Geen enkele vorderingen op bepaalde gebieden

24-08-2009 20:15 456 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik zit regelmatig met mezelf in de knoop als het gaat om sociale inteactie met vrouwen (of een gebrek daaraan), seksualiteit, mijn persoonlijkheid, houding, autisme, en wat dies meer zij...

Ik ga een aantal dingen uit andere topics quoten en erop reageren (hoewel de algemene regel is dat ik in het bewuste topic quote, en niet een nieuw topic ervoor ga opstarten)

De quotes ga ik verwijderen; ze zijn te vinden op

Is seks echt zo belangrijk als we denken?quote:Digitalis schreef op 24 augustus 2009 @ 10:37:

Weet je nog dat jij -in de tsjet- mij ook 'verdacht' van autisme? ...

Het kost me veel moeite om een vrouw op die terreinen te vinden. De meeste vrouwen zijn bezet, hebben een relatie, of zijn niet geïnteresseerd.

quote:Vrouwen zijn niet onbetrouwbaar als geheel, er zitten er tussen, maar dat geldt eveneens voor mannen.

...

Ik ben assertief genoeg ik observeer sociale gedragingen, neem die over gedeeltelijk over, geef mijn persoonlijkheid eraan, maar ergens wringt toch de schoen.

quote:domnaiefmutsje schreef op 24 augustus 2009 @ 11:15:

Het helpt ook te onderzoeken waar dat wantrouwen vandaan komt.

...

Het is een fout die ik vroeger weleens gemaakt hebt. Maar er waren ook meisjes, en jong-volwassen vrouwen die eindeloos zeuren om een relatie of een uitje met mij.

Het was toen echt schering en inslag. Ik dacht: Ik wacht wel totdat ik ouder word, dan zijn jullie misschien volwassener.

quote:Op die wijze kan je heel zuur gaan kijken naar vrouwen.

...

Zijn die vrouwen ook niet veeleisend naar mij? Die meeste vrouwen voldoen aan die eisen.

quote:milaatje schreef op 24 augustus 2009 @ 12:50:

Ik heb wel vaker postings van jou gelezen en er klinkt een enorme machteloosheid uit hetgeen dat je schrijft.

...

Het is voornamelijk mijn pestverleden, en slechte ervaringen met vrouwen die mij zo negatief beïnvloeden. Ik ben absoluut niet overdreven onvriendelijk, want vrouwen zijn ook mensen. Een mens-mens-relatie gaat prima, maar een man-vrouw-relatie (flirten of een liefdesrelatie) is erg moeilijk. Soms is er bijna sprake van flirten, maar het blijft bij voorzichtig flirten.

quote:Ik wil je trouwens geenszins veroordelen Hans, het is voor mij als buitenstaander heel makkelijk om mijn visie erop los te laten.

...

De omgeving is steunend, er worden ook veel complimenten aan me toegeschreven, maar de invloed op me, zodat ik anders tegen de vrouwen aankijk, is erg gering.

EDIT: Dit openingsbericht was feitelijk te lang... ik probeer het in te korten, zonder de inhoud te veel aan te tasten. Misschien haal ik de quotes weg en zet ik er een link naar naar het topic waar ze vandaan komen.
World of Warcraft: Legion
quote:shining schreef op 26 augustus 2009 @ 20:41:

[...]

Huh? En dat denk jij te kunnen zeggen omdat je Hans 'kent' van een forum?Omdat ik al jaren dingen lees over Hans, omdat ik geregeld met Hans gechat heb, omdat k zie waar Hans tegenaan blijft lopen, omdat ik nu 9 jaar lang lees dat Hans snakt naar een relatie en er nog geen stapje in die richting gezet is.
quote:dorinke schreef op 26 augustus 2009 @ 20:27:

[...]

Nou, omdat je beschrijft hoe gedrag letterlijk genomen kan worden zonder de betekenis of het geheel te zien. Door jouw omschrijving van een mogelijke reactie (ik heb op 23 jan aardappels gebakken, met jus etc) moest ik opeens weer aan dat motto denken. (De een ziet geklutste eieren, boter, suiker en meel en de ander zegt, heee.....cake aan het bakken? ).

Maar misschien ben ik te cryptisch óf teveel off-topic bezig. Dan excuus

Oooh, OK, nu zie ik hoe je verband hebt gelegd .

Ik schreef dat toen nalv een topic over wel of geen abortus ; de één vond het kind in wording een klompje cellen en de ander een persoon in aanbouw, zeg maar .
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
quote:IvyRosa schreef op 26 augustus 2009 @ 20:42:

[...]

Omdat ik al jaren dingen lees over Hans, omdat ik geregeld met Hans gechat heb, omdat k zie waar Hans tegenaan blijft lopen, omdat ik nu 9 jaar lang lees dat Hans snakt naar een relatie en er nog geen stapje in die richting gezet is.Jullie behandelen Hans alsof hij een kleuter is. Wat een genante reacties geven jullie. Je hebt te maken met een volwassen man die toevallig autistisch is. Niet met een kleuter.
quote:blijfgewoonbianca schreef op 26 augustus 2009 @ 20:37:

Het gaat ook niet om dóm, maar heel veel autisten begrijpen cynisme , sarcasme , etc. niet, Hans.Het klopt dat ik dat niet altijd zie, maar soms wel. Soms ben ik degene die cynische of sarcastische grapjes maakt, ook als deel van zelfspot.
En nu on topic.

Hans, ik zou, als ik jou was, willen onderzoeken waarom ik met dit onderwerp (bij tijden) obsessief bezig ben. Ik doe dat overigens ook met zaken waar ik tegenaan blijf lopen (hele andere dan jij). Ik doe dat in psychotherapie, met gesprekken dus. Sommige mensen, de mensen die zeggen dat je gewoon moet doen en niet teveel denken, vinden dat onzin. Ik heb behoefte aan weten waarom, ook als het iets onrealistisch, obsessiefs of abnormaals betreft. Pas als ik wat inzicht heb gekregen in mijn denken, mijn gevoel en mijn gedrag, ben ik in staat veranderingen aan te brengen. Of niet, want soms ontdek ik dat bepaalde gevoelens, gedachten of gedragingen domweg bij me horen, ook al kan ik ze missen als kiespijn. Dan is het tijd om te accepteren. Maar ook weer pas na inzicht in het waarom.

Ik weet niet hoe jij wat dat betreft in elkaar steekt en in hoeverre het voor jou haalbaar of aanlokkelijk is om dit soort zaken te onderzoeken, in bijvoorbeeld gesprekstherapie.

Het lijkt mij in elk geval 'veiliger' dan wat er in dit topic gebeurt. Misschien dat jij het niet zo ervaart, maar ik vind dat jij je ver blootgeeft. Mensen reageren dan ook heel open. Zijn sommige opmerkingen in dit topic niet kwetsend voor je? Ook al ben je een meester in het redeneren, opmerkingen die gemaakt zijn, zijn gelezen en worden gevoeld.
quote:IvyRosa schreef op 26 augustus 2009 @ 20:41:

Ik heb je verslaglegging van je DvP bezoeken gelezen. Het is zo technisch gericht, zo technisch beleefd, ik heb er geen enkele "belevings"beschrijving in gezien qua gevoel. Ook niet op de chat.Het was voor de eerste keer. Ja, dan zijn de beschrijvingen technisch, en gevoelloos. En ik ben geen ervaren sekser. En echte gevoelens had ik niet voor haar.
quote:hans66 schreef op 26 augustus 2009 @ 20:36:

[...]

En het kan bot overkomen hoe ik reageer,.

Met bot bedoelde ik, dat je de hoofdzaken niet van de bijzaken onderscheidt . Je pikt er een bijzaak uit ( die spareribs , bijvoorbeeld ) zonder te zien ( neem ik dan maar aan ) dat het allemaal voorbeelden zijn van ( hoofdzaak ) hoe moeilijk een relatie met een autuist zou kunnen zijn.

Iemand zou dat als bot gedrag kunnen ervaren; Hans neemt mijn boodschap ( ik heb het zwaar / het voelt als liefdeloos ) niet serieus .

Je toon is niet bot. Je woordkeus is niet bot.
quote:shining schreef op 26 augustus 2009 @ 20:45:

[...]

Jullie behandelen Hans alsof hij een kleuter is. Wat een genante reacties geven jullie. Je hebt te maken met een volwassen man die toevallig autistisch is. Niet met een kleuter.Misschien behandel ik Hans wel juist als een volwassen man door hem eens serieus te nemen en eerlijk te vertellen wat mij opvalt.
quote:zoe73 schreef op 26 augustus 2009 @ 20:48:

En nu on topic.

Hans, ik zou, als ik jou was, willen onderzoeken waarom ik met dit onderwerp (bij tijden) obsessief bezig ben.

Ik weet niet hoe jij wat dat betreft in elkaar steekt en in hoeverre het voor jou haalbaar of aanlokkelijk is om dit soort zaken te onderzoeken, in bijvoorbeeld gesprekstherapie.

Het lijkt mij in elk geval 'veiliger' dan wat er in dit topic gebeurt. Misschien dat jij het niet zo ervaart, maar ik vind dat jij je ver blootgeeft. Mensen reageren dan ook heel open. Zijn sommige opmerkingen in dit topic niet kwetsend voor je? Ook al ben je een meester in het redeneren, opmerkingen die gemaakt zijn, zijn gelezen en worden gevoeld.Goeie reactie.
quote:hans66 schreef op 26 augustus 2009 @ 20:49:

[...]

Het was voor de eerste keer. Ja, dan zijn de beschrijvingen technisch, en gevoelloos. En ik ben geen ervaren sekser. En echte gevoelens had ik niet voor haar.

Hans, ik begrijp jouw gedachtengang en het gaat ook niet om de gevoelens van een ander, maar om welk gevoel er bij jou los komt.

Daar is seks in een relatie op gebaseerd.
quote:IvyRosa schreef op 26 augustus 2009 @ 20:49:

[...]

Misschien behandel ik Hans wel juist als een volwassen man door hem eens serieus te nemen en eerlijk te vertellen wat mij opvalt.Tegen een kleuter zou ik zeggen " komt wel goed, allemaal "
quote:blijfgewoonbianca schreef op 26 augustus 2009 @ 20:51:

[...]

Tegen een kleuter zou ik zeggen " komt wel goed, allemaal "Juist. En dat is wat er hier al jaren tegen Hans wordt geroepen.
Ik zou, als ik ergens zo naar verlangde en het maar niet kon bereiken ook gaan kijken naar wát er dan misgaat. En een forum kan daar goed bij helpen, maar het kan ook averechts werken. Mensen op een forum zijn geen professionals, geen deskundigen. Wat Zoe zegt lijkt mij dan ook een goede 'oplossing'.

Het is niet gezegd dat je de dingen waarnaar je verlangt zult bereiken, maar het kan je wel meer inzicht geven in hoe je met mensen omgaat. En je zou kunnen kijken of je er wat makkelijker mee om zou kunnen gaan. Wat relaxter. Dat het je leven bij tijd en wijle niet meer zo beheerst.

Het lijkt me heel frustrerend om steeds maar tegen hetzelfde probleem aan te lopen.
Ik heb jaren met jongeren gewerkt met een licht verstandelijke beperking ( NEE ; ik zie Hans NIET als verstandelijk beperkt, voor de duidelijkheid ) . Die vroegen mij ook of ze een relatie zouden kunnen hebben met iemand die niet zoals zij was. ( de meisjes buiten de instelling hadden duidelijk hun voorkeur )

Dan kan ik zalvend zeggen dat dat zo is, maar na een poosje gaat zo'n verkering uit omdat zo'n meisje tegen bepaalde dingen aanloopt die ze in het begin niet eens zag . Dan kan ik dat - vind ik - beter gewoon vertellen, dat die kans héél klein is en waarom dat zo is. Zielig ? Dat dat zo is; absoluut. Maar dat ik dat zég ? Vind ik van niet.

En ik zit Hans niet af te zeiken of te kleineren. Ik zou niet weten waarom.
quote:shining schreef op 26 augustus 2009 @ 20:55:

Ik zou, als ik ergens zo naar verlangde en het maar niet kon bereiken ook gaan kijken naar wát er dan misgaat. .Je zou - neem ik aan - wel weten waarom je er zo naar verlangt , toch? En weten wat je mist omdat je het niet hebt? Of daar een idee van hebben, in ieder geval.
BGB, ik vind het een hele andere kwestie als je werkt met iemand en dan je professionele mening of advies geeft. Dat is hier op het forum niet aan de orde.

Afzeiken, dat woord was niet gevallen. Volgens mij is hier niemand iemand aan het afzeiken.

Kleineren, als kleuter behandelen... Nee, ook niet. Wel onprofessioneel en ongepast om hier vergelijkingen te maken met kwesties uit je beroepsmatige leven. Dat jij werkt met mensen met beperkingen, wil niet zeggen dat je oordeel op een forum ook raak is. Doe dan ook niet alsof jij wel weet hoe de vork in de steel zit met Hans. En doe ook niet alsof iedere autist op dezelfde toon zou moeten worden toegesproken, omdat hij het anders verkeerd zou begrijpen.
ik ben een sarcastisch kutwijf en ik ben eens bij een meet geweest waar hans ook bij was... ik heb me toen juist heel erg ingehouden om niet mezelf te zijn... geen zin om elke zin uit te leggen... en ik voelde me dus ook niet echt op mn gemak...

de observerende cour zag een hans die:

theezakjes zat te vouwen... helemaal in zijn eigen wereldje af en toe leek te zitten... soms met totaal onrelevante dingen in een lopend gesprek aankwam... sarcastische opmerkingen letterlijk als advies overschreef...

dus directheid lijkt me juist gepaster... dan valse hoop geven...

komt wel goed... dat weet je niet... dat het niet goed komt ook niet... je kan enkel op grond van wat je leest advies geven... vind bgb en ivy absoluut niet kinderachtig naar hans doen...
quote:blijfgewoonbianca schreef op 26 augustus 2009 @ 21:05:

[...]

Je zou - neem ik aan - wel weten waarom je er zo naar verlangt , toch? En weten wat je mist omdat je het niet hebt? Of daar een idee van hebben, in ieder geval.Dat denk ik wel ja. Ik denk dat ik zou weten waarnaar ik zou verlangen.
quote:blijfgewoonbianca schreef op 26 augustus 2009 @ 19:22:

Quote Moonlight : Ja precies, ik let helemaal niet op dat soort dingen

Jullie hebben het over lichaamstaal toch ? hand in hand lopen....dat je daar niet bij na hoeft te denken HOE je dat doet is geen lichaamstaal. Het hand in hand lopen kan duiden op liefde ( stelletje ) , op de leiding nemen en zorg dragen ( ouder- kind / verpleegster - wankelende bejaarde ) etc. ....dát uitstralen ( EN dat herkennen ) is lichaamstaal.

Lopen gaat automatisch..hoe je niet bij na te denken . Maar zie je hóe iemand loopt ? Angstig, gehaast, zelfverzekerd , ..... dáár gaat het om.

De vraag was wie zijn hand voór heeft, als je hand in hand loopt, als stel. Jongen, meisje, om en om. Of geen van drieen want de handen zijn verticaal.

Dan moet ik dus echt met iemand hand in hand gaat staan om te kijken hoe dat eruit ziet. Volgens mij had ik verticaal gekozen en was dat fout... weet niet meer pcies

Ik bedoel: als t een plaatje was geweest had je misschien gezien wat er het gemakkelijkst uit zag. Maar buiten dat vind ik het geen relevante vraag om iemand mee te testen.
Life isn't about waiting for the storm to pass, it's about learning how to dance in the rain
Oh... heel erg mosterd.

(Sorry, net terug van hardlopen)
Life isn't about waiting for the storm to pass, it's about learning how to dance in the rain
quote:zoe73 schreef op 26 augustus 2009 @ 21:08:

BGB, ik vind het een hele andere kwestie als je werkt met iemand en dan je professionele mening of advies geeft. Dat is hier op het forum niet aan de orde.

Afzeiken, dat woord was niet gevallen. Volgens mij is hier niemand iemand aan het afzeiken.

Kleineren, als kleuter behandelen... Nee, ook niet. Wel onprofessioneel en ongepast om hier vergelijkingen te maken met kwesties uit je beroepsmatige leven. Dat jij werkt met mensen met beperkingen, wil niet zeggen dat je oordeel op een forum ook raak is. Doe dan ook niet alsof jij wel weet hoe de vork in de steel zit met Hans. En doe ook niet alsof iedere autist op dezelfde toon zou moeten worden toegesproken, omdat hij het anders verkeerd zou begrijpen.

Als kleuter behandelen is wel genoemd, hoor.....

Onprofessioneel? Ongepast ? Nou ja, zeg ....

Ik haalde het niet aan om mezelf te kwalificeren als deskundig op welk gebied dan ook, ik haalde het aan om te beredeneren waarom iemand meer gebaat is bij eerlijkheid en duidelijkheid.

Ik ken Hans idd niet persoonlijk en ik heb hem al vaker gevraagd of hij zich in dingen herkend die redelijk " standaard " zijn voor autisten. Krijg er meestal geen antwoord op , of een goed beeld van moet ik zeggen.

Sóms / vaak herkent Hans cynisme ( laten we het tegenstrijdigheid noemen ; nee zeggen en ja bedoelen en vice versa ) Nou, dan neem ik het zekere voor het onzekere.
Hans, kan het zijn dat jij hele hoge eisen aan een relatie stelt? Dat die eisen zo hoog zijn dat niemand daaraan kan voldoen?
quote:Moonlight82 schreef op 26 augustus 2009 @ 21:09:

[...]

Maar buiten dat vind ik het geen relevante vraag om iemand mee te testen.Ik eerlijk gezegd wél
quote:shining schreef op 26 augustus 2009 @ 21:15:

Hans, kan het zijn dat jij hele hoge eisen aan een relatie stelt? Dat die eisen zo hoog zijn dat niemand daaraan kan voldoen?Hans komt al heel moeilijk in contact volgens mij. Dus of iemand aan Hans eventuele hoge eisen voldoet is denk ik helemaal niet eens het punt....zover komt het niet .
quote:blijfgewoonbianca schreef op 26 augustus 2009 @ 21:14:

[...]

Ik haalde het aan om te beredeneren waarom iemand meer gebaat is bij eerlijkheid en duidelijkheid.

Ja, ik zei dat van dat kinderachtige benaderen. ;-)Ik las bijvoorbeeld de reatie van IvyRosa, iets van 'Hans, zo gaat dat in een relatie wat sex betreft'. Dat komt zo belerend over. Alsof Hans oestom is.

BGB, ik reageer ook eerlijk hoor. Ik wil niemand valse hoop geven. Ik reageer hoe ik denk dat goed is. Dat wilde ik even zeggen omdat het nu net lijkt alsof jij en IvyRosa de enigen zijn die eerlijk reageren.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven