Confrontatie

28-12-2010 00:54 190 berichten
Alle reacties Link kopieren
Lang verhaal, maar heb even wat hulp nodig.

Ik heb een vriendin die naar eigen zeggen 3 vrienden heeft, niemand heeft deze jongens alleen ooit gezien. Nu heeft 1 van die jongen sinds kort msn en ook mij toegevoegd (samen met nog een gezamenlijke vriendin).

Na een tijdje al getwijfeld te hebben of deze jongens uberhaupt wel bestaan, heb ik nu een ipcheck uitgevoerd, het ip van de jongen is hetzelfde als de hare.

De verhalen gaan altijd over dat die jongens haar leuk vinden, ze gezoend heeft met ze en met 1 heeft ze zelfs een 'relatie' van half jaar gehad.

Nu willen ik en een vriendin de confrontatie aangaan, maar hoe pak je dit aan?

Ons grootste probleem is natuurlijk vertrouwen, maar ook haar psychische gesteldheid vinden we wel even een puntje. Voor zover we weten is ze 'gezond', maar dit wijst natuurlijk wel op totale onzekerheid of andere problemen.

Hopelijk heeft iemand wat goede tips om de confrontatie voor beide kanten wat beter te laten verlopen.
quote:mrm schreef op 28 december 2010 @ 02:21:

Je begrijpt me echt niet als je denkt dat ik haar wil straffen. Het is geen kind van me.

Ik vind alleen niet dat ze kan denken dat ze dit zomaar kan doen en haar daarop aanspreken vind ik geen straffenAls ik dit zo lees heb je je beslissing al genomen. Volg je hart, doe wat je denkt dat je moet doen. Maar hou t netjes ;)
[quote]somehow schreef op 28 december 2010 @ 02:22:

[...]

Meds ik heb het idee dat je elk woord nu op een weegschaal legt, ze bedoeld het figuurlijk.. Er niet mee weg komen als in de zin; Jij schaadt mij, want je zegt dat je een vriendin bent, ik stel mij kwetsbaar op want ik vertrouw je en dat vertrouwen schaadt jij en dat doet pijn. Dus ik zou graag willen weten waarom je dit doet, en er over praten om er uit te komen[/quote

Ach kom nou toch. Je bent verantwoordelijk voor jezelf en niemand is jouw verantwoording schuldig
Dat ze stopt met liegen tegen ons
Is het feit dat deze vriendin haar toevlucht zoekt tot deze "misstanden" niet het ultieme bewijs dat jullie "vriendschap" luid en duidelijk over en uit is? Jij wilt haar alleen maar met haar neus in de stront drukken. Heeft ze je vriendje afgepikt? Of is ze eigenlijk wel veel knapper en leuker dan jij en je vriendinnen? Jouw postings ademen rancune en wraak.

* attentie, attentie, vriendin, maak dat je wegkomt, rancuneuze wijven in aantocht *
quote:mrm schreef op 28 december 2010 @ 02:21:

Je begrijpt me echt niet als je denkt dat ik haar wil straffen. Het is geen kind van me.

Ik vind alleen niet dat ze kan denken dat ze dit zomaar kan doen en haar daarop aanspreken vind ik geen straffen

Meid ik begrijp je. Jij bent ondanks al haar leugens keer op keer er voor haar geweest, en je bent ondanks alles toch bevriend met haar gebleven. Ik vind het heel goed als je haar hier op aanspreekt.

Je geeft je grenzen aan. Bovendien vind ik het niet meer dan normaal dat je haar hierop aanspreekt. Want wanneer je dit niet zou doen zal zij ook nooit begrijpen dat het jouw verdrietig maakt, en zal ze er mee door gaan. Dit doet ze misschien nu ook, maar je hebt jezelf dan wel serieus genomen en je kan het jezelf niet kwalijk nemen wanneer zij het weer doet. Je hebt haar dan namelijk al een keer aangegeven.
een kind of leerling spreek je ergens op aan, maar je vriendin niet. Als je ermee bedoelt dat je het onacceptabel vindt dat ze tegen je liegt dan verbreek je het contact. Maar bedenk wel dat je geen goed argument hebt want je hebt zelf ook boter op je hoofd
quote:mrm schreef op 28 december 2010 @ 02:24:

Dat ze stopt met liegen tegen onsZe is jullie niets verschuldigd................
quote:Dammes schreef op 28 december 2010 @ 02:25:

Is het feit dat deze vriendin haar toevlucht zoekt tot deze "misstanden" niet het ultieme bewijs dat jullie "vriendschap" luid en duidelijk over en uit is? Jij wilt haar alleen maar met haar neus in de stront drukken. Heeft ze je vriendje afgepikt? Of is ze eigenlijk wel veel knapper en leuker dan jij en je vriendinnen? Jouw postings ademen rancune en wraak.

* attentie, attentie, vriendin, maak dat je wegkomt, rancuneuze wijven in aantocht *Dammes. waar maak je dat uit op ? Omdat zij vriendin wilt aanspreken op haar gedrag ?? Omdat TO haar grenzen wilt aangeven dat ze niet op deze manier behandelt wilt worden ?
Ja of je laat het... ik heb ook een vriendin met "prachtige"verhalen ik lach me slap om haar af en toe. Ze zegt zelf :"een verhaal hoeft niet waar te zijn als het maar leuk is".

Dit heb ik vanaf het begin geweten doordat ik het ontdekte en hier hou ik op bepaalde wijze rekening mee. Maar de lol en leut met haar is er niet minder om en als ik haar nu bel om welke reden dan ook, is ze over twee minuten bij me en dáár draait vriendschap in mijn ogen om.

Haar normen en waarden liggen op meerdere vlakken anders dan de mijne echter we respecteren elkaar er niet minder om .

So far my 2 cents.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
@ Somehow

Dat is inderdaad wat ik wil doen. Aangeven dat wat bij betreft de vriendschap echt niet over hoeft te zijn, zolang ze me als een vriendin behandeld.
quote:somehow schreef op 28 december 2010 @ 02:25:

[...]

Meid ik begrijp je. Jij bent ondanks al haar leugens keer op keer er voor haar geweest, en je bent ondanks alles toch bevriend met haar gebleven. Ik vind het heel goed als je haar hier op aanspreekt.

Je geeft je grenzen aan. Bovendien vind ik het niet meer dan normaal dat je haar hierop aanspreekt. Want wanneer je dit niet zou doen zal zij ook nooit begrijpen dat het jouw verdrietig maakt, en zal ze er mee door gaan.

Dit is gewoon emotionele chantage. Stellen dat een ander jou verdrietig maakt: terwijl TO zelf zonodig bewijs moest vinden voor het bedrog. Als TO niet had gezocht was TO ook niet verdrietig geweest. Als TO niet van die strikte normen en waarden had gehad was TO ook niet verdrietig geweest. Als TO haar vriendin had kunnen accepteren zoals ze is was ze ook niet verdrietig geweest

Dit doet ze misschien nu ook, maar je hebt jezelf dan wel serieus genomen en je kan het jezelf niet kwalijk nemen wanneer zij het weer doet. Je hebt haar dan namelijk al een keer aangegeven. Zo werkt het echt niet
quote:meds schreef op 28 december 2010 @ 02:24:

Ach kom nou toch. Je bent verantwoordelijk voor jezelf en niemand is jouw verantwoording schuldigDát dus.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
quote:somehow schreef op 28 december 2010 @ 02:25:

[...]

Je geeft je grenzen aan. Bovendien vind ik het niet meer dan normaal dat je haar hierop aanspreekt. Want wanneer je dit niet zou doen zal zij ook nooit begrijpen dat het jouw verdrietig maakt, en zal ze er mee door gaan. Dit doet ze misschien nu ook, maar je hebt jezelf dan wel serieus genomen en je kan het jezelf niet kwalijk nemen wanneer zij het weer doet. Je hebt haar dan namelijk al een keer aangegeven.

helemaal goed.......en vervolgens de vriendschap beeindigen. Immers, het is toch geen "geschikte" vriendin voor jou?

Even seriieus: hou op met oordelen. Als het je verveelt wat je vriendin doet, verbreek de vriendschap. Je bent niet het morele geweten van Nederlad.
quote:mrm schreef op 28 december 2010 @ 02:28:

@ Somehow

Dat is inderdaad wat ik wil doen. Aangeven dat wat bij betreft de vriendschap echt niet over hoeft te zijn, zolang ze me als een vriendin behandeld.Wat doet ze nog meer dan waardoor jij het idee krijgt dat ze jou niet als vriendin behandelt?
quote:meds schreef op 28 december 2010 @ 02:24:

[...]

Meds ik heb het idee dat je elk woord nu op een weegschaal legt, ze bedoeld het figuurlijk.. Er niet mee weg komen als in de zin; Jij schaadt mij, want je zegt dat je een vriendin bent, ik stel mij kwetsbaar op want ik vertrouw je en dat vertrouwen schaadt jij en dat doet pijn. Dus ik zou graag willen weten waarom je dit doet, en er over praten om er uit te komen[/quote

Ach kom nou toch. Je bent verantwoordelijk voor jezelf en niemand is jouw verantwoording schuldig

Inderdaad iedereen is verantwoordelijk voor zichzelf. Zowel TO als haar vriendin. Vriendin haar verantwoordelijkheid is om de consequenties te dragen van haar gelieg en bedrieg.. TO heeft het al meerdere malen gezegd. Het gaat niet alleen over deze ene keer. Vriendin doet het al vier jaar..

TO verantwoordelijkheid is om aan te geven dat ze het gedrag van haar vriendin niet fijn vind en dat haar dit pijn doet.
quote:mrm schreef op 28 december 2010 @ 02:28:

@ Somehow

Dat is inderdaad wat ik wil doen. Aangeven dat wat bij betreft de vriendschap echt niet over hoeft te zijn, zolang ze me als een vriendin behandeld.eh? Je hebt haar wel als een vriendin behandeld? Door achter haar rug om een IP check te doen en het te bespreken met een andere vriendin?
quote:Enn schreef op 28 december 2010 @ 02:29:

[...]

Wat doet ze nog meer dan waardoor jij het idee krijgt dat ze jou niet als vriendin behandelt?Misschien dat vriendin CONTINUE tegen haar liegt??????????
quote:somehow schreef op 28 december 2010 @ 02:29:

[...]

Inderdaad iedereen is verantwoordelijk voor zichzelf. Zowel TO als haar vriendin. Vriendin haar verantwoordelijkheid is om de consequenties te dragen van haar gelieg en bedrieg.. TO heeft het al meerdere malen gezegd. Het gaat niet alleen over deze ene keer. Vriendin doet het al vier jaar..

TO verantwoordelijkheid is om aan te geven dat ze het gedrag van haar vriendin niet fijn vind en dat haar dit pijn doet.Jij verwart assertiviteit met emotionele chantage
Ik zal haar dan ook geen ongelijk geven als zij niet meer verder wilt. Maar denk niet dat ik dat evn leuk gedaan heb, want ik heb me daar behoorlijk kut over gevoeld.
quote:mrm schreef op 28 december 2010 @ 02:20:

Ik denk dat ze begonnen is aan een uit de hand gelopen grap.. En dat ze zelf niet weet hoe ze zich eruit moet redden.

Maar wie ben ik om daar over te oordelen, want volgens velen kan ik dat gesprek niet aangaan en zal ik er dus ook niet achterkomen

laat haar. Zet haar niet in de hoek en laat haar lekker. Is ze leuk en lief? Is ze een schat? Is ze er voor je als je met een gebroken hart zit in een louche bar in Amsterdam? Haalt ze je op als je een slechte minnaar achter de rug hebt en je auto stopt in het midden van de nacht in Os? Doe jij dat voor haar? Kun je vreselijk lachen over het leven samen? Hoe dom en stom jullie zijn, terwijl jullie zo perfect zijn? Zo nee...dan is het geen vriendin. En dan snap ik je weer!

En nee, je hoeft er niet achter te komen, je hoeft slechts van vriendinnen te houden. Hoe knullig, lief, mooi en dom ze zijn. Het is ook zo dat je niet 100 vrienden hebt, ik prijs me een rijk mens met 2.
quote:somehow schreef op 28 december 2010 @ 02:30:

[...]

Misschien dat vriendin CONTINUE tegen haar liegt??????????Zeg doe es even rustig , je hoeft niet tegen mij te schreeuwen.
quote:mrm schreef op 28 december 2010 @ 02:31:

Ik zal haar dan ook geen ongelijk geven als zij niet meer verder wilt. Maar denk niet dat ik dat evn leuk gedaan heb, want ik heb me daar behoorlijk kut over gevoeld.

Ja moet je nagaan zij heeft jou gedwongen iets te doen waar je je kut over voelt....

Oma's zeggen niet voor niets: spreken is zilver maar zwijgen is goud. Vaak gebaseerd op decennia relatie-ervaring. Wat niet weet dat niet deert is ook zo'n belangrijke.
Alleen weet ik het wel en deert het me dus ook
quote:meds schreef op 28 december 2010 @ 02:28:

[...]

Zo werkt het echt niet

Emotionele chantage?? HOEZO ?? Haar IP adres checkken en dan was ze nooit verdrietig geweest ? Ehm ik weet het niet hoor maar zij checkte het omdat haar onderbuik gevoel al aangaf dat het niet klopte... bovendien heeft vriendin al meerdere malen haar voorgelogen..

Meds, een oprechte vraag. Hoe zou jij je voelen als een vriendin je al vier jaar voorliegt??
quote:Enn schreef op 28 december 2010 @ 02:32:

[...]

Zeg doe es even rustig , je hoeft niet tegen mij te schreeuwen. Continu in grote letters was bedoeld om aan te geven dat vriendin al vier jaar lang liegt.... niet om te schreeuwen

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven