En nu even eerlijk....

08-02-2008 21:56 1116 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dus ik wil geen politiek correcte antwoorden, gedachten ingegeven door Oprah Winfrey of God (al worden die vaak als eenheid gezien), geen Moeder Theresa-achtige zalvende woorden of onrealistische benaderingen.

Mijn vraagstelling luidt als volgt: zijn er mensen die absoluut nergens goed in zijn, die eigenlijk niets kunnen, mislukt zijn op sociaal gebied, a-muzikaal zijn, een voorgebakken lasagneschotel als hoogtepunt van hun kookkunst beschouwen, niet kunnen studeren en een te slap karakter hebben om naar de sportschool te gaan om de bierbuik/vetrollen weg te trainen?

Ik denk persoonlijk van wel.

En helaas schaar ik mijzelf ook onder die categorie. Maar het gaat om meningen, dus ik ben benieuwd.
.
Digitalis schreef op 10 februari 2008 @ 13:48:

[...]

Voor mij geldt dat in ieder geval niet. Ik ben regelmatig uit mijn slof geschoten als iemand me verzekerde dat dat helemaal niet zo is. Ik voel me dan niet serieus genomen. Ik heb een IQ hoger dan 98% van de mensen, haske leuk. Maar mijn karakter kan het niet dragen, dus minder leuk. Lindy gaf leuke tips om je IQ te doen dalen (en da's denk ik al gebeurd, haha). Ik ben mooi, ook zo. Vroeger niet, zelfs Andries Knevel zou nog van me schrikken en roepen dat ik duivelsgebroed ben. Nu ik eindelijk mooi ben, merk ik dat het me niet veel gelukkiger heeft gemaakt. En dat ik geen mannelijke vrienden kan behouden en veel mannen niet naar de inhoud willen kijken. ALs ik dat zeg, vis ik niet naar complimentjes, dan vertel ik een probleem. En dan stuit ik vaak op onbegrip, en ja, dan word ik kwaad. Want dit zijn geen luxeproblemen zoals een huis te veel hebben in Spanje.

Maar goed, ik heb gesport, het ging best aardig maar niet lang gedaan anders krijg ik terplekke een hartaanval, en ik heb iets gedaan wat ik noooooit durfde: ik ben in de sauna gaan zitten! Kwam later nog een dame bij ('t is niet gemengd), dus een hele overwinning op mijzelf. Nog wel een beetje mijn haar over mijn nepborsten gedaan, want ik heb het idee dat vrouwen (nou ja, ik heb het weleens horen zeggen over een andere dame, door twee jaloerse kutkrengen) gemene gedachten hebben bij siliconenborsten. Maar toch, knap van mezelf.

Misschien geldt dat voor jou wel niet, maar je komt wel zo over. Ik ben geen bitch maar kan soms wel zo over komen. Als het slachtoffer in kwestie vooral dat van mij ziet, dan kan het best zo zijn dat diegene denkt dat ik een bitch ben.

Dus als je zo niet bent, en ook niet zo over wilt komen, dan is het misschien verstandig om op te houden met jezelf als bovenmatig intelligent en mooi te betitelen en tegelijkertijd te roepen dat je jezelf waardeloos vindt.
Digitalis schreef op 10 februari 2008 @ 13:57:

[...]

Weet het niet, ik hoor mensen weleens over een IQ van 200, dat was niet bij de test die ik deed. Ik had 148 op 150, verder ging de test niet. Maar ach, boeiend. Ik heb enkel het voordeel zo snel te kunnen leren dat ik binnen 5 uur de hele stof ken. Voor de rest vind ik het geen geweldige eigenschap ofzo.
Dan ben jij volgens Wikipedia een genie, gefeliciteerd :)

Ik helaas niet, met mijn magere 132.... :-( ;-)
(f)

Thanks Min X-D
Nee hoor Minny, mijn testje was anders en je moet de hele test goed doen. En ik een genie, laat me niet lachen ;)
Je moet ook kijken naar het percentiel: de ene test heeft een hogere standaarddeviatie dan de andere (ja sorry, ff statistiek) en daardoor is een IQ van 125 op test A niet hetzelfde als op test B.
Jeeeeehhh! Ik heb iets goed uitgelegd! X-D
Digitalis schreef op 10 februari 2008 @ 14:04:

Nee hoor Minny, mijn testje was anders en je moet de hele test goed doen. En ik een genie, laat me niet lachen ;)
Owke, ja het is waarschijnlijk wel zo dat elke test anders is. Op die ene van mij was gemiddeld 100 geloof ik, maar ik kan mij vergissen.

Moest je alles goed hebben?! Is dat haalbaar?
@-(
Jij zegt dat je het voordeel hebt zo snel te kunnen leren dat je de hele stof binnen 5 uur kent. Maar ligt dat niet een beetje aan de omvang van de lesstof?

Ik heb zelf econometrie gestudeerd en bij die studie is een fotografisch geheugen niet zo voordelig als bij een talenstudie of bij geneeskunde. Bij ons ging het meer om het doen/oefenen en op die manier een bepaalde manier van denken aanleren dan om stampen. Dus ik denk ook dat iemand met een IQ van 180 en een fotografisch geheugen meer dan 5 uur voorbereiding per tentamen nodig had om deze succesvol af te sluiten, uitzonderingen daargelaten natuurlijk.

Ik weet mijn eigen IQ-score niet, weet alleen dat het genoeg is voor wat ik wil doen.
Digitalis schreef op 10 februari 2008 @ 13:52:

[...]

Je bent niet dom met een IQ van 100! Zeg dat alsjeblieft niet. Kijk, een IQ-test test zaken die vrij weinig met het leven te maken hebben. Ik heb een voortreffelijk ruimtelijk inzicht, ben extreem goed in taal en structuren herkennen, getallenreeksen, het enige waar ik moeite mee heb op zo'n test zijn die vraagstukjes. Maar als je die test bekijkt, wat heb je eraan? Overleef je met een IQ van 150 (=genie in de oude test geloof ik) op de steppes in Afrika? Ben je een leuk mens? Kun je goed opvoeden? Ben je gelukkig?

IQ is echt overrated, een extreem hoog IQ dan. Een iets meer dan bovengemiddeld IQ is het beste in mijn opinie, slim genoeg om leuke studies te doen en dingen te begrijpen, maar niet te afwijkend. Dus wees er trots op, zou ik zeggen!

Het is ook niet dat ik mensen met een iq van 100 dom vind. Integendeel. Leek mij altijd best wel intelligent en je hebt altijd baas boven baas. Maar als je dan leest en hoort dat sommige andere mensen dat anders zien, ja, dat irriteert mij dan wel. Ga ik daarover nadenken. Is mijn zoon met zijn iq van 90 op sociaal gebied dan dom? Alles in mij verzet zich daartegen omdat andere mensen je dan eigenlijk onzeker maken, jou of je kind naar beneden halen en daar hou ik niet van.

Een iq van 150 garandeert inderdaad niet of je je ergens kunt redden of niet, al denk ik wel dat een slimmer mens verder kan komen dan iemand die niet intelligent is.

De kunst is om met je intelligentie en je sterke eigenschappen de zwakheden en dingen die je niet zo goed kunt te gaan leren en verbeteren.

Je stelde algemene vragen maar ik vind het wel leuk om ze even persoonlijk te beantwoorden. Ben ik een leuk mens? Ja, ik denk wel dat ik een leuk mens ben. Leuker in elk geval dan jaren geleden toen ik bijna continue in zak en as zat en niet altijd makkelijk om mee om te gaan. Kan ik goed opvoeden? Ik vind ook dat ik best goed kan opvoeden. Ik sta open voor de karakters van mijn kinderen en pas daar mijn opvoeding op aan, heb veel voor ze over maar laat daarentegen niet over me heen lopen. Ik voed niet huis-tuin-keuken op want dat werkt niet bij mijn zoon en ik heb dus echt wel nagedacht over opvoeden in zijn algemeenheid, veel gelezen over specifieke opvoedingsmethoden die bij mijn zoon aan zouden kunnen slaan. Er is ruimte voor humor, kibbelen, discussie maar soms is nee ook gewoon nee en daarmee uit. Grenzen leggen dus.

Ben ik gelukkig is een wat lastiger vraag om positief te beantwoorden. Ik ben niet een persoon die van nature goed is in gelukkig zijn. Ik zie eerder een halfleeg glas dan een halfvol glas máár voor alles geldt dat je dit kunt leren. En of je er uiteindelijk echt goed in wordt, hangt van meerdere factoren af.

Trots zijn op iq, nee, dat is iets wat ik niet wil kunnen. Ik wil trots zijn op dingen die naar mijn mening gelukt zijn omdat ik me daar voor ingezet heb en de mate van inzet doet voor mij dan minder ter zake. Ik kan wel blij zijn met kleine dingen. Meevallertjes zeg maar of dat het lekker weer is of dat ik goed geslapen heb of dat mijn zoon al een hele tijd goed te pruimen is, dat mijn dochter mij ondanks dat ze niet bij mij woont mij niks kwalijk neemt etc etc
Het is mij: shaHla :) (Iranian version)
minny schreef op 10 februari 2008 @ 14:05:

[...]

Jeeeeehhh! Ik heb iets goed uitgelegd! X-D
Wéér een talent ontdekt! De digibeten forumles geven.....
Ik weet niet of een fotografisch geheugen wel zo handig is bij een talenstudie, ligt er aan welke studie wellicht. Als je alleen de woorden wilt kennen wel, maar als je er verder in wilt zul je ook moeten begrijpen wat er staat. Daar helpt geen fotografisch geheugen bij.

Wat mij ook opvalt is dat veel mensen die als intelligent worden bestempeld voornamelijk goed zijn in andermans kennis vergaren en onthouden, maar zelf geen enkele originele gedachte in hun hoofd hebben. Vraag ze eens zelf wat te bedenken en ze klappen dicht...
eleonora schreef op 10 februari 2008 @ 14:08:

[...]

Wéér een talent ontdekt! De digibeten forumles geven.....
Nou zo ver ben ik nog niet, laat mij nog even baden in het licht van deze overwinning. :-P
Shala, met een gemiddeld iq ben je zeker niet dom!

Je lijkt me een lieve moeder, dat is heel wat meer waard dan een iq van 150 bijv. maar ver boven iedereen en dus ook je kinderen staan.
O ik heb ook een gemiddeld iq trouwens en daar schaam ik me absoluut niet voor.
minny schreef op 10 februari 2008 @ 14:10:

Wat mij ook opvalt is dat veel mensen die als intelligent worden bestempeld voornamelijk goed zijn in andermans kennis vergaren en onthouden, maar zelf geen enkele originele gedachte in hun hoofd hebben...

:-d

Maar zelf denken wordt ook niet aangemoedigd. Waar je ook bent, je wordt het meest gewaardeerd als je met de stroom meegaat.
Aan de ene kant wel, aan de andere kant worden mensen die met de stroom meegaan ook weer als dom gezien omdat ze nergens in uitblinken. Wat zijn wij toch een lastig volkje...
volgens mij is dat vrij universeel hoor Minny, niet alleen 'ons volkje' doet dat
shining schreef op 10 februari 2008 @ 14:17:

volgens mij is dat vrij universeel hoor Minny, niet alleen 'ons volkje' doet dat
Ik bedoelde ook mensen in het algemeen. Ga mijn kat maar eens vragen wat zijn IQ is denk ik...kijken of het 'm iets interesseert.
Zuss schreef op 10 februari 2008 @ 12:47:

Janken, daar ben ik ook heel goed in.

Hmm, dat kan positiever. Ik kan gevoelens van 16 jaar terug zonder problemen weer herbeleven. En ik kan me heel goed inleven in andermans verdriet. Tel dat bij elkaar op en je hebt een huilbui als een zondvloed.

Zo, daar knapt een mens van op. Al kan ik me weer helemaal opnieuw gaan opmaken.

Sis, ik weet waarom. Ik ben ook al de hele dag aan het janken.

:smooch:
Ik verbaas me erover dat de buitenkant van de dingen zoveel verbergt.
tubbetje schreef op 10 februari 2008 @ 14:13:

[...]

:-d

Maar zelf denken wordt ook niet aangemoedigd. Waar je ook bent, je wordt het meest gewaardeerd als je met de stroom meegaat.
Dat is niet helemaal waar hoor. Ik had juist het idee dat dat tijdens mijn studie wel heel erg werd toegejuichd. In mijn werk ook trouwens. Het wordt inderdaad niet gewaardeerd als je je ideeen niet kunt "verkopen", dus dat ligt meer aan de manier hoe je met je ideeen omgaat dan aan de ideeen zelf. Het is natuurlijk wel zo dat wanneer je je kop boven het maaiveld uitsteekt dat je dan kwetsbaar bent, maar daar kun je ook weer mee leren omgaan.
Ps Minny, hoe kan het dat jij, met jouw hoge iq zoveel schrijffouten maakt?
shining schreef op 10 februari 2008 @ 14:19:

Ps Minny, hoe kan het dat jij, met jouw hoge iq zoveel schrijffouten maakt?
Waar slaat dit nou weer op?!
Digi, je wordt dan inderdaad boos omdat je je Onbegrepen voelt. Maar je kunt mij niet wijsmaken dat je je niet ergens nét iets minder beroerd voelt als je dagen achter elkaar alleen maar leest dat je stiekem best leuk bent en zo. En dat je trots op jezelf mag zijn.

Het valt mij ook op dat je constant benadrukt dat je slim ende mooi bent, (dat is een constatering - geen waardeoordeel) waarom doe je dat als je je er alleen maar rotter van gaat voelen?
roosvrouw schreef op 10 februari 2008 @ 12:54:

Yas, je storten op anderen is heerlijk veilig. Werkt ook lang goed, heel lang goed zelfs als je hierin kunt uitblinken (damned, talent gevonden X-D ). Het fuckerige is alleen dat de rekening oploopt en je die ooit gepresenteerd krijgt. Je krijgt hem nu volop en mijn god wat zul je er NU klaar mee willen zijn. Hopelijk wordt het snel minder schraal. Gebruik jouw kracht, het iq dat je hebt en de compassie om te voorkomen dat je jezelf ooit nog eens zo lang voorbij loopt. Lukt je dat nog niet om jezelf (lastige materie, als je het mij vraagt), doe het dan voor nu om de moeder van Mirlo en Yaszoon. Doe het om de partner van jouw eigenste negert etc. Hen gun je immers ábsoluut het beste. Voor jou en Mirlo; :hug:

.

RV, je hebt wat gemist! Ik heb al heel lang geen negert meer maar een gewone blankert.

En verder, je bent een schat!
Ik verbaas me erover dat de buitenkant van de dingen zoveel verbergt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven