Burn-out wie ook??? - deel 2

02-04-2010 20:12 802 berichten
Alle reacties Link kopieren
bij deze... part two

Zal hieronder nog even de originele openings post plaatsen:

hoihoi,

Weet sinds aantal weken dat ik 'gezegend' ben

met een burnout/overspannen.

heb medicijnen, en ben inmiddels in mijn hoofd

iets rustiger, maar ook wel heel erg moe.

nou ja dat hoort bij een burnout, maar ik ben toch

opzoek naar mensen die het ook hebben of hebben gehad,

om ervaringen uit te wisselen e.d.

gr. Phoebe

Dat we hier nog maar weer veel ervaringen kunnen delen en steun kunnen vinden bij elkaar!!
@ joss 28....opbouwen met kids is best zwaar ja...maar het gaat best goed.

Ben zo blij dat ik al merk dat ik wat makkelijker met dingen om kan gaan en eigenlijk al wat dingen aan mezelf aan het veranderen ben. Ben best trots op mezelf.

Inderdaad een goed teken dat ik aan het opbouwen ben en dat ik het ergste achter de rug heb.

Ik heb een tijd terug een heel heftig weekend gehad....wist gewoon niet meer wat ik deed of zei en sloeg helemaal door. Kids werden er wakker van en manlief wist zich geen raad met mij. Was heel heftig en was heel erg van mezelf geschrokken. Vond het vooral heel erg dat de kids toen s'nachts er wakker van werden en mij zo zagen razen....heb daar heel wat traantjes om moeten laten de volgende dag.

Het lijkt of ik na dat weekend pas echt goed accepteerde dat ik een burn out had. Zo heftig wil ik nooit maar dan ook nooit meer mee maken en let nu dus heel goed op mijn grenzen.

@ honingvogel......Heb de bedrijfsarts niet meer te pakken gekregen. Heb 3 x gebeld en er werd niet opgenomen. Ik probeer maandag weer wel en anders ga ik er even langs...zit in de straat bij mijn werk.

Succes dinsdag bij de bedrijfsarts. Ben benieuwd wat ze gaan zeggen. En wat raar dat je nog helemaal niks van je baas gehoord heb.

En dat teveel verantwoordelijkheid op je pakken......denk dat dat bij heel veel van ons een groot struikelblok is. Bij mij wel in ieder geval. Gaf nooit niks uit handen en wilde overal zelf de controle over houden....en dat gaat met een gezin en werken en huishouden niet.

Gek he dat een psycholoog altijd precies de goede dingen zegt. Dat je na gaat denken en denkt van "he ja, dat klopt". Het is hun werk maar toch vind ik het heel knap.

Het schoolreisje van zoonlief was heel erg leuk. Hij wil er in onze vakantie nog een keer naartoe....kunnen we doen. Is voor dochterlief ook leuk daar.

En wat fijn dat je dak lek heel simpel te maken was. Vielen de kosten ook mee?

Wij hebben overal plat dak dus waarschijnlijk is het bij ons ook vrij simpel en zal er ergens zo een stukje dakbedekking niet helemaal afsluiten. Maar ga maar eens zoeken waar. Toch maar een keer het dak op.

Ik heb een beetje de kriebels in mijn buik. Zondag geven mijn oom en tante hun jaarlijkse tuinfeest....komt de hele familie en is altijd hartstikke gezellig. Maar is de eerste keer dat ik mijn ouders zie na de breek met hun. Ga natuurlijk niet een leuk gezellig gesprek met ze aan maar negeer ze een beetje en ga ergens aan de andere kant zitten. Maar de kids gaan natuurlijk heel enthousiast naar opa en oma die ze al een tijdje niet gezien hebben. Zie er best wel tegen op en weet ook nog niet zeker of ik ga. Ik kijk zondag wel hoe ik me voel en er tegen over sta.....pffff...valt niet mee.
.
anoniem_107508 wijzigde dit bericht op 13-08-2010 16:40
Reden: herkenbaarheid
% gewijzigd
@
hoi allemaal,

Ik ben al een tijdje niet meer hier geweest.

Eerst ging m'n laptop stuk en toen ik een nieuwe had had ik geen puf...

Inmiddels zijn we al naar londen geweest. Was helemaal super! Wel heel vermoeiend, maar heb maar 1 breekpuntje gehad die dagen dus ik vind het goed verlopen :D

Verder kreeg ik bericht dat het ziekenfonds m'n psych niet vergoed. Ik kan het nu financieel niet dragen dus de behandeling staat stil... juist nu we net ergens naar toe gingen met de behandeling. Dat was dus echt een flinke tegenvaller

Woensdag moet ik voor het eerst naar het UWV en heb daar nu al de zenuwen voor. Ben zo bang dat ze me gelijk weer aan het werk willen hebben terwijl ik daar nog helemaal niet klaar voor ben...

En dan nog de zorg over hoe hoog (of moet ik zeggen laag) mijn ziektewetuitkering gaat worden.

Buiten dat gaat het redelijk met me, maar het zuigt allemaal weer energie en ben al dagen zo futloos dat ik er beroerd van word

wanneer zal alles nou eindelijk weer eens "normaal" gaan worden???
Hey ladies,

Ik ben weer terug van weggeweest. Wat is er hier weer veel geschreven zeg! Ik ga zo eens even bijlezen.

Vakantie was echt super. Ik heb sinds lange tijd weer eens kunnen ontspannen en genieten. We hebben echt heel erg mooi weer gehad en hebben veel gedaan. Ik heb geprobeerd op tijd mijn rust te nemen. Dit is niet helemaal gelukt, maar het was het meer dan waard.

Ik heb genoten van de kids van mijn schoonzus. Ik merkte voor het eerst dat ik mijn werk, en dus de omgang met de kids miste. Misschien een goed teken.

Vandaag weer redelijk gestrest door het vele wasgoed. Ben maar rustigaan begonnen, maar merk dat ik het moeilijk vind mijn normale schoonmaakschema te laten liggen en me eerst aan de was te wijden.

Morgen eerst naar de dierenarts met mijn kleine viervoeter. Weer tijd voor een prikje. Gelukkig gaat mijn vriendin met me mee en hoef ik me hier dus geen zorgen over te maken.

Om 5 uur moet ik voor het eerst naar de psychotherapeut. Hier zie ik wel tegenop. Ik hoop zo dat het gaat klikken.

Zo ik ga nu even eten en al jullie verhalen doorlezen. Ik hoop dat het goed met jullie gaat en dat jullie van het zonnetje kunnen genieten.
@ honingvogel.......bedankt voor de tips. Wist niet dat je je broer niet meer zag...of heb het ooit gelezen en ben het vergeten.(sorry)

Ik ben niet meer naar het feest gegaan....zag er toch teveel tegen op. Heb een mailtje naar mijn tante gestuurd en kreeg een lief mailtje terug van haar.

Gelukkig is je dak weer gemaakt en vielen de kosten nog een beetje mee. En jij bent dus ook zo een klusser.....muurtje stucen.

Wat ga je allemaal doen op zolder....of ga je verder alleen verven?

@ juiaatje...bedankt voor het succes wensen...maar ik ben dus niet gegaan.

Jij gaat dus ook elke week 2 uurtjes uitbreiden...net als ik. Alleen werk ik er deze week nog maar 8 en jij 20 lees ik. Pffffff....20 uur, moet er nog niet aan denken. Lijkt nu zoveel terwijl ik altijd 27 uur werkte.

Wat gaat een bedrijfsarts trouwens jouw medicatie aan? Die heeft daar toch niks mee te maken?

Hoe gaat het met de andere AD?

@ kelinci....wat fijn dat het goed gegaan is in Londen.

Je psych word dus niet vergoed. En nu????? Heb je wel iets anders of heb je nu helemaal geen hulp?

Wel balen zeg.

Ik moet echt een keer mijn ziekenfonds bellen over mijn psych....of dat wel vergoed word. Heb nog geen idee. Stel het steeds maar uit, herkenbaar denk ik voor velen hier.

Snap heel goed dat je je futloos en beroerd voelt. De financiele onzekerheid wat betreft ziektewetuitkering en dan nog eens het UWV. Heel begrijpelijk dat dat veel energie kost. Echt balen allemaal. Maar het UWV kan je toch niet zomaar aan het werk zetten als het echt niet gaat? Gewoon eerlijk zeggen hoe het echt met je gaat en laat die tranen maar lopen. Laat ze maar zien dat het echt niet gaat.

Kan om zulke dingen soms zo boos worden. Ze moeten eens kijken naar de mensen die WEL zomaar thuis zitten en die eens aan gaan pakken. Zijn zoveel mensen die de boel belazeren en ervan profiteren dat de echte eerlijke mensen (zoals jij) er de dupe van zijn.

Heel veel succes alvast voor woensdag.

@ rendiertje.......je vakantie was dus super......lekker hoor. En ging het goed zo onderling? Was er ook begrip voor jou en hielden ze een beetje rekening met jou?

Wat de was betreft........zet gewoon de wasmachine aan en gooi het daarna in de droger (als je die hebt) en dat opvouwen en strijken komt wel. Heb je iets nodig dan trek je het gewoon uit de stapel schone was en moet het gestreken worden dan doe je even snel alleen dat ene wat je nodig hebt.

Zo gaat het bij mij ook vaak de laatste weken....hahaha. Doe het dan opvouwen en strijken als ik er iets meer tijd voor heb.

Nu staat de was bij ons in de bijkeuken dus geen kip die het ziet, dat scheelt misschien ook. Weet niet waar het bij jou staat?

Succes bij de psychotherapeut. Hoelang heb jij moeten wachten voordat je daar terecht kon? Ik sta nog steeds op de wachtlijst en hoor maar niks. Nu met de vakanties voor de deur (hier nog 1 week) zal het nog wel langer gaan duren.

Hier gaat het wel goed. Merk wel dat ik weer wat moeier ben soms en dus iets meer rust moet pakken. Maar kan het redelijk goed combineren met werk, kids en huishouden.

Merk wel dat ik weer heel precies ga worden met alles....perfectionistisch.....en vooral in huis. Komt ook omdat er nog het een en ander in huis verbouwd moet worden en het veel te lang duurt naar mijn zin. Wil alles nu eens een keer klaar hebben, maar manlief heeft weinig tijd en schoonvader kan ook niet elke dag natuurlijk....die is ook al aardig op leeftijd. Dus doe ik steeds een klein beetje. Ga morgenmiddag na het werk van die hoge plinten voor onze slaapkamer halen en die er van de week opzetten. En zo steeds een klein beetje iets doen.

Vanmiddag is manlief met zoontje naar de bios geweest en ik heb heerlijk met dochterlief zitten tutten. Haren mooi gedaan en

nageltjes van haar en mij gelakt. Ze heeft zelf van die kinder

make-up en heeft ons allebei flink onder handen genomen.

Verder deze week een aardig drukke week met veel afspraken. 3 halve dagen werken, dochter naar consultatiebureau, zoontje heeft 2 feestjes, een middag naar een vriendin, bedrijfsarts nog bellen, boodschapjes halen.

Als ik soms in de agenda kijk en bij elke dag wat dingen zie staan krijg ik soms al de zenuwen.

En zaterdag ga ik eindelijk met mijn broertje de laminaatvloer in de 2 gangen beneden leggen........ben zo blij als die klaar is. Ligt een lelijke bruine tegelvloer...echt zo een ouderwetse. Blij als die uit het zicht is. Nu hopen dat het zaterdag weer geen 30 graden word want dan moeten we het voor de 3e keer uitstellen.
.
anoniem_107508 wijzigde dit bericht op 13-08-2010 16:40
% gewijzigd
,
anoniem_26533 wijzigde dit bericht op 13-08-2010 20:28
Reden: privacy
% gewijzigd
Hey Meiden!

Even snel..Mijn internet heeft er 1.5 week uitgelegen...ik ga de komende dagen even bij-lezen en schrijven!
Ik merk dat ik het erg lastig vind om me weer in jullie verhalen in te lezen. Ik ga dan ook alleen even op de laatste berichten reageren en hoop er zo weer een beetje in te rollen. Ik kan jullie steun zo nu en dan nog wel gebruiken.

@BEG, Jij dus ook even weggeweest. Ik hoop dat jij minder moeite hebt met het bijlezen. Hoe is het verder met jou?

@Summer, huilbuien zonder aanwijsbare reden heb ik ook vaak genoeg. Lucht vaak op en mag dus best!

Heel veel plezier bij zee. Lekker hoor! Laat alle zorgen er maar uitwaaien.

@Honingvogel, De vakantie is zonder problemen verlopen. We hadden een anders hotel als mijn schoonzusje (en aanhang). Hierdoor kon ik me terugtrekken als ik hier behoefte aan had. Dat was perfect! Helaas bleven zij nog een weekje en moesten wij weer naar huis:(

Jij bent net als wij ook met de zolder bezig! Wij hebben net een nieuw dakraam geplaatst en zijn ook druk bezig met de leidingen vrezen. Was een stofbende zeg! Maar goed het zal straks wel weer mooi worden. Wat gaaf dat jij zelf zoveel doet. Ik kijk alleen maar toe. Mijn man is timmerman geweest en kan het dus veel beter.

@Sappie, was goed dat je je werkuren al weer kan uitbreiden. Ik wou dat ik al zo ver was.

Lekker hé tutten met je dochter. Heb ik de afgelopen week oop met mijn nichtje gedaan. Heerlijk! Ik gaf haar een labello. Ze was er zo blij mee en heeft er de hele vakantie mee gelopen. Waar een kind al niet blij mee kan zijn!

Lekker hoor dat jullie de vloer eindelijk gaan leggen. Zal echt wel mooi worden en dan is er weer een stukje klaar.

Wat betreft de was... Die doe ik op zolder. Ik kan het dus makkelijk laten liggen. Dat heb ik vandaag ook heel braaf gedaan. Woensdag is mijn strijkdag en dan zijn ze de eerste! Ik leer het wel!

Je hebt wel een drukke week. Let je wel een beetje op jezelf?

@Kelinci, Balen dat je met je psych moest stoppen. Kun je je niet laten doorverwijzen naar een psychotherapeut. Deze wordt bij mij wel vergoed.

Vanmorgen naar de dierenarts geweest. De kleine poes was goed gegroeid. Alles was in orde en we hebben weer voor een jaar genoeg prikjes gehad.

Vanmiddag een paar uurtjes naar bed gegaan. Het was echter zo warm dat ik zowat mijn bed uit dreef!

Om 17.00 moest ik naar de psychotherapeut. Dit was wel zwaar. Ze wilde me in eerste instantie niet eens aannemen, omdat ik zelfmoordgedachten heb. Zij werkt maar twee dagen en kan mij hierbij in tijden van nood niet goed genoeg opvangen. Gelukkig heb ik haar kunnen overtuigen en mag ik blijven.

Het vertellen van het hele verhaal viel me zwaar. De psych liet ook wel doorschemeren dat ze het veel vond. Ik voel me dan zo'n stumper. Waarom kan ik niet normaal zijn en heb ik alles tegelijkertijd??

Maar goed. Ik mag volgende week terugkomen. We gaan dan weer mijn verleden induiken om de oorzaken te kunnen achterhalen. Aangezien hier bij mijn oude psych niets uit kwam, ben ik zeer benieuwd.

Nu even de rommel opruimen en dan even de tuin in en de poes wat aandacht geven. Tot later
@ Rendiertje, ik kan het ook niet qua concentratie! Ik voel me meteen weer niet goed genoeg maar het is teveel. Ik haak ook hier gewoon weer in alsof ik niet weg ben geweest .

Wat heerlijk dat je vakantie fijn was! Nu ben je meteen weer terug in de 'realiteit' dus.. Knap dat je bij de psych bent geweest, het is altijd weer een stap..! Wel het gevoel dat je een goede klik hebt?

@ Summer wat een tegenvaller dat je nog zo lang moet wachten bij het GGZ, althans dat dacht ik te lezen? Heel veel plezier morgen lekker genieten aan zee, met je blote voeten in het zand kan wel helpen om letterlijk te 'aarden' en tot rust te komen!!

Ik heb mijn bezwaar schrift spreekuur bij het UWV gehad, daar mocht ik het nogmaals toelichten, wat eigenlijk best goed ging... Nu moet ik tot begin aug. wachten op de uitslag en anders moet ik dus verder de WW in...

Met mijn psych traject gaat het gelukkig lekker. We zijn nog in de opstart fase en ook ik moest m'n hele levensloop beschrijven, dat viel niet mee net als bij Rendiertje. Hij vond het ook veel. Als een psycholoog zegt dat je veel hebt meegemaakt wordt je weer even met je neus op de feiten gedrukt..voor mij is het zo normaal.. Maar goed, het is wel noodzakelijk dus het moet maar! Ik ben vandaag begonnen met mijn AD... werd meteen paniekerig na de 1ste pil wat natuurlijk nergens op slaat. Ik vind het gewoon eng en ik zie erg op tegen mogelijke bijwerkingen...de dagen zijn soms al belabberd genoeg. Maarja, als daarna de zon gaat schijnen..dan nog maar even doorzetten! Ik kijk er wel reikhalzend naar uit dat het niet meer zo'n gevecht is..
P.S Honingvogel!! Je klinkt als een heeele stoere klusser, goed zeg !
BEG, Ik had precies hetzelfde na het nemen van mijn eerste AD pil. Ik dacht direct van alles te voelen. Ik vond dit enorm stom van mezelf. Ik wist zeker dat het in mijn hoofd zat. Toen ik dit met mijn HA besprak ontkrachte zij dit. Als je een aspirine neemt voel je dat ook na een half uur. Met AD is dat precies hetzelfde. Het zit dus niet in je hoofd.

Ik hoop zo voor je dat je niet te veel last krijgt van de bijwerkingen. Het is zonder al zwaar genoeg. Heb je wel een beetje kunnen slapen vannacht.

Fijn dat het lijkt te klikken met je psych. Duurt lang he voordat je door die opstart fase heen bent! Ga je 1 keer in de week?

Ik vond het ook zo heftig dat een psych je een heftig geval vindt. Ik heb er de hele nacht over liggen piekeren. Voor ons lijken al die klachten bij het leven te horen, maar ik ben nu wel weer even met mijn neus op de feiten gedrukt. Ik ben niet helemaal normaal. Maar ja wat is normaal he?
Dank je Rendiertje!! Ik heb slecht geslapen (dat heb ik normaal bijna nooit), erg misselijk en onrustig. Nu al, bah! Ik hou me maar vast dat de ha en psych zeiden 'hoe meer bijwerkingen hoe beter het gaat werken'..

Fijne dag!
.
anoniem_107508 wijzigde dit bericht op 13-08-2010 16:36
% gewijzigd
@rendiertje, lekker dat je hebt kunnen genieten van je vakantie. Ik had het ook dat het eigenlijk soms wel te zwaar was, maar het was het echt meer dan waard!! Heb je je was alweer een beetje aan kant? Hoe was het bij je psychotherapeut?

@sappie: Ik heb nu even helemaal geen hulp. Ik hoop dat ik in september wel weer naar m'n psych kan, dan zitten we weer iets ruimer. Ben zo bang dat ze er bij het uwv morgen eenprobleem van gaan maken…

Net een hele bult papieren in gevuld voor het uwv. Allemaal van die stomme vragen waarin je 3x hetzelfde verteld.. waarom bent u arbeidsongeschikt? waarom kunt u niet werken? wat moet er verbeteren zodat u weer kunt werken?

Hoop niet dat ze me naar aanleiding van dit eerste gesprek al weer aan het werk willen hebben. Ik voel gewoon dat ik het nog niet kan, maar kan het heel moeilijk verwoorden…

Hoop dat de tranen gaan komen als ze het wel gaan zeggen

Hoe gaat het met jou nu? Al wat meer energie? Valt niet mee met die warmte nu! Hebben je kids al vakantie?

@Honingvogel: wat een lef om met dit weer te gaan klussen!! Respect!!! Geeft wel veel voldoening he?! Hoe gaat het verder met jou?

@Summerxx: Ik heb een heel hoog eigen risico Maar aangezien ik al vanaf april therapie had en maar niets hoorde was ik er (heel naïef achteraf) van uit gegaan dat een pscyholoog dan toch wel vergoed zou worden. Maar krijg nu ineens een fikse rekening voor de kiezen

Lekker soms he, even zo'n flinke huilbui om niks… het lucht vaak zo op!! Hoe gaat het nu met je?

@BrownEyedGirl: Hoe ging bij jou het eerste gesprek bij het UWV? Kwam daar gelijk een oordeel uit? Of was het meer een introductie en gaan ze vandaar uit verder kijken?

Hoe is het afgelopen met dat bezwaarschrift wat je had ingediend? Ow ik lees nu dat je daar inmiddels een gesprek over hebt gehad! Lastig dat je nu tot augustus moet wachten. Ligt het nu tot die tijd stil? Of willen ze in die tussentijd nog steeds dat je alweer aan de slag gaat?

Blegh ik zie er zo tegenop morgen daar heen te gaan

behalve dat ik zo op zie tegen het gesprek bij het UWV morgen gaat het op zich wel goed met me… We gaan zo eten bij de opa en oma van mijn vriend en dat is altijd erg gezellig, ze voelen voor mij als de opa en oma die ik nooit heb gehad, zo fijn!! En vrijdag zijn mijn ouders 35 jaar getrouwd en gaan we met het gezin uit eten, dus dat word ook gezellig. Zo heb ik gelukkig wel wat fijne dingetjes om mezelf wat af te leiden van mijn onzekerheid over de toekomst…

Nou ik ga mezelf maar eens even opfrissen en omkleden, we vertrekken zo!

Fijne avond allemaal
@Honingvogel; Jouw bedrijfsarts klinkt als eentje die je mag koesteren!! Wat fijn dat hij zo voor je op komt!!!!

Ik weet hoe het is als je werkgever je zo aan je lot over laat. Je blijft maar denken dat het allemaal alleen aan jou ligt terwijl dat helemaal niet zo is!! Heel fijn dat je nu geen druk krijgt opgelegd!!
hoi Keli,

Ik was ook heel nerveus voor het UWV! Neem je iemand mee? Dat is wel zeer aan te raden!

Mijn eerste gesprek bij het UWV ging goed. Beetje algemeen gesprek wat de klachten zijn, waar ik onder behandeling was e.d. Die arts heeft toen meteen geconcludeerd dat ik de eerstekomende 3 maanden niet hoefte te werken en kreeg ziektewet. Dat is een weekje later per brief bevestigd en ging 3 maanden prima.

Het tweede gesprek was dus helemaal geen succes en werd al voor binnenkomst bepaald (bij wijze van)dat ik maar weer volledig aan het werk moest omdat het zo in het protocol stond. Ziektewet werd toen ook meteen gestopt (hun mening blijft bindend ondanks mijnbezwaar) en nu zit ik in een WW aanvraag maar daar hoort dus wel sollicitatieplicht bij.

Ik heb dus goede en minder goede ervaringen, het ligt denk ik wel aan wie je tegenover je treft. Ik zou in ieder geval niet je beter voordoen dan je je voelt en niet te assertief en vrolijk overkomen. Gewoon alleen antwoorden wat je gevraagd wordt. De vraag 'wat doe je op een dag' is er 1 die je bijna zeker gaat krijgen, daar kun je vast over nadenken. Misschien overbodig maar neem ook de adressen van je behandelaar(s) mee, en dring er zonodig op aan dat ook even met hun contact wordt gezocht, iets dat bij mij dus helemaal niet is gebeurd..

SUCCES!!
.
anoniem_107508 wijzigde dit bericht op 13-08-2010 16:36
% gewijzigd
Hey Honingvogel..Wat fijn dat je het een beetje onder controle hebt! Ik ben benieuwd of en wanneer jouw baas eens iets laat horen...

Het is ook niet te volgen maar het zit zo;

Mijn eerste gesprek ging dus goed en het tweede slecht. Over dat gesprek + besluit heb ik bezwaar gemaakt en dat gesprek daarover ging goed op zich, al heb ik geen idee wat ze gaan beslissen natuurlijk.. Die man was zeer neutraal. Dat duurt nog 2-3 weken zeker.

Ik ben nog steeds erg misselijk van de AD, en zometeen de 2e dosis..nouja, ik heb gelukkig een rustig weekje dus ik onderga het maar een beetje.. voor iedereen ook van mij!
@Honingvogel,

Thanks voor je lieve woorden. Ik wil zo graag vooruit, maar weet ook dat ik nu echt alles aan moet pakken. Maar het is zo moeilijk en zo veel. Als een professioneel iemand dit dan beaamt, wordt je echt even met je neus op de feiten gedrukt. Maar je hebt gelijkt. Het kan alleen maar beter worden.

Wij hebben altijd een bouwstofzuiger die aangesloten is op de vreees. Hierdoor valt het stof relatief gezien nog mee en kost het me niet mijn gewone stofzuiger.

Jij ook aan de poes! Zeker doen. Het doet mij zeker goed al kost het ook wel veel energie. Maar als hij dan lekker bij je op schoot zit te knorren

Fijn dat het zo goed ging bij de bedrijfsarts. Wel stoer dat je straks al weer wat uurtjes wil gaan draaien. Wat voor werk doe je?

@kelinci, de was is weer aardig aan kant. Ik heb gewoon telkens een klein beetje gestreken. Het is toch te heet om zo lang op die hete zolder te staan.

De psychotehrapeut viel op zich niet tegen. Ze was wel aardig. Het was alleen wel erg confronterend. Voorlopig ga ik nu wekelijks naar haar toe.

Als ik jou was zou ik toch eens naar de HA gaan om te kijken of je niet naar een tweedelijns psych doorverwezen kan worden. Nu ligt alles stil en hoe lang kan je het straks weer opbrengen? Lijkt me niet echt bevoordelijk voor je herstel. Bij mij ging het uiteindelijk vrij gemakkelijk en eigenlijk ook alleen om financieele redenen. Misschien lukt het jou ook.

Klinkt vervelend al het regelwerk bij het UWV. Sterkte morgen. Hopelijk is het snel achter de rug.

@BEG, thanks voor je knuffel. Blijf volhouden met de AD. Goed voor jezelf zorgen en jezelf een beetje verwennen.

Vandaag even met manlief wezen winkelen. Dit ging opzich wel goed. Ik was alleen erg moe. Ik ben bij thuiskomst dan ook direct naar bed gegaan. De laatste tijd lukt het me om 's midddags een uurtje slapen. Dit heb ik lang niet gekund.

Vanmiddag hebben manlief en ik de geldzaken eens bekeken. Jeetje wat hadden wij veel onnodige abonnementjes end. We hebben een heleboel omgezet en opgezegd. Omgerekend bespaard dit zeker 1200 euro per jaar. Dat wordt dus een extra vakantie

Aan het einde van de middag wilde ik naar de bieb om een boek over dwangstoornissen te halen. De psych had me een titel gemaild. Maar je raadt het al.... Bij de bieb aangekomen ben ik de titel vergeten. Ben ik maar weer naar huis gegaan.

Nu lekker alleen thuis. Manlief is sporten en komt niet voor half 12 thuis. Een moeilijke situatie voor mij. Ik vind het lastig om te gaan slapen als hij er niet is, maar ga echt niet opblijven tot hij thuis is. Ik hoop dus zo dat ik rustig kan blijven en in slaap val.
aaaaahhhhhh....had bijna op iedereen gereageerd......druk ik op een verkeerde knop...alles weg. Nu maar even in t kort reageren.

@ honingvogel....knap hoor de leidingfees in de muur. Doe het je niet na terwijl ik toch best wat durf.

Ging dus goed bij bedrijfsarts....nu wachten op je baas. Ben benieuwd hoe snel je iets hoort.

En dat opbouwschema klinkt goed....zo is het bij mij ook begonnen. Maar niet te snel gaan he.

@ summer....ik wacht met je mee voor de psychotherapeut. Wachten is zoooooo vermoeiend. Ik wil NU beginnen. We wachten dus samen maar verder.

Lekker even flink gehuild dus......lekker opgelucht.

En hoe was je dagje aan zee? Genoten?

@ rendiertje.....lekker dat je de was een dagje heb kunnen laten liggen. Vandaag dus strijkdag voor jou....succes met deze hitte.

En zelfmoordgedachten...akelig. Heb je daar vaak last van? Voor je omgeving ook moeilijk.

Moet eerlijk toegeven dat ik er ook last van had dat weekend dat ik helemaal flipte. Ben daar zo van geschrokken.

En je bent geen stumpert hoor. Maar kan me wel voorstellen dat je zo denkt. Mijn man en ik hebben ook al zoveel ellende meegemaakt dat ik ook weleens denk dat wij voor het ongeluk zijn geboren. Is natuurlijk niet zo maar voelt soms wel zo. Bij sommige mensen gaat alles zo vanzelf en goed en wij hebben zoveel ellende gehad.

Ben je nog lekker in slaap gevallen zo zonder je vriend?

En vergeetachtig...praat me er niet van. Ik liep van t weekend naar de keuken voor een glas, trek ik de koelkast open. Ik denk ik moet hier helemaal niet zijn maar waarvoor wel? Soms wel vermoeiend en frustrerend.

@ brown eye.......dus gestart met AD.....bah, misselijk en slecht slapen. Hopelijk komen er niet al te veel bijwerkingen bij. Dit is al wel genoeg.

Dat verhaal van UWV en WW is ook wat zeg...jeetje. Kan je er nu lekker bij hebben...not. Ze maken het soms wel heel moeilijk voor mensen maar jij kan dit nu helemaal niet gebruiken. Gaat het financieel wel lukken? Anders heb je daar weer stress enzo om.

@ kelinci....heftig nu even helemaal geen hulp. Gaat het wel lukken? Kun je wel bij familie ofzo terecht?

En zou het uwv daar echt een punt van maken? Ze kunnen wel willen dat je hulp hebt maar als het je veel geld zelf kost en dat geld is er niet kunnen ze het moeilijk verplichten en er moeilijk om doen. Dan betalen ze het zelf maar.

Snap dat je er tegen op ziet. Succes.

Met mij gaat het wel hoor. Moet wel weer even een klein stapje terug doen...ging weer even iets te snel...vooral hier in huis.

Mijn zoontje moet deze week nog naar school en dan heeft hij vakantie. We zijn de laatste dit jaar.....wel erg laat hoor. Wij hebben zelf 16 augustus pas 3 weken vrij.

Gezellig al die etentjes.....weer iets om naar uit te kijken.

Hoop dat ik iedereen nu gehad heb, want ben al bijna een uur bezig hier vanwege bericht wat weg ging.

Ik heb gisteren de bedrijfsarts nog gesproken. Ik mocht haar de eerste keren wel maar ze begint nu vervelend te worden. Heb het idee dat ze me nu zo snel mogelijk weer 100 % beter wil hebben.

Ze reageerde heel raar toen ik zei dat we het helemaal niet over 50 % beter melden hebben gehad en heb verteld hoe ik het nu met t werk afgesproken heb. Maar ze is een beetje eigenwijs aan het doen en gaat me volgende week ipv een week later voor 25 % beter melden....is dus 7 uur. Heb met werk afgesproken dat ik een week later voor 8 uur beter gemeld ga worden. Heb mijn verhaal verteld aan haar en zie nu wel wat ze op papier opstuurd en dan zoekt t werk het verder maar uit. Gaan die maar bellen want ik kreeg het niet aan haar verstand. Ik sta volgende week namelijk nog boventallig ingepland en de 2 weken daarna sta ik 8 uur beter en 4 uur boventallig ingepland en geen 7 uur beter wat zij ervan maakt. Ze zoeken het maar uit.

Verder ook wat leuks. Mijn man gaat van het weekend met zoontje naar Feyenoord. Zoontje werd helemaal wild toen hij het te horen kreeg,.......zo leuk. Is zijn 1e echte wedstrijd in een stadion.

Zoontje heeft vanmiddag een feestje en ik ga met dochter naar een vriendin...even weer bijkletsen. Haar vriend heeft 2 x een burn out gehad dus kan heel goed praten met haar over alles.
Pff Sappie, daar zakt je broek toch van af? Ik denk weleens als de bedrijfsartsen & UWV mensen het iets anders aanpakken, dat het een hoop extra stress en uiteindelijk dus ook geld kost.. Wat leuk voor je zoontje , die zal wel doodop of heel hyper van alle indrukken terugkomen .

Die zelfmoordgedachten heb ik in mijn ergste dip ook gehad! Alhoewel, ik wilde he-le-maal niet dood! Ik wilde alleen van het rottige onrust gevoel af, ik wilde juist leven, maar ik was wel de grip kwijt en ik wist niet meer hoe. Is dat ook zo voor jullie (geweest)?

Ik vind het trouwens zo fijn te lezen dat jullie mannen het volhouden met jullie! Dat bedoel ik dus niet negatief dus .. maar ik ben zelf single en loop een beetje met de overtuiging dat een BO een totale afknapper is voor iemand anders.. Misschien is dit ook wel zo, want jullie kenden je man/vriend waarschijnlijk al voor de BO?

Gelukkig ben ik verder een zeer positief mens en ik heb nagenoeg geen last van somberheid enzo. Daarom baal ik zo dat ik toch aan de AD moest voor mijn angst en gepieker .. Ik ben vandaag iets minder misselijk maar wel erg duizelig. Ach, ik had gerekend op 2 rottige weken.. Enneh, laat de regen maar vallen, erg benauwd!!
hoi meiden,

Ik ben nu alweer zo'n 2,5 uur terug van het uwv maar heb nu pas even een beetje m'n rust terug gevonden.

Het ging dus NIET goed

De goede man begon in alle stilte mijn formulieren door te lezen, krabbelde overal rondjes, streepjes en vraagtekens bij. Dat was al geen goed begin. Toen kreeg ik een verhaal dat ze dit wat ik nu meemaak "levenservaringen" noemen en dat iedereen dat wel heeft. Het kwam er op neer dat hij vond dat mijn huisarts, bedrijfsarts en psycholoog alles dus zwaar overdreven en dat ik maar het best zo snel mogelijk weer aan het werk moest gaan om bezig te zijn en hier over heen te komen

hierop klapte ik volledig dicht en ook m'n vriend wist even niets te zeggen. Kennelijk zaten we er zo verslagen bij samen dat hij even iets milder werd.. ik heb nu 4 weken gekregen om voor mezelf op een rijtje te zetten wat voor werk ik wil gaan doen en te kijken waar ik dan zou kunnen solliciteren.

Desnoods was het maar voor een paar uur per week, zolang ik maar niet in de ww terecht zou komen. Dat was volgens hem het beste.

Ik heb maar een maand of 3 recht op ziektewetuitkering en kennelijk zal een ww niet worden aangevuld als ik nog niet fulltime aan de slag kan gaan...

Ik sta dus zo ongeveer op een afgrond... of ik spring.. ga fulltime werken en het valt heel misschien goed uit, maar die kans acht ik nog heel klein omdat ik er nog helemaal niet aan toe ben...

of ik ga het op eigen tempo doen, over een tijdje langzaam weer beginnen, maar dan wel met veel te weinig inkomsten zitten en dus financieel de afgrond in gaan....

in een half uurtje heeft die man me dus zo'n 3 maanden herstellen afgepakt.... ik voel me weer als voor mijn behandeling bij de psycholoog.

Compleet in paniek en doodsbang voor alles wat er komen gaat

Mijn schoonmoeder heeft gelukkig wat ervaring met die lui daar en zij raad me aan naar mijn huisarts te gaan en hem een verklaring te laten schrijven. Mijn huisarts is gelukkig erg meegaand en heeft het nog echt goed met je voor. Voor haar heeft hij destijds ook alles uit de kast gehaald om haar te helpen.

Omdat ik geen AD slik naam meneer uwv me nog minder serieus, dus m'n schoonmoeder zegt dat we maar moeten vragen of de huisarts alles flink wil aandikken. Dat ik zo neerslachtig uit dit gesprek ben gekomen dat ik er nu helemaal niet meer uitkom en hij me nu alsnog wel AD moet voorschrijven. (ik ga ze niet slikken, maar puur om wel de ernst van mijn situatie duidelijk te maken bij die lui daar)

ik ben trouwens zo "bang" voor AD omdat je er zo lastig weer vanaf komt. Mijn schoonmoeder heeft er flinke problemen mee gehad (tot een kliniek aan toe) en dat wil ik liever voorkomen als dat kan...
.
anoniem_107508 wijzigde dit bericht op 13-08-2010 16:35
% gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven