Burnout?

22-08-2010 00:39 3003 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Ik heb altijd gedacht hoe kan je nou overspannen raken/burnout raken als je in een winkel werkt.Stress kende ik niet, tuurlijk hard werken en deadlines halen wel, maar dat vond ik heerlijk,maar ook maakte ik me nooit zo druk, wat vandaag niet afkwam kwam morgen wel, maar eigenlijk kwam alles ( meestal) wel vandaag af.

En nu u ben ik op, gewoon helemaal kapot, slaap slecht , kan me niet concentreren en ben gewoon volledig de draad kwijt.

Ik weet nu niet zo goed wat ik hier mee aan moet.

Even een mijn verhaal in het kort, met niet al te veel details ivm herkenning.

werk al ruim 13 jaar bij dezelfde werkgever, prima naar mijn zin, af en toe wel eens minder leuke tijden, maar toch altijd met veel plezier naar het werk gegaan,

Ik ben heel trouw aan mijn werkgever en wil me eigenlijk niet ziek melden, maar hoe hou ik dit vol? ik ga dinsdag weer een gesprek met mijn leidinggevende aanvragen om dit te vertellen. Ik hoop dat we dan samen een oplossing kunnen vinden en daar ga ik eigenlijk van uit.

Verder zit ik een beetje te dubben of ik naar de huisarts moet gaan. Ik weet het antwoord eigenlijk wel, gewoon gaan dus, maar wat ga ik zeggen? ik moet altijd als ik bel voor een afspraak doorgeven wat er aan de hand is, moet ik dan gewoon zeggen dat ik denk dat ik ee burnout heb? ik ben altijd bang dat mensen dan denken, oh daar heb je er weer een die al weet wat ze heeft.

Sorry dat het misschien een warrig en lang verhaal is, maar ik ben gewoon zo van de kaart ik kan het ook niet helemaal helder deken en formuleren allemaal.

Wie heeft er ook een burnout( gehad) en hoe is het gegaan. En dan bedoel ik voornamelijk hoe is je ziekmelding gegaan en wat heb je gezegd, zowel tegen je leidinggevende als tegen de huisarts?

Als het niet helemaal duidelijk is,laat het maar weten, dan zal ik het proberen duidelijker te maken

groetjes

Ik heb even een deel van mijn post weggehaald, ben bang toch herkend te worden
Annemie, die vergelijking met het ijs herinner ik me nu weer. Dat is inderdaad een hele goede. Mijn zelfvertrouwen heeft een enorme deuk opgelopen en die moet ook weer herstellen. Bedankt voor geruststelling. Had ik even nodig.

Die cd heb je zeker verdient. Je hebt een nieuwe baan, dan verdien je een cadeautje. Ik heb de cd gevraagd voor Sinterklaas, ik moet dus nog een weekje wachten. Ik kon echt niks verzinnen voor Sinterklaas en vond toen dus dat ik maar geduld moest hebben en op die cd moest wachten.
Abc: We hadden crosspost.

Gelukkig gaat het met de pijn echt goed. Dus echt starten met afbouwen van de morfine dit weekend.

De arts van de pijnpoli heeft persoonlijk gebeld naar de verzekering, maar kreeg het nog niet geregeld voor de fysio. Dus moeten we het nog even via een andere omweg proberen. Daar kan ik (en ik niet alleen) zo moedeloos van worden. Maar ja ik blijf moed houden dat het goed komt.
Ik vind het echt onbegrijpelijk dat een verzekeraar zelf niet luistert als een arts persoonlijk belt. Echt niet te begrijpen. Het zal vast wel goed komen, heb ik goed begrepen dat je desnoods weer via een revalidatiecentrum fysio zal kunnen krijgen?
quote:annemie800 schreef op 26 november 2010 @ 20:07:

En idd mijn man vind het echt niet altijd mooi, maar als het aan hem ligt, loop ik altijd in een spijkerbroek.

Even eerst snel op deze reageren: Zelfs onze mannen hebben dezelfde smaak!
quote:annemie800 schreef op 26 november 2010 @ 20:07:

En weten jullie, het voelt alsof ze blij zijn dat ze van me af zijn. En daar heb ik gewoon even heel erg de balen van. Ik voel me weer in de steek gelaten.Ja en dat snap ik zeg. Bah.
quote:lief_29 schreef op 26 november 2010 @ 21:13:

[...]

Even eerst snel op deze reageren: Zelfs onze mannen hebben dezelfde smaak!

Natuurlijk hebben ze dezelfde smaak, ze zijn ook allemaal voor dezelfde soort vrouw gevallen .

Mijn vriend vindt me ook mooier in een spijkerbroek dan in een rokje of nette broek
Oh nee, ik val buiten de boot! Mijn vriend ziet me het liefste in een kort rokje

Annemie, ik kan me voorstellen dat dat k*t voelt. Maar weet je, ik denk echt dat ze eerder verbaasd en verbouwereerd waren van jouw bericht, zoveel assertiviteit en actie hadden ze denk ik niet van jouw kant verwacht.

ABC, fijn dat het goed gaat met de pijn, houden zo!

Oh en Annemie, grappig dat je zegt dat ik down klink. Ik voel me ook heel down, maar eigenlijk de hele week al. Heb echt mn week niet, ben heel erg moe en sip. Heb ook de hele week niet gesport omdat ik me er gewoon niet toe kon zetten, terwijl dat die weken daarvoor wel steeds lukte. Ik zei deze ook (huilend) tegen vriend dat ik me écht ongelukkig voel momenteel, en dat gevoel heb ik nog niet veel vaker ervaren...
quote:_maris_ schreef op 26 november 2010 @ 21:35:

...

ABC, fijn dat het goed gaat met de pijn, houden zo!

...

Je bedoelt Annemie, neem ik aan? Ik heb geen pijn hoor. Althans, niet zoveel dat ik ervoor aan de morfine zit.

Hoe vind je The Voice tot nu toe? Ik vind het geluid erg slecht. Alleen Take That klonk goed, verder vond ik het echt bagger. Zit er sterk aan te denken om de tv uit te doen en naar bed te gaan.
Ja sorry, ik bedoelde Annemie. Maar ben blij dat jij ook geen pijn hebt Ik vind the voice ook niet heel boeiend vanavond, maar vriend is net thuis van het sporten, dus gaan het wel even samen afkijken.
Dank jullie wel voor het meeleven, ik denk idd dat ze eigenlijk en eerste instantie verbaasd waren, dat het me zo snel gelukt is. Aan de andere kant konden ze het wel van me verwachten. Toen ik nog werkte was ik juist ook van snel grote beslissingen nemen. Dat moest ook wel, ik had een behoorlijk aantal mensen onder me, en daaronder nog de mensen op de vloer. Dan moet je soms snel denken en snel schakelen.

Haha dat we zelfs ongeveer dezelfde mannen hebben.

Marriss; Wat verdrietig dat je je zo slecht voelt. Het lijkt net een achtbaan van emoties waar je in beland ben he? Het ene moment kan je nog redelijk gelukkig zijn met je nieuwe laarzen, en het andere moment, voel je je zo rot, dat je bijna niet weet hoe het verder moet.

Ik zou zo graag nu even wat voor je doen, omdat ik weet dat dit ongeveer de rotste fase is van een burn out.

Maar weet je, je moet maar zo proberen te denken: Als je op de bodem zit, kan je alleen nog maar omhoog.

Abc: Je hebt gelijk dat je lekker naar je bedje gaat, die voice is niet om aan te horen.
Het is weer een typerende dag. Ik wil wel vanalles, maar kan me nergens toe zetten. Ik had mezelf verwend met een kookboek van Nigela Iawson, daar heb ik de hele ochtend in zitten lezen en uiteindelijk een recept uitgezocht wat ik wilde gaan maken (chocolade-hazelnoottaart) maar vervolgens kan ik me er dus met geen mogelijkheid toe zetten om te gaan douchen, me in de kleren te hijzen en naar de winkel te gaan om de ingredienten te gaan kopen. Zit mezelf dan een uur lang druk te maken (tooee noouu.... ga nou wat doen Marriss...) om me er vervolgens maar gewoon bij neer te leggen dat ik vandaag dus geen taart ga maken. Heb nu geaccepteerd dat ik vandaag in mn pyjama op de bank sinterklaasgedichten ga maken. Ook leuk

Heb nog een goed opdrachtje uitgevoerd (al zeg ik het zelf) ik had leuke kerstkaartjes gekocht, en die lagen al een paar dagen op tafel. Heb vanmorgen 20 kaartjes geschreven en in enveloppen gedaan, ennn... de enveloppen dichtgeplakt. Nu kan ik de kaartjes dus niet meer checken / controleren wanneer ik de adressen op de envelop ga schrijven (ik ben iemand die ze nog een keer of 2 bekijkt / leest alvorens ik ze post) Hahah, wat klinkt dit stom, maar voor mij is het een goeie oefening om een stukje control-freak gedrag te laten gaan.

Hoe is het bij jullie?

Ps, Annemie, nog bedankt voor je lieve woorden gisteravond. Die enorme wisselingen zijn inderdaad enorm rot, en een achtbaan is een goed woord. Ik ben weer begonnen met st.Janskruid (was ik vorige keer na een paar dagen mee gestopt), hopelijk helpt dat een beetje om me binnenkort weer wat heppie-er te voelen, want die depressieve gevoelens zijn verschrikkelijk (maar dat hoef ik jullie niet te vertellen)

Ik ben in ieder geval opgelucht dat ik alle verplichtingen van aankomende tijd heb weten om te zetten in mogelijkheden. Sinterklaas, theatervoorstelling, weekend weg met familie, kerst en oud&nieuw: ik heb alles zo geregeld dat ik erbij ben als het lukt. En lukt het niet, dan is het volgend jaar weer sinterklaas / kerst etc. Met de theatervoorstelling mag ik zelfs op zondagochtend beslissen of ik meega of niet, 2 mensen staan stand-by, dus als ik niet mee wil/kan, dan gaan zij op de plaats van vriend en mij. Super, dat scheelt voor mij een hoop druk.
Marriss: Je doet het hartstikke goed meis Knap dat je onder deze omstandigheden ook nog met je "controle dwang" aan de slag gaat. Voor iemand die het niet kent, lijkt het iets heel kleins, maar voor ons is het een begin.

Probeer het vast te houden dat je zo lackoniek tegen over de feestdagen staat. Probeer maar te leven bij de dag. Gelukkig begin ik dat wel te leren, ik heb nog geen idee hoe de feestdagen hier zullen verlopen, ik zie het wel. Alleen afspraken voor werk, of ziekenhuis, lopen langer dan twee weken van te voren. Prive is het niet verder dan over twee dagen. Simpelweg omdat ik niet weet hoe dat dan de situatie is.

Toffe: Wat is er aan de hand? Ik mis je

Hier lekker rustige dag, vanmiddag samen met man mijn km's gelopen, was koud maar wel lekker. Het praat ook een stuk makkelijker. Verder heeft dochter helemaal alleen een cake gebakken, ben dus best trots op haar.
Gewoon lekker op de bank blijven hangen Marriss. Die taart loopt niet weg, die kun je volgende week ook wel maken. Kerstkaarten zijn hier nog niet in huis, dat is dit jaar een taak voor mijn vriend, dus ik bemoei me er niet mee.

Wat goed dat je dochter helemaal alleen een cake heeft gebakken Annemie. Kun je haar makkelijk haar gang laten gaan of heb je heel erg de neiging om haar te helpen (lees, haar te vertellen hoe het moet, op jouw manier)? Lekker samen wandelen met dit weer is ook fijn. Hoe gaat het met de afbouw van je morfine?

Toffe, gaat het goed met je? Ik mis je ook.

Hier weer een moeilijke dag. De somberheid en moeheid van gister zijn nog niet weg. Vanmorgen weer zitten huilen bij vriend. De tweede keer deze week al en het ging zo goed. Ik ben alles zo zat, vooral al dat medische gedoe en al die afspraken daarvoor. Ik wel gewoon gewoon zijn net als ieder ander van mijn leeftijd. Gewoon werken, sporten, leuke dingen doen en genieten. Niet elke dag 10 soorten medicijnen gebruiken en elke keer maar weer naar andere artsen voor nieuwe (oorzaken van) klachten.

Ik leefde de laatste tijd ook heel erg bij de dag en dat voelde heel goed. Door mijn fg gister ben ik weer gaan nadenken over de toekomst en dat is nu zo'n berg die voor me staat. Het idee dat ik daar omhoog moet kost me zoveel energie en levert zoveel stress op. Echt niet leuk.

Mijn vriend vroeg vanmorgen al of ik wou stoppen met werken. Nou wil ik dat absoluut niet, maar het idee om een paar dagen/weken even helemaal niet met mijn werk bezig te hoeven zijn trekt me wel heel erg. In de tijd dat ik thuis geweest ben, ben ik bijna dagelijks toch met mijn werk bezig geweest. Ik heb nu gewoon zin in vakantie, maar vind het heel moeilijk om vakantie te nemen terwijl ik ziek ben. Ik zou tussen kerst en oud&nieuw vrij zijn en dat houd ik ook zo. Ik zet dan ook gewoon mijn afwezigheidsassistent aan in de mail zodat anderen ook weten dat ik er niet ben en ik niet alsnog mijn mail ga checken. Als ik vakantie heb of gewoon een dag vrij ben kan ik heel goed afstand nemen van mijn werk, maar als ik ziek ben niet.

Ik wil eigenlijk helemaal niet klagen omdat ik relatief snel ga in mijn herstel, maar ik heb er nu gewoon even de balen van. Ik kan alles wel weer gaan relativeren en dat rottige gevoel weg gaan drukken, maar dat probeer ik nu eens niet te doen. Misschien kan ik het beter verwerken door het nu gewoon eens niet weg te drukken en echt te voelen wat het met me doet. Helaas geeft dat geen goed gevoel en zorgt het er vooral voor dat ik heel boos, huilerig en opstandig word.

Ik kan het niet goed onder woorden brengen wat ik bedoel, maar de samenvatting is een beetje dat ik een rotdag heb.
Hoi

even snel ik leef nog hoor haha.

niets bijzonders aan de hand ben gewoon vreselijk moe!!! en heb het druk gehad.

baas heeft eindelijk gebelt en mn "kado" waar ik het een poosje geleden over had, langs gebracht. hij deed redelijk , maar toch was ik ff behoorlijk van de kaart dat ie ineens belde en 5 min later voor mn deur stond.

anyway...kom snel weer ff schrijven uitgebreid, maar heb nu echt geen puf.
Abc: die kan je weer wel even gebruiken. Meis wat rot dat je zo een ongeloofelijke rotdag hebt. Ik denk dat het wel goed is dat je het er "maar laat zijn". Want idd, wegdrukken werkt niet, het komt dubbel zo hard terug op een moment dat jij het niet kan hebben.

Wat ik zo herkenbaar vind is dat je schrijft, ik wil gewoon gewoon zijn. Dat heb ik het afgelopen jaar zo vaak gezegd, ik wil niet van het ene zkh naar het andere rennen. Ik wil gewoon werken en gewoon een sociaal leven hebben en verder niet.

Helaas meis,dat gaat voor ons even niet op, en daar mag je je best rot over voelen.

Echt die vakantie nemen hoor, die heb je juist nu heel hard nodig.

Toffe: Wat ben ik blij om wat van je te horen. Fijn dat je toch nog je kado gekregen hebt. Wel balen dat je zo vreselijk moe bent. Zorg je goed voor jezelf?

Ik probeerde mijn dochter idd te vertellen hoe ze het moest doen. Maar ik werd na drie minuten de keuken uit gezet met: jaaaaah mam, ik weet het mam, doei mam. haha

Ik ga vanavond de dosering halveren van de morfine. Duurt wel een dag of drie eer dat ik het echt ga merken.
Vandaag weer een rotdag. Vanmorgen om acht uur al mijn eerste huilbui en inmiddels de derde al achter de rug. Ik kan niet precies onder woorden brengen wat het nu is, maar ik voel me gewoon heel slecht.
Wat een rust hier, iedereen aan het genieten van het prachtige winterweer? Ik heb best een goeie dag, vanmorgen een overheerlijke taart gebakken en vanmiddag even bij de sportwedstrijd van mn vriend wezen kijken. Nu weer thuis, kopje thee, laptop op schoot, stukje taart erbij En verder wat aanrommelen in huis. Heerlijk.

Abc, hoe gaat het nu? Ik hoop beter dan gisteren, want rotdagen zijn gewoon rot. Maar horen er helaas wel bij... En ik zou die vakantie wel nemen hoor, en echt even helemaal afstand nemen van je werk dan. Geen mail checken, en ook proberen er zelfs niet aan te denken.

Toffe, dus toch, je baas ineens op de stoep! Jeetje, kan me voorstellen dat dat heftig was. Hoe verliep het gesprek verder? Kon je je wat groot houden of werd het heel emotioneel voor je?

Lief, hoe is het met jou? Kom je het weekend wat door?

Ak, ik zag inderdaad dat jij ongeveer evenlang thuis zit als ik (heb laatst wat terug zitten lezen, bizar ook om mn eigen berichten te lezen...) en ik vind het wel opvallend dat jij alweer gaat opbouwen op je werk. Daar ben ik echt nog lang niet aan toe. Het is voor jou natuurlijk niet de eerste keer, misschien dat dat verschil maakt... Nou ja, blijkt maar weer dat het bij iedereen anders voelt en verloopt. Wanneer begin je, deze week al?

Ik hoop deze week weer wat te kunnen sporten, dat is me vorige week niet gelukt, was steeds zo moe. Was ook ongesteld, dat is gelukkig weer over, dus hoop dat ik me beter voel dan afgelopen week, dat was een minne week...

Vinden jullie dit weer ook zo heerlijk? Ik vind het geweldig om buiten te lopen, met de zon, en overal zo'n wit laagje... lekker koud maar toch een zonnetje op je gezicht. Zalig, hoop dat dit weer nog even aanhoudt. Zoveel beter dan dat grijze, grauwe weer.
Oh Abc, ik had jouw bericht gemist. Jeetje meid wat kl*te dat je je zo kl*te voelt! Wou dat ik iets voor je kan doen, maar veel meer dan je een digitale knuffel geven zit er waarschijnlijk niet in

Het hoort er helaas allemaal bij... en het komt goed, er komt een dag dat je je weer happy voelt, dat de spiraal weer omhoog gaat ipv naar beneden. Maar goed, aan deze woorden heb je op dit moment maar weinig, want zo voelt het op dit moment helemaal niet voor je. Doe rustig aan meid, laat je lekker knuffelen en verwennen door je vriend. En word niet boos op jezelf dat je je ze enorm rot voelt, laat het maar gewoon er zijn, die gevoelens en bijbehorende tranen....
Abc: Meis kan je als je eerlijk bent er echt de vinger niet op leggen waar het vandaan komt, dat je je zo slecht voelt? Is het omdat je dacht dat je een heel eind was, en dat nu blijkt dat het eigenlijk helemaal niet zo is?

Wat Marriss ook zegt, als je er van gaat balen dat je je zo rot voelt, word het alleen maar erger. Het is niet anders, laat het er maar zijn. ik kan niet anders zeggen dan dat ik in gedachten bij je ben.

Marriss: Goed om te horen dat voor jou het ergste dal weer even voorbij is. Het kan trouwens heel goed, dat je hormonen toch ook wel een belangrijke rol spelen in het geheel hoor. En ik denk in jou geval ook bewust of onbewust, het feit dat er weer een maand voorbij is, zonder dat je zwanger bent, kan ik me heel goed voorstellen dat dat ook iedere keer weer even doordreunt.

Idd heerlijk he dit weer, wij zijn vanmiddag ook lekker een stuk wezen lopen, en zeker als ik dan in een lekker warm huis kom, met warme chocomelk kan ik nu echt even van genieten.

Alleen al dat ik dat kan, zorgt ervoor dat ik me blij voel.
Hoii

abc wat klote wat je je zo rot voelt, hoop dat je je snel beter voelt.

maris, fijn dat je weer uit je dipje bent. ja lekker he dit weer hoewel ik toch liever de zomer heb hoor.

ja met mijn baas was ff heel raar haha.

hij belde me donderdag maar toen was ik in de winkel en had geen zin om op te nemen. ik belde hem vrijdag pas terug. nou ja hij was eigenlijk hee redelijk. ik vind het alleen heel irritant van mezelf dat ik natuurlijk zo teleurgesteld was/ben dat ik zel nu hij wel oprecht, hoop ik, interesse toonde ik nog alles negatief zie wat hij zegt en doet. hij vroeg dus hoe het ging en hoe het bij de spych ging en of ik er wat aan had enzo. ten zei hij van ja ik heb dat kado voor je en dat wil ik even langsbrengen wat is je adres blablabla. nou toen raakte ik ff in de stress, heb gelijk een sigaret gepakt en ben voor de deur gaan roken haha. stond met de buuf te kleppen toen hij kwam eni ik ben naar zijn auto gelopen kado aan gepakt en bedankt. en toen ging hij weer weg haha.

wat ik bedoel met dat ik alles negatief opvat..nu ik zo achteraf het gesprek naga dan klonk het echt wel oprecht, maar toen hij net weg was vond ik dat hij alles sarcastisch zei en vroeg. ook over dat kado hij zei ja ik heb het al 3 weken in de auto en wil het ff afgooien bij je. niets mis mee, zeg ik zo vaak maar nu vond ik het echt zo stom dat hij zei dat hij het af kwam gooien. maar ja ik ben blij dat ik het nu een beetje kan relativeren en wel kan inzien dat hij het waarschijnlijk gewoon goed bedoelde.

ik denk dat ik binnenkort een afspraak met hem wil maken en dan even alles oppapier zetten voor mezelf en met hem erover hebben. waar ik bang voor ben straks enz. vinden jullie dat een goed idee of gooi ik dan mijn eigen glazen in? want hoewel hij nu wel oprecht was, denk ik,weet ik wel zeker dat hij er nog steeds niets van begrijpt en als ik dan straks ga vertellen wat me pijn heeft gedaan en waar ik bang voor ben, gaat hij straks denken wat een zeikerd en ze kan het straks ook niet aan ofzo, snap je wat ik bedoel?

moet nu ff de afwas in de machine zetten, hele huis is aan kant en die afwas staat er nog haha irriteerd me.

tot laterr

lief trouwens dat jullie bezorg waren.
Toffe: Goed dat je nu kan zien dat hij het waarschijnlijk niet zo rot bedoelde als dat het donderdag bij jou binnen kwam.

Ik denk dat het wel een goed idee is om binnenkort een afspraak te maken, alleen zou ik dan wel zorgen dat er een derde persoon bij aanwezig is. Eventueel een vertrouwenspersoon van je werk, maar het kan ook je man of een goede vriendin van jou zijn.

Wat ik al een paar keer gedaan heb, bij mensen waar ik echt klem op gelopen was, is dat ik een brief geschreven heb, waar ik alles ingezet heb wat me dwars zat. Maar waar ik me ook heel erg kwetsbaar opgesteld heb, dus dat het me pijn had gedaan, en dat ik bang was dat ze me als zeikerd zouden zien.

Bij het begin van het gesprek gaf ik dan de brief, met de vraag of ze die wilden lezen voordat we verder gingen.

Ik heb dit nu vier keer gedaan, en tot nu toe alleen maar hele positieve ervaringen. Vaak start je dan toch vanuit een andere setting.
Hoi

Annemie, ja daar had ik zelf ook al aangedacht om een 3e persoon erbij te hebben.

ik had toevallig vorige week een mail geschreven naar de vertrouwens persoon van mijn werk, maar niet verstuurd,dat lucht al op hoor haha, ik wilde gewoon alles even op papier hebben. dat is ook wel een goed idee om een brief mee te nemen idd. ik vind het zo moeilijk he ik klap altjd dicht, krijg trillende handen en als het ff mee zit ga ik nog huilen ook.

Vandaag heb ik een lekkerdagje gehad. man moest werken en ik ben met mijn kinderen ergens gaan ontbijten, daarna ff wezen shoppen voor de sint en surprise spullen te halen. daarna zijn de kids naar buiten gegaan en ik heb lekker huis aan kant gemaakt en eten gaan maken. had alleen een enorme blunder met mijn vlees. ik ging draadjes vlees maken en had dat dus op staan.mn buren stonden buiten en ik ging ff kletsen op een gegeven moment zegt mn buuf jeetje wat stinkt het hier ik ruik brand ofzo of aangebrand eten. ik kijk ff door mn keukenraampje naar binnen en zeg nog heel lollig nou de vlammen slaan er niet uit dus het is niet van mij haha. nog even door blijven kletsen kom ik binnen, mn hele beneden verdieping vol met rook! had ik dus mn draadjes vlees op vol vermogen laten staan ipv zachtjes t e laten sudderen, waren dus schoenzolen geworden. ik weer snel naar de super nieuw vlees gehaald maar ja dat kon natuurlijk niet meer zolang opstaan. ik laat het meestal echt de hele dag sudderen. dus het wa nu niet zo lekker uitelkaar gevallen nog. beetje jammer. maar ik heb nog een stuk liggen dus ga morgen in de herkansing.

morgen ga ik sporten, heb er zin in. afgelopen week 1 keer geweest en rest van de week was ik zo moe. nu heb ik er dus weer zin in. oh ja abc, jij bent afgevallen he nou ik ben 13!!!!! kilo aan gekomen sinds ik thuis zit. nou heb ik ook wel een schildklier afwijking en mijn medicijnen waren niet goed meer ingesteld dus dat helpt ook wel mee aan het aan komen, maar jeetje zeg ik groei dicht. ik zit de hele dag te vreten, gewoon verveling ofzo denk ik.

dus vanaf morgen ga ik daar ook weer opletten. na het bezoek van mn baas ging ik de mist in met het stoppen met roken, wel geminderd dat wel. dus dat wilde ik morgen ook weer oppakken, maar ja gaat dat goed in combinatie met afvallen??? als het niet lukt ga ik me niet stressen hoor dan eerst het een en dan het ander,maar ga het toch even proberen

Ik vind het koud hoor..brrr. roken die ik natuurlijk buiten haha dus sta nu weer buiten terwijl ik net zo blij was afgelopen week dat ik lekker binnen kon blijven zitten.

Wilde net zeggen dat ik rustig weekje heb maar bedacht me dat morgen vriendin nog ff bakkie komt doen, voor mn verjaardag nog, morgen avond ga ik naar de film, donderdag komt andere vriendin en natuurlijk het weekend de sint weer, war ik nog surprises voor moet maken. maar gelukkig wel leuke dingen allemaal, dus hoop dat he me een beetje energie geeft.

denk dat ik nu mn bedje in duik, warme dekens op me en lekker slapen.

oh ja slapen gaat ook beter laatste tijd. raar he wat het allemaal met je doet als de druk van het werken van je af is. Vind het toch al raar, want het is nou niet echt dat ze hebben zitten pushen, was de bedrijfs arts die een voorstel deed en ik heb het geprobeert, daarbij had ik de afspraak gemaakt dat ze me wel zien als ik kom of niet dus eigenlijk helemaal geen druk maar toch voelde het wel zo, vooral omdat ik me wil bewijzen he.

oh ja annemie had geloo f ik gelezen dat je aan je werk hebt doorgeven over je nieuwe baan. kan me voorstellen dat het toch een beetje pijn doet hoor hoe ze reageerde.

ik zit hm ook wel een beetje te knijpen hoor, ik heb begrepen dat je na 6 mnd minder loon gaat krijgen of ziektegeld hoe mijn baas het noemt, en dat vind ik toch wel zuur hoor. ik vind het heel erg dubbel..aan de ene kant begrijp ik het wel aan de andere kant dnek ik ik heb hier toch ook niet om gevraagd en al die jaren dat ik gewoon keihard gewerkt heb en meer uren dan mijn contract was, heb ik ook geen extra geld voor gekregen ( wij krijgen tijd voor tijd). Maar ja niets aan te doen, in februari is het al zover en ik dnek eerlijk gezegt niet dat ik dan al weer 100% aan het werk ben. maar ja dat zien we dan wel hoe dat gaat.

fijne avond/nacht nog
Toffe, voor zover ik weet ga je na een jaar ziekte naar 70% van je salaris. Na 6 maanden bouw je geen vakantiedagen meer op. Zo zit het tenminste bij ons en volgens mij is dat conform de Wet Poortwachter.

Wat goed va je dat je nu toch redelijk objectief naar de situatie met je baas kunt kijken. Sommige mensen zijn gewoon horken, maar ook die doen wel eens iets goed. Een brief aan hem schrijven en die meenemen als je met hem gaat praten is een heel goed idee. Ik heb in het begin ook hele stukken tekst getypt als ik een afspraak met mijn baas had, in de loop van de jaren werd dat steeds minder en nu kan ik het doen met een paar steekwoorden van de onderwerpen waar ik het over wil hebben. Nou reageerde mijn baas altijd al goed op mijn verhalen, maar voor mij was het heel moeilijk om überhaupt over mijn gevoel te praten en wat sommige werksituaties met me deden. Met jouw baas zal het een stuk lastiger zijn, maar je kan het in ieder geval proberen.

Marriss, fijn dat je je weer wat beter voelt. Ongesteldheid doet heel veel met een vrouw (daarom had ik vorig weekend ook al zo'n rotweekend) en bij jou en mij nu inderdaad misschien nog wel iets meer zoals Annemie heel terecht opmerkte.

Annemie, ik vind het echt heel moeilijk om onder woorden te brengen waardoor ik me het afgelopen weekend zo rot voelde. Ik heb er gister veel met mijn vriend over gepraat en ik denk dat het vooral komt omdat ik nu weer heel erg met de toekomst bezig ben en dan alleen het eindplaatje zie en niet de weg ernaar toe. Ik zie het al weer helemaal voor me dat ik (meer dan) fulltime werk, een cursus ga volgen, behandeling bij gynaecoloog start, nieuw project moet gaan oppakken op het werk enz. enz. Ik vergeet dan dat ik het heel rustig mag opbouwen en van iedereen de ruimte krijg om mijn tijd te nemen. De weg naar mijn uiteindelijke doel mag zo lang zijn als ik zelf wil/nodig heb en dat vergeet ik steeds.

Wat er misschien ook nog wel bijkomt is dat ik nu bijna klaar ben bij de psych (is mijn vriend het helemaal niet mee eens trouwens, die vindt mijn psych heel slecht) en dat daar zelf onbewust de conclusie uit trek dat ik dus weer beter ben en weer 100% moet functioneren. Zover ben ik nog lang niet en dat weet ik ook heel goed, maar onbewust ben ik bang dat anderen die conclusie wel zullen trekken. Zo van behandeling bij psych is klaar, dus burnout is over. Ook hiervan weet ik wel dat in ieder geval mijn vriend, familie, vrienden, bedrijfsarts en baas dat niet zo zullen denken (en meer mensen weten niet eens dat ik naar de psych ga) dus ook dat is irrationele angst.

En als laatste merk ik nu dat ik de weekenden weer nodig heb om bij te komen van de drukke werkweek en dat was iets wat ik me voorgenomen had om niet meer te laten gebeuren. Maar misschien is dat ook wel heel normaal. Dat weet ik niet. De laatste maanden voor ik thuis kwam te zitten, kon ik in de weekenden helemaal niks. Dan hing ik alleen maar op de bank of in bed, deed de was en was aan het piekeren over de afgelopen week en de komende week. Dat wil ik niet weer zo en dat was vorige week wel zo en nu weer. Vorige week kwam het door ongesteldheid en nu is er gewoon veel gebeurd van de week en is het dus best logisch dat ik dat op mijn eerst vrije dag van de week moet verwerken.

Ik moet nu weg, moet naar de fysio.
abc, dat je je onbewust zorgen maakt dat anderen denken dat jij weer beter bent, omdat je b.v. weer kan werken etc begrijp ik heel goed. Dat heb ik ook namelijk. Maar mijn ervaring is juist dat anderen tegen me zeggen: gaat het echt wel goed met jou?? Kun je het echt wel aan etc?? De mensen die er begrip voor hebben en het juist zelf al eens ondervonden hebben, weten heel erg goed dat er nog een hele tijd overheen gaat voordat je weer beter bent.

Jij hebt de laatste tijden weer veel huilbuien he? Ik zou dat echt in de gaten houden, want uit ervaring weet ik dat je daar niet te lang mee rond moet gaan lopen. Ga anders naar de huisarts voor medicatie, zodat je wat rustiger wordt etc. Laat het alsjeblieft niet te lang duren! Maak me zorgen om jou, meiss!

mariss, vanmiddag om half 2 tot 3 uur ben ik op mijn werk en heb ik wat 'overleg' met mijn naaste collega. Ff bijpraten enzo en dan ga ik weer naar huis. Morgen van 2 tot 4 en donderdag ook. Donderdag ook evaluatie van deze week. Ik vindt het ongelooflijk spannend vanmiddag en trouwens deze hele week!

toffe, ontzettend leuk om weer wat van je te horen!

annemie, dat je weg gestuurd wordt in de keuken door je dochter, prachtig! En dat je alles voor wilt doen, hoe jij het zou doen, enorm herkenbaar!

Ik voel me nog steeds goed en ben ook bezig om mijn piekeren op te schrijven etc. Verder ben ik ontzettend verkouden alweer of nog steeds eigenlijk. Afgelopen vrijdag bij de huisarts geweest, maar was geen bronchitis. Andere soort neusspray gekregen om tijdelijk te gebruiken en wat tabletten voor de kriebelhoest die maar niet overgaat. Van die tabletten wordt je wat moe van en vooral 's avonds na de 3e tablet, slaap ik als een roosje, haha! Mag er alleen niet mee autorijden (gele sticker, advies dus). Ik ben chronisch verkouden en dat betekent dat ik vaker me ziek moet melden omdat ik dan echt niet instaat ben om te werken. Dat ik sinds vorige week ineens weer heftiger verkouden ben, kan ook met spanningen te maken hebben voor het weer werken....zij te psycholoog...

Het is zo verleidelijk om nu al over te gaan naar onze nieuwe woning... ivm de kou!! Maar kan nog niet, nog een paar weken wachten en punten op de i zetten. Gisteren Ikea laminaat opgehaald en staande schemerlampen. Bank gezien en die halen we over een paar weken op (die van Ektorp in nieuwe grijze kleurhoes). We hebben er allebei enorm zin in!!
Hallo mensen,

ik voel me top vandaag, vanmorgen uurtje gesport, daarna op de fiets boodschappen gedaan, voelde als 100km in de kou, maar is heen en terug net 2 km denk ik hha.

heb het idee dat ik de hele wereld weer aan kan en zat zelfs even te denken om de bedrijfsarts te bellen dat ik aan het werk wil. Maar man heeft me tegen gehouden en gewaarschuwd dat ik me al vaker zo voelde en dan de dagen erna weer helemaal brak ws, dus niet gedaan. ik wachht gewoon mn volgende afspraak maar af.

abc, ik herken veel in je zorgen. ik vergeet ook regelmatig dat ik echt niet gelijk direct 100% wee terug hoef en dat ik alles in mijn eigen tempo mag doen. soms breekt bij mij ook de paniek uit.

ik heb vanacht gedroomt dat ik in mijn laatste eigen filiaal was daar is natuurlijk nu iemand anders aan het werk. ik stelde me voor en ik zat even te praten met hem en ik moest ineens zo huilen. zo stom watn ik ken die man helemaal niet, ja alleen van gezicht. en al die collegas daar zeiden tegen me dat het nu zoveel beter was en leuker en weet ik het allemaal, voelde me zo rot in mijn droom Het voelt gewoon alsof ik vreselijk gefaalt heb.

dan kan je ook zo rot wakker worden he als je zo raar gedroomt hebt.

Maar het was maar een droom en ga er niet te veel over nadenken anders is mijn fijne bui zo weer voorbij.

Ak, succes op je werk, hoop dat het goed gaat.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven