Even mijn ei kwijt, bomaanslag

21-11-2012 12:09 233 berichten
Alle reacties Link kopieren
Al een week je oren spitsen bij elke sirene, moeten we weer de kelder in? Er hangen daar ballonnen, want we maken er bij ons overal een feestje van, maar als je er zit en wacht op de explosie merk je weinig van de versieringen.

Ik ben geen bangerik, en ik ga niet weg, maar nu er ook nog een explosie is geweest valt het me zo zwaar.

PS; Ik ga geen discussies voeren over politiek hier.
quote:bliksemse_bende schreef op 21 november 2012 @ 17:36:

Maar waar TO om vraagt, is niet altijd wat TO krijgt, nietwaar?

Het verloop van een topic is altijd een onvoorspelbare weg. Dat staat ook compleet los van relevantie. Die relevantie kan zelfs juist blijken uit een zijpad die een discussie neemt.

Daarnaast vind ik het hier helemaal geen gezeik, maar vooral reacties die goed beargumenteert worden en relatief genuanceerd gebracht.

Ik heb niemand anders hier zien schrijven over botte boeren, amoebes of gezeik. Het verloop van het topic wordt bepaald door de relevantie van een onderwerp. Feit: TO zit op vrijwillige basis in Isreal, wordt geconfronteerd met bomaanslag, wil haar angsten hier kunnen delen. Wat treft ze hier aan: een stelletje Gretta Duisenberg lookalikes - of hoe ze ook maar heet - die over elkaar duikelen om TO eens even lekker duidelijk te maken dat het allemaal haar eigen schuld is, want dan had ze maar niet zo stom moeten zijn om daarnaartoe te gaan. Moeilijk hè?
quote:waranaka schreef op 21 november 2012 @ 17:36:

[...]

Het is tegen etenstijd. Sommige mensen worden snauwerig van trek.Of de hele dag aan het vasten? Vanmiddag werd de mod er al bijgeroepen.
quote:Courage__ schreef op 21 november 2012 @ 16:15:

[...]

Naar aanleiding van wat je hier schrijft, klikte ik op je loepje.

Want ik was nieuwsgierig wat je dan wél was als het geen immigrant in Israël was. Wie schetst mijn verbazing? Een maand geleden zocht je als single nog naar een man, gaf je de kapper nog 30 euro voor een knipbeurt en er was nog iets (ben het even kwijt) dat érg Europees klonk.

In elk geval geen man die zich net in een zone bevond waar geschoten werd.

Ja, 150 shekel is inderdaad omgerekend 30 euro, en ongeveer een week nadat ik mijn topic schreef kwam ik iemand tegen waar ik heel erg blij mee ben en nog heel lang door 1 deur hoop te kunnen gaan, wat is je punt?

Dus hoe zit nu?
Evelynsalt dat is helemaal niet waar. Maar vind je het echt heel raar dat mensen vragen aan TO hoe en wat?
ja, dat vind ik raar, want het doet helemaal niet terzake. Verkas dan naar het Gaza topic als je zo nodig wilt rellen. Het topic staat namelijk niet voor niks biji psyche.
Dat heeft niks te maken met rellen. Ja, sommige reacties waren hard, ook dat mag op een forum, maar de meeste reacties waren gewoon uit interesse. Vanwaar je korte lontje? Ben ik niet van je gewend.

Het gaza topic is overigens ook gewoon om te janken
quote:Hanaa schreef op 21 november 2012 @ 17:07:

[...]

+1Oproep van de mod niet gelezen om on topic te blijven?
Och ja....dat korte lontje weet je...laat ook maar. Ik hoop dat TO zo verstandig is het te sluiten.
quote:evelynsalt schreef op 21 november 2012 @ 17:19:

[...]

TO, je doet er goed aan om je topic te sluiten, want dit gaat geheid uit de klauwen lopen. Hier vind je niet wat je zoekt. Als je je ei kwijt wilt kan je misschien beter op zoek gaan naar mensen, die hier in hetzelfde schuitje zitten, want hier vind je alleen maar botte boeren met nul komma nul inlevingsvermogen en het iq van een amoebe (uitzonderingen uiteraard daargelaten).

Wat een onzin zeg. Ze opent een topic op een openbaar forum en daar mag op gereageerd worden. En dan kun je nog eisen stellen aan de antwoorden die je wilt hebben, maar dat gaat niet gebeuren. Op geen enkel openbaar forum.

En bijzonder dat je het merendeel van de mensen hier 'botte boeren met nul komma nul inlevingsvermogen en het iq van een amoebe' noemt. Maar je zult jezelf ongetwijfeld wel als De Uitzondering daarop zien.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Nou dan niet. Er valt nieteens over te praten.
Ik hoop niet dat het topic gesloten word, want ben echt benieuwd naar de beweegredenen van TO om daar te gaan wonen. En of het hier echt zo erg is.
quote:evelynsalt schreef op 21 november 2012 @ 17:42:als je zo nodig wilt rellen.

Hoe kom je nou bij rellen?

Ik heb geen rel gezien en ook niemand met die intentie.

Vind jouw manier van benaderen overigens wel een opruiend tintje hebben. Je taalgebruik, je beschuldigingen....

Niet nodig evelynsalt. Je bereikt hooguit het averechtse effect.
Ik woon al 15 jaar hier, ga nog bijna ieder jaar naar Nederland op vakantie/familiebezoek. Orthodoxe Joden worden in Nederland bespuugd, mishandeld, uitgescholden en moeten onder bewaking naar hun synagoge. Dat is niet tendentieus, dat is mijn ervaring, en daar ga ik mijn kinderen niet aan blootstellen. Ik heb hier mijn leven, mijn werk, mijn kosjere eten en mijn religieuze vereisten, dat laat ik niet zomaar achter.

Ook hier op het forum tref ik weer die mensen aan die precies de reden zijn waarom ik niet naar Nederland terug zal verhuizen; Aannames, vooroordelen, botte opmerkingen, en insinuaties alsof ik zelf een Palestijn uit mijn woning heb moeten zetten kom hier te kunnen wonen.

Ik heb last van deze situatie, het is vervelend, daar wilde ik mijn ei over kwijt. Nu zeggen dat anderen het slechter hebben is zo een enorme dooddoener; mag er ook niemand meer klagen over de crisis, want in Afrika hebben ze pas echt honger.

Ik heb al weer spijt dat ik heb gepost, ik ben wars van politiek, lees geen kranten en heb geen televisie, alleen nu hou ik het bij voor mijn eigen veiligheid.

Bedankt voor het hart onder de riem, de rest...ik ga het echt gewoon negeren, dat is beter voor mijn hart..
Het staat je vrij om niet meer op dit forum te verschijnen TO, als het je allemaal zo tegenstaat in Nederland (en de nederlandse fora) en je het aan je hart krijgt van de reacties.

Er zullen in Israel of in ander landen vast wel pro-israel-fora zijn waar je de reacties krijgt die je graag leest.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Nja yizrael het zijn gewoon oprechte vragen ik bedoel het echt niet vervelend. En ik denk de meesten niet. Jammer dat je je door die enkeling laat wegjagen.

Maar ik kan het niet laten om het te zeggen. Door vrijeillig je te vestigen in israel werk je wel degelijk mee aan de vestiginhenpolitiek. Als niet direct dan wel indirect. Ik zeg niet dat dat op zichzelf een reden zou moeten zijn voor jou persoonlijk om er dan vanaf te zien. Maar mijn vraag of je dat in overweging genomen hebt was echt een oprechte vraag. Niet om je te treiteren.
Zie hier wat ik bedoel
Jammer dat je niet meer wil reageren yizrael. Volgens mij leefden de meesten van de poststers hier met jou mee, zonder enige veroordeling. Wel oprechte belangstelling.
quote:yizrael schreef op 21 november 2012 @ 17:49:

Ik woon al 15 jaar hier, ga nog bijna ieder jaar naar Nederland op vakantie/familiebezoek. Orthodoxe Joden worden in Nederland bespuugd, mishandeld, uitgescholden en moeten onder bewaking naar hun synagoge. Dat is niet tendentieus, dat is mijn ervaring, en daar ga ik mijn kinderen niet aan blootstellen. Ik heb hier mijn leven, mijn werk, mijn kosjere eten en mijn religieuze vereisten, dat laat ik niet zomaar achter.

Ook hier op het forum tref ik weer die mensen aan die precies de reden zijn waarom ik niet naar Nederland terug zal verhuizen; Aannames, vooroordelen, botte opmerkingen, en insinuaties alsof ik zelf een Palestijn uit mijn woning heb moeten zetten kom hier te kunnen wonen.

Ik heb last van deze situatie, het is vervelend, daar wilde ik mijn ei over kwijt. Nu zeggen dat anderen het slechter hebben is zo een enorme dooddoener; mag er ook niemand meer klagen over de crisis, want in Afrika hebben ze pas echt honger.

Ik heb al weer spijt dat ik heb gepost, ik ben wars van politiek, lees geen kranten en heb geen televisie, alleen nu hou ik het bij voor mijn eigen veiligheid.

Bedankt voor het hart onder de riem, de rest...ik ga het echt gewoon negeren, dat is beter voor mijn hart..

Ah dank je wel voor je reactie.

Heb je waar je nu woont geen last van agressie? En zo ja, wat maakt die agressie anders dat je daar wel je kinderen aan bloot wil stellen?
Ik laat me door niemand wegjagen, niet uit Israel en niet van dit forum, maar ik ga me niet laten meetrekken in de politieke discussie over vestigingspolitiek of andere politieke topics, dan had ik wel op de andere pijler meegeschreven. Het is een gebed zonder eind.
Je linkt doet het niet.
quote:yizrael schreef op 21 november 2012 @ 17:57:

Ik laat me door niemand wegjagen, niet uit Israel en niet van dit forum, maar ik ga me niet laten meetrekken in de politieke discussie over vestigingspolitiek of andere politieke topics, dan had ik wel op de andere pijler meegeschreven. Het is een gebed zonder eind.Bijna niemand heeft het over politiek.
quote:River_Song schreef op 21 november 2012 @ 17:56:

[...]

Ah dank je wel voor je reactie.

Heb je waar je nu woont geen last van agressie? En zo ja, wat maakt die agressie anders dat je daar wel je kinderen aan bloot wil stellen?K heb hier helemaal geen last van agressie, wel, van dreiging, zoals nu, maar dat zijn periodes. Het is eigenlijk al jaren stil, en dan hoef je je hier niet te schamen voor je keppel, of uit te leggen waarom je shomer shabbat bent, ik kan buiten de deur eten zonder me druk te maken over de spijwetten, en mijn kinderen krijgen een Joodse onderwijs. Ik had mijn kinderen nu naar Nedeland kunnen sturen, maar ik had toch niet meegekund, want ik moet gewoon werken. Dus wat is dan beter voor de kinderen? En de school die ze dan missen?
quote:yizrael schreef op 21 november 2012 @ 17:55:

Zie hier wat ik bedoelEn op diezelfde pagina staat ook te lezen:quote:Misschien enige relativering: niet alleen Joden maar ook meisjes, vrouwen, gehandicapten en homoseksuelen en andere passanten worden vaak uitgescholden of nageroepen door allochtone hangjongeren. Wellicht is dus de vraag aan de orde of hier een gebrek aan opvoeding een rol speelt en hoe een onderwijsprogramma ouders in hun pedagogisch te kort schieten kan ondersteunen.Dat je je kinderen niet groot wil brengen in een omgeving waar gescholden en gespuugd wordt, kan ik heel goed begrijpen. Maar het is niet zo dat de Nederlandse maatschappij minder verdraagzaam is t.o.v. Joden en dat het "probleem" zit in keppeltjes, davidssterren en hebreeuws spreken. Alles en iedereen die afwijkt van wat de uitschelders als wenselijk zien, moet het ontgelden, dat heeft niks met joods zijn te maken.
quote:yizrael schreef op 21 november 2012 @ 17:57:

Ik laat me door niemand wegjagen, niet uit Israel en niet van dit forum, maar ik ga me niet laten meetrekken in de politieke discussie over vestigingspolitiek of andere politieke topics, dan had ik wel op de andere pijler meegeschreven. Het is een gebed zonder eind.Nee, maar dat is het lastige. Dat je bewust hebt gekozen om met je kinderen in een oorlogsgebied te gaan wonen. Dat roept (deels politieke) vragen op. En dan, wat mij betreft, geeneens over wie er gelijk heeft in die regio of wat de oplossing is. Want dat weet niemand.
quote:yizrael schreef op 21 november 2012 @ 17:39:

[...]

Dus wat is je punt?

Mijn punt was simpel dat ik je insteek niet helemaal begreep.

Ik dacht dat je een immigrant was, maar uit je reactie die ik eerder quote begreep ik van niet. Na het loepen snapte ik het helemaal niet meer.

Maar ik begrijp dat je al 15 jaar in Israël woont en dus wel een immigrant bent. Dan snap ik je posting naar Shepard daarover niet, maar begrijp ik wel waar vanuit je praat. Letterlijk.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven