Centrum voor psychisch herstel Wijchen

13-11-2009 11:39 22 berichten
Hallo,

Sinds enkele weken zit ik ziek thuis wegens burn out klachten. Nu heeft mijn bedrijfsarts voorgesteld dat ik mij laat opnemen in het Centrum voor psychisch herstel in Wijchen.

Op zich voel ik daar wel wat voor, want dan kan ik mijn problemen eens goed aanpakken. Maar het is ook een grote stap.

Zijn er mensen die hier ook zijn geweest en die mij er wat over willen vertellen?

Groeten,

Judith
Hoi Judith,

Heftig, dat je opgenomen moet worden. Ik ken het centrum in Wijchen niet.

Wat ik wel zou informeren, als ik jou was, is of je een eigen slaapkamer hebt.

Ik ben opgenomen geweest en moest de kamer regelmatig delen (met steeds iemand anders) en dat gaf mij niet de rust die ik nodig had.

Sterkte.
Alle reacties Link kopieren
Met dit centrum geen ervaring. Wel met een opname in het algemeen. Wat Moonlight zegt is inderdaad wel handig om te weten. Een eigen kamer heb je echt wel nodig! Verder.... ik ben natuurlijk ff gaan googelen. Las op de site dat je een mail kan sturen om in contact te komen met ex clienten. Om te horen wat ze ervan vonden. Misschien is het wat voor je ?

Sterkte.
Judith, ik ken je situatie niet, maar is het makkelijk te regelen dat je opgenomen gaat worden?

Ik bedoel: Heb je een gezin? Iets anders waar je rekening mee moet houden?

En krijg je nog betaling vanuit je werk, in de tijd dat je opgenomen wordt (eventueel opgenomen wordt)?. Ik had destijds geen recht op geld omdat 'ik in het ziekenhuis te eten kreeg'. (Had geen lopend arbeidscontract meer)

Ik neem aan dat ik met een onzinverhaal genoegen heb genomen destijds.. maargoed. Je bent even uit de roulatie als je opgenomen bent, dus sommige dingen zul je van te voren moeten (laten) regelen.
quote:Moonlight82 schreef op 13 november 2009 @ 15:12:

Ik had destijds geen recht op geld omdat 'ik in het ziekenhuis te eten kreeg'. (Had geen lopend arbeidscontract meer)

Ik neem aan dat ik met een onzinverhaal genoegen heb genomen destijds.. maargoed. Nee hoor, geen onzinverhaal. Mijn uitkering werd ook minder in de tijd dat ik opgenomen was. Op zich vrij logisch omdat je daar te eten krijgt, doucht enz.
Hm.. okay. Maar je huur, verzekering, etc loopt toch gewoon door? Telefoonkosten... je hebt kleding nodig... etc.

(goed te horen dat ik me toen dus niet met een onzinverhaal weg heb laten sturen, maar ik vond het een beetje vreemd)
Ja klopt, ze hakken er inderdaad wel flink in, terwijl je gewoon je vaste lasten blijft houden. Tegen mij zeiden ze toen... " dan zegt u toch de huur op als u er niet voldoende aan heeft" Tsss alsof je daar van opknapt. Gelukkig had ik toen lieve familie die dat soort dingen voor me aangingen. Daar staat je hoofd toch niet naar als je zo diep zit dat je opgenomen moet worden?
Hompeltje, ik wil even op je reageren. Is het goed dat ik dat in het PAAZ-topic doe. Dan hoeven we hier niet het topic te 'vervuilen'?
hoi judith

mijn man is momenteel opgenomen in wijchen.

hij heeft er erg veel aan en vind het ook prettig om daar te zijn.

naast de therapieen word er veel gelachen. er zijn meer vrouwen als mannen .je hebt een eigen slaapkamer met douche en toilet. het gebouw ligt erg mooi tussen de bossen. kijk maar eens op .www.vanklachtnaarkracht.nl ik hoop dat ik je al iets verder heb geholpen anders vraag maar . ik probeer te antwoorden groetjes diaro
Hallo

Bedankt voor jullie reacties. Inmiddels is de kogel door de kerk en heeft mijn huisarts me doorverwezen. Ik ben heel benieuwd hoe het wordt. Maar het geeft me wel een goed gevoel om erheen te gaan want dan ben ik in ieder geval constructief bezig met mijn problemen ipv alleen maar ziek thuis te zitten. Mijn leidinggevende steunt deze stap ook helemaal en ook de belangrijke mensen in mijn omgeving en dat is ook een fijn gevoel.

Groeten,

Judith
Mooi Judith dat je die doorverwijzing hebt. Succes met het intakegesprek. Hoelang zou dat kunnen gaan duren voordat je terecht kunt voor je eerste gesprek?
Dat laatste wil ik ook wel weten..

Mijn situatie ligt echter ietsjes complexer..
Wat ik me afvraag... is het regionaal bedoeld, dat centrum? Dus dat mensen uit de regio die behoefte hebben aan opname daarheen gaan. Of maakt dat niet uit.

Mocht het bij mij ooit weer nodig zijn, een opname, zit ik liever daar dan in mijn stad.

De omgeving zal er ook redelijk rustig zijn, denk ik?

Wil liever niet meer opgenomen worden natuurlijk, maar als het ooit nodig is liever niet meer in zo'n hectische omgeving van de PAAZ.
@Moonlight: voor zover ik begrepen heb, zijn dit type centra juist bedoeld voor landelijke mix van mensen..

Juist omdat veel mensen af-en-toe échte rust nodig hebben.

Dat is wat lastig te regelen wanneer je in 'n stad als Amsterdam woont bijvoorbeeld.

Ze zijn in het oosten ook meer op jouw ipv zichzelf gericht (als artsen/behandelaars; zo krijg ik in ieder geval constant te horen..)

Ik heb gelezen wat je met 'n PAAZ bedoeld in 'n ander onderwerp, dit is inderdaad anders..

Zie laatste stukje vóór 'doelen': http://www.ggzoostbrabant ... om-bij-de-CPH/Welkom.html
Heel veel sterkte Judith.

voor jou.
Age is mind over matter, if you don\'t mind is doesn\'t matter
Bedankt Rouke. Ik kom er nu niet aan toe het te lezen, maar zal dat wel gaan doen.

De PAAZ (die bij ons niet eens PAAZ heette, maar de term ken ik van het forum) was een onderdeel van het ziekenhuis. In die zin al heel hectisch. Koffiedrinken met bezoek hield in dat je in een bomvol ziekenhuisrestaurant kon gaan zitten met overal rolstoelers en mensen met infusen om je heen.

En het was lastig dat de groep dagelijks wisselde. Zelf werd ik daar heen onrustig van.

Maar daar is een ander topic voor. Hoe gaat het met jou, Rouke?
Slecht, heel erg slecht. nuf said..

Ik ben té chaotisch, gestressed om daarover (hier) al typende behoorlijk op in te kunnen gaan.

Verder met jou alles goed? ik kom hier te weinig & te ongeconcentreerd om daadwerkelijk van velen om nog goed in te schatten hoe het met verschillende personen/forum(st)ers gaat.

Daarvoor heb ik het té slecht. (lichamelijk gesproken althans; blijf het vreemd vinden hoeveel mensen denken dat het prima gaat.)

herhaalrecept mosterd..

Het idee van de 'PAAZ' had ik inmiddels als begrepen; gewoonweg zoiets als wat ze in 'n ziekenhuis als 'n OLVG, AMC, Lucas Andreas e.d hebben.
Met mij gaat redelijk. En kon beter maar het kon ook veel slechter.

Je klinkt alsof je wel wat hulp kunt gebruiken. Heb je hulp, kan iemand iets voor je doen?
Tja, hulp.. hier misschien?

De mensen om mij heen kun je niet bepaald als 'hulp' betitelen..

Die duwen mij eerder de goot in dan dat ze positieve resultaten bereiken.

Hartstikke handig..

Steeds meer fysieke kwalen & het enige dat ik te horen krijg: 'het zal wel psychisch zijn'..

Dit is echter ietsjes teveel off-topic.

Bedankt voor het vragen, maar ik denk niet dat hier iemand is om me te helpen. (het zou me ten zeerste verbazen, that's for sure.)
egoïstisch ook... (dingetjes van mezelf gewist)

Judith, sterkte & veel succes gewenst, hopelijk heb je hier op de langere termijn écht wat aan!
Rouke, jij ook veel sterkte en succes.
Zie dat dit topic al wat ouder is maar reageer toch even.

Ook ik sta op de wachtlijst voor het cph in wijchen en op zoek naar ervaringen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven