Even mijn ei kwijt, bomaanslag
woensdag 21 november 2012 om 12:09
Al een week je oren spitsen bij elke sirene, moeten we weer de kelder in? Er hangen daar ballonnen, want we maken er bij ons overal een feestje van, maar als je er zit en wacht op de explosie merk je weinig van de versieringen.
Ik ben geen bangerik, en ik ga niet weg, maar nu er ook nog een explosie is geweest valt het me zo zwaar.
PS; Ik ga geen discussies voeren over politiek hier.
Ik ben geen bangerik, en ik ga niet weg, maar nu er ook nog een explosie is geweest valt het me zo zwaar.
PS; Ik ga geen discussies voeren over politiek hier.
woensdag 21 november 2012 om 18:30
quote:impala schreef op 21 november 2012 @ 18:22:
is het trouwens echt zo ergin NL ? Ik woon in de buurt van een synagoge, maar de bezoekers daarvan worden echt niet bewaakt. En dragen gewoon een keppeltje.Ik heb het gevoel dat het vaker voor komt in Amsterdam, hoor het eigenlijk niet uit andere steden.
is het trouwens echt zo ergin NL ? Ik woon in de buurt van een synagoge, maar de bezoekers daarvan worden echt niet bewaakt. En dragen gewoon een keppeltje.Ik heb het gevoel dat het vaker voor komt in Amsterdam, hoor het eigenlijk niet uit andere steden.
woensdag 21 november 2012 om 18:34
Ik vind het heel naar voor je!
Overigens las ik laast deze post op facebook: manifest
Het mooie hiervan vind ik dat deze jongeren het aan alle kanten beu zijn. Ze verwijten niet één groep dat zij de boel verpest hebben, ze zijn niet gedreven door nationalisme of verblind door de strijd. Het zijn Palestijnen, maar ze maken zeer grondig duidelijk hoezeer ze het conflict op zichzelf (en dus ook Palestijnse boosdoeners zoals de Hamas e.d.) haten.
Het raakte me enorm en jouw verhaal ook. Leven in zo'n situatie is niemand gegund. Veel geluk en ik hoop dat jullie snel in een betere situatie terecht komen, een kind zou zo niet moeten hoeven opgroeien.
Overigens las ik laast deze post op facebook: manifest
Het mooie hiervan vind ik dat deze jongeren het aan alle kanten beu zijn. Ze verwijten niet één groep dat zij de boel verpest hebben, ze zijn niet gedreven door nationalisme of verblind door de strijd. Het zijn Palestijnen, maar ze maken zeer grondig duidelijk hoezeer ze het conflict op zichzelf (en dus ook Palestijnse boosdoeners zoals de Hamas e.d.) haten.
Het raakte me enorm en jouw verhaal ook. Leven in zo'n situatie is niemand gegund. Veel geluk en ik hoop dat jullie snel in een betere situatie terecht komen, een kind zou zo niet moeten hoeven opgroeien.
woensdag 21 november 2012 om 18:39
Cijfers over 2011 van Meldpunt Discriminatie, bron: http://www.meldpunt.nl/up ... %20Jaarverslag%202011.pdf
Strafbare uitingen in 2011 per discriminatiegrond
Antisemitisme
Antisemitisme totaal: 252 strafbaar: 165
Waarvan holocaust-ontkenning totaal: 56 strafbaar: 48
Discriminatie op grond van religie/levensovertuiging
Islam totaal: 319 Strafbaar: 122
Andere religie of levensovertuiging totaal: 17 strafbaar: 1
(Heb de Islam er even bij gezet ter vergelijking)
Strafbare uitingen in 2011 per discriminatiegrond
Antisemitisme
Antisemitisme totaal: 252 strafbaar: 165
Waarvan holocaust-ontkenning totaal: 56 strafbaar: 48
Discriminatie op grond van religie/levensovertuiging
Islam totaal: 319 Strafbaar: 122
Andere religie of levensovertuiging totaal: 17 strafbaar: 1
(Heb de Islam er even bij gezet ter vergelijking)
vrijdag 23 november 2012 om 13:32
Wat ik me dan afvraag, het is je eigen keuze om daar te wonen en dat is prima. Maar is het niet jouw verantwoordelijkheid om te zorgen dat je kinderen in een veilige omgeving opgroeien en niet het risico lopen om gedood te worden? Als het zo erg is in Nederland met het uitschelden zou je evt.nog kunnen uitwijken naar Antwerpen ofzo. Daar zijn keppeltjes e.d. een natuurlijk straatbeeld.