Depressietopic - praat mee!

zondag 24 februari 2019 om 22:33
Nogal wat mensen op het forum (en daarbuiten natuurlijk) kampen met depressie.
Het leek me daarom een goed idee om een algemeen depressietopic te openen.
Zodat we elkaar kunnen steunen, tips kunnen geven, vragen kunnen stellen. Of gewoon even laten weten hoe je je voelt, delen dat je je klote voelt of dat het juist wat beter gaat.
Ook als je inmiddels hersteld bent van je depressie, of partner/betrokkene bent.
Voel je welkom!
Het leek me daarom een goed idee om een algemeen depressietopic te openen.
Zodat we elkaar kunnen steunen, tips kunnen geven, vragen kunnen stellen. Of gewoon even laten weten hoe je je voelt, delen dat je je klote voelt of dat het juist wat beter gaat.
Ook als je inmiddels hersteld bent van je depressie, of partner/betrokkene bent.
Voel je welkom!

woensdag 12 juni 2019 om 22:49
Kohaku, je zit zo diep in je depressie nu.... vind het zo naar voor je.
Heb je met je spv'er besproken dat je doodsgedachten hebt? Hebben jullie afspraken gemaakt, bijvoorbeeld dat je belt als je het moeilijk hebt?
Kun je bij iemwnd terecht? Sorry, de vraag is al eerder gesteld. Maar zijn er mensen om je heen?
voor jou en voor iedereen die het nodig heeft.
Heb je met je spv'er besproken dat je doodsgedachten hebt? Hebben jullie afspraken gemaakt, bijvoorbeeld dat je belt als je het moeilijk hebt?
Kun je bij iemwnd terecht? Sorry, de vraag is al eerder gesteld. Maar zijn er mensen om je heen?

donderdag 13 juni 2019 om 10:03
Het is wel de bedoeling dat ik iemand bel, maar zelfs dat voelt als onmogelijk.
Erg veel zorgelijke en enge beelden gezien/gedacht voor ik in slaap viel, en nachtmerries waren ook flink bezig.
Zit er over te denken om werk af te bellen.
Erg veel zorgelijke en enge beelden gezien/gedacht voor ik in slaap viel, en nachtmerries waren ook flink bezig.
Zit er over te denken om werk af te bellen.
"When you come out of the storm, you won’t be the same person who walked in. That’s what this storm’s all about.”
donderdag 13 juni 2019 om 11:45
Heb net toch IHT kunnen bellen, nu begeleiding hier geappt om langs te komen maar kan pas om half 2. Moet eigenlijk om 2 uur werken maar weet dus niet goed of ik dat wel of niet moet doen, het voelt nu al te veel.
"When you come out of the storm, you won’t be the same person who walked in. That’s what this storm’s all about.”
donderdag 13 juni 2019 om 11:57
Ik werk in een fietsenwinkel, moet tot 17.30 werken.
IHT staat voor Intensive House Treatment volgens mij. Opname vervangend/uitstellende intensieve hulp.
voor jou, ik ga ff douchen en dan een film kijken om mezelf af te leiden.
IHT staat voor Intensive House Treatment volgens mij. Opname vervangend/uitstellende intensieve hulp.

donderdag 13 juni 2019 om 19:21
Ik heb een leuke werkdag achter de rug. Merk wel dat mijn cognitieve vaardigheden nog niet terug zijn.
Nu ben ik totaal kapot. Zit eigenlijk te wachten tot ik naar bed kan want ben te moe om nog fijn te kunnen zitten of liggen.
Gisteren ook al een intense dag.
Gelukkig is morgen mijn dag rustiger. Want ik ben nu echt even op.
Zie morgen alleen mijn casemanager en verder niets.
Nu ben ik totaal kapot. Zit eigenlijk te wachten tot ik naar bed kan want ben te moe om nog fijn te kunnen zitten of liggen.
Gisteren ook al een intense dag.
Gelukkig is morgen mijn dag rustiger. Want ik ben nu echt even op.
Zie morgen alleen mijn casemanager en verder niets.

donderdag 13 juni 2019 om 21:29
Choko fijn dat het goed ging. Moet zeggen dat mijn dag vandaag beter was dan die van gisteren ondanks mijn 2u slaap. Ik moet door voor mijn dochter en ben vanochtend meteen met haar gaan wandelen. Ze zorgt natuurlijk wel voor afleiding en daardoor zit ik minder te piekeren. Smiddags slaapt ze nog en toen ben ik ook echt gaan liggen in bed. Helaas nog steeds niet geslapen. Dat wil ik te graag en lukt me maar niet. Nu al angst voor de nacht en dat is natuurlijk niet bevorderend. Voor iedereen weer t beste gewenst en hopelijk slapen we allemaal lekker!
donderdag 13 juni 2019 om 22:38
Hallo allemaal,
Wat lief dat je vraagt hoe het is fade. Het gaat hier na een heel diep dal weer ietsjes beter.
Medicatie is veranderd en sinds vandaag merk ik iets van verlichting. Hoop zo dat dit de weg naar herstel is.
Wat fijn te lezen choco dat het beter gaat en je een leuke werkdag had. Dat geeft de burger moed.
Kohaku hoe is het nu met jou? Heb je nog kunnen werken?
Pipje wat naar dat je je zo voelt. En dan ook nog weinig slapen en een kleine...dat maakt het wel lastig denk ik, alhoewel je kleintje natuurlijk ook afleiding geeft maar ook zorg en verantwoording. Is eventueel ,tijdelijke , medicatie voor de nacht een optie zodat je iig je slaap krijgt?
Ik wens iedereen een goede nacht en hoop dat we vol goede moed weer opstaan.
Liefs Mente
Wat lief dat je vraagt hoe het is fade. Het gaat hier na een heel diep dal weer ietsjes beter.
Medicatie is veranderd en sinds vandaag merk ik iets van verlichting. Hoop zo dat dit de weg naar herstel is.
Wat fijn te lezen choco dat het beter gaat en je een leuke werkdag had. Dat geeft de burger moed.
Kohaku hoe is het nu met jou? Heb je nog kunnen werken?
Pipje wat naar dat je je zo voelt. En dan ook nog weinig slapen en een kleine...dat maakt het wel lastig denk ik, alhoewel je kleintje natuurlijk ook afleiding geeft maar ook zorg en verantwoording. Is eventueel ,tijdelijke , medicatie voor de nacht een optie zodat je iig je slaap krijgt?
Ik wens iedereen een goede nacht en hoop dat we vol goede moed weer opstaan.
Liefs Mente
vrijdag 14 juni 2019 om 13:27
Wat lief dat je er naar vraagt fade 
Hoe gaat het met jou verder? Is het je gelukt een luchtje te scheppen of te douchen?
Heeft je man trouwens nog een eerdere afspraak kunnen krijgen voor zijn medicatie?
Hoop vragen.. maar ik hoop echt dat het voor jou zelf ook beetje ademruimte is gekomen
Met mij gaat het op het moment juist knallend naar boven, en ondanks dat ik weet dat het totaal niet realistisch is.. haal ik van alles in mijn hoofd om vervolgens aan het einde van de middag compleet in te storten. Mijn lichaam doet dan ook weer zo'n pijn..
Knal letterlijk in allerlei stemmingswisselingen door. Heel vermoeiend.
Gisteren ook een gesprek gehad bij ggz met iemand die mij helpt om WMO aan te vragen, en gisteren zat ik daar en ik dacht écht bij mijzelf; die wmo is toch niet nodig?
En daarmee kwam ik weer tegen die muur van vandeweek dat ik het moeilijk vind mezelf serieus te nemen en te zien dat ik ziek ben.
Gelukkig durfde ik het te benoemen bij haar en legde zij mij juist uit waarom de wmo nodig is en dat het belangrijk is dat zij bij het kennismakingsgesprek aanwezig is.. en ondanks dat ik het moeilijk vind dit toe te geven; het is inderdaad veel verstandiger als zij erbij is.
Dus... ik zit in stemmingswisselingen die ik probeer op te vangen en er te laten zijn, maar dat gaat me niet zo goed af.
@kohaku, hoe is het met jou?
@pipje, vannacht een beetje kunnen slapen, ik hoop het voor je!
voor iedereen

Hoe gaat het met jou verder? Is het je gelukt een luchtje te scheppen of te douchen?
Heeft je man trouwens nog een eerdere afspraak kunnen krijgen voor zijn medicatie?
Hoop vragen.. maar ik hoop echt dat het voor jou zelf ook beetje ademruimte is gekomen

Met mij gaat het op het moment juist knallend naar boven, en ondanks dat ik weet dat het totaal niet realistisch is.. haal ik van alles in mijn hoofd om vervolgens aan het einde van de middag compleet in te storten. Mijn lichaam doet dan ook weer zo'n pijn..
Knal letterlijk in allerlei stemmingswisselingen door. Heel vermoeiend.
Gisteren ook een gesprek gehad bij ggz met iemand die mij helpt om WMO aan te vragen, en gisteren zat ik daar en ik dacht écht bij mijzelf; die wmo is toch niet nodig?
En daarmee kwam ik weer tegen die muur van vandeweek dat ik het moeilijk vind mezelf serieus te nemen en te zien dat ik ziek ben.
Gelukkig durfde ik het te benoemen bij haar en legde zij mij juist uit waarom de wmo nodig is en dat het belangrijk is dat zij bij het kennismakingsgesprek aanwezig is.. en ondanks dat ik het moeilijk vind dit toe te geven; het is inderdaad veel verstandiger als zij erbij is.
Dus... ik zit in stemmingswisselingen die ik probeer op te vangen en er te laten zijn, maar dat gaat me niet zo goed af.
@kohaku, hoe is het met jou?

@pipje, vannacht een beetje kunnen slapen, ik hoop het voor je!

-
vrijdag 14 juni 2019 om 13:39
Popjess1. Mag ik vragen hoe lang jij er dan al last van hebt? Moeilijk om te accepteren he. Ik merk dat ik er nog steeds tegen wil vechten maar dat heeft geen zin. Ik weet het maar vind dat toch verdomd lastig. Vanacht sliep ik om rond 1u denk ik tot 7u toen was mn dochter wakker. Niet echt veel dus maar beter dan 2u per nacht want dat gebeurt ook vaak. Maandag kan ik eindelijk naar de psycholoog en gaan ze een trajcet starten gericht op depressie en op burn out. Ben benieuwd! Verder probeer ik iedere middag mindfullness te doen via een app. Soms lukt dat maar soms heb ik zoooo veel onrust en snelle gedachtes dat ik het opgeef. Iedereen weer succes met zijn strijd vandaag!
vrijdag 14 juni 2019 om 14:47
Pipje, Van mijn depressie bedoel je?
De benaming heb ik 3 jaar geleden pas voor het eerst gekregen.. maar eerlijk gezegd denk ik dat ik hier al vanaf jongs mee loop. Als ik er op terug kijk heb ik de klachten van een depressie al vanaf de basisschool tijd. (Gedachtes van niet meer willen leven, heel somber zijn, depressie is voor mij vooral het zwarte donkere gat en dat is in periodes de ene keer sterkerder dan de andere keer)
Al veel medicijnen geprobeerd, maar die helpen niet of hebben juist het tegenovergestelde effect van wat we graag willen bereiken..
Oh pipje, ondanks dat het niet veel is.. is het wel fijn dat je 'iets' meer uur hebt kunnen slapen.
En wat knap van je dat je toch steeds probeert om mindfullness oefeningen te doen.. heel herkenbaar dat het frustrerend werkt, maar toch investeer je in jezelf en probeer je een moment voor jezelf te pakken
Heb jij trouwens al lang last van je depressie?
De benaming heb ik 3 jaar geleden pas voor het eerst gekregen.. maar eerlijk gezegd denk ik dat ik hier al vanaf jongs mee loop. Als ik er op terug kijk heb ik de klachten van een depressie al vanaf de basisschool tijd. (Gedachtes van niet meer willen leven, heel somber zijn, depressie is voor mij vooral het zwarte donkere gat en dat is in periodes de ene keer sterkerder dan de andere keer)
Al veel medicijnen geprobeerd, maar die helpen niet of hebben juist het tegenovergestelde effect van wat we graag willen bereiken..
Oh pipje, ondanks dat het niet veel is.. is het wel fijn dat je 'iets' meer uur hebt kunnen slapen.
En wat knap van je dat je toch steeds probeert om mindfullness oefeningen te doen.. heel herkenbaar dat het frustrerend werkt, maar toch investeer je in jezelf en probeer je een moment voor jezelf te pakken

Heb jij trouwens al lang last van je depressie?
anoniem_382367 wijzigde dit bericht op 15-06-2019 01:39
31.86% gewijzigd
-
vrijdag 14 juni 2019 om 14:48
Heuy. Ik heb ook niet erg geslapen vannacht, heel de week al gekloot met de IHT, veel onduidelijkheid en frustratie. Vandaag bij spv-er geweest (zelfde als vorige week) en we hebben het over wisselen van spv-er gehad. Dit gaat wss gebeuren, wat ik erg fijn vind, en spv-er zei ook vanochtend dat ze het ook wel een fijn idee vond.
Ondertussen belde IHT met mijn afspraak voor morgen (nog niet voor zondag) en spv-er was het zat dus is ter plekke naar IHT gelopen en beide afspraken staan nu.
Ging dus wel, daarna nog ff in de stad gelopen, wonder boven wonder een rokje gekocht (draag ik nooit, plus het is (oud)roze :') ) . Nu nagels gelakt en chillen tot vanavond.
Morgen misschien naar bios met begeleider, vanavond gaan we als activiteit minigolven.
Ondertussen belde IHT met mijn afspraak voor morgen (nog niet voor zondag) en spv-er was het zat dus is ter plekke naar IHT gelopen en beide afspraken staan nu.
Ging dus wel, daarna nog ff in de stad gelopen, wonder boven wonder een rokje gekocht (draag ik nooit, plus het is (oud)roze :') ) . Nu nagels gelakt en chillen tot vanavond.
Morgen misschien naar bios met begeleider, vanavond gaan we als activiteit minigolven.