Confrontatie

28-12-2010 00:54 190 berichten
Alle reacties Link kopieren
Lang verhaal, maar heb even wat hulp nodig.

Ik heb een vriendin die naar eigen zeggen 3 vrienden heeft, niemand heeft deze jongens alleen ooit gezien. Nu heeft 1 van die jongen sinds kort msn en ook mij toegevoegd (samen met nog een gezamenlijke vriendin).

Na een tijdje al getwijfeld te hebben of deze jongens uberhaupt wel bestaan, heb ik nu een ipcheck uitgevoerd, het ip van de jongen is hetzelfde als de hare.

De verhalen gaan altijd over dat die jongens haar leuk vinden, ze gezoend heeft met ze en met 1 heeft ze zelfs een 'relatie' van half jaar gehad.

Nu willen ik en een vriendin de confrontatie aangaan, maar hoe pak je dit aan?

Ons grootste probleem is natuurlijk vertrouwen, maar ook haar psychische gesteldheid vinden we wel even een puntje. Voor zover we weten is ze 'gezond', maar dit wijst natuurlijk wel op totale onzekerheid of andere problemen.

Hopelijk heeft iemand wat goede tips om de confrontatie voor beide kanten wat beter te laten verlopen.
quote:mrm schreef op 28 december 2010 @ 02:33:

Alleen weet ik het wel en deert het me dus ookDat is een keuze ik ga je niet vertellen welke de beste is echter ook in emotie kan je keuzes maken. Aan jou wat je doet .
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
quote:somehow schreef op 28 december 2010 @ 02:34:

[...]

Emotionele chantage?? HOEZO ?? Haar IP adres checkken en dan was ze nooit verdrietig geweest ? Ehm ik weet het niet hoor maar zij checkte het omdat haar onderbuik gevoel al aangaf dat het niet klopte... bovendien heeft vriendin al meerdere malen haar voorgelogen..

Meds, een oprechte vraag. Hoe zou jij je voelen als een vriendin je al vier jaar voorliegt??

Niemand is verantwoordelijk voor jouw emoties.

Als mijn vriendin een verzonnen vriend zou hebben zou ik daar geen seconde wakker van liggen. Als het haar gelukkig maakt dan ben ik blij voor haar. Als mijn vriendin in zou breken in mijn leven door bijv. met mijn man zou scharrelen, zou ik mijn man eruit gooien en de vriendschap verbreken en ik zou pissig zijn. Maar ik hoef ze niet op het matje te roepen, ze hoeven voor mij niet na tedenken over hun gedrag, en ze hoeven ook niet in therapie. Ik zou gewoon doorgaan met mijn leven en een nieuwe verkering zoeken
quote:mrm schreef op 28 december 2010 @ 02:33:

Alleen weet ik het wel en deert het me dus ookMaar dat heb je echt aan jezelf te danken
quote:Demissionair schreef op 28 december 2010 @ 02:31:

[...]

laat haar. Zet haar niet in de hoek en laat haar lekker. Is ze leuk en lief? Is ze een schat? Is ze er voor je als je met een gebroken hart zit in een louche bar in Amsterdam? Haalt ze je op als je een slechte minnaar achter de rug hebt en je auto stopt in het midden van de nacht in Os? Doe jij dat voor haar? Kun je vreselijk lachen over het leven samen? Hoe dom en stom jullie zijn, terwijl jullie zo perfect zijn? Zo nee...dan is het geen vriendin. En dan snap ik je weer!

En nee, je hoeft er niet achter te komen, je hoeft slechts van vriendinnen te houden. Hoe knullig, lief, mooi en dom ze zijn. Het is ook zo dat je niet 100 vrienden hebt, ik prijs me een rijk mens met 2.:-).... kijk Demmisionair, als het een vriendin is zoals jij beschrijft, dan is het al anders.. En inderdaad is ze dat niet, Inc het vierjaar lang liegen, dan is het geen vriendin Van TO en is het misschien beter de vriendin te laten voor wat het is.
Misschien geef jij het zo makkelijk op, maar ik niet na alles wat we samen meegemaakt hebben
quote:meds schreef op 28 december 2010 @ 02:32:

[...]

Ja moet je nagaan zij heeft jou gedwongen iets te doen waar je je kut over voelt....

Oma's zeggen niet voor niets: spreken is zilver maar zwijgen is goud. Vaak gebaseerd op decennia relatie-ervaring. Wat niet weet dat niet deert is ook zo'n belangrijke.Het is voor jou TO tenslotte verschrikkelijk dat vriendin een leukere schijn ophoudt dan TO zelf gewend is en in het dagelijkse leven meemaakt..............rancune, wat ik je brom.
somehow, je blijft maar hameren op het feit dat de vriendin van TO al vier jaar list en bedrog zou toepassen. Als dat echt zo is, dan kiest To daar toch zelf voor? Dan is het toch raar dan nu ineens na 4 jaar het een probleem zou zijn?
Hoe kun je dat over mij zeggen als je niet weet wat voor leven ik heb?
quote:mrm schreef op 28 december 2010 @ 02:38:

Misschien geef jij het zo makkelijk op, maar ik niet na alles wat we samen meegemaakt hebbenAls je de vriendschap wilt bewaren dan laat je het. Alle andere opties zijn funest voor de vriendschap. Vraag is wat je belangrijk vindt, je boosheid of de vriendschap
Ze doet dat inderdaad al vier jaar alleen zijn we er pas recentelijk achter gekomen
quote:mrm schreef op 28 december 2010 @ 02:41:

Ze doet dat inderdaad al vier jaar alleen zijn we er pas recentelijk achter gekomen

Nog even de voor en nadelen op een rijtje

Vertellen:

ruzie

verdriet bij vriendin

einde vriendschap

jij hebt je boosheid kunnen uiten

Niet vertellen:

boosheid niet geuit

vriendschap blijft
boosheid kan trouwens ook vanzelf verdwijnen, je hoeft het niet te vertellen
quote:somehow schreef op 28 december 2010 @ 02:34:

[...]

Emotionele chantage?? HOEZO ?? Haar IP adres checkken en dan was ze nooit verdrietig geweest ? Ehm ik weet het niet hoor maar zij checkte het omdat haar onderbuik gevoel al aangaf dat het niet klopte... bovendien heeft vriendin al meerdere malen haar voorgelogen..

Meds, een oprechte vraag. Hoe zou jij je voelen als een vriendin je al vier jaar voorliegt??

je vraagt het niet aan mij, maar ik ga je wel antwoord geven. Zie ook mijn eerdere bericht. het zou mij geen zak uitmaken en ik zou meer van iemand houden, mits het een vriendin betreft. Als het een kennis is, dan raakt het me niet. Alles wat TO beschrijft kwetst de vriendin meer dan TO.

Gaat ze aan de haal met mijn liefde of passie, dan is het anders. maar dit is zo'n niet belangrijk iets. Het zegt me wel iets over de vriendschap overigens. Ik zou snel bij mezelf te rade gaan waarom iemand zo tegen mij zou moeten doen. Ik denk daarom dat er geen sprake is van vriendschap tussen TO en vermeende vriendin.
quote:meds schreef op 28 december 2010 @ 02:37:

[...]

Niemand is verantwoordelijk voor jouw emoties.

Als mijn vriendin een verzonnen vriend zou hebben zou ik daar geen seconde wakker van liggen. Als het haar gelukkig maakt dan ben ik blij voor haar. Als mijn vriendin in zou breken in mijn leven door bijv. met mijn man zou scharrelen, zou ik mijn man eruit gooien en de vriendschap verbreken en ik zou pissig zijn. Maar ik hoef ze niet op het matje te roepen, ze hoeven voor mij niet na tedenken over hun gedrag, en ze hoeven ook niet in therapie. Ik zou gewoon doorgaan met mijn leven en een nieuwe verkering zoeken

Snap ook wat je bedoeld meds, inderdaad het is niet als vriendin de taak de andere vriendin iets op te leggen of iets te vinden over haar gezondheid... Natuurlijk ben je verantwoordelijk voor eigen emoties.. Dat ben ik met je eens. Iets kan de oorzaak zijn van je emoties maar je bent er zelf verantwoordelijk voor.

En in dat opzicht vind ik wel dat als vriendin TO schaadt met haar leugens dat het goed is om aan te geven dat het haar pijn doet.

Jij en ik vinden het misschien niet erg als een vriendin daar over liegt... maar TO wel... en ik denk niet zo zeer door dit incident, maar vooral omdat de leugens herhaaldelijk voorkomen..

Maar ik snap je ook
Dan blijft een vriendschap gebaseerd op leugens..

Leuke vriendschap
quote:somehow schreef op 28 december 2010 @ 02:43:

[...]

Snap ook wat je bedoeld meds, inderdaad het is niet als vriendin de taak de andere vriendin iets op te leggen of iets te vinden over haar gezondheid... Natuurlijk ben je verantwoordelijk voor eigen emoties.. Dat ben ik met je eens. Iets kan de oorzaak zijn van je emoties maar je bent er zelf verantwoordelijk voor.

En in dat opzicht vind ik wel dat als vriendin TO schaadt met haar leugens dat het goed is om aan te geven dat het haar pijn doet.

Jij en ik vinden het misschien niet erg als een vriendin daar over liegt... maar TO wel... en ik denk niet zo zeer door dit incident, maar vooral omdat de leugens herhaaldelijk voorkomen..

Maar ik snap je ookfijn. dan kan ik met een gerust hart slapen...
Nou ja, het is nu al laat, lijkt me tijd om er een nachtje over te slapen. Duidelijk in ieder geval dat het niet zo makkelijk is als ik in eerste instantie dacht. Ik kijk wel even wat ik verder doe, misschien is het maar even op zijn beloop laten gaan wel het beste. Bedankt voor de meningen in ieder geval, was erg verhelderend
quote:meds schreef op 28 december 2010 @ 02:42:

[...]

Nog even de voor en nadelen op een rijtje

Vertellen:

ruzie

verdriet bij vriendin

einde vriendschap

jij hebt je boosheid kunnen uiten

Niet vertellen:

boosheid niet geuit

vriendschap blijft

Misschien is de vriendschap helemaal niet beeindigd als TO het verteld.

Als TO het niet verteld denk ik dat er altijd onderliggende gevoelens zullen blijven die een vriendschap volgens mij niet ten goede komen...
quote:mrm schreef op 28 december 2010 @ 02:43:

Leuke vriendschap

Zoals ik al eerder zei liegen mensen gemiddeld 8 uur per uur. Vanuit dat perspectief gezien is elke relatie gebaseerd op leugen. Maar natuurlijk is dat niet zo. De basis van jullie vriendschap ligt niet in die verzonnen vriendjes. de basis is dat je veel kan lachen of lekker kan kletsen of leuke dingen met elkaar doet, of bijv. veel hebt meegemaakt.

Jij maakt er nu van dat de relatie gebaseerd is op een leugen, daarmee ben jij degene die de relatie onmogelijk maakt. Het is maar net waar je voor kiest. Je kan er ook voor kiezen om het niet belangrijk te vinden. Als je vriendin gelukkig is met haar verzonnen vriendjes, dan is dat toch haar goed recht?
heel veel wijsheid gewenst. Laat je ons nog weten hoe het afloopt? Ik ga nu ook naar bed. Deze oude taart is moe
quote:meds schreef op 28 december 2010 @ 02:43:

[...]

fijn. dan kan ik met een gerust hart slapen... Gelukkig.. ik heb niets tegen jou hoor meds, het ligt voor iedereen anders denk ik
quote:somehow schreef op 28 december 2010 @ 02:48:

[...]

Gelukkig.. ik heb niets tegen jou hoor meds, het ligt voor iedereen anders denk ikIk ook niet tegen jou hoor.
quote:mrm schreef op 28 december 2010 @ 02:43:

Leuke vriendschapDat kun je zo zien, maar dat hoeft niet. geheel jouw keuze.
Wat ik me al de hele tijd afvraag: als die zogenaamde vriend op msn is, spreekt "hij" je dan ook aan en word je geacht het spelletje mee te spelen? Lijkt me vrij essentieel in dit verhaal...
Wauw ik ben niet vaak eens met Meds, sterker nog volgens mij is het nooit gebeurd tot nu. Elk woord wat ze schrijft sta ik helemaal achter.

@TO Iedereen vertelt verhalen, van kleine tot hele grote. Het is een utopie om te geloven dat vriendschap enkel bestaat wanneer jullie dezelfde ideeën hebben over vriendschap en dat je dan denkt dat je alles van elkaar weet of zelfs maar denkt hem of haar te begrijpen.

Ik denk dat de meesten kunnen begrijpen hou jouw vriendin zich moet voelen om (als het waar is) een situatie te verzinnen. Kinderen creëren vaak genoeg een "imaginary friend", waarom zou een 20-jarige dit niet mogen? Alleen maar omdat ze 'al' 20 is?

Nogmaals als het waar is wat jij vermoedt, dan zou ik eerder proberen redenen te bedenken waarom iemand dat doet in plaats van jouw ego te koppelen aan de 'shock' die je hebt nu jij 'bewijs' hebt. Ik denk ook dat je meer vanuit een 'schrikreactie' je topic hebt geopend (overigens chapeau, dat je niet meteen hebt gehandeld, maar eerst om via dit forum het onderwerp te spiegelen. Kan ik nog wat van leren ) en hopelijk naar aanleiding van de reacties en een nachtje slapen de situatie wat minder persoonlijk aantrekt. Ik hoop dat je beseft dat directe confrontatie niet gaat werken, jij helpt haar en jijzelf daar enkel mee achteruit. Als de vriendschap je echt iets waard is, bedenk dan hoe jullie vooruit komen.

@Meds thanks nogmaals voor jouw woorden. Ik zit al een tijdje met een situatie in mijn maag m.b.t. collega's. Ik ben ook behoorlijk confronterend (is ook gemeld tijdens mijn beoordelingen) en door dit topic besef ik dat ik mijn collega's als collega's zie en niet als mensen met ego's, eigen normen en waarden en vooral gevoel. Jouw woorden zijn een eye opener voor mij.

Succes met wat je gaan doen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven