Depressietopic - praat mee!

24-02-2019 22:33 3009 berichten
Nogal wat mensen op het forum (en daarbuiten natuurlijk) kampen met depressie.
Het leek me daarom een goed idee om een algemeen depressietopic te openen.
Zodat we elkaar kunnen steunen, tips kunnen geven, vragen kunnen stellen. Of gewoon even laten weten hoe je je voelt, delen dat je je klote voelt of dat het juist wat beter gaat.
Ook als je inmiddels hersteld bent van je depressie, of partner/betrokkene bent.
Voel je welkom!
Alle reacties Link kopieren
chocoladeballetjes schreef:
16-06-2019 20:41
@kandijsuiker. Zo vervelend als hulpverlening traag op gang komt! Erg zwaar.
Vervelend dat je op meerdere gebieden in je leven moeilijkheden ervaart. Maar als je nu zo zwaar zit is het misschien ook wel extra moeilijk om een goede relatie te vinden. Misschien is eerst op orde komen fijn. Maar het kan natuurlijk ook totaal anders werken bij jou!
Solliciteren als je depressief bent lijkt me ook heel zwaar. Want dat kan zonder depressie als zwaar zijn. En de moed erin houden is nou juist zo lastig in deze staat. Wel knap dat je er nog mee bezig bent!
Ik moet nu ook niet daten,maar was even koppig...

Ik denk dat als ik werk heb me een stuk beter voel...
Sugar and spice, and everything nice.
Lieve mensen, heel erg veel dank voor de support en lieve woorden! Morgen ga ik weer reageren.
Voor iedereen een dikke knuf en weltrusten.
Hi allemaal,

Fijn dit topic gevonden te hebben. Ik heb zelf nu ook last van een depressie, heb er al meerdere gehad. Deze was sluimerend aanwezig en herkende ik niet, op de enorme lichamelijke klachten na. Na wegvallen werk en nog wat privé dingen is 't op de voorgrond gekomen en erger dan ooit voor m'n gevoel. Ik slaap ook al heel lang heel slecht, en ben na 1.5 jaar gestopt weer begonnen met roken. Ook veel gedachten aan zelfmoord etc. Ik heb een vrijgevestigd psychiater maar die neemt 't niet zo serieus voor m'n gevoel, hij kan ook weinig natuurlijk. Bedrijfsarts en fam adviseerden crisisdienst te contacteren dus ik ga morgen de huisarts bellen. Maar ik vraag me dan meteen weer af: wanneer is het ernstig genoeg? Ik wil dood en heb veel gedachten hierover en veel angst, maar ik zou het bijv niet echt durven uitvoeren. Ik wil gewoon dat de nare psychische en bijkomende lichamelijke klachten van de depressie stoppen. Ook al meerdere keren ad voorgeschreven gekregen maar ik hou het niet zol ivm toename suicidegedachten de eerste weken. Zijn er mensen die ervaring hebben met klinische opname om ingesteld te worden op medicatie?

As woensdag is het 2e deel van mijn psychologisch onderzoek, aangevraagd door mijn werk. Dus ik dacht miss kan ik 't ook proberen af te wachten met oxazepam etc, en daarna ha bellen? Ik heb nu lamotrigine sinds 1.5 week (geen bps maar wel stemmingswisselingen), maar dit is slechts 25 mg omdat trage opbouw vereist is. Dit middel heb ik op mijn eigen verzoek. Eerder hielp een ssri maar ik vind de seksuele bijwerkingen daarvan vreselijk. En ik ben wel iemand om haar hele leven ad te slikken dus dit vond ik moeilijk te accepteren.. En hele leven slikken ivm recidiverende depressies en zeer prikkelgevoelig door autisme, heel snel emotioneel en geraakt door alles. Nou, nu even wat proberen te slapen. Slaap lekker iedereen😘
Nou suus toch vind ik het knap dat je hulp inschakelt en naar oplossingen zoekt. Wat zegt de psychiater of je medicatie. Ik ben nu ook voor de 3e x in mn leven aan dr ad en dit is week 3 waar ik in zit. Ik hoop dat ik het ergste gehad heb qua bijwerkingen en ja t wordt eerst erger maar t schijnt beter te worden na 6 a 8 weken dus ik wil toch volhouden. Iets anders weet ik ook niet. Het slaapprobleem herken ik ook en dat onderdruk ik af en toe ook met slaapmedicatie. Ik denk ook dat mensen die slecht slapen en minder rust hebben gevoeliger zijn voor depressies. Heb je slaapmedicatie? Ik zou toch voor de ad gaan en het eens langere tijd proberen. Succes en houd ons op de hoogte!
pipjebullie schreef:
17-06-2019 16:03
Nou suus toch vind ik het knap dat je hulp inschakelt en naar oplossingen zoekt. Wat zegt de psychiater of je medicatie. Ik ben nu ook voor de 3e x in mn leven aan dr ad en dit is week 3 waar ik in zit. Ik hoop dat ik het ergste gehad heb qua bijwerkingen en ja t wordt eerst erger maar t schijnt beter te worden na 6 a 8 weken dus ik wil toch volhouden. Iets anders weet ik ook niet. Het slaapprobleem herken ik ook en dat onderdruk ik af en toe ook met slaapmedicatie. Ik denk ook dat mensen die slecht slapen en minder rust hebben gevoeliger zijn voor depressies. Heb je slaapmedicatie? Ik zou toch voor de ad gaan en het eens langere tijd proberen. Succes en houd ons op de hoogte!
Jij bent anders ook supergoed bezig!! Ik hoop zo voor je dat de AD gaat aanslaan, heel knap van je dat het volhoudt en naar het geheel kijkt (voor als het straks gaat werken na 6-8 weken).

Ik heb vanmorgen mijn psychiater gemaild met alle dingen, ook de zelfmoord gedachten etc en of opname een optie is. Hij mailde alleen terug met 1 zin: opname is te duur.. Toen heb ik boos teruggereageerd of ik mezelf soms eerst van kant moet maken voor ik serieus genomen wordt.. Heb later wel een mail met excuus gestuurd dat ik gewoon radeloos ben en serieus genomen wil worden.. Toen heb ik de huisarts gebeld met 't verhaal en ben vanmiddag langs geweest. Die nam me gelukkig wel serieus, kon ik eind van de middag heen. En daarvoor was ze al bezig met mijn psychiater te proberen te bereiken maar die nam niet op. Nu afgesproken dat ik oxazepam neem en familie bel als het erger wordt. En dat ze me morgen belt als de psychiater hopelijk heeft gereageerd. Ze vind het vreemd dat ik lamotrigine slik gezien ik geen bps heb maar autisme, depressie en angst. Eerlijk bekend dat ik de psychiater om dit middel had gevraagd omdat ik dacht dat het weinig bijwerkingen had. Mijn psych zegt niet veel en gaat akkoord met alles wat ik voorstel.. Dat lijkt fijn maar hij heeft natuurlijk de expertise en ook al kan ik drammen, vind ik wel dat hij de deskundige is en soms gewoon nee tegen mij moet zeggen.. Dan ben ik maar even boos/teleurgesteld.. 🙈 Nu komt mijn moeder morgenochtend en afgesproken dat ik haar altijd mag bellen. Ook afgesproken dat als ik wel over moet op een ad we een plan maken voor de eerste weken. Ben namelijk bang voor toename van klachten (suicide gedachten) en vind 't eng dat ik dan alleen ben want ik woon alleen.
Net sprak ik mijn vriend telefonisch en die zei wel dat ie schrok hoe het nu gaat, dat mijn klachten veel erger zijn sinds lamotrigine🤔 en ook afgesproken dat ik niet meer naar de kerk van de pinkstergemeente ga. Daar was ik gister en kon alleen maar huilen, toen zeiden ze dat ik in de macht van de duivel was omdat ik occult bezig was geweest etc.. Doodeng. Tijdje terug was ik met spiritualiteit bezig geweest en had ik het over pendelen, gister had mijn vader een pendel mee die hij helemaal zelf gemaakt had en die mag ik van hun niet houden.. Ik doe het wel want vind 't echt lief van m'n vader. Vind 't erg dat kerken/alternatieve mensen soms gebruik maken van kwetsbare en naïeve mensen (neit alle natuurlijk!)

Maar we komen hier doorheen💪 daar probeer ik wel op te vertrouwen. Sorry voor het hele verhaal moest het ff kwijt.
@suus. Lekker lomp van je psychiater! Hij kan je toch gewoon rustig uitleggen waarom hij tegen opname is met normale argumenten. Maar hij zou gewoon in gesprek moeten gaan met je.

En ik kom ook uit de religieuze hoek. En weet hoe het is als ze zeggen dat je bezeten bent met de duivel. Het is nu vanuit mijn huidige standpunt moeilijk op in te gaan (ik geloof niet meer).
Maar ik vind het nogal heftig om over elkaar te zeggen dat je bezeten bent door de duivel (het is nogal wat). Om dan vanuit het geloof te redeneren. Het was Jezus die de geweldige uitspraak deed dat je eerst de balk uit je eigen ogen moet verwijderen voor die splinter uit het oog van de ander. En dat zij Hij omdat in die tijd mensen (Farizeeërs) elkaar teveel beschuldigden.
Zo beschouwd zouden de mensen die jou beschuldigen beter eerst naar zichzelf kijken. En dat komt van Jezus zelf (en zijn heel vaak hele mooie woorden).
Ik weet ook hoe heftig er gereageerd word op je inlaten met occulte zaken. Maar het is niet aan hen om te oordelen (zij die zonder zonde zijn werpen de eerste steen).
Jezus in het nieuwe testament is vergevingsgezind en vol liefde en laat je niet gek maken omdat mensen graag elkaar beschuldigen.
Het zou fijn zijn als je juist troost uit je geloof kan halen. Het feit dat je altijd kan bidden en alles kan delen als je dat wil. En daarom is het misschien inderdaad een goed om het even tussen jou en Jezus te houden en niet al die meningen uit je gemeente.

Goed dat je naar je huisarts bent geweest. Klinkt alsof hij/zij meedenkt.

Vanuit eigen ervaring kan ik je wel vertellen dat een opname veel belofte in zich heeft maar in mijn geval nooit opbracht wat ik hoopte.
Ik ben voor mezelf meer voor intensieve ambulante zorg als er meer nodig is. Misschien kan dat ook wat voor je zijn. (Bijvoorbeeld iht).
En natuurlijk kan het goed zijn dat een opname voor jou wel de juiste weg is. Maar behoed je wel voor teleurstelling, na alle bezuinigingen is er nog maar weinig plaats.
Sterkte!
Suus93, ik snap niet helemaal waarom je lamotrigine aan borderline linkt? Denk dat je dat beter kan proberen los te zien, en om een andere psychiater gaan vragen.. want dit klinkt niet goed.
Goed van je dat je al hulp hebt ingeschakeld van de HA en je moeder... veel sterkte :hug:
-
Hoi Suus, inderdaad: vraag om een andere psychiater, want hier heb je niets aan.
Hoe sta je zelf tegenover opname?
Vanmorgen heeft de huisarts me gebeld dat ze de psychiater gesproken had. Ze zei dat hij aangaf dat ik in mijn mail niet had gezegd dat het door de Lamotrigine komt. Dat had ik inderdaad niet gezegd, en dat wist ook helemaal niet of het daardoor zou komen. Maar wel al mijn klachten opgenoemd, en hij is de dokter om in te schatten of het wel of niet van dat middel komt denk ik dan.

Huisarts heeft nu een SSRI voorgeschreven. Psychiater heeft me nog wel gemaild dat hij de huisarts gesproken had. Maar best vreemd dat het nu uiteindelijk niet via hem maar via de huisarts is gegaan. Wel in overleg dat wel. Lamotrigine moest per direct stop overigens. De seksuele bijwerkingen van de SSRI vind ik niet leuk, maar andere antidepressiva hebben ook andere vervelende bijwerkingen zei HA. Ik heb besloten het te accepteren.

Voor nu blijf ik nog wel bij deze psychiater omdat overal lange wachtlijsten zijn. Hij zou wel voor me navragen bij GGZ of dagbehandeling mogelijk is. Heb er wel een goed gevoel over nu.

Vanmorgen had ik trouwens een heel goed gesprek met de apothekersassistent. Heb al mijn voormalig geslikte medicatie meegenomen die ik niet meer neem. Heb ze ingeleverd en gezegd dan kan ik er ook niks mee doen of eraan denken als ik me slecht voel. Afgelopen weken was ik vaak bij de apotheek, veel wisselingen in medicatie etc en voelde ik me beschaamd. Gevraagd of ze dat raar vinden (omdat ik er zo mee zat). Ze stelde me gerust. Ik zei dat ik me wel schaamde omdat het psychisch is al die medicatie, maar ze zei dat dat echt niet hoeft en dat meer mensen het nemen. En dat ze haar werk juist zo leuk vind zodat ze met mensen een band kan opbouwen, dus dat ik gewoon kan komen en het belangrijk is dat ik me veilig voel. Dat voelde ik toen ook :D En ze vertelde nog dat ze ook een dochter heeft met psychische problemen dus dat ze zich er goed in kan inleven. Hoe vinden jullie het om naar de apotheek te gaan?

@chocoladeballetjes:
Van een opname verwacht ik miss idd teveel ja. Ze zeggen ook dat zoiets juist voor veel onrust kan zorgen. Jammer dat het niet opleverde wat je hoopte, wel goed dat je bezig bent voor aanvullende hulp. Mijn moeder kwam vanmorgen en we zijn even naar de apotheek geweest en er even uitgeweest naar het strand, ben nu wel moe. Afgesproken dat als de klachten met de paroxetine toenemen ik tijdelijk bij haar ga wonen, dat voelt dan veiliger.
Waarom geloof jij eigenlijk niet meer? Mooi de dingen die je schrijft, dat geeft weer inzichten. Een minder radicale en wat vrijere gemeente zou beter passen, maar idd nu even niet, eerst weer lekker in mijn vel zitten zodat ik weloverwogen keuzes kan maken.

@popjess1:
Sorry ik bedoelde bipolaire stoornis. Dat heb ik niet, maar wel stemmingswisselingen. Dus dacht ik misschien helpt lamotrigine daartegen. Als ik radeloos ben google ik teveel naar opties en raak ik overtuigd dat dat hét middel gaat zijn wat me er weer helemaal bovenop helpt.

@FadeToBlack:
Doordat ik radeloos was dacht ik aan opname, nu er weer wat duidelijkheid is gekomen en er vandaag positieve dingen gebeurden voel ik me al iets rustiger. Nog niet goed, maar vandaag had ik geen doodsgedachten.
Misschien verwacht ik er ook wel teveel van, dat als je opgenomen bent ze je meteen kunnen helpen en klaar staan met een heel team van psychiaters en psychologen en je snel weer op de been bent.

Hoe lang hebben jullie eigenlijk een depressie en merken jullie verbetering met medicatie?
@suus wauw wat een stappen allemaal. Ik hoop dat je de medicatie gauw gaat voelen. Betreft seksuele gevoelens kan dat reuze meevallen hoor. Ik heb mijn vriend leren kennen terwijk ik al 5 jaar aan de ad zat en die heeft nooit iets gemerkt. Ik in die tijd ook niet. Toen ik gestopt was met de ad merkte ik daarop ineens verschil maar anders had ik het niet geweten en was het ook prima.

Gisteren ben ik naar de psych geweest van het HSK. Ik wilde een psychiater aanvragen maar dan moet ik helemaal naar Eindhoven. Das 1u rijden v.a. hier. Ik vind het belachelijk dat ze maar 1 optie hierop hebben dus ga nu eens kijken wat mijn huisarts kan betekenen. Verder vond ze dat ik nog te veel mijn gevoelens wegduwde door afleiding re zoeken. Ik moet echt mijn depressieve gevoelens eens gaan ervaren en toelaten zodat dit aan de oppervlakte komt. Zij zegt dan pas kan ik je helpen en tot de kern komen. Nou vandaag zijn die gevoelens op en top aanwezig pfffff. Vanacht maar 3u geslapen. Deels door mezelf en deels door mijn dochter die vanacht niet wilde slapen. Ik lig nu al een halve dag in bed. Geen eetlust misselijk hoofdpijn doodmoe en maar niet in slaap kunnen komen. Niks interesseert me nog en wil hier voor altijd blijven liggen. Tegelijk voel ik ne schuldig want zo mag ik toch niet denken tegenover mijn dochter....

Suus93: Dit is de 2e x dat ik een depressie heb in combinatie met burn out. De vorige keer knapte ik na een half jaar langzaam op en ben ik anderhalf jaar stabiel geweest. Toen mijn ad gestopt en of het daar nu aan gelegen heeft weet ik niet maar nu zit ik er weer diep in. Ik vind het echt een gevecht.
ik glijd weer langzaam weg. heeft met mijn werk te maken. morgen weer een gesprek met de peut. zij is waarschijnlijk blij dat ik zo verdrietig ben omdat dit betekent dat ik gevoelens toe laat ipv "schouders eronder". ik ben er minder van overtuigd. ik kom tot niets, wil niets, kan niets. een zwart gat, dat is die verdomde depressie.

hoop op een betere dag morgen voor iedereen!
@pipjebullie
Dankjewel voor het compliment! Ben wel echt doodmoe nu. Goed om te weten mbt die seksuele gevoelens. Ik denk nu ook maar zo, liever even of minder seksuele gevoelens tijdens seks dan die donkere zware deken de hele dag op je waardoor je tot niks komt..

Vervelend dat je je zo voelt. Is het misschien een mogelijkheid dat iemand je brengt naar Eindhoven? Als je echt denkt dat je snel medicatie nodig hebt. Ik weet niet hoe het is qua wachttijd met psychiaters in de buurt?
Lijkt mij juist goed dat je afleiding zoekt toch, de hele dag in de depressie maakt sowieso niet beter.. Is mijn ervaring tenminste. Snap dat je je zo voelt mbt je dochter, maar je kan er niks aan doen op korte termijn tenminste :(

Dat niet slapen is echt superhinderlijk ja. Sliep je met ad wel goed? En hoe lang ben je nu van je ad af?

En die lichamelijke verschijnselen had ik eerst niet gelinkt aan de depressie, maar als ik er op terug kijk heb ik al zo lang (lichamelijke) klachten, dat ik denk dat die depressie al veel eerder sluimerend aanwezig was. Maar dat ik het daaraan niet gelinkt had. Hopelijk wordt het minder met medicatie! En hopelijk ervaar je de lichamelijke klachten minder na weer een goede nacht slaap.

@meiroosje
Weet niet wat er speelt met je werk maar wel begrijpelijk dat je je dan zo voelt. Zulke heftige dingen kunnen zeker tot een depressie leiden. Bij mij verergerde het ook na een conflict/pestgedrag op werk. Hoe lang ervaar je deze gevoelens nu? Ik hoop dat je je snel weer beter voelt!!
@suus. Goed bezig inderdaad. En ik kan me voorstellen dat je ontzettend moe bent en je voelt je ook niet ineens goed. En qua seksuele bijwerkingen Ad. Dat kan, maar het hoeft niet (ik had dat destijds niet). Er zijn ook enorm veel soorten Ad!

@pipje. Erg slecht dat je geen keuze hebt inderdaad! Kan je niet kijken naar een vrijgevestigde psychiater?

@meiroosje. He getsie! Wat naar dat je aan het afglijden bent. Stress met werk kan er natuurlijk flink inhakken. Heb ik het nou goed onthouden dat jij weg gaat bij je werk?
In elk geval heel veel sterkte en een dikke knuffel!
Hier gaat het nog steeds (!) goed.

Vandaag is mijn woonbegeleider geweest. Ik heb het stukje naar mijn wasbak opgeruimd. Was altijd klimmen. Een volle vuilniszak haalde ik eruit. En ik kan in dat stuk eindelijk lopen.
Was meer werk dan ik dacht!

Ook heb ik de afgelopen weken statiegeld flessen weggebracht. En ik rekende net uit dat ik ACHTENZEVENTIG flessen heb weggebracht en nog niet klaar ben!!
En dat gaf een troep in mijn kamer.

Mijn woonbegeleider zei hoe erg mijn kamer is opgeknapt.

Verder gaat het goed maar ben wel heel veel moe.
Wauw choco! Jaloers op jou. Super goed en veel gedaan zeg. Ik snap dat jij moe nu bent maar zal wel een voldaan gevoel zijn.

@suus93 ik slik alweer ad maar pas sinds 3 weken en ik kan nog niet zeggen dat ik veel merk. Welke ad ga jij nu slikken?

Helaas....vandaag mijn depressie dus op en top ervaart door in bed te liggen...te piekeren....angstig te zijn....uitzending gemist gekeken van jesuisdepri op npo en daarna vet zitten te huilen. Ik snap ook niet waarom mijn psych zegt laat dit eens toe en doe niet steeds dingen die je afleiden. V.a. nu dus wel want kan me niet voorstellen dat het op deze manier vanzelf overgaat. Ik ben nml uiteindelijk opgestaan en met rode ogen mn dochter uit de opvang gaan halen. Mn kop knalde uit elkaar en ik dacht please spreek me niet aan(op de opvang). Uiteindelijk toch gekookt en afgeruimd en voel me nu een stuk rustiger. Eigenlijk had ik vandaag de dr moeten bellen voor slaapmedicatie en moeten vragen of er een psychiater beschikbaar is maar niet eens de puf gehad.

Ik moet nu dagelijks per uur van de psycholoog bijhouden wat ik doe en er een cijfer aan koppelen over mijn klachten. Daarnaast ook aangeven of het iets is dat vanmezelf MOET of dat het iets is dat ontspannend werkt. Herkenbaar voor jullie? Ik vind het tot nu toe nutteloos en hoop dat we snel op het punt van cognitievegedragstherapie komen. Denk dat ik daar eerder iets aan heb.

Ik hoop zo dat ik vanacht beter slaap!
:hug: voor iedereen.
Hier gaat het slecht, dus zit in meelees modus.
"When you come out of the storm, you won’t be the same person who walked in. That’s what this storm’s all about.”
ja,klopt ze zijn bezig met een VSO (vaststellingsovereenkomst) ze willen me weg hebben. het is niet zozeer het veranderen maar de manier waarop het gaat. voelt onrechtvaardig.

maar wat lees ik, chocje? 78 flessen???? wat super super super goed! Wat fijn, dat het zo goed gaat! doet mij ook weer goed.

pipjebullie: ja. alles MOET van mijzelf.altijd. er is geen ontspanning meer. er zit een heel vervelend stemmetje te zeuren in mijn oor als ik probeer te ontspannen. lezen lukt niet, ik word kriebelig en kan mijn aandacht er niet meer bijhouden. en dan van de vrouw die vroeger 2 boeken tegelijk las ... Het opschrijven op zich lijkt nutteloos maar op de wat langere termijn geeft het inzichten. het geeft de peut namelijk een houvast waarmee ze kunnen verder borduren en peuteren bij je. (zijn het terugkerende dingen, wat is het centrale thema, hoe komen we achter de oorzaak etc) vaak komt erbij jezelf ook zo'n AHA moment. althans dat was mij bij zo. op dit moment is dat stemmetje erg sterk en dat komt omdat de depressie glijdend is.
@Meiroosje, die verdomde depressie inderdaad! En dat rusteloze, niet kunnen concentreren. Ik blijf het een drama vinden. Het zou fijn zijn als jouw stemmetje een tijdje z'n kop hield, vind je niet?

@Choco, lekker bezig hoor. Wel voldoende rust inplannen tussen het opruimen door!

@Kohaku, voor jou een hele dikke :hug: .

@Pipje, het opschrijven is juist goed. Ik hou mijn stemming bij in een lifechart, en het is echt een goed hulpmiddel voor de hulpverlening.

@Suus, dat was een turbulent dagje voor je! Welke AD heb je gekregen?
En tja, de apotheek. Ik ga naar binnen en ik haal mijn medicatie op. Dat is het eigenlijk. Ik schaam me niet. Als een recept niet is doorgekomen, dan zeg ik ook gewoon dat het van de psychiater komt. Ook als anderen het kunnen horen. Het boeit me niet zo wat mensen van mij denken.

En ik heb mijn huidige depressie sinds begin vorig jaar. Maar het is niet m'n eerste! Ik heb een bipolaire stoornis.
fade: zo'n lifechart is dat net zoiets als "year in pixels" ? dat doe ik namelijk. elke dag (eeh half vierkantje) een kleurtje geven als ik opsta en elke dag bijkleuren voor ik naar bed ga. dan kan ik zien hoe mijn dag is geweest.
hoe gaat het verder? welke "kleur" heeft jouw dag bij het opstaan?

en de anderen? wat voor kleur zou je je dag geven? De mijne is donkerindigo vandaag. niet eens zo heel slecht. blauwen vind ik mooi.
@chocoladeballetjes
Wauw wat goed van je dat je zo bezig bent met opruimen! Dat geeft straks echt een stukje rust in je hoofd denk ik zomaar. Mag je trots op zijn!
Wat betreft de AD: de paroxetine die ik nu neem wat eerder goed werkte, had ik wel seksuele bijwerkingen, voornamelijk moeilijk klaar kunnen komen en minder intens. Andere antidepressiva die dat niet hebben werkte niet bij mij of hebben andere bijwerkingen waardoor psych dat niet adviseert.
Sertraline had iets minder bijwerkingen dus dat stelde psych in eerste instantie voor, dat hielp eerder wel wat tegen de depressie, maar niet zo goed als de paroxetine. Daarom besloten dat ik het ga accepteren want ik wil me zo graag weer beter voelen en weer wat kunnen doen.. Nu lukte zelfs 2 dagdelen vrijwilligerswerk niet :( Nu hopen dat het weer aanslaat!

@pipjebullie
Ohh dat is jammer, hopelijk werkt het snel! Welke heb je? Ik heb nu paroxetine 20 mg, werkte voorheen goed dus hopelijk nu ook weer.
Overigens heel herkenbaar als je je slecht of depri voelt om er van alles over te gaan lezen, kijken of opzoeken, wat niet bevorderlijk is voor je stemming  Ik ben nu PAAZ van Myrthe van der Meer aan het lezen, mooi boek maar vind het soms ook wel erg heftig. Eigenlijk niet de goede tijd voor zoiets maar herkenning is gewoon fijn.
Ook herkenbaar qua dingen doen die je moet en dan het liefst niemand willen tegenkomen of dat niemand je aanspreekt.

De opdracht waar je het over hebt herken ik niet, wel schrijf ik regelmatig en dat helpt mij wel om wat dingen van me af te kunnen zetten (tijdelijk dan, soms werkt het ook maar een uur maar toch).

Hoe heb je vannacht geslapen? En ga je nu vandaag de dokter bellen voor slaapmedicatie / psychiater?

@FadeToBlack: heerlijk dat je meningen van andere mensen makkelijk van je af kan zetten! Ik heb daar al veel therapie voor gehad en kan het inmiddels beter als het goed gaat, maar in depressie niet. En ik ben gisteravond gestart met paroxetine 20mg. Slik jij ook medicatie?
Heuy, gaat nog steeds niet echt geweldig hier, vanochtend fysio gehad en vanmiddag gesprek bij spv-er met mijn moeder en begeleider.

Ben met de serie Lucifer begonnen, zit erg goede humor in dus houd me wel een beetje afgeleid.
"When you come out of the storm, you won’t be the same person who walked in. That’s what this storm’s all about.”
@Kohku Lucifer is inderdaad een leuke serie

Hier even afwezig geweest, kan wel zeggen dat het nu weer even goed gaat
Dat van de rommel en puinruimen heb ik ook wel.
Verzamel ook flessen (wel in een boodschappentas tegenwoordig) en laat ook snel dingen liggen onder het mom van het komt wel.

Vrienden zagen de laatste keer dat ze er waren wel verbetering, dus er is nog hoop.
Weer afgewezen na een verder goed gesprek. De ander had meer ervaring. Vriend van me werkte in een winkel als bijbaan en daar heb ik nu vrijdag een gesprek. Misschien is een tijdje kassawerk als 30er ook wel goed om alles te laten landen.
Sugar and spice, and everything nice.
@kandijsuiker wat voor soort werk zou je leuk vinden? Ben ook 30er en ben nu ziek gemeld. Ik verlang soms naar een baantje als kassamedewerker. Ik vind daar niks mis mee. Als dan om 18.00 de winkel dicht is dan zit je werk tenminste ook erop en neem je geen gepieker.mee naar huis. Dat was bjj mijn baan wel anders(leerkracht)

Vandaag huisarts gebeld voor osychiater blijkt dat zij ook psychiater is. Ze vond dat ik nog steeds emotioneel was en ze had veel ervaring met mijn ad(venlafaxine) ik ga een hogere dosering krijgen: 75mg en tijdelijk oxazepam en slaapmedicatie. Vandaag mag ik ook extra naar de psycholoog. Pfff zo vermoeiend allemaal. Het einde is dus nog lang niet in zicht en vind het heel moeilijk om hoop te houden.
Slapen gaat nog steeds shit en sta te trillen op mijn benen. Over 3 weken ga ok op vakantie. Een jaar geleden leek dat een leuk idee. Nu kan ik me er niet eens op verheugen. Suoer veel betaald voor die vakantie dus ik moet gaan. Hopelijk slaat de medicatie er dan wel al beter aan.
Hopelijk gaat het bij jullie beter!
:hug: Pipje! Is inderdaad erg vermoeiend, net een fulltime baan, psychische problemen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven