEL PLEZIER.

Hoop dat ik op iedereen gereageerd heb. Is weer een hele lap tekst geworden.

Met mij gaat het ondertussen redelijk. Moet echt goed mijn grenzen bewaken en soms ga ik er over heen. Maar er moeten ook vanwege de kids soms dingen gedaan worden, ook als ik er geen zin in heb of geen fut voor heb.

De psych vond dat het al een stuk beter met mij ging. Dat ik heel goed met mezelf bezig ben. Ze vond het ook wel heel verstandig als ik minder ga werken.....dus niet meer terug naar 27 uur.

Ze heeft nu 3 weken vakantie dus kan pas over 4 weken weer. We gaan dan kijken hoe het gaat en waar ik nog aan kan werken en hoe of wat. Even alles op een rijtje zetten.

Heb nog niks gehoord van de psychotherapeut maar dat kan nog wel even duren. Nu met de vakanties denk ik dat het nog langer gaat duren. We wachten maar af.

Maandag weer naar arbo arts.
@

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven