Burnout?

22-08-2010 00:39 3003 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Ik heb altijd gedacht hoe kan je nou overspannen raken/burnout raken als je in een winkel werkt.Stress kende ik niet, tuurlijk hard werken en deadlines halen wel, maar dat vond ik heerlijk,maar ook maakte ik me nooit zo druk, wat vandaag niet afkwam kwam morgen wel, maar eigenlijk kwam alles ( meestal) wel vandaag af.

En nu u ben ik op, gewoon helemaal kapot, slaap slecht , kan me niet concentreren en ben gewoon volledig de draad kwijt.

Ik weet nu niet zo goed wat ik hier mee aan moet.

Even een mijn verhaal in het kort, met niet al te veel details ivm herkenning.

werk al ruim 13 jaar bij dezelfde werkgever, prima naar mijn zin, af en toe wel eens minder leuke tijden, maar toch altijd met veel plezier naar het werk gegaan,

Ik ben heel trouw aan mijn werkgever en wil me eigenlijk niet ziek melden, maar hoe hou ik dit vol? ik ga dinsdag weer een gesprek met mijn leidinggevende aanvragen om dit te vertellen. Ik hoop dat we dan samen een oplossing kunnen vinden en daar ga ik eigenlijk van uit.

Verder zit ik een beetje te dubben of ik naar de huisarts moet gaan. Ik weet het antwoord eigenlijk wel, gewoon gaan dus, maar wat ga ik zeggen? ik moet altijd als ik bel voor een afspraak doorgeven wat er aan de hand is, moet ik dan gewoon zeggen dat ik denk dat ik ee burnout heb? ik ben altijd bang dat mensen dan denken, oh daar heb je er weer een die al weet wat ze heeft.

Sorry dat het misschien een warrig en lang verhaal is, maar ik ben gewoon zo van de kaart ik kan het ook niet helemaal helder deken en formuleren allemaal.

Wie heeft er ook een burnout( gehad) en hoe is het gegaan. En dan bedoel ik voornamelijk hoe is je ziekmelding gegaan en wat heb je gezegd, zowel tegen je leidinggevende als tegen de huisarts?

Als het niet helemaal duidelijk is,laat het maar weten, dan zal ik het proberen duidelijker te maken

groetjes

Ik heb even een deel van mijn post weggehaald, ben bang toch herkend te worden
Vakliteratuur kan ik inmiddels wel hebben, maar daar kan ik mijn aandacht niet heel lang bij houden. Ik heb nu bijna 50 blz gelezen en dat is ook wel genoeg voor vandaag. Een 'gewoon' boek kan ik al wel weer veel langer volhouden, daar lees ik met gemak 300 blz in weg. Hoewel het al wel weer een paar weken geleden is dat ik een boek gelezen heb.
Ik heb vandaag een mooie vlinder gekocht van zwart leisteen met daarop de tekst: Trust yourself. You know more than you think you do.

Merk wel dat ik het nog steeds erg vermoeiend vind om ergens lang te zijn. Na een uur begin ik al echt super moe in mijn hoofd te worden. Lichamelijk zou ik dan nog wel makkelijk 10 km kunnen gaan wandelen.
Dit boek lees ik, ideaal, maar twee hoofdpersonen:

http://www.bol.com/nl/p/n ... 01004009991041/index.html

Ik zet even wat op Hyves nav boek van abc. Ms. wel leuk voor jullie ook.
Abc, hoe pas je de naam van een link aan zoals je net deed?
Bij mij is dat dus precies andersom Zonnestraaltje. Mijn hoofd kan echt al heel veel weer hebben, mijn lichaam is nog steeds heel moe en kan heel weinig hebben.

Dat boek lijkt me erg mooi Lief. Die ga ik bestellen (ik heb immers ruimte in mijn kast).

Ik voeg de link in door op het vijfde knopje van rechts te klikken als ik gewoon reageer onder de berichten. Dan krijg je een pop-up waar je eerst de link in moet plakken en dan krijg je nog een pop-up waarin je de tekst kan zetten die je wilt. Die tekst wordt dan klikbaar.
Oh, wij hebben gisteren besloten dat we gaan sparen voor een rondreis Costa Rica medio 2012! Lijkt me zó gaaf! Dat wou ik nog even kwijt, hahah.
Wat leuk maris, dan heb je wat om (heel erg lang) naar uit te kijken! Waarom Costa Rica? Bijzondere reden?
Lijdensweg
Dat was niet zo moeilijk he

Ja daar hebben we het al tijden over. Lijkt ons geweldig, al veel over gezien en gelezen en dan roepen we: wanneer gaan wij??? En nu dus even echt een streefdatum genoemd dat we daadwerkelijk gaan. Ik schrik alleen altijd zo van die prijzen voor zulke reizen... wij gaan altijd kamperen in de zomer, dan ben ik 1/10e van dat bedrag kwijt Maar goed, met de tent in Italie is natuurlijk wel wat anders dan in de jungle van Costa Rica...
ah vriend is weer thuis, ga even gezellig doen met hem ipv met jullie. Kom nog wel even buurten vanavond (als hij eten aan het koken is en ik me er niet mee bemoei )
Nasleep

Lijkt me ook mooi
Goed besluit Marriss. Als dat jullie droom is, is het goed om dat concreet te maken. Persoonlijk moet ik er niet aan denken om naar de jungle te moeten, maar dat is natuurlijk heel persoonlijk. Wij zijn afgelopen zomer als vakantie gaan vissen in Drente, dat is dan waarschijnlijk weer niks voor jou. Heb je inmiddels ook al wat meer zin in je komende vakantie?
quote:lief_29 schreef op 31 januari 2011 @ 16:48:

Nasleep

Lijkt me ook mooi

Mij ook. Ik heb die andere net besteld, als ik die leuk vind heb ik er een nieuwe leuke schrijver bij en weer wat boeken op mijn verlanglijstje.

Ik trouwens foto's van mijn kast op hyves gezet. Zijn jullie vast wel benieuwd naar na al mijn gepraat daarover .
Ik heb nog geen letter gelezen door dat gezellige gedoe van jullie
Ik kan het echt niet bijhouden hoor.... en hier en op hyves en mijn mail en ATWT willen zien. Help, het wordt teveel nu!
Je hebt in ieder geval niet meer gewerkt en een ontspannen middag gehad.

Ik zag net een op tv een stukje over neurostimulatie als pijnbestrijding. Dat zag er nog behoorlijk ingewikkeld uit. En ik moest meteen weer aan Annemie denken. Ik hoop zo dat ze een leuke dag heeft gehad.

Ik ga eens even iets eten. Ik moet om zes uur sporten. Vind ik echt een lastige tijd, ik moet toch echt iets eten van tevoren, maar ook weer niet teveel, met een volle maag sport niet lekker. Ik ben wel benieuwd of ik ook verschil merk tussen 's morgens sporten en 's avonds. Nou heb ik vandaag niet zoveel gedaan, maar het is toch anders. De echte test komt donderdag pas, dan moet ik 's morgens werken en 's avonds sporten.
Haha, nee vissen in drenthe is niks voor mij abc. Ten 1e vind ik vissen niks aan (sorry) en ten 2e zit ik al 11 maanden per jaar in die provincie

Ik ga jouw kast even bewonderen! Ik kan ook wel even wat meer foto's op hyves zetten.... (vent is achter de xbox gekropen, dus ben weer terug )
Daar hoef je je niet voor te verontschuldigen hoor. Ik ken maar weinig mensen die vissen leuk vinden. We waren op de camping waar mijn vriend en ik elkaar hebben leren kennen en gingen vissen in de plassen in de bossen waar we heel veel goede herinneringen aan hebben. Was wel een beetje jeugdsentiment dus.
Kwam er net pas achter waarom het steeds zo tocht bij mijn raam in de woonkamer. Dat stom ding zat gewoon niet goed dicht. De laatste en de eerste keer dat ik dat ding open heb gehad was van de zomer
Heb wederom geen puf gehad om achter de pc (laptop dan) te hangen en lezen. Een vermoeiende en lange middag gehad (met dochterlief weggeweest, voor het eerst echt alleen) en dat is misschien toch wel teveel van het goeie geweest. Maar manlief kon vandaag geen vrij krijgen. Heb gelijk ook maar bloed laten prikken, want ziekenhuis was vlak bij en dat scheelt toch weer een ritje. Nu helemaal bekaf en ik doe vandaag helemaal niks meer.

Helaas heb ik gisteren ook spanningen gehad met manlief (hij deed iets wat echt niet door de beugel kon en ik was woest. Later hebben we er wel over kunnen praten gelukkig en hij gaf me gelijk. Maar ook dat kost weer bakken met energie die ik toch al niet heb.

Hopen op een betere dag morgen, en zo niet, het zij zo. Heb verder geen plannen dus ga lekker bijslapen en niks doen.
quote:abc schreef op 31 januari 2011 @ 17:20:

Daar hoef je je niet voor te verontschuldigen hoor. Ik ken maar weinig mensen die vissen leuk vinden. We waren op de camping waar mijn vriend en ik elkaar hebben leren kennen en gingen vissen in de plassen in de bossen waar we heel veel goede herinneringen aan hebben. Was wel een beetje jeugdsentiment dus.Jaja.... in de bossen... onder het mom van vissen.....
quote:lief_29 schreef op 31 januari 2011 @ 17:24:

[...]

Jaja.... in de bossen... onder het mom van vissen.....

Afgelopen zomer was echt vissen. Die goede herinneringen zijn niet allemaal zo braaf .

Ik moet nu echt afsluiten, even omkleden en dan in actie komen.
5x5,
En ik vrees dat ik voor het eerst (sinds ik met een bo thuis zit) moet afzeggen wb het dansen. De voorgaande weken ging ik wel (werd opgehaald en thuisgebracht) en deed ik misschien 2 dansen mee en verder gekletst enzo. Maar ik denk dat het vanavond echt niet verstandig is om te gaan, en daar baal ik dan weer wel van . Want dat is momenteel het enige wat ik echt voor mezelf heb (omdat boeken lezen en dvd's kijken nog niet lukt ivm concentratiegebrek).

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven