Burnout?

22-08-2010 00:39 3003 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Ik heb altijd gedacht hoe kan je nou overspannen raken/burnout raken als je in een winkel werkt.Stress kende ik niet, tuurlijk hard werken en deadlines halen wel, maar dat vond ik heerlijk,maar ook maakte ik me nooit zo druk, wat vandaag niet afkwam kwam morgen wel, maar eigenlijk kwam alles ( meestal) wel vandaag af.

En nu u ben ik op, gewoon helemaal kapot, slaap slecht , kan me niet concentreren en ben gewoon volledig de draad kwijt.

Ik weet nu niet zo goed wat ik hier mee aan moet.

Even een mijn verhaal in het kort, met niet al te veel details ivm herkenning.

werk al ruim 13 jaar bij dezelfde werkgever, prima naar mijn zin, af en toe wel eens minder leuke tijden, maar toch altijd met veel plezier naar het werk gegaan,

Ik ben heel trouw aan mijn werkgever en wil me eigenlijk niet ziek melden, maar hoe hou ik dit vol? ik ga dinsdag weer een gesprek met mijn leidinggevende aanvragen om dit te vertellen. Ik hoop dat we dan samen een oplossing kunnen vinden en daar ga ik eigenlijk van uit.

Verder zit ik een beetje te dubben of ik naar de huisarts moet gaan. Ik weet het antwoord eigenlijk wel, gewoon gaan dus, maar wat ga ik zeggen? ik moet altijd als ik bel voor een afspraak doorgeven wat er aan de hand is, moet ik dan gewoon zeggen dat ik denk dat ik ee burnout heb? ik ben altijd bang dat mensen dan denken, oh daar heb je er weer een die al weet wat ze heeft.

Sorry dat het misschien een warrig en lang verhaal is, maar ik ben gewoon zo van de kaart ik kan het ook niet helemaal helder deken en formuleren allemaal.

Wie heeft er ook een burnout( gehad) en hoe is het gegaan. En dan bedoel ik voornamelijk hoe is je ziekmelding gegaan en wat heb je gezegd, zowel tegen je leidinggevende als tegen de huisarts?

Als het niet helemaal duidelijk is,laat het maar weten, dan zal ik het proberen duidelijker te maken

groetjes

Ik heb even een deel van mijn post weggehaald, ben bang toch herkend te worden
Ak, wat fijn dat het zo goed met je gaat! Gefeliciteerd met je mooie nieuwe huis! Geniet ervan!

Annemie, hoe gaat het nu, ik hoop dat je niet nog steeds erg moe bent van het weekend. Heb aan je gedacht zaterdag.

Abc, Wat een vermoeiend weekend voor jou. Veel emoties, lange dagen. Wel fijn dat het nu is uitgesproken.

Maris, volgens mij moet er na 6 weken een Probleemanalyse komen van de Ba, die zal hij nu wel maken obv je bezoek vorige week. In week 8 moet er een plan van aanpak liggen, dat is opgesteld door werkgever en werknemer. Denk je dat je lg ermee akkoord zou gaan als je dat op een neutrale plek doet ipv op je werklocatie?

Zonnestraaltje, jemig, je bent er net, en je bent bijna alleen maar bezig met het helpen van de anderen hier. Ook voor jezelf zorgen hoor!

Toffe, waar ben je?

Nou, mijn weekend was goed. Vrijdag natuurlijk een volledig drama met de trein, maar goed, we waren net vóór de ergste drukte Utrecht uit dus het was nog wel redelijk. Opvallend was dat vriendin zich enorm zat op te winden in de trein, terwijl ik me geheel aan de elementen oveleverde. Ik dacht: Ik heb mijn tandenborstel mee, eten, flesje water, boek, desnoods slaap ik toch in de trein. Heel bijzonder. Wel blij dat ik niet die enorme drukte heb gehad hoor, dat is me wel nog teveel, zoveel mensen die lopen te duwen en te trekken.

Zaterdag vrijwel niets gedaan, beetje gewinkeld en zondag kwamen we natuurlijk niet meer thuis. Dus haar vader heeft ons halfweg gebracht en mijn man heeft de andere helft gereden. Ging heel goed. Mijn man zei dat hij zondag een vreemde vrouw aan de lijn had, en dat ze iets weg had van de oude Lief.

Gisteravond nog even door de kniehoge sneeuw gebanjerd hier. Ongelooflijk wat een pak.

En helaas kreeg in het verslag van lg van het gesprek van anderhalve week (!) terug en het viel volkomen verkeerd bij me. Wat een slechte manier van rapporteren, kan goed merken dat hij nog nooit een notule heeft geschreven, en ik kwam er echt slecht uit. Heb zojuist een hele pagina met opmerkingen verstuurd, ben benieuwd. Het heeft mijn humeur gisteren even verpest en voor het slapen lag ik te piekeren en ik werd ook piekerend wakker. Maar nu ik er meteen wat mee heb gedaan gaat het stukken beter.

Ga zo lekker mijn straatje vegen, zal ik wel de hele dag mee bezig zijn.

Oh P.S. ik heb een notitieboekje van Happinez gekocht en daar ga ik alle wijze spreuken inschrijven die ik her en der tegen kom.
Oh, MA, ik had je post gemist. Vervelend he, als je het niet kan stoppen. Daarom ben ik ook best wel blij dat ik weer wat om handen heb, wat afleiding. Kun je op zo'n moment door de sneeuw gaan wandelen, of boodschappen doen, om even de gedachten te verzetten?
Abc: Gelukkig dat je het uit hebt kunnen praten met je vriendin, maar ik snap wel dat het de nodige emotie met zich meegebracht heeft, en dat het veel energie gekost heeft. Hopelijk ben je het nu weer een beetje kwijt?

Je hebt helemaal gelijk wat spieren in mijn nek betreft. Vorige week op de sportschool moest ik van de instructeur mijn schouders laten hangen, hij voelde en zei: over twee maanden zitten ze nog 5 cm lager, want je hebt ze nu nog steeds heel erg aangespannen, ook al voelt dat niet zo, dus daar gaan we zeker aan werken.

Ak: Wat leuk om wat van je te horen, en vooral wat fijn dat het goed met je gaat. Het zal wel een enorme opluchting zijn dat je nu lekker in een gewoon huis kan leven. Zeker met die kou.

Fijn dat er op je werk nu ook naar je geluisterd word. En lastig vallen doe je ons zeker niet.

Margriet: Wat jammer dat je weer een paar slechte dagen achter je hebt. Misschien een idee, om een volgende keer juist hier te schrijven als het niet zo lekker gaat? En niet pas als het weer beter gaat? Mij helpt het juist al heel erg, door het hier op te schrijven. Een tijd geleden zei iemand; het is net een dagboek wat terugschrijft. Zo voel ik het ook heel erg.

Lief; Wat geweldig om te lezen, dat je zo goed in het hier en nu kon blijven, dat je het zelfs niet erg had gevonden, om in de trein te moeten slapen.

Ondanks een vervelend rapport klink je nog wel goed. Ik hoop dat dit vast kan houden.

Mooi he die enorme vracht met sneeuw.

Marriss: Gaat het vandaag weer wat beter met je?

Toffe: Waar ben je?

Zonnestraaltje: Bij jou ook alles goed?

Hier vandaag wel een rustige dag, mijn man heeft een griepje, en dochter heeft vakantie. Dus zomaar een beetje aan het rommelen vandaag. Zonnetje scheen, dus vanmiddag was het met lopen wel lekker. Morgen weer gesprekstherapie. Ik hoop dat het niet weer gaat sneeuwen, en dat het morgen wel door kan gaan. Sportschool is twee weken dicht, dat vind ik wel balen, ben ik net bezig moet ik weer stoppen.
Even een korte reactie. Ga zo eten koken en dan naar de Ikea om een nieuwe bank uit te zoeken.

We zijn vanmiddag bij de gynaecoloog geweest. Zaad was nu iets beter dan vorige keer, maar nog wel slecht. Het wordt dus IVF/ICSI, we krijgen nu een verwijzing voor de IVF poli. Bij vriend gaan ze nog wel bloedonderzoek doen om te zoeken naar de oorzaak van slechte zaad en de erfelijkheid daarvan. Wordt vervolgd.....
Abc: Viel de uitslag mee of tegen? Misschien een beetje rare vraag, kan me voorstellen dat het meevalt omdat het wel wat verbeterd is, maar ook tegenvalt omdat je als nog richting ivf/csi moet gaan.

Hoelang gaat het duren voordag je op een ivf poli terecht kan?

Pfff. Heftig hoor.

In ieder geval veel plezier met het uitzoeken van je bank

O ja Lief, ik heb nog een spreuk voor in je boekje: Als je op de bodem zit, kan je alleen nog maar omhoog.
Abc, ben je wat opgelucht? Er gaat tenminste wel iets gebeuren, dat is wel fijn lijkt me. Ik was best teleurgesteld toen ze ons weer naar huis stuurden voor een jaar. Wat zijn de wachttijden ongeveer? Ik moet eerlijk zeggen dat het bij mij wel enorm op de achtergrond is geraakt door mn b.o. Ben er helemaal niet mee bezig, heb ook helemaal geen behoefte aan seks en dat is volgens mij nog steeds nodig om zwanger te worden

Ben je nog moe van het weekend?

Lief, fijn dat je genoten hebt dit weekend. Hoe is het met je wattenhoofd? Nog last van de ad of merk je ook al wat positieve dingen?

Hoe is het met de anderen?

Hier wel een goeie dag. Uitgeslapen, koffie gedronken met mn beste vriendin en wat kerst-inkopen gedaan. Het was natuurlijk smoooordruk in de supermarkt, vreselijk... Mn lg zou bellen maar dat heeft ie wéér niet gedaan. Irritant!
Lief, wat vind je van deze?

'zelfs een moeilijk begaanbare, slingerende en steile weg, kan -als je 'm blijft volgen- leiden naar je doel.
Oh ja, vergeet ik steeds te melden... ik heb van mijn mw een cd gekregen met ontspanningsoefeningen, deze heb ik op mn pc gezet. Als iemand er belang bij heeft, kan ik ze naar je mailen. Je kunt ze op je mp3 of Ipod zetten en meenemen naar bed, of gewoon overdag op de bank doen... marrissie @ live. com

Nav bericht van Lief pakte ik mijn Happinez agenda erbij, daar staan heel veel spreuken in, waaronder die in mijn vorige post. Dit staat er ook in:

Ik zou vrijer zijn als....

ik minder vastzat in mijn relatie...

ik meer vakantiedagen had....

ik zelf mocht bepalen hoe laat ik op mijn werk kom...

ik niet elke zondag hoefde te sporten...

Door welke beperkende gedachten laat jij jouw vrijheid belemmeren?

Zette me wel aan het denken... drie van de vier dingen hierboven hebben in meer of mindere mate betrekking op mij (de eerste niet gelukkig) Ik wou 'm even met jullie delen.
quote:_maris_ schreef op 20 december 2010 @ 20:03:

Door welke beperkende gedachten laat jij jouw vrijheid belemmeren?

Deze opmerking zet me wel aan het denken....
Mij ook Zonnestraaltje, en daarom wilde ik 'm met jullie delen.
quote:_maris_ schreef op 20 december 2010 @ 20:03:...

Door welke beperkende gedachten laat jij jouw vrijheid belemmeren?[/i]

...

Die is heel goed. Ik kan hel goed beperkend denken. Bij alles denk ik eerst aan de onmogelijkheden en dan pas met heel veel moeite aan de mogelijkheden.

Ik doe een poging om te reageren op alles wat ik afgelopen dagen wel gelezen heb, maar niet op heb gereageerd.

Marriss, ik kan me heel goed voorstellen dat het zeer doet om die foto te zien. Het deed mij al zeer om een planning te zien onder mijn naam. Een foto die ook nog eens jouw idee was zonder jou is moeilijk. Maar misschien kun je het positief zien, ze vonden het zo'n goed idee dat ze ondanks dat jij er niet bij kon zijn, toch jouw idee hebben uitgevoerd als 'eerbetoon' aan jou.

Dat rapport dat je lg moet maken stelt niet zoveel voor hoor. Mijn baas heeft dat rapport zelf geschreven zonder mij naar aanleiding van de brief van de ba. Mijn baas heeft gewoon de adviezen van de ba over genomen. Nou neemt mijn baas dat soort rapporten niet zo serieus en doet hij dat dus minimaal.

Wat balen dat je baas weer niet gebeld heeft. Kan het zijn dat hij vakantie heeft?

Ik heb nog niks van mijn baas gehoord dat hij die offerte voor me getekend heeft. Dat vind ik best irritant, hij zou me sms'en als hij het geregeld had dus of hij heeft het nog niet geregeld, of hij is gewoon vergeten om dat smsje te sturen.

Lief, wat fijn dat je zo'n lekker weekend hebt gehad en dat je relaxed bleef in de vertraagde trein. Mooie reactie van je man dat hij de oude Lief weer hoorde. Dat is vast fijn om te horen. Heb je het idee dat de ad helpt?

Margriet, balen dat je een slechte dag (periode?) hebt. Hebben de feestdagen daar invloed op denk je?

Annemie, 30 cm sneeuw is echt veel. Grappig ook dat je laatst nog zei dat er bij jullie nooit zoveel valt en er nu echt heel veel ligt. Hier nog steeds bijna niks, maar ook met zo'n klein laagje is de wereld heel mooi. Vanmorgen blauwe lucht, zon en witte bomen, prachtig uitzicht vanaf de snelweg. Is je man al weer beter?

Toffe, hoe is het?

Ik had wel verwacht dat het IVF/ICSI zou worden dus ik ben eigenlijk alleen maar opgelucht dat zijn zaad daar goed genoeg voor is. Volgens de folder die we meegekregen hebben is de wachtlijst voor de intake ongeveer 3 weken en tot de start van de behandeling dan nog 2-3 maanden. Ik kreeg wel de kriebels toen ik de folder las, ik moet tijdens die behandeling mezelf injecties gaan geven en dat lijkt me heel eng. Ik ben helemaal niet bang voor naalden en artsen/verpleegkundigen mogen prikken wat ze willen, maar zelf doen lijkt me heel eng. Maar goed, het duurt nog wel even voor het zover is, dus daar wil ik me nu nog niet druk om maken.

Mariss, ik kan me voorstellen dat je baalde toen je naar huis gestuurd werd en het nog maar een jaar moest proberen. En ook dat je er nu niet mee bezig bent. Wij zaten net in de eerste onderzoeken toen ik ziek gemeld ben en omdat we er toen al bijna twee jaar me bezig waren wilde ik gewoon niet stoppen, maar ik was wel heel blij met de pauze van drie maanden die tussen twee zaadonderzoeken moet zitten. Ik ben er nu wel aan toe om verder te gaan, maar een paar maanden terug had ik het niet gedaan.

Vanmorgen een allergietest gehad en ik ben nergens allergisch voor (waar op getest is dan). Op zich wel goed natuurlijk (ben dus ook over een aantal allergieen die ik vroeger wel had heen gegroeid) maar dat houdt wel in dat er eigenlijk geen oorzaak voor mijn klachten is. De KNO-arts heeft nog met verschillende scopes in mijn neus/keel gekeken en mijn slijmvliezen in neus en keel zijn opgezwollen, rood en geirriiteerd, maar daar is niks aan te doen. Er kan eventueel geopereerd worden in de hoop dat het door betere beluchting beter wordt, maar met IVF traject dat er aan komt, willen ze nu eerst niks doen. Gewoon doorgaan met de neusspray en dat is het.

Wat ik heel stom vond bij de KNO arts was dat ik net verteld had dat ik heel erg allergisch ben voor een bepaalde neusspray (levert met heftige astma aanval op) en dat ze toen en scopie wou doen met verdoving waar die stof ook inzit. Ik had toevallig een keer op internet gelezen dat ze die stof daarbij gebruiken, dus ik vroeg ernaar en dat was dus maar goed ook (ze was al zo verbaasd dat ik dat nog nooit eerder gehad had). Nu dus zonder verdoving gedaan, nou het stelde echt weinig voor, dus die verdoving was sowieso niet nodig geweest.

Gister een drukke dag gehad met sport, gynaecoloog en Ikea, dus nu wel moe, maar meer van slaap gebrek dan van rustgebrek. Dat is wel positief dus. We hebben twee stoelen die we hadden staan aan vrienden gegeven en wij hebben zelf lekker een hangbank gekocht. Ik was al lang flauw van die stoelen (te groot), maar had geen zin in het gedoe om ze op Marktplaats te zetten of naar de kringloop te brengen ofzo. Toen zij zondag zeiden dat ze ze wel wilden toen ik zei dat ik ze kwijt wou, was dat dus snel geregeld. De zithoek is nu veel knusser en er is meer ruimte voor een grotere boekenkast, dus ik ben er helemaal blij mee.

Straks weer naar de garage, de remlichten van de auto van mijn vriend branden continu dus daar moet iets aan gedaan worden. Ik zag dat toevallig omdat ik gister achter hem reed van het ziekenhuis naar huis (hij kwam van zijn werk, dus we waren met twee auto's), heb dus geen idee hoe lang dat al zo is. Twee weken geleden is de auto naar de garage geweest en toen is er iets met de remlichten gebeurd, dus misschien rijdt hij al wel twee weken zo. Niet heel veilig eigenlijk.
Abc, die foto was niet zo zeer mijn idee, ik had er alleen bij op moeten staan. Nou ja, ik heb het blad als onderzetter gebruikt voor mn pannen, dat voelde wel goed eigenlijk Daarna heb ik 'm in de container gedonderd.

spannend hoor, dat jullie dat traject in gaan! Weet je zo hoe de concentratie was van het zaad? Mijn vriend heeft op zich wel goeie zwemmers, alleen niet zoveel. 3 milj. geloof ik, maar die 3 milj doen het wel goed. Ik vind 3 miljoen heeel veeel klinken, er hoeft er immers maar één de weg naar boven te vinden... maar 20 milj. is 'normaal', dus dan is 3 milj inderdaad weinig.

Dat zelf prikken lijkt me ook niet zo fijn trouwens... kom je wel eens op de kinderpijler? Zijn de wereld topics en allemaal mensen die in hetzelfde schuitje zitten of hebben gezeten, misschien kan je daar wat ervaringen lezen. Ik schrijf zelf ook (soms) bij het topic 'na 11 maanden nog niet zwanger', daar zijn meerdere meiden bezig met of zwanger door IVF, en dat is een heel fijn topic. Als je vragen hebt weet ik zeker dat je daar met open armen wordt ontvangen en iedereen bereid is je van adviezen en ervaringen te voorzien.

Ik voel me vandaag best ok geloof ik. Ik heb al cupcakes in de oven staan, en wil zo even naar het dorp voor wat kerstinkopen. Misschien dat ik dan even langs een vriendin loop die pas bevallen is, ze woont daar vlakbij. Vanavond gaan we bij vrienden eten en dan met hun naar het theater. Klikt allemaal wat vol/druk nu ik het zo opschrijf, maar ik vind het wel meevallen eigenlijk. Het is nu al 13 uur geweest en zit nu nog lekker in mn pyjama op de bank.

Oh de oven piept. Kom later weer.
Bij mijn vriend waren het ongeveer 1 miljoen, vond ik ook wel veel klinken tot de gynaecoloog zei dat 20 miljoen normaal is. Ik kom wel eens op de kinderpijler, maar ik heb de IVF/kinderwens topics tot nu toe een beetje vermeden. Vind het ook best lastig om midden in een lopend topic te vallen.

Je programma klinkt leuk, maar inderdaad wel druk. Hopelijk kun je ervan genieten en krijg je er ook morgen geen last van.

Ik moet nodig naar de garage, maar heb geen zin om ijs te krabben. Dat ben ik niet meer gewend, mijn auto staat altijd in de garage, dus ik hoef nooit te krabben. En als mijn auto toevallig wel eens buiten staat dan krabt mijn vriend voor me, maar ja, hij zit op zijn werk, dus ik zal het nu echt zelf moeten doen.
hoi allemaal

ik ben er nog hoor, alleen niet zo veel tijd/rust om hier op het forum te zijn.

dagen vliegen voorbij, met eigenlijk niets.

hier gaat het redelijk..ene moment goed andere weer niet,maar ja dat hoort erbij he.

vriendin is onderweg, komt even koffie drinken en ik appel taat gebakken, dus zal vast gezellig worden.

kom later ff bij lezen en schrijven
Zelf heb ik niets met de feestdagen, maar mijn familie wel. Vorig jaar was ik niet in staat om er aan mee te doen en dit jaar wil ik het niet.

De jaren daarvoor heb ik altijd keurig gedaan wat er van mij verwacht werd, ook al vond ik het verschrikkelijk.

En nu geef ik niet langer pootjes, maar ga ik meer mijn eigen weg, maar dat voelt best wel gek. Dus Abc, ik denk dat het gedoe rondom de feestdagen wel degelijk van invloed op mij zijn.

Ik zal het advies eens opvolgen om op slechte dagen ook te schrijven. Misschien helpt het wel. In ieder geval is het het proberen waard.
Margriet, voor jezelf opkomen is heel moeilijk. Dus het is wel logisch dat het gek voelt om nu je eigen weg te gaan met de feestdagen.

Toffe, was het gezellig met je vriendin? De ups en downs horen erbij, maar zolang de ups er ook zijn (en meer worden) dan zijn de downs ook wel te handelen.

Ik had net een heel vage mail van mijn baas. Ik snap er echt helemaal niks van. Hij gunt me alle tijd en rust, maar ik heb het idee dat er van andere kanten gepusht gaat worden. Ik snap echt niet wat hier nu de bedoeling van is. Ik heb hem een antwoord gestuurd en hoop dat hij me morgen een (duidelijk) antwoord stuurt, anders moet ik hem misschien maar bellen. Echt heel stom dit, voel me ook meteen k**. Ik wou dat ik de mail eerder had gelezen, nu kan ik er een hele nacht over piekeren voor ik duidelijkheid heb, als ik eerder mijn mail had gelezen had hij mijn antwoord nog gezien, of had ik hem kunnen bellen. Ik was net zo relaxed, ik heb vanmiddag alle boodschappen voor de komende week gedaan en heb morgen helemaal niks. Ik was van plan lekker de hele dag dvd's te kijken met een dekentje en thee op de bank in mijn pyjama of trainingsbroek om goed uit te rusten voor de kerst. Dat zal nu wel de hele dag nerveus mail checken worden :(.
Abc, wat jammer dat die email dan weer zoveel met je doet. Waarom heb je hem niet meteen gebeld? Dan zou je niet zitten te wachten tot hij antwoord geeft. Of is die confrontatie ook eigenlijk teveel voor je?

Hier begint het eentonig te worden...... Voel me goed. Ik merk vooral dat ik lichamelijk nog niet terug ben want ik ben nog wel snel moe, en ik merk dat ik na een stressvolle situatie nog wel een of twee uur hoofdpijn heb. Het fijne is wel dat ik het piekeren enigszins kan stopzetten, als ik er echt moeite voor doe. Ik ga psychisch echt vooruit. Geen idee of het door de AD is of door mezelf, het zal wel een combi zijn.

Baas gesproken vandaag, de email werd goed ontvangen, dus heel tevreden. We hadden wel enige punten waar we het moeilijk over eens konden worden, maar die blinde woede die ik voorheen had, die kwam niet. De boel nog even doorgesproken en het rapport is nu de deur uit. Ik zag 'm nog net voorbij komen, maar heb afgesloten en ben naar huis gegaan. Goed he. Ik kon heel goed denken: dat komt donderdag wel weer.

Wat me wel een klein beetje irriteert is dat ik echt nergens aan toe kom in die twee uurtjes. Dat komt ook omdat er nog zoveel mensen met me willen bijpraten, niet te geloven, en dat vind ik ook wel fijn, weer onder de mensen, dus voor ik het weet ben ik ook langer dan twee uur aanwezig. Ik heb er zelf nog eentje op de wensenlijst staan voor donderdag om mee bij te praten, en dan wil ik toch wel echt aan het werk gaan. Wie weet, als ik me goed voel, ga ik een uurtje eerder en maak ik er drie uur van. Nu ik weer met de auto kan zou dat best redelijk te doen moeten zijn.

*waar blijft die dip?*
Abc: Dat traject van ivf klinkt wel heftig zeg. Als je er niks mee te maken hebt, dan sta je daar helemaal niet zo bij stil. Vooral jezelf injecteren, en dan maar afwachten wat al die hormonen met je doen, lijkt me heel zwaar.

Wat jammer dat die mail je zo van slag maakt. Wat bedoel je, met dat er van de andere kant gepusht gaat worden? Door je baas?

Schreef hij ook nog wat over de offerte? Ik zou morgen niet de hele dag mail kijken hoor, dan maar even bellen. Kan je hem niet alsnog vanavond even bellen?

Marriss: Heb je je baas alsnog vandaag gesproken? Wat slordig dat hij het weer vergeten is.

Veel plezier bij je vrienden en in het theater? Welke voorstelling is het?

Toffe: Fijn dat het redelijk gaat. Doe maar rustig aan, we lezen je vanzelf weer wel.

Margriet: Moeilijk he, om voor jezelf op te komen, en daar dan ook aan vast te houden. Schrijf het maar van je af hoor, baat het niet dan schaad het in ieder geval ook niet.

Lief: Wat klink je goed, Ik zou het alleen bij twee uur houden hoor. Alleen maar praten met die en die, is even genoeg nu. Als je zelf weer moet rijden is ook inspanning, zeker met deze weersomstandigheden.

Zonnestraaltje: Gaat het goed vandaag?

Hier heb ik een baaldag. Ben vandaag bij de psych geweest, en ik heb zo het idee dat ik echt mijn tijd aan het verdoen ben geweest. Hebben jullie dat ook wel eens?

Ten eerste vroeg ze niet hoe het weekend was geweest, en toen ik aangaf dat het nu echt een rottijd is, krijg ik het advies: Probeer maar te kijken wat jij nu even nodig hebt, om deze tijd door te komen. Ja, als ik dat zou kunnen, zou ik niet naar therapie hoeven. Nog een: Heb je inzicht, hoe het nu komt dat je zo boos bent? Ik zeg, ja en als ik me dat realiseer wordt ik alleen nog maar veel bozer op die klxxt zak. Zegt ze: Nee dat moet je niet doen, want dan leg je het buiten jezelf. GRRRRR... Wat moet ik hier nou mee?

Ik weet wel dat ze, mijn gevoel niet kan veranderen, maar ik verwacht wel concrete dingen, waar ik wat mee kan.

Maar als ze zegt, ga lekker een wandeling maken, is het ook weer niet goed. Ik lig gewoon een beetje met mezelf overhoop geloof ik.
Nog even gauw met telefoon vanuit bed. Heb een drukke maar leuke middag en avond gehad, heb genoten in het theater. Het was cabaret en heb heerlijk gelachen. Wel hoofdpijn, en ging bij thuiskomst nog even wat drinken met vriend, maar toen werd ik moe en chagrijnig en dan kan hij maar weinig goed doen...vind ik dan ook wel weer heel zielig voor hem want hij doet niks verkeerd en toch ben ik ongezellig.

Hebben jullie dat ook wel? Ik voel me soms zo'n bitch...hoop echt dat dat over gaat want ik vind het niet leuk en voor mn relatie is het ook niet echt leuk. Verlang naar gezelligheid en lol samen maar dat is soms ver te zoeken (en dat ligt aan mij..)

Ga nu slapen. Truste!
Maris,

Ja, dat herken ik. Wat ik op een gegeven moment ben gaan doen is het tegen hem zeggen zodra ik het merkte. Dus als ik begin te moppperen, dan begin ik wel met zeuren tegen hem, maar na vijf of tien minuten besef ik dat ik degene ben die chagrijnig is en dat hij niet degene is die darvan de schuld heeft. Ook al irriteer ik me mateloos aan een stukje gedrag van hem wat ik enorm opblaas (en dat kan gaan over de beroemde sok naast de wasmand ofzo). Dan zeg ik letterlijk tegen hem dat ik gewoon moe ben of verdrietig of chagrijnig en dat ik hem gewoon even een sukkel vind omdat de hele wereld een sukkel is, en dat hij het daarmee maar even moet doen.

Dan is de spanning eraf en voel ik niet nog de behoefte om verder te zeuren en loopt het niet uit de hand zeg maar. Hij heeft geleerd dat als ik dat zeg, er eigenlijk weinig tegenin te brengen is en dat hij maar beter even met zijn gitaar kan gaan pielen ofzo. Mijn rothumeur gaat er ook sneller van over. Het bevalt ons allebei wel, omdat het alternatief ruzie is en daar zijn we heel slecht in.

Het is moeilijk aan te leren en het lukt me nog niet altijd, maar het is wel beter voor je relatie en dat is veel waard.

Wie weet heb je er wat aan.

Want het klinkt alsof je gewoon chagrijnig werd van de hoofdpijn en vermoeidheid en niet van hem. Het is ook gewoon rot dat een mooie dag als gisteren dan wordt bedorven door die eeuwige vermoeidheid en daar mag je best een keer chagrijnig over zijn.

Ken je de spoon-theory, dat zag ik in een ander topic? Heel toepasselijk op ons, ik denk tegenwoordig ook in lepels en dat maakt het voor mezelf een stuk inzichtelijker. Ook het feit dat ik nog wel eens een lepel teveel uitgeef, kan ik beter accepteren dan als ik het benoem met : "Zie je wel, ik kan ook helemaal NIKS meer!" Terwijl het hetzelfde is.
Annemie, zit deze hele tijd je niet gewoon erg hoog? Loop je al op je tenen vanwege de tijd van het jaar en kan er dan niks meer bij of je ontploft? En mag dat niet gewoon in deze tijd? Laat jezelf toch lekker boos en verdrietig zijn. Niemand die je dat kwalijk neemt, ook niet als dat op een dag is die niet 18 december heet.
Lief, gewoon genieten van de goede tijd nu en niet gaan zitten wachten op de dip. Fijn dat je je zoveel beter voelt, en of het nu door de ad komt of door jezelf, dat maakt niet uit, geniet ervan zou ik zeggen. De eerste paar keer dat ik gewerkt heb, heb ik ook helemaal niks gedaan. Alleen maar gekletst en dat ik heel goed. Je hoeft nu nog niet productief te zijn. Ik zou het nu nog wel even op twee uur houden. De feestdagen komen e rook aan en dat levert misschien ook wel veel drukte op waar je je energie voor nodig hebt.

Marriss, ik had zaterdag na dat concert ook hoofdpijn hoor, alleen al alle mensen om je heen en het lawaai kosten toch energie, hoe goed de voorstelling ook is. Ik ben na die tijd dan ook gewoon niet meer aanspreekbaar en dat weet mijn vriend, dus hij laat me dan met rust. Ik reageer ook heel snel alles af op mijn vriend, maar probeer dat nu wat bewuster niet te doen, maar gewoon mijn mond te houden dan. Hij merkt dan wel dat ik iets zit in te houden, maar soms is dat beter dan hem allerlei stomme dingen gaan verwijten (zoals inderdaad de sokken naast de wasmand ipv erin).

Annemie, wat een rare reactie van die psych. Het is toch heel logisch dat je boos bent op die lamlul, dat zit buiten jezelf en zal nooit binnen jezelf komen, want jij bent hierin slachtoffer en geen dader. Hopelijk voel je je vandaag een beetje beter .

Ik las de mail van mijn baas pas na zes uur en dan is hij al naar huis en ik wou hem niet thuis bellen. Ik had net al een antwoord van hem en het blijft vaag, maar ik heb het idee dat hij gepusht wordt door zijn baas. Een collega belde mij vrijdag om bij te praten en van hem begreep ik dat er momenteel door een vergrootglas naar mijn baas wordt gekeken omdat er nog iemand uit ons team uitgevallen is en de twee die over zijn (waarvan één net terug van zw.verlof) het op het moment ook niet zo goed trekken en beide afgelopen week meerdere keren huilend op het werk hebben gezeten. Baas geeft ook heel duidelijk aan dat er verschil is tussen zijn verwachtingen en de verwachtingen van het bedrijf, die hij wel moet vertegenwoordigen hierin.

Ik heb er gelukkig wel goed om geslapen, heb maar heel even liggen piekeren, maar was zo moe dat toch snel in slaap ben gevallen. Toen vriend vanmorgen opstond had ik nog geen zin om eruit te gaan en heb ik me nog even omgedraaid. Ik werd pas om half één weer wakker . Natuurlijk direct mijn mail gecheckt en toen had ik al antwoord, dus geen gestress daarom. Hij heeft de offerte trouwens getekend en teruggestuurd, dus dat traject kan beginnen.

Ik heb besloten om me er nu niet druk om te maken. Ik ga na Oud & Nieuw wel met baas praten en dan zien we wel. Ik kan er toch niks aan veranderen en wil mijn kerst en Oud & Nieuw er niet door laten verpesten. Het kwam even hard aan gister, maar ik weet ook dat baas niet altijd heel handig is in het verwoorden van wat hij bedoelt in een mail. Belangrijke mails laat hij vaak eerst door mij of andere collega lezen voor hij die verstuurd, wij weten dan wel wat hij bedoelt en kijken dan of de boodschap ook zo overkomt.
Ja weet je, ik had gister even overleg met baas en we kwamen tot een opdracht voor mij waar we allebei mee konden leven. En toen vatte hij samen dat ik nu dus blijkbaar nog even langs collega moest, die nog wat vragen aan me had, en dat ik dan donderdag met dat werk ging beginnen, en of dat klopte. Ik heb daar ja op gezegd, terwijl het eigenlijk niet zo handig is allemaal. Ik kan dat helemaal niet beloven op dit moment, en ik vermoed dat hij ook niet helemaal door heeft dat ik gewoon nog 100% ziek ben.

Dus zal wel zien donderdag. Ben vandaag toch wel moe, beetje sjaggo ook, dus het heeft wel impact, dat werken.

Abc, het zou wel jammer zijn dat de druk die je baas voelt, naar jou doorkomt. Maar je hebt gelijk, nu niet druk om maken, volgens jaar nieuwe kansen en wie weet ligt het dan alweer anders.

Ik ga alvast wat kerstboodschappen doen, zal wel kapot zijn als ik terugkom.... Maar ja, dan heb ik wel wat meer rust in mijn hoofd dat het goed komt.
Lief, fijn dat je het herkent. Natuurlijk niet leuk, maar wel blij dat het er blijkbaar bij hoort en ook weer overgaat..althans, daar gaan we dan maar vanuit he? Het letterlijk benoemen vind ik soms ontzettend moeilijk. Soms lukt het me, maar soms ben ik gewoon te vermoeid om te praten ofzo, en lukt het me gewoon niet volledige zinnen uit mn mond te krijgen (dit klinkt wel heel erg stom ) Je spoontheorie begrijp ik niet helemaal, in welk topic stond dat? Begrijpelijk dat je langer op je werk wilt blijven, je voelt je goed en in twee uurtjes kan je net niets. Probeer niet te hard van stapel te lopen he? Er komt al zoveel drukte aan met alle feestdagen, dus je hebt je rust ook nodig denk ik.

Annemie, ik begrijp je frustratie wel enorm goed, al moet ik me ook een beetje bij Lief aansluiten: kan het zijn dat de hele wereld nu gewoon even stom en k*t is, dus psych ook? Maar, ik kan ook heel slecht tegen nietszeggende woorden, gepraat in de ruimte, veel praten en niets zeggen... wees gewoon concreet en duidelijk. Handvaten en tips wil ik graag van iemand waar ik voor hulp kom. Ik was ook zooo boos toen mijn mw zei dat ik moest 'loslaten en vertrouwen'. Ja, dat snap ik ook wel, maar vertel me dan in hemelsnaam HOE ik dat moet doen! Hoe is het vandaag met je?

Toffe, heb je nog iets van baas gehoord nav de dramatische opening van de nieuwe zaak? Hoe voel je je? Nog steeds aan het dubben over AD? Gezellige middag gehad met je vriendin?

Abc, lukt het vandaag om een beetje rustig te zijn of zit je inderdaad constant je mail te checken? Vervelend dat je dat dan net nog leest savonds, word je dan weer helemaal onrustig van he. Maarre, had jij geen vakantie en zou je niet geeeen mail openen???

MA, heel goed dat je deze kerst niet naar andermans pijpen gaat dansen maar naar die van jezelf. Je voelt je er misschien lullig onder, maar als die mensen van je houden zullen ze het je vast en zeker niet kwalijk nemen. En zo wel, dan zegt dat meer over hen dan over jou. Ik heb ook de familiebezoekjes afgezegd / ingekort met kerst. Iedereen vindt het jammer maar begrijpt het volkomen. Volgend jaar is er weer een kerst hoor... en het jaar daarna... en daarna...

Zonnestraaltje, hoe is het met jou?

Ak, ik had nog niet gereageerd, maar leuk even een update van je te lezen! Je klinkt enthousiast. Veel geluk in jullie droomhuis.
Oh, ik had de laatste twee berichten gemist...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven