Burnout?

22-08-2010 00:39 3003 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Ik heb altijd gedacht hoe kan je nou overspannen raken/burnout raken als je in een winkel werkt.Stress kende ik niet, tuurlijk hard werken en deadlines halen wel, maar dat vond ik heerlijk,maar ook maakte ik me nooit zo druk, wat vandaag niet afkwam kwam morgen wel, maar eigenlijk kwam alles ( meestal) wel vandaag af.

En nu u ben ik op, gewoon helemaal kapot, slaap slecht , kan me niet concentreren en ben gewoon volledig de draad kwijt.

Ik weet nu niet zo goed wat ik hier mee aan moet.

Even een mijn verhaal in het kort, met niet al te veel details ivm herkenning.

werk al ruim 13 jaar bij dezelfde werkgever, prima naar mijn zin, af en toe wel eens minder leuke tijden, maar toch altijd met veel plezier naar het werk gegaan,

Ik ben heel trouw aan mijn werkgever en wil me eigenlijk niet ziek melden, maar hoe hou ik dit vol? ik ga dinsdag weer een gesprek met mijn leidinggevende aanvragen om dit te vertellen. Ik hoop dat we dan samen een oplossing kunnen vinden en daar ga ik eigenlijk van uit.

Verder zit ik een beetje te dubben of ik naar de huisarts moet gaan. Ik weet het antwoord eigenlijk wel, gewoon gaan dus, maar wat ga ik zeggen? ik moet altijd als ik bel voor een afspraak doorgeven wat er aan de hand is, moet ik dan gewoon zeggen dat ik denk dat ik ee burnout heb? ik ben altijd bang dat mensen dan denken, oh daar heb je er weer een die al weet wat ze heeft.

Sorry dat het misschien een warrig en lang verhaal is, maar ik ben gewoon zo van de kaart ik kan het ook niet helemaal helder deken en formuleren allemaal.

Wie heeft er ook een burnout( gehad) en hoe is het gegaan. En dan bedoel ik voornamelijk hoe is je ziekmelding gegaan en wat heb je gezegd, zowel tegen je leidinggevende als tegen de huisarts?

Als het niet helemaal duidelijk is,laat het maar weten, dan zal ik het proberen duidelijker te maken

groetjes

Ik heb even een deel van mijn post weggehaald, ben bang toch herkend te worden
Oh meis, dat zou anders geen enkel probleem zijn, hij weet het waarschijnlijk niet eens omdat je net nog zo goed uit je dip kwam! Zal ik even langskomen met een berg chocola?
Ben je niet eerder boos op jezelf?

Volgens mij gun je je vriend de hele wereld en je baalt gewoon dat het jou eventjes niet lukt.

Ga gezellig samen met Lief die doos bonbons leeg eten, dan heb je meteen weer een goede reden om van de week nog te sporten.
Hij weet het wel hoor, was er de hele avond al sjaggie van... en hebben er ook over gesproken tijdens de jamie-oliver-vis. Maar toch rustig weggaan....

Kom maar op met die chocola Lief.

(zit nu te twijfelen of ik een oxazepam neem om te kalmeren, zit a 3 kwartier te huilen. Of dat ik eerst een latte machiatto met M&M's ga proberen als rustgevend medicijn)
Tsja zonnestraal, ik ben boos op de hele wereld. Boos op mezelf en die kloteburnout, boos omdat ik niet eens een avondje iets leuks kan doen, boos omdat ik hier weeeeer in mn joggingbroek op de bank zit, boos omdat ik bang ben dat ik nooit meer een onbezorgd leventje ga hebben, boos omdat mn vriendinnen zich niet om me bekommeren (althans, niet op DIT moment, nu ik me zo klote voel) en heeeeeel boos omdat vriend bij z'n vrienden gaat zitten bier drinken en mij hier verdrietig achterlaat.
Lieverd, hij moet toch ook zijn dingen hebben? Probeer eens die g's.

Gebeurtenis: Hij gaat weg terwijl ik verdrietig ben

Gedachte: Hij laat me in de steek

Gevoel: Ik voel me eenzaam en alleen en verrot en ik ben al zo moe en als hij thuis bleef zou ik niet zo verdrietig zijn (????????)

Gedrag: Ik ga zitten mokken

Zou het zo zijn, dat je je heel erg fijn zou voelen als hij nu nog thuis was?
Doe mij effe je adres trouwens, ik draai bijna de A1 op.
Ach meis, het is ook zo ontzettend balen dat je nu eventjes niet alles kan doen wat je leuk vind. Maar dat komt echt weer terug en wordt zelfs nog beter omdat je dan je eigen valkuilen kent.

Pobeer eerst maar eens lekker bakje koffie en even ontspannen. Je kan daarna nog altijd zo'n oxa pakken. Doe iets waar je normaal gesproken rustig van wordt.

Je vriend zal het ook vast even nodig hebben gehad om bij te tanken. Want voor hem valt het ook niet mee.

Misschien helpt het je wel om nu aan leuke dingen te denken zoals aan die geweldige vakantie. Dat heerlijke zonnetje waar je in gaat liggen, terwijl wij hier de verwarming hoog moeten zetten en het ijs van de auto af moeten halen.

Ik wil ook op vakantie
de A1? dan duurt het nog wel een poosje. Ga de a27 op en dan de a28, en roep dan maar ff weer...

Die G's kloppen. Maar hoe buig ik die nou om naar iets positiefs? Ik zou inderdaad een stuk minder verdrietig zijn als hij thuis bij me op de bank zat. Want dan zaten ze samen suf te zijn op zaterdagavond, nu zit ik in mn eentje suf te wezen op zaterdagavond. Het voelt zo hard, ofzo. Terwijl ie de afgelopen maanden 95% van zn vrije tijd bij me is geweest, maar dat kan ik nu even niet zien ofzo.
Ja dat klopt zonnestraal. Ik roep ook wel dat hij ook tijd nodig heeft om bij te tanken, dat het voor hem ook niet makkelijk is enzo, maar als hij dan tijd neemt om bij te tanken, denk ik: hoezo???? En ik dan??? Stom he. Pffffff

Zal ik ophouden met zeuren???

Hoe is het met jullie en wat zijn jullie aan het doen, behalve superlief reageren op mijn gejank?
Misschien kan jezelf voor elke gedachten, die er nu in om gaat wel zelf hardop zeggen of dat het echt waar is.

Gaat hij je echt in de steek laten?

Ga je echt nooit meer een onbezorgd leventje krijgen?

Is het echt waar, dat je vrienden er nooit voor je zijn?

Volgens mij kom je er dan vanzelf snel genoeg achter, dat al die dingen helemaal niet waar zijn.

Het is logisch dat het even zwaar K.. voelt. Dat hebben we allemaal hier. En wij hebben allemaal grote oren
quote:_maris_ schreef op 29 januari 2011 @ 21:31:

Zal ik ophouden met zeuren???

Hoe is het met jullie en wat zijn jullie aan het doen, behalve superlief reageren op mijn gejank?

FOUT!!!!!!!!! Wil je hier als de sodemieter mee ophouden want dit is burnout gedrag en die gaat hier NIET even de overhand nemen bij jou.

Ik denk dat als je je beter zou voelen, je in staat zou zijn om te beseffen dat je een zondebok zoekt nu. En dat is je vriend, want dat is wel zo gemakkelijk. Dus na de Gedachte dat hij je in de steek laat, zou je denken: Even een bak thee, een hete douche, Lief bellen om noodpakket chocola, en alleen van de gedachte zou je alweer opvrolijken. Maar nu blijf je erin hangen, omdat je moe bent, omdat je nog zoveel moet wilt doen deze week en omdat je stiekum toch een beetje nerveus bent voor je vakantie.
En brede schouders. Ben zó blij met dit topic! (al maanden hoor, maar op zulke momenten als deze vooral.)

Klopt zonnestraal, het zijn irreele gedachtes van me.... maar toch krijg ik het niet uit mn hoofd dat het gemeen voelt, dat hij op stap is en mij alleen achterlaat. Nou ja, ik hou op.
Lief, nu moet ik weer huilen. Je bent een schat. En je hebt gelijk. En dat vind ik lastig.
Ach meid, ik begrijp je helemaal. Zou in jouw situatie zeer waarschijnlijk precies hetzelfde denken!
OK, ik ben op de A28, en nu?
quote:_maris_ schreef op 29 januari 2011 @ 21:41:

Lief, nu moet ik weer huilen. Je bent een schat. En je hebt gelijk. En dat vind ik lastig.

Wijffie, er moet duidelijk even gehuild worden. Dus ga je huilen en hier lekker zeuren en boos zijn op hem omdat dat zo lekker makkelijk is. Je wilt ermee ophouden terwijl dat nogal moeilijk is blijkbaar. Van wie moet dat dan? Van jou? Nou sorry hoor, maar jij bent veel te labiel op dit moment om dergelijke beslissingen te nemen.

En wat zou er gebeuren als je er niet meer uitkomt (omdat ik verdwaal) en je zou hem bellen en zeggen dat het ècht niet meer ging? Zou hij je uitlachen en verder bierelieren?
Even stoppen bij het eerste de beste pompstation voor een lading extra chocola. En sigaretten! (ik rook bijna nooit, maar héb me toch zin in een peuk!)
Nee, dat zou hij niet doen. Dan zet ie z'n biertje aan de kant en komt ie direct naar me toe, dat weet ik 100% zeker. Maar dat wil ik niet.... ik moet hem toch ook een pleziertje gunnen? Waarom doe ik dat niet? Waarom gun ik hem niet een onbezorgd avondje uit?
Je gunt het hem wel, maar je weet niemand anders om boos op te zijn.

damn, róken...... Fijn idee! Hier nog zo'n gelegenheidsroker.
Ja? Gun ik het hem? Zo voelt het niet. Ik gun het mezelf ook zo.

Peuk? (het erge is dat ik nog ergens een pakje heb liggen, en ik weet precies waar....)
Hee stelletje verslaaafden.... hahaaha
Nou rook dan even een peuk.

Ja, je gunt het hem. Lees jezelf maar terug op hyves.
*gaat naar hyves*

wat erg, weet echt niet wat je bedoelt
je laatste alinea van het topic van 5x5. Het staat er niet letterlijk, maar het is volledig tegengesteld aan wat je nu schrijft. En het is een bericht van vandaag!
Tsja. stom he, hoe je humeur en gedachten binnen een paar uur 180 graden kunnen draaien...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven