Crisisdienst GGZ

08-11-2019 20:50 343 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie heeft er ervaring met de crisisdienst van de GGZ. Wanneer schakel je die in?
Maar vooral, wat houdt het in?
Ik stel me er denk ik iets ergers bij voor dan het in werkelijkheid is.
Wie kan mij er iets meer over vertellen?
There is no footprint too small to leave an imprint on this world!
Alle reacties Link kopieren
:hug:
Alle reacties Link kopieren
Oei dat klinkt pittig Estrellas. Wat naar voor je..

Heb je het met mensen om je heen kunnen delen?
Alle reacties Link kopieren
Ow wat naar Estrellas, klinkt zeker als een zeer pittige dag voor jou/jullie.

Heb je wat manieren om voldoende tot rust te komen om straks wat te kunnen slapen ipv piekeren?
Ik ben sowieso nog wel even wakker dus ik lees je nog wel eventjes.
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
Alle reacties Link kopieren
Als je wel iemand hebt die je je gevoelens zou willen toevertrouwen, maar waarbij je het te heftig vindt om diegene nu te bellen: je kunt ook eens voicemessages via WhatsApp proberen. Doen een vriendin en ik wel eens, sommige dingen wil je wel vertellen maar zonder meteen de reactie te horen. Zo'n monoloog waar de ander rustig op kan reageren werkt voor ons dan fijn.

Maar natuurlijk is hier wat rust proberen te vinden ook goed.
Alle reacties Link kopieren
Vandaag had ik gelukkig mijn buurvrouw, wat ook gewoon mijn vriendin is en peetmama van mn jongens, om mij heen. We hadden al afgesproken om de stad in te gaan om sint inkopen te doen. Vlak daarvoor ging het mis. En toen in de stad wéér, kan het even niet uitleggen zonder in detail te treden. Maar het was goed dat ik niet alleen was.

Voor nu moet ik even zelf de rust vinden. Moet het verwerken om morgen weer door te kunnen.
Dat is even lastig
There is no footprint too small to leave an imprint on this world!
Alle reacties Link kopieren
Wat fijn dat je zo'n goede buur hebt!

Heb je nog iets dat je kunt nemen om in te slapen? Heb je al plannen voor morgen, met je jongens? Het wordt slecht weer zag ik, dus misschien wordt het toch een hangdagje. Dan is minder slaap ook niet zo erg, hoewel ik je een goede nacht toewens natuurlijk!
Alle reacties Link kopieren
Nou morgen is de Sint intocht....
Ik heb alleen besloten om de intocht op TV te kijken.
Mijn oudste, autistische zoon kijkt het sinterklaas journaal. En daar komt Sint met de stoomtrein aan. Ik kan hem niet verkopen dat sint hier met de boot komt.

Ik hoop dat we het enigszins gezellig kunnen hebben morgen
There is no footprint too small to leave an imprint on this world!
Alle reacties Link kopieren
Anoniem262821034 schreef:
15-11-2019 22:15
:bye:
Hoe gaat het? Je hebt er alweer een week opzitten!
Plannen voor het weekend?
Ja... alweer een week vanaf dat ik het topic opende :)
There is no footprint too small to leave an imprint on this world!
Alle reacties Link kopieren
Ik ben voorlopig nog wel wakker, dus als je wilt kletsen: ga je gang :-)

Mijn oppaskind vertelde vandaag over het nieuwe Sinterklaaspaard Ozosnel die bang is voor water en daarom dus inderdaad met de stoomtrein komt in plaats van per boot. Toen dacht ik ook al: wat onhandig voor al die gemeenten waar geen station is en waar de intocht traditioneel per boot is, hoe leg je dat uit aan kinderen?
Alle reacties Link kopieren
Nou dus dat Athan... en zeker een ASS-er, die al alles wil uitpluizen. Dit is niet uit te leggen, gaat hij echt niet in trappen.
Daarom intocht op TV kijken en als het lukt als gezin... dan s middags even de stad in, daar komen we dan sint en pieten wel tegen.
There is no footprint too small to leave an imprint on this world!
Alle reacties Link kopieren
estrellas2 schreef:
15-11-2019 22:26
Ah fijn, nog mensen aanwezig :)

Het was vandaag zo'n heftige kl*te dag.
Ik kan er ivm herkenbaarheid niet al te veel over kwijt.
Ik denk echt dat vandaag misschien ook wel begin van einde relatie is geweest.
Moet wel heel wat gebeuren, willen we hier uit komen.

En ja... er giert vanalles door mijn lijf waardoor ik geen rust heb om naar bed te gaan.
Alle mannen slapen, ik zit wéér alleen beneden, te piekeren en...

Ach jee wat naar. :redrose:
Heftig hoor.

Morgen gezellig voor de tv, kruidnootjes en chocolademelk erbij?
Wel ingewikkeld hoor, sinterklaas met al die verzinsels en dan in combinatie met autisme. Maar niet teveel over vooruit denken, komt vast goed.

Hoop dat je toch een beetje rust kunt vinden! :)
.
Alle reacties Link kopieren
Ja inderdaad. Het wordt waarschijnlijk ook heel erg lastig als je hem ooit moet gaan uitleggen dat hij niet bestaat.
Ik heb daar nooit eerder over nagedacht, maar dat zijn best wel (extra) lastige dingen. Maar goed, die hele sinterklaastijd lijkt me zwaar voor ouders - en al helemaal als het niet goed met je gaat...
Hoe oud is hij?
Alle reacties Link kopieren
@anoniem, het is wel het idee ja dat we zo de intocht kijken. Gezellig voor de mannetjes ;)
Beetje kak dat ik net in een terugval zit en pepernoten en chocomel nu een brug te ver zijn voor mij...
Maar dat los ik wel op.

@athan, sinterklaas periode is voor de meeste ouders met gelovige kinderen een pittige periode. Hij is nu 7 dus ik gok dat het zijn laatste jaar geloven is.
There is no footprint too small to leave an imprint on this world!
Alle reacties Link kopieren
Kan je terugval te maken hebben met de feestdagenstress? Ik kan me zo voorstellen dat dat (gestreste kinderen) best een wissel op jou, en dan ook op je relatie, trekt.
Alle reacties Link kopieren
Klinkt wel als een goed plan voor morgen. Jammer dat het lekkers even niet lukt maar zonder dat gaat het vast ook wel wat ontspannen zijn.

Ik ga nu proberen te slapen, hopelijk lukt jou dat straks ook.
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
Alle reacties Link kopieren
estrellas2 schreef:
15-11-2019 23:43
@anoniem, het is wel het idee ja dat we zo de intocht kijken. Gezellig voor de mannetjes ;)
Beetje kak dat ik net in een terugval zit en pepernoten en chocomel nu een brug te ver zijn voor mij...
Maar dat los ik wel op.

@athan, sinterklaas periode is voor de meeste ouders met gelovige kinderen een pittige periode. Hij is nu 7 dus ik gok dat het zijn laatste jaar geloven is.

Ah rot ja, met eetproblemen. Jezelf niet forceren omdat het ‘moet’ hoor. Gewoon een zo ontspannen mogelijke ochtend van maken, de kinderen zullen toch vast helemaal gefocust zijn op de tv.
.
Alle reacties Link kopieren
ik heb zelf de hele week last van paniek door een bepaalde gebeurtenis en ik kreeg deze tips
https://www.113.nl/tips-tijdens-een-crisis
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen.
Uiteindelijk met een extra oxazepam nog wat kunnen slapen.
Maar wakker geworden met het zelfde rotgevoel als gister :(
Ik weet echt even niet meer hoe ik hier uit moet gaan komen.

@athan, de terugval heeft niets te maken met de feestdagenstress. Het is een symptoom van iets veel groters zeg maar.

Ik probeer de focus vooral op mijn kinderen te leggen vandaag en morgen. Hopelijk kom ik zo een beetje de dagen door.

@nagellakmetglitter, dank je en sterkte :hug:
There is no footprint too small to leave an imprint on this world!
Alle reacties Link kopieren
Goeiemorgen! (Voelt stom om te zeggen, want ik weet hoe het voelt als je denkt ‘nah, laat dat ‘goeie’ maar weg’).

Fijn dat je toch nog wat hebt geslapen.
Zijn de kinderen er al klaar voor? (hoe laat begint de intocht op tv eigenlijk? Misschien zet ik ‘m ook wel even aan). :D

Zet ‘m op vandaag!

Afbeelding

(Plaatje van @rogierroeters)
.
Alle reacties Link kopieren
Hier een meelezer...
Je zou eens kunnen googlen op Sensori Motor Psychotherapie.
Dat is een lichaamsgerichte therapie, gegeven door een psychotherapeut. Ik hoor daar goede verhalen over.
Alle reacties Link kopieren
@ anoniem, was er van overtuigd dat ik gereageerd had, dus niet... intocht was 12.00 op tv :P
Mooi plaatje!!
Dag tot zo ver redelijk door gekomen. Vanmorgen een stuk gelopen en optijd voor de buis met lekkers voor de mannen. Bonuszoon was er ook even bij.
Daarna met mn mini sint en pietje de stad in. Voelde zo fake allemaal. En zelf had ik echt last van alle mensen om mij heen.
En nu, ik kan niet wachten tot ik mag gaan slapen gewoon vanavond.

@zakdoek, dank je, ik ga even googlen
There is no footprint too small to leave an imprint on this world!
Alle reacties Link kopieren
Haha kan gebeuren. Ik had de tv al aangezet, ook nog Kinderen voor kinderen gekeken (nouja, meer als achtergrondgeluid). Jeugdsentiment.

Ik vond sinterklaas trouwens heel wijs; soms moet je een stukje achteruit in het leven om weer vooruit te kunnen. ;)

Goed van je hoor, klinkt alsof de kinderen in elk geval een hele leuke dag gehad hebben. Moet er zelf niet aan denken, blauwbekken in zo’n mensenmassa en dan verklede mensen. Ik kreeg in de supermarkt al een halve hartverzakking toen er ineens zwarte pieten in het gangpad stonden. :whoops:

Liggen de kids al op bed? Tijd voor jezelf dan. :)
.
Alle reacties Link kopieren
Haha ja, die wijze opmerking pikte ik er ook tussenuit ;)
Ze hebben Sint en piet gezien en inderdaad niet in die gekte van de intocht.

Ze liggen er net in, alleen vond iemand het nodig om vuurwerk af te steken, dus net ook weer huilend en uit bed.
Wil zelf erg graag naar bed, ben de spanning zat. Ben ook moe.
Maar ik moet echt even wachten tot ze echt slapen om die schoentjes te vullen enzo...
There is no footprint too small to leave an imprint on this world!
Alle reacties Link kopieren
Estrellas, hoe was je dag vandaag? Is het gevoel er nog steeds?
Klinkt alsof je jongens een goede dag gehad hebben gisteren met de sint, wat fijn dat je ze dat hebt kunnen geven.
Alle reacties Link kopieren
stokbootje schreef:
17-11-2019 16:01
Estrellas, hoe was je dag vandaag? Is het gevoel er nog steeds?
Klinkt alsof je jongens een goede dag gehad hebben gisteren met de sint, wat fijn dat je ze dat hebt kunnen geven.

Hoi!!
Ja de mannen hebben genoten gisteren. Daar doe ik het voor :)
Vanmorgen half 7 al beneden voor de schoenkadootjes. Daarna kon ik weer naar bed tot een uur of 12.
Ik was meeste tijd wel wakker maar gewoon echt geen zin of behoefte om aan de dag te beginnen, om deel te nemen aan het leven.

Eenmaal uit bed kon ik mij redelijk snel herpakken. Aantal klusjes gedaan met de jongens toen hun vader even aan de motor ging sleutelen en een rondje rijden.
In de middag kon ik weer een stuk wandelen. Even over de dijk.
Ik loop veel de laatste weken. Deels zit daar natuurlijk dwang achter maar ook omdat het fijn is voor de ademhaling en frisse lucht.

Nu nog even de avond door komen :|

Broodtrommels en kleding voor morgen ligt klaar voor de jongens.
Ik heb erg last van mijn darmen momenteel.
En die onrust hè..... dat kl*te gevoel
Bah :(
There is no footprint too small to leave an imprint on this world!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven