Even mijn ei kwijt, bomaanslag

21-11-2012 12:09 233 berichten
Alle reacties Link kopieren
Al een week je oren spitsen bij elke sirene, moeten we weer de kelder in? Er hangen daar ballonnen, want we maken er bij ons overal een feestje van, maar als je er zit en wacht op de explosie merk je weinig van de versieringen.

Ik ben geen bangerik, en ik ga niet weg, maar nu er ook nog een explosie is geweest valt het me zo zwaar.

PS; Ik ga geen discussies voeren over politiek hier.
Waar heb je het over?
Lijkt me niet zo moeilijk te raden toch, fiddeldee?
Waar woon je dan?
Ik woon in Israel, er is een uur geleden een bus opgeblazen 3 kilometer bij mij vandaan.

Voor mensen zoals ik die dit nooit hebben meegemaakt, onvoorstelbaar.
Dat is angstig.
Heftig hoor. Idd niet voor te stellen.

Als ik hier een sirene hoor denk ik: Oh eerste maandag van de maand. Of: goh is het al 12 uur?

Kun je nagaan...
Tja, dat is 'n risico als je er voor kiest in 't midden oosten te gaan wonen.

Waarom woon je daar eigenlijk? Voor 'n man, of is 't je eigen keuze?
Lijkt me echt eng. Waarom ga je niet weg? Kan je niet, wil je niet?
Zeg maar Spijker.
Gatver. Sterkte. Zit je nu in de kelder te internetten? Raar hoor, ineens komt die shit in Israel veel dichterbij nu ik dit lees.

Nogmaals, sterkte en ik hoop voor jullie allemaal dat ze heel snel ophouden met die onzin.
Och ik had het kunnen weten aan je nicknaam te zien.
quote:elninjoo schreef op 21 november 2012 @ 12:17:

Tja, dat is 'n risico als je er voor kiest in 't midden oosten te gaan wonen.

Waarom woon je daar eigenlijk? Voor 'n man, of is 't je eigen keuze?Echt niet voor te stellen, maar er zijn mensen die nog ergens willen wonen omdat dat de beste plek voor ze is en omdat ze daar in geloven, daar heb ik geen man voor nodig.
Ik heb hier mijn leven (nee, niet voor een man) met een heel specifieke levensstijl die ik in het buitenland niet vol denk te kunnen houden. Ik houd van dit land, maar dit valt me zwaar.
Pff wat eng zeg,
Ik zit het nieuws aandachtig te volgen. Een vriendin van mij woont er ook en ik las het net over die bus.

Ik wil je veel sterkte wensen, je woont in een schitterend land en het is vreselijk wat er nu weer gebeurd.
Net maar even gezegd tegen de babysitter dat ze de pizza maar thuis moeten opeten, en niet buiten...er loopt er nog 1 rond...
Ik kan me er werkelijk niets bij voorstellen weet je dat? Ik zit hier op de eerste verdieping van mijn huis, buiten is het bewolkt en koud en ik ben ontspannen en relaxed. Ik probeer me te verplaatsen in angst voor bommen, sirenes en de angst dat er misschien een bom op je huis valt of dat je tijdens het boodschappen doen wel eens niet meer thuis kunt komen.

Ik ben oprecht blij om in Nederland te wonen. De pyramide van Maslow is hier goed opgebouwd!

Sterkte daar!
Sterkte. Lijkt me heel erg angstig!
Wat ontzettend naar! Ik hoop echt oprecht dat het heel snel weer rustiger wordt, niet alleen voor jou, maar voor iedereen die daar woont..
Maar ook voor jou! Ik koos mijn woorden niet erg zorgvuldig...
Heel heel heel veel sterkte!

Heb je familie of bekenden nu bij je?
This is not kosher!
Ik probeer niet te leven met die angst, het leven gaat oprecht door, de kinderen gaan naar hun clubjes, ik ga vanavond uit eten. Er wordt hier enorm op gehamerd dat alles moet doorgaan volgens routine. Maar je merkt de stress...aan het kind die weer extra veel duimzuigt, bedplassen, en ik moet toch zeggen dat ze een fatsoenlijke pyama aan moeten doen. Omdat we er misschien wel eens in het midden van de nacht eruit moeten.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven