(Eindelijk) de diagnose ADHD

18-05-2019 08:37 1514 berichten
Alle reacties Link kopieren
Gisteren heb ik de diagnose ADHD gekregen. Na een dag aan onderzoeken en testen en het gebruiken van medicatie kom ik er niet meer om heen.

Ik ben ontzettend opgelucht, iets wat ik mijn hele leven al vermoedde dat er wat met mij is, dat ik anders ben dan anderen is er toch gekomen. Ik weet het nu, ik heb duidelijkheid en ik kan vooruit gaan kijken.

Ook heb ik moeite en kijk ik terug naar het kind , puber meisje en de student die zo hard heeft moeten knokken en het zo zwaar heeft gehad om iets voor elkaar te krijgen. Zich niet begrepen heeft gevoeld. Dat maakt mij verdrietig.

Mijn ouders begrijpen het nog niet helemaal en vragen zich af wat zij verkeerd hebben gedaan. Ik neem ze niks kwalijk.

Heb ik een vraag? Nee niet echt, ik wil gewoon even kletsen...
laatbloeiertje schreef:
17-08-2019 17:04
Onze afspraak met de organizer is goed gegaan! We hebben vandaag de eerste van 4 afspraken met haar gehad. Samen hebben we ons 'rommelhok' weer veranderd in een 'hobbyhok'. We moesten nadenken welk doel de ruimte kreeg, want een ruimte zonder doel veranderd vaak in een ruimte waar spullen zonder bestemming heengaan (ergo: rommelhok). Dus ik besloot er de knutselspulletjes van de kinderen te laten, mijn naaimachine, DIY spullen, inpakpapier, decoraties e.d.

We hebben nu ook een oude wasmand in gebruik waar spulletjes heengaan die naar de stort moeten, zodat ze niet gaan ronddwalen op losse plekken.

De vloer moeten we vrij gaan houden, want dat vraagt om stapelen en dan gaat het ons belemmeren en keren we het de rug toe (wat dus nu ook gebeurt is).
Er hangt nu een briefje op de deur van haar waar we op moeten kijken voordat we iets dat hok in brengen. Zoiets als: is het stuk? Is het niet compleet? Dan mag dat het hok niet meer in.

Heel fijne tips waar we echt wat mee kunnen in de toekomst. Ik vond haar heel lief en begripvol en ze stelde concrete vragen. Het was echt allemaal overbodige zooi dus we hadden er geen moeite mee er afstand van te doen. Wel vond ik het enorm moeilijk zoveel zooi tegelijkertijd in mijn keuken te hebben, het was zó overweldigend. Mijn hoofd liep meteen vol. Dan heb ik echt de neiging te gaan rennen, maar de organizer ging gewoon door, dus twijfelen om te stoppen of door te gaan was geen optie. Dat was dus wel fijn, ik zou het gros weer teruggestopt hebben, dat zijn dus momenten dat ik niet kan doorpakken. Dan ben ik het overzicht kwijt en kan ik niet verder. Blokkeer ik.
In dit stuk was ze dus heel waardevol.

Ik ben heel blij met onze opgeruimde hobbyhok en kijk er nu echt naar uit de rest van het huis ook door te pakken. Over 2 weken komt ze voor onze bijkeuken. In de tussentijd moeten we nog wat spullen op hun plek hebben en hoop ik de rommellades van de keuken op orde te hebben.

Bij deze de update :proud:
Klinkt als een fijne coach die van doorpakken houdt maar niet over je grenzen heen gaat!.

En zo herkenbaar, dat je zodra je het overzicht niet meer hebt, wil opgeven
Alle reacties Link kopieren
Kerstbal_83 schreef:
18-08-2019 21:12
Lekker luiwammessen!
Dat was het zeker... wel wat dingen gedaan hoor uiteindelijk. Maar de rest van de dag doorgebracht op de bank.
Echt moet en oooooo wat een spierpijn van de zaterdag-training.
Ook wel interessant om weer eens zonder medicatie te leven 2 dgn.

Vandaag weer aan de slag en weer aan de pillen.

Fijne dag.
Alle reacties Link kopieren
Kerstbal_83 schreef:
18-08-2019 20:55
[/b]

Opschrijven geeft helderheid!
Hopelijk vind je een antwoord voor jezelf!!

Bedankt voor je tip over yoga. Maar ik heb echt een aversie tegen yoga.
Ik geloof dat het kan helpen hoor.
Mindfulness ook bekend mee maar ook dat vind ik maar lastig toe te passen
LOL, dat vermoeden had ik al... over yoga ik had dat ook heul erg.
Ik ben t gaan doen voor de souplesse, naast 'kracht'training, écht niet voor al dat 'gezweef'... zodra ze daarmee beginnen ben ik vertrokken had ik mezelf beloofd

Mindfulness is volgens mij ook een kwestie van toepassen, steeds maar weer... use it or lose it.
Voorlopig is yoga-light voor mij mindful genoeg maar óóit ga ik t wel wat gerichter aanpakken voor mij werkt t nl wel goed... geeft rust en ruimte




@allen
Jullie zijn lief, als ik een beetje meer in beeld heb/kan verwoorden waar ik op nu vastloop kom ik t vertellen

Op dit moment knoop ik alles [wat niet lekker loopt, fysiek/mentaal] aan elkaar, denk dat ALLES met elkaar in verband staat... en kan ik er geen kop of kont aan ontdekken.
Maar mijn strenge oordelende 'stem' vindt dat ik dat misbruik om geen verantwoordelijkheid te hoeven nemen, niet wil/durf te veranderen, liever achterover leun in afwachting, dat het me allemaal aangereikt moet worden.
Nou ja zoiets
Teaus, in het midden van alles is het ook moeilijk om een antwoord te vinden. Blijf wel lief voor jezelf, die 'oordelende stem' (ik ken 'em ;-) ) helpt je niet verder. :hug:

MeF, een keertje medicatievrij kan ook best op dat soort dagen. Met af en toe een luierdagje kun je er weer goed tegenaan. Vandaag weer echt naar je werk toe?

Kerstbal, je komt er wel. :hug: Je doet het goed! Als je jezelf maar blijf evalueren en daar naar handelt, heb je al goud in je handen. En het gaat vast ook weer stukken beter als je jongste naar school is.

Ik heb de smaak te pakken, ben vandaag met de methode van de organizer aan de slag gegaan in de keuken. Het 'natte' gedeelte van de keuken is helemaal opgeruimd, ook uitgemest wat ik niet meer nodig heb, en gepoetst. Zelfs de binnenkant van de kastjes ( was nodig! o_o ). Het kookgedeelte heb ik de kastjes aan de buitenkant gedaan, de rest bewaar ik voor woensdag.

Heb deze week óf de kinderen óf werk én dit weekend op beiden dagen een verjaardag staan. Vanavond dus echt een 'plan van aanpak' opstellen hoe ik deze week genoeg tijd voor mezelf neem zodat mijn gezin het niet hoeft te ontgelden dat ik mijn grenzen niet bewaakt heb. Ik heb wel een nieuwe mantra, ik heb mezelf voorgenomen ook in weken als deze proberen te genieten van wat voorbij komt en niet alleen te denken: help!
Alle reacties Link kopieren
Oké oké... het volgende verhaal heeft niks met ADHD te maken, maar mijn reactie misschien wel 😄

Ik heb een kat, een hele schattige, te klein uitgevallen, fluffie raskat. Als je haar ziet smelt je in de grote blauwe onschuldige ogen. Dat doet iedereen. En krijg je het idee dat ze geen vlieg kwaad kan. ( kan ze ook niet, die wijs ik altijd aan.. kijk vlieg! Vang!... maar dat doet ze niet)

Kat komt in de tuin. Kat kan tuin niet uit. Kat ziet eruit als een doetje. Opeens hoor ik allemaal gerommel in de achterkamer, snapte er niks van.
Ik kijken.
Wat zie ik?? Een megaaaaaa rat! Bijna net zo groot als fluffie maar dan dood. Trok nog even wat spiertjes na toen ik keek.

Fluffie trots joh... helemaal blij. Kadotje voor het vrouwtje.

Snel mij camera gepakt, dit moet ik filmen en kat met vangst op de foto zetten ... vervolgens, mogelijk omdat ik alleen ben, deel ik dit met de “wereld” en ben ik echt alleen nog maar bezig met het feit dat fluffie een rat heeft gevangen in de kleine tuin.

Als bedankje heb ik haar een extra wormenkuurtje gegeven en een snackje erachteraan.

Zo, nu heb ik het ook met jullie gedeeld.
Alle reacties Link kopieren
En zo zie je maar... 2 dgn later heb ik spijt dat ik het de wereld heb gedeeld en de postings verwijderd... wat kunnen dingen vermoeiend zijn zeg. :facepalm:

Maar goed, leven gaat weer verder. Hoe is het met jullie? Kinderen alweer naar school? Tijd voor de grote schoonmaak?

Mijn werk loopt aardig goed. Iedereen is blij dat ik er weer ben en ben ook gelijk weer orde op zaken aan het stellen. Fijn dat dat op het werk altijd zo goed gaat.

Vandaag vrij, ivm een klein tripje naar polen volgende week ga ik mij daar maar eens in verdiepen en wat voorbereiden.
Alle reacties Link kopieren
MEFunny schreef:
21-08-2019 07:58
En zo zie je maar... 2 dgn later heb ik spijt dat ik het de wereld heb gedeeld en de postings verwijderd... wat kunnen dingen vermoeiend zijn zeg. :facepalm:

Maar goed, leven gaat weer verder. Hoe is het met jullie? Kinderen alweer naar school? Tijd voor de grote schoonmaak?

Mijn werk loopt aardig goed. Iedereen is blij dat ik er weer ben en ben ook gelijk weer orde op zaken aan het stellen. Fijn dat dat op het werk altijd zo goed gaat.

Vandaag vrij, ivm een klein tripje naar polen volgende week ga ik mij daar maar eens in verdiepen en wat voorbereiden.
:hug:
Ga je nou alwéér weg... good for you!


Hier : Geen kinderen , geen school, géén grote schoonmaak

Niks zo goed tegen een dip als een uitdaging...toch? Over 4 weken een bootcamp-evenement(je),
klein detail :hardlopen, rennen, joggen is zó niet mijn ding én het laatste halfjaar (ruim!) was van t 'niezo'nzin', 'doe maar yoga - of toch maar niet' qua sporten :whistle:
Komende weken .... dingen waar je moe van wordt en ook nog van gaat zweten op t programma :bonk:
Ja, dat aandacht voor 1 specifiek ding de hele dag kan blijven hangen herken ik wel MEF! Maar katten zijn ook zo leuk, en ze doen toch zo'n leuke dingen!

Mijn kat staat ook op Instagram vanochtend. De jongste was d'r speen kwijt geraakt, dus ik slaapdronken naar beneden gestrompelt en een andere gepakt. De deur open laten staan. Dus terug in bed dommel ik nog even in, springt ineens de kat op bed. Normaal mag hij niet naar boven van mij, maar vanochtend samen met hem en de kids lekker geknuffelt. :heart:

Ik snap je dus helemaal!

Waarom heb je het gewist, uiteindelijk?

Wat leuk dat je naar Polen gaat! Waar ga je heen?

Teaus, oei, jij mag aan de bak! :proud: Volgende keer gewoon iets doen wat je wél leuk vindt. Een yoga evenement of zo. Knap dat je je er al voor opgegeven hebt, ik word al moe als ik het lees. :hihi:

Ik ga na de zomervakantie van de kinderen weer aan de slag met sporten. Ik sport overdag, ben er na het werk niet meer voor te porren en doe die moeite ook niet meer. Heb geen zin meer om te gaan wurgen om iets wat me toch maar veel energie kost. Nu gaat het dus niet overdag, want de kinderen zijn thuis. Nog anderhalve week te gaan, dan gaan ze weer lekker naar school!

Eigenlijk had ik de planning me weer met de keuken bezig te houden en de andere helft klaar te spelen vandaag, maar ik zie het niet WEER zitten de halve keuken overhoop te halen. Het is goed geweest deze week.
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Ik ben een al jarenlange viva meelezer maar nu toch ook een account aangemaakt.
Sinds een tijdje volg ik dit topic, en wat een herkenning. Ik wilde pas gaan meeschrijven als ik daadwerkelijk gediagnosticeerd was. In hoeverre ik het meeschrijven volhoud weet ik nog niet:) ik ben ook een vreselijk slechte whatsapper, vergeet te antwoorden en weet niet waar te beginnen met antwoorden ;).

Deze week ben ik ook gediagnosticeerd met ADHD.
Ik heb dexamfetamine voorgeschreven gekregen.
Ik ben gestart met in de ochtend, 7.5mg + om 12u, 5mg + einde middag, 2.5mg.

Ik ben nu 30 dus ook al 'ouder'.
Hoe ouder ik wordt hoe meer ik vast loop. Zeker in combinatie huishouden, werk en gezin. Eigenlijk heb ik sinds ik 10 jaar geleden een artikel over ADD heb gelezen altijd wel geweten dat ik dit 'heb'. Veel geprobeerd met tips en trucks maar na de zoveelste keer volledig vastlopen en nu een burn-out dan toch de stap genomen om te diagnosticeren.
Ik heb mij ook aangemeld voor CGT, ik ben in behandeling bij ADHD centraal.

Iedereen vast bedankt voor alle tips en herkenning die ik tot nu toe heb kunnen vinden in dit topic!
Alle reacties Link kopieren
Teaus... ik heb een bruiloft in Polen. Ik-vertrek donderdagmiddag en kom zondagmiddag weer terug. Het is in wroclaw. Niet uit te spreken.
De donderdag avond en vrijdag overdag ben ik “alleen” savonds komen er vrienden aan en gaan we samen dineren. Zaterdag het feestgbeuren.
Ik heb al een stadswandeling gereserveerd voor de vrijdagochtend zojuist en wat geld gereserveerd bij het GWK. Het OV is mij nu ook duidelijk en mijn hostel is al lang en breed betaald.( en die zit om de hoek van het feest dus dat is rollend naar bed) Dus eigenlijk is het al helemaal bedacht 😄... hopenlijk goed weer want ik mag niet zoveel meenemen in het vliegtuig. Mijn eastpak voldoet aan de formaten dus daar pak ik op in 😄

Ik ben wel veel weg idd... past ook wel bij me hoor. Ga letterlijk alle kanten op, niet alleen in mijn hoofd maar ook de wereld over.

Teaus, kom op! Hup van de bank af en kom in beweging! Ik word er altijd helemaal gelukkig van. Ff doorbijten..

Laatbloeiertje, tja de foto heb ik eraf gehaald omdat ik me toch een beetje schaamde ofzo achteraf. En veel reacties kreeg die ik een beetje overdreven vond. Dus Nouja het blijft een mooi verhaal. Kijk je ernaar uit dat de kinderen weer naar school gaan? Dit hoor ik bEst van veel ouders eigenlijk... 😄
Enja, katten zijn heel leuk. :cat: ik smelt altijd weg in die grote blauwe ogen.

Welkom Wolfgang, ik weet niet of ik moet zeggen “gefeliciteerd met de diagnose” maar ergens is het wel fijn dat de erkenning er is.
Ik vind dat je best een hoge dosis Dex heb gekregen, hoe ervaar je dit zelf?
Schrijf lekker mee, of lees mee.
Alle reacties Link kopieren
Wat ook nog wel interessant is om te vertellen, in Amerika heb ik een vrouw ontmoet. We raakte in gesprek over ASS (werkgerelateerd). Toen ik haar vertelde over mijn diagnose ADHD ging het een hele andere kant op. In de paar minuten van gesprek heb ik zoveel meer geleerd met wat kleine “trucjes” en vragen.
Ik heb haar vandaag toegevoegd op Facebook. Ze bood toen aan om mij in contact te brengen met Amerikaanse artsen mbt ADHD.
Ik heb het idee dat daar meer informatie ligt dan hier.

Al schrijvende bied ze aan om een keer te Skypen met elkaar voor vragen die ik eventueel heb.
Echt heel tof
Wat tof MEF! Ik heb dat idee van Amerika ook. Merk dat op meer gebieden. Ik heb ten tijde van mijn diagnose veel op additudemag.com gezeten. Ik ben benieuwd wat je voor kennis met ons kunt delen (als je dat wil, natuurlijk).

Wat leuk ook, bruiloft in Polen. Veel plezier alvast.



Wolverg, welkom! Ik hoop dat je hier de aansluiting vindt die je zoekt. Ik herken het wel, hoor. Hoe meer je op je eigen benen komt te staan, de meer dat de klachten van ADHD toenemen. Ik heb zo'n beetje hetzelfde pad als jou afgelegd. Alleen slik ik geen medicatie. Ik heb het lijntje met de psychiater openstaan mocht ik het willen, ondanks wat twijfels nu toch geen behoefte aan.
Ik hoop dat het voor jou baat gaat hebben en je zoektocht naar de juiste medicatie maar kort hoeft te zijn.
Ik heb gisteren toch de keuken aangevlogen. Viel best mee en ben nu blij dat ik het klaar heb gespeeld. Was gisteravond wel doodop, lag om 21:30u al in mijn nest.

Morgen moet ik me wel tot het huiswerk van de organizer gaan zetten, dus we zijn nog niet klaar deze week. Krijg er wel steeds meer zin in.
Alle reacties Link kopieren
Laatbloeiertje, tanks... eventuele bevindingen laat ik zeker weten. Ik vind het heel tof dat iemand die ik maar iets van 10 min heb gesproken aangeeft “schat, ik ben er voor je” echt bijzonder. Gister een beetje zitten appen met elkaar. Ik mag met haar Skypen wanneer ik daar de behoefte aan heb.
Ik ga die site ook eens bekijken!

Met mijn moeder net online jurken bekeken, onze relatie is niet je van het.. maar dit is dan wel even leuk. Heb er 2 besteld. Mocht het niet passen of staan heb ik nog een jurk achter de hand. (Wel weer lekker op het laatste moment nog even online shoppen)

Super hoe je aan het opruimen bent geraakt :cheer2: hoe voelt dat als je klaar bent en om je heen kijkt? Ben je dan niet trots?
Alle reacties Link kopieren
@laatbloeiertje Wat goed dat jullie een coach hebben ingehuurd. Klinkt goed en handig. Net dat schopje onder je kont/stok achter de deur. En zelfs zonder haar al flink aan de slag geweest in de keuken!
Fijn dat het voor jou lukt zonder medicatie. Heb jij wel ook CGT gevolgd?

@MEFunny klinkt heerlijk zoveel weg! Krakow vond ik een prachtig stad met een fijne sfeer. Benieuwd naar jou ervaring met Wroclaw.

Fijn dat je zo leuk contact heb kunnen leggen met de Amerikaanse, bijzonder hoe er al zo'n band kan ontstaan in korte tijd. Benieuwd naar ideeën en tips m.b.t. ADHD.

Over mijn dosering, ik heb geen ervaring met dexamfetamine dus had ook geen idee of dit veel was. Tot nu toe bevalt het mij ontzettend goed.
Dus ik hoop dat het zo blijft.
Ik heb eerder wel de metylfenidaat gebruikt dat vond ik vreselijk, werd er heel gejaagd van dus deze is gestopt.

Ik heb al een lange geschiedenis met psychische hulp voor depressies en stemmingswisselingen. Vanaf mijn 14e loop ik al geregeld vast en ik slik sinds die leeftijd ook anti depressivia.
Achteraf gezien kunnen deze klachten ook komen door onbehandelde ADHD, ik hoop dat wanneer de dexamfetamine goed blijft werken i.c.m. met de CGT, ik de anti depressivia kan stoppen.

Hier hebben de kinderen nog 1 week schoolvakantie, met heerlijk weer voor de boeg. Tot woensdag hebben we een kampeerplaats gereserveerd. Mijn zoontje is nu ziek maar hopelijk knapt hij snel op en kunnen we nog even weg.
Alle reacties Link kopieren
wolverg, spannend die ctg... mij is het ook voorgesteld ten tijde van de diagnose maar heb het een beetje laten varen. Ik kan me er ook wei ik bij voorstellen. Zelf merk ik vooral behoefte te hebben aan informatie op het moment.

Ik hoop dat jullie nog een paar dagen weg kunnen naar de camping, lekker er nog uit voor school weer begint!

Ik heb een rustige week gehad in de avonden, werk is wel even heftig met een bijzondere casus. Dat houd me nogal bezig merk ik. vandaag een festival, wel zin in eigenlijk... beetje ronddollen. En morgen met een vriendinnetje afgesproken wat echt heel lastig is om een datum mee te prikken dus ook zin in... en het zonnetje schijnt :sun:
Eerst nog even aan de bak in de sportschool deze ochtend.

Ik merk dat ik met medicatie lekkerder in mijn vel zit, ook als het zou moeten zijn uitgewerkt in de avonden. Meer tevreden ofzo...
Alle reacties Link kopieren
Wolverg: fijn dat de dex zo veel beter voelt dan methylfenidaat .
Lijkt me ook niet onwaarschijnlijk dat therapie icm medicatie én de diagnose ineens een stuk effectiever is...
Hopelijk kunnen jullie nog even naar de camping, heerlijk nog heel even vakantie.


Laatbloeier : ADDitude is idd leuk, wel vaak wat veel van t zelfde of wat open deuren en heul amerikaans maar toch informatief. Ik vind de webinars ook fijn.
Je bent goed bezig met je keuken... ik vind t knap!

MEF: fijn weekend, klinkt leuk.. gezellige dingen zonder veel verplichtingen
En die Amerikaanse.. wat bijzonder, is zij kundig vanuit eigen ervaring ,vanuit professie of is t gewoon een fijn mens met een groot hart en veel gezond verstand.
Het is hoe dan ook een heel bijzonder contact, leuk


Ik ga zo werken, nu nog bedenken of ik op de fiets ga... 2x20km is ws een beetje te enthousiast icm met werk & grenzen
Overigens pas ik de dosering methylfenidaat de laatste dagen vaak aan(10 ipv 15 mg/keer), dat gaat al een stuk beter qua gejaagd gevoel en hoofdpijn.... dan maarniet zo scherp. Heb enorm lopen worstelen en klooien met doseringen en vaak niks innemen uit frustratie en verzet
Helemaal niks is voor een dag of 2 prima en wel lekker maar ,net als 'vroeger' is het dan nóg lastiger om dingen echt gedaan te krijgen en daarmee bouw ik dan toch een hoop frustratie/irritatie op.... en da's best jammer.
Ook al vind ik mezelf echt véél leuker zonder pillen het leven is een stuk makkelijker mét,zowel in praktische zin als mentaal.
Wolverg, ik heb coaching en Psycho Educatie Training gehad destijds. De training was in groepsvorm met 2 (heel lieve) mannen, de coaching heb ik met een Psychiatrisch Verpleegkundige gedaan. Dus samen denk ik dat je het wel CGT mag noemen, ja. Dat was ook echt nodig na de diagnose, ik stortte daardoor in mijn burn-out. Die bevestiging dat ik 'anders' was, bovenop de zaken waarin ik vastliep, was echt de druppel die de emmer liet overlopen. Ik heb er wel heel veel aan gehad. Ik hoop dat het jou geeft wat het mij ook gegeven heeft. Ik heb er echt mijn leven door terug gekregen.

Ik hoop voor je dat je nog even weg kan, veel beterschap voor je zoon. :hug:

MEF, klinkt als een fijn weekend voor de boeg. Geniet ervan!

Teaus, als het zo werkt, fijn toch? Het is toch een uitvogelen met die medicatie, hè. Heb je nog wat leuks gepland voor het weekend?

Ja, ik ben wel trots op de keuken en het opberghok. Het is nu ook heel gemakkelijk schoon te houden en ik krijg er echt een kick van. Ik weet dat ik dat niet kan blijven volhouden met het hele huis straks, doel is wel iedere avond de leefruimtes helemaal aan kant te kunnen krijgen na het avondeten. Zodat ik iedere ochtend weer in een opgeruimd huis kom na het opstaan.

Gisteren toch helaas wat fout gegaan in mijn planning mijn hoofd boven het water te kunnen houden. :cry:
Ik heb me iedere avond met schrijven bezig gehouden, ik dacht, als ik dat doe, dan voel ik me goed en voel ik me goed, dan kan ik de week ook beter aan. Toch, ik kan niet functioneren zonder wat rust om me heen. Deze week was man ook grieperig, dus die hing steeds in huis rond na het werk, ging nergens naartoe. Dus nooit eigenlijk echte rust, stilte om me heen om even de volgende dag overzicht te kunnen geven. :| Dus toen ik man gisterochtend vroeg te wachten met de meisjes in bad te doen NA mijn thuiskomst van het werk, dat geeft me dan een halfuur even stilte en rust, dacht ik: :yes:
En tja, toen kwam ik thuis en had hij de meisjes al in bad gestoken. Weg rust! En toen raakte ik er een beetje doorheen. Mijn enige momentje échte rust door het raam. Sfeer in huis ruk, ik voelde me ruk, kinderen snapten er niks van natuurlijk dat ik boos was op papa etc. etc....

BLIJ dat de school 2 september weer begint! Het ligt echt niet aan de kinderen en ik vind het ook heel gezellig met ze, maar ik heb dus die rust om me heen gewoon hard nodig. Vind dat zo stom van/aan mezelf. :facepalm: Ik heb gisteren ook echt hardop vervloekt dat ik ADHD heb.
Alle reacties Link kopieren
Ahhhhhh laatbloeiertje... je klinkt zo lief... deze hele chaos die in jouw hoofd ontstond.... :hug:


Ik heb een geweldig festival gehad.., mega geconnect met een meneer. Echt heel ordinair maar echt waar, zooooooo leuk. :cheer2: ik heb overal high 5 gehaald :high5: en dansende met meneer alsof de avond niet zou stoppen.... heerlijk. Lang gelden dat ikme weer even 16 voelde en me er maar gewoon naar gedroeg.
Vrij en blij

VAndaag uitgebrakt bij het zwembad met mijn neefje en lekker afgekoeld en gespeeld van de glijbaan. En vriendin over de vloer, gezond kunnen koken en heerlijk bijgepraat in de schaduw van mijn tuin... top weekend.

Hoe hebben jullie de hitte doorstaan ?
Alle reacties Link kopieren
Owww laatbloeiertje wat was jij teleurgesteld , rot is dat hè als je denk dat je een ,voor iedereen, prachtige oplossing hebt georganiseerd (wat al een hele uitdaging kan zijn) .... :hug:
Tóch denk ik dat je het super goed hebt gedaan, dat dit dé manier is maar dat je man niet begreep dat je zo een half uurtje staar-tijd had ingebouwd en hoebelangrijk dat voor je was.



Op zulke momenten kan ik zó slecht snel schakelen... mijnex snapte daar echt niks van : dat je in je hoofd zoveel dingen combineert/associeert, hinkstapsprongen maakt, gekke plannen, hele verbouwingen maar in de praktijk helemaal kunt blokkeren.
Inmiddels begrijp ik ook dat een heleboel mensen dat écht niet kennen, dat t ook ADD gerelateerd is... overzicht, planning, managen van verwachtingen (en dat een jarenlange aanloop naar burn-out ook niet erg helpend was zowel qua energie als flexibiliteit)


MEF wat een heerlijk weekend ! Jij bent echt heul goed in genieten!



Wat ik me nou steeds afvraag, waar ik niet uit kom...
▪door de jaren heen heb ik verschillende periodes therapie gehad omdat ik 'het leven niet snap' , me net kan handhaven maar niet floreer...meestal had dat weinig duurzaam, écht resultaat.. er veranderde weinig.
Huidige therapeut is fijn, we hebben fikse stappen gemaakt, t voelt veilig, nuchter, praktisch...
▪begin dit jaar is ADD geconstateerd dat geeft meer duidelijkheid mbt de 'vastlopers' ( die zijn textbook ADHD) mijn manier van denken en doen..
Vaardighedentraining, medicatie zijn helpend , ook in de reguliere therapie!
Het is nu aan mij om tips&tricks al dan niet toe te passen, uit te vinden hoeveel druk ik wil zetten op structuur en hoe belangrijk een georganiseerd leven is.
Dat 'gewoon beginnen' niet persé leidt tot chaos etcetc
En vooral aanvaarden dat ik dit ben en functioneer op mijn manier... dat dit mijn hardware is en dat dat heel erg ok is en dat die hardware echt héle leuke kanten heeft
▪sinds december in de ziektewet met een prachtige burn-out, die was er al heel lang ben alleen steeds weer begonnen zodra het enigszins kon. Heb daarvoor telkens wat uren ingeleverd, een baan zonder enige druk gevonden, een sociaal leven opgegeven en alle energie ging(gaat?) naar overleven en die 3dagen werken en bijkomen van die 3 dagen.

Werk nu een paar uur op 'therapeutische basis' dat werk gaat op zich prima , nadien loop ik iig niet meer een uur lang verdwaasd door de supermarkt of fiets door rood omdat t rodelichtme niks zei.
Maar op zo'n dag is er geen energie over om nog iets anders te doen, zelfs koken kan een uitdaging zijn laat staan dat er nog iets sociaals moet of sporten
Ik ben geneigd te zeggen dat t best prima gaat omdat dit is wat ik 'ken', zo deed ik t al wel 15 jaar... maar dat is toch niet genoeg ?
Ik vind dat niet genoeg.. zo wil ik t niet.

Maar wie vertelt je nou waar je goed aan doet, hoe je uit een burn out komt, hoe je (weer) normaal wordt, wat acceptabel is, hoeveel weerstand is er nodig om verder te komen.
Hoeveel structuur en verplichte nummers moet je hebben, ik lees nl overal dat duidelijke structuur en regelmaat essentieel zijn... daar ga ik van huilen. Maar helemaal niks is te weinig ook al omdat ik alleen leef... dan word je een kluizenaar



Nou ja heel verhaal waar jullie ook niet zoveel mee kunnen... maar wie of wat was nou degene die je tijdens je burn-out een beetje op de rails hield? Hoe wist je wat 'goed' was?
MEF, je plezier spat van het scherm! Geweldig dat je je zo hebt weten te vermaken. Klinkt als een zomer voor in de boeken.
:sun:

Teaus, veel vragen. En dat snap ik heel goed. :hug: Middenin die burn-out weet je nog niet je weg naar buiten. Eerst moet je uitrusten, niet te veel verplichtingen aangaan en vooral doen wat JOU ten goede komt.
Ik ben daar destijds op een bijna infantiele manier aan begonnen, want ik luisterde nooit naar mezelf. En dan moet je ineens leren hoe het wel moet. Ik begon met het uitkiezen van een mok, waar ik dan een bepaalde smaak thee bij wilde drinken. En dan echt de mok aanraken. Slecht gevoel bij? Door naar de volgende, tot ik de mok had waar ik wél een goed gevoel bij kreeg. En dat ben ik verder gaan uitbreiden. De eerste weken zat ik maar op mijn eetkamerstoel met mijn uitgezochte mok en toen ik weer energie begon te krijgen bewoog ik me naar mijn bureau en ging ik schrijven. Langzaam aan vond ik mezelf terug en - dit heeft even geduurd hoor - kreeg ik de energie weer de verdere stappen te nemen.

Dus neem die lijstjes niet te serieus, luister wat er binnenin gaande is, en laat dat je sturen. Begin weer te voelen wat Teaus Teaus maakt. :hug:

Ik zit in een van die verdere stappen, vanavond aan het papierwerk begonnen, het huiswerk van de organizer. Ben halverwege gekomen. Morgen de knutselwerken van de kinderen uitzoeken met man en de oude administratie uitpluizen. Eigenlijk is morgen onze datenight maar ik denk dat we er de hele avond voor gaan zitten. :hihi:
Morgenmiddag moet ik met het bureau aan de slag. Hij ligt zo vol nu :cry: Er aan beginnen is dan heel moeilijk! Maar ik ben nu zó blij met de keuken, het motiveert wel om er mee door te gaan. Dus morgen mijn 'big girl panties' aan en gaan.

Bedankt voor de steun, dames. :) Gelukkig is man heel begripvol en heeft me later die avond even alleen gelaten. Deze week zal het niet opnieuw gebeuren. :proud:
Er kwamen ook goede gesprekken uit voort dus het is gelukkg niet voor niets geweest.

Kerstbal, hoe gaat het bij jou? :hello:
Alle reacties Link kopieren
Teaus,
toen ik in mijn burn-out en depressie zat heb ik mij ook echt moeten verzetten. Ik stond er ook “alleen” voor en mensen weten niet zo goed met je om te gaan want je bent opeens anders als normaal ofzo.
Na 3 weken slapen ben ik mijzelf gaan verplichten om elke dag de deur uit te gaan, het was toen mooi weer. Dus fietse ik dagelijks naar een meertje. Daar ging ik in de schaduw een Tijdschrift lezen. Korte teksten want mijn concentratie lag ergens anders. En na een uurtje fietste ik weer terug.
Dat waren mijn werkdagen voor enkele weken.
Toen ik ging opbouwen met werken bleef ik dit doen.
Voor de rest deed ik weinig.

In de tijd dat ik aan EMDR begon was ik wel weer grotendeels aan het werk maar ook met veel rust na de sessies kwam ik er doorheen.

Veel sterkte... en het geeft niet dat het niet gelijk lukt.
Teaus, hoe voel je je vandaag? :hug:

Pfoe, hier blij als de kinderen weer naar school gaan. Ze zijn een stel wervelwinden vandaag terwijl ik die energie niet heb. ;-) Ze zijn zelf ook toe aan school, vragen al de hele week wanneer ze mogen gaan. Morgen is er al inloopavond daar, gaan we even met hen er naartoe om het moraal even op te krikken en het bewustzijn te creeëren dat het nu écht niet lang meer duurt. We zijn gisteren met z'n drietjes de stad in gegaan en hebben ze een nieuwe outfit uit mogen zoeken. Was fijn, gezellig en heerlijke quality time met mijn meisjes. :heart: Nu de dagen nog aftellen!

Deze week nog hard gewerkt aan het opruimen. Met man gisteren de administratie uitgezocht. We hebben er maar wat lekkers te drinken bijgepakt, muziekje opgezet. Na een uur en drie kwartier waren we klaar. :nut: Ben blij dat het erop zit, dat vond ik toch best een pittige.
Vandaag de platenkast en de buffetkast uitgemest. Ook nog aan de hal begonnen, moet alleen nog 2 dozen uitzoeken en 2 zakken naar de kledingbak brengen. Dan is die ook alweer klaar en hoeven we alleen de bijkeuken samen met de organizer te doen en dan is beneden klaar!
:cheer2:

De buurt is blij met me, iedere dag staat er een doos klaar met 'gratis mee te nemen'. Iedere dag is de doos wel leeg of weg.

Boven begin ik pas met het wisselen van de garderobes van de meisjes. Gelukkig is dat redelijk bij. De enige echte rommel is 2 wasmanden met oude kleding en troepjes die ik niet gemist heb. In een ladekast zitten nog wat dingen die weg kunnen. Er staan 2 nachtkastjes die weg mogen. Dat is het wel, naast een goede schoonmaakbeurt in de badkamer.

Het vergt wel een hoop van me en merk ik mijn ADHD echt op, maar daarom wil ik doorpakken. Dan kan ik zonder zooi in huis genieten van de herfst, mijn favoriete seizoen!
Alle reacties Link kopieren
Ik meld me even, vanaf een terras in Polen. Ik zit hier aan een mega cocktail midden op een oud plein met een fantastische sfeer.
Kinderen spelen op straat, terwijl er een bandje oude rock muziek speelt.
Vanavond ben ik alleen en ik geniet van alles wat er om mij heen gebeurd.
Voor eventuele verveling heb ik een boekje bij me.

Mijn hotelkamertje (echt ik vraag me af of ik in dat bed ga passen) is een paar minuten lopen van het oude centrum.

Groetjes!
Alle reacties Link kopieren
Zo ben er weer....
Laatbloeiertje, hoe gaaf dat op geruim! Heerlijk zeg! Ik snap wel dat de buurt je nu omarmt


Ik ben vandaag terug gekomen uit een super weekend in Polen. Heb echt genoten en mega veel gelachen en leuke mensen ontmoet. Bruiloft was heel mooi en leuk. En wat een heeeeeerlijk zonnetje
Alles verliep echt mega goed. Kan het niet anders zeggen. Waren 4 top dagen.
Beetje jammer dat er op het werk dingen misgaan waardoor mijn vrije dag morgen niet door gaat.

Succes allemaal komende dagen

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven