clomipramide/anafranil afbouwen

29-10-2011 19:43 12 berichten
Alle reacties Link kopieren
hallo,

ben aan het afbouwen van de anafranil. slikte 75 mg per dag en ben nu afgebouwd tot 25 mg per dag. ik heb vreselijke huilbuien, voel me gespannen en angstig. tril ook veel.

wie herkent dit? hoort het er bij? ik wil echt af van de ad en weet dat ik zonder kan maar dit voelt heel zwaar..

nog 2 wken 25 mg en dan zonder. maar dan zal het toch ook nog even duren voordat het volledig uit je systeem is?
Afkicken van AD is geen grapje, nee. Die verschijnselen klinken me niet vreemd in de oren nee. Hou vol! Het wordt beter. Echt.
ik vind het moeilijk. ben al eens gestopt met efexor en daar had ik heel andere verschijnselen bij. heb de bijsluiter net gelezen van de anafranil en daarbij staan deze afkick verschijnselen niet specifiek bij.

nu ben ik bang dat het te maken heeft met de reden waarom ik er mee begonnen ben ook. en zo diep wil en kan ik niet nog maals gaan.

ik hoop dat je gelijk hebt, ik wil dit spul uit mijn lijf...
quote:sproet35 schreef op 29 oktober 2011 @ 20:49:

ik vind het moeilijk. ben al eens gestopt met efexor en daar had ik heel andere verschijnselen bij. heb de bijsluiter net gelezen van de anafranil en daarbij staan deze afkick verschijnselen niet specifiek bij.

nu ben ik bang dat het te maken heeft met de reden waarom ik er mee begonnen ben ook. en zo diep wil en kan ik niet nog maals gaan.

ik hoop dat je gelijk hebt, ik wil dit spul uit mijn lijf...

Ik weet dat je er geen flikker aan hebt, maar wanneer het geen afkickverschijnselen zijn maar 'gewoon' het terugkeren van de problematiek die de reden was voor het slikken van AD... dan sta je weer voor dezelfde keuze als destijds: de problematiek aanpakken of de symptomen bestrijden.

Ik ben jarenlang af en aan de symptomen aan het bestrijden geweest. Daar ben ik nu wel klaar mee. Het was echter een reis die ik moest maken, niet zomaar een beslissing die uit de hemel kwam vallen.

Levensgeluk is geen doel, het is een houding.
dank voor je reactie. ik wil van de oorzaak af dus niet de symptomen er van bestrijden... volhouden dus... kl...:(
Mag ik je ook een hart onder de riem steken! Volhouden, en zoek steun als je die nodig hebt bij vrienden of familie!
ben nu een week af van de ad en dacht af te zullen zijn van de vreselijke huilbuien, gepaard met angst.

maar dat is niet zo. vandaag weer aan een stuk door gehuild, wanhopig, bang. kan de dokter wel bellen maar dan krijg ik weer pillen om rustig te worden. heb nu nog oxa maar doen als ik zo diep zit niet genoeg. ik wil geen pillen meer met opbouw en afbouw verschijnselen...

ik weet het niet meer
Ga bij de apothwek een pillennbreker halen en ga heel langzaam afbouwen

Week 1 om de dag een hele
Je bent zelf een theepot
suzanne: ik ben al van de ad af. kan dus geen pillen meer gaan breken. huil de hele dag en snachts ook. kan slecht slapen. ben doodmoe. ik kan niet meer en wil ook niet meer.

continue gespannen lichaam, hoofd vol met gedachtes, wanhoop.

volhouden of stoppen.
tis weer opnieuw starten met de anafranil geworden, dat werkt ws het snelste, zit nog in mijn bloed. dat of opname..
sproet,ik heb dat ook gehad,meerdere keren zelfs. Gestopt met de antidepressiva. Ik heb 25 mg per dag en doe het er goed op. Als ik stop krijg ik alle gevoelens die jij ook hebt. Ik heb het maar geaccepteerd dat ik dit spul m'n hele leven moet gebruiken. Ben er een half jaar mee gestopt geweest en na een maand was het uit mijn bloed en begonnen de jankbuien/het overspannen gedoe. Toen ben ik weer begonnen. Sterkte ermee.
dank je wel. ik hoop ook op 25 mg het te zullen blijven doen. huilbuien zijn iig wel al weg. heerlijk...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven