Geen sociaal leven

29-07-2011 16:12 26 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Ik ben 34 jaar en eigenlijk heb ik, nadat ik als 16-jarige van een waddeneiland naar de 'vaste wal' ben verhuisd, geen vrienden/vriendinnen meer gehad. Ik kwam op een streekschool terecht, 30 km van het dorp waar ik woonde, en iedereen in de klas had eigenlijk z'n eigen leven.

Vroeger ben ik op school veel gepest en dat heeft er toen natuurlijk ook mee te maken maar nu merk ik ook dat ik niet weet waar ik over praten moet met anderen omdat ik niks gemeen heb met vrouwen van mijn leeftijd aangezien de gesprekken vaak over man en kinderen gaan, iets wat ik niet heb. Een relatie heb ik sowieso nog nooit gehad.

Gelukkig kan ik mezelf alleen prima vermaken maar het is toch vervelend als je het gevoel hebt dat mensen je raar en vreemd vinden omdat je niet het leven hebt wat 'je zou moeten hebben'.

Herkent iemand dit?
Geen herkenning maar heb je ook geen contacten op je werk die je kunt of wil uitbreiden? Sporten of andere club, ligt aan je interesses natuurlijk.
Welk leven zou je dan moeten hebben?

Je moet niets, en mag vooral je eigen leven indelen zoals jij dat wilt.

En als daarin geen plaats is voor huisje, boompje, beestje zoals anderen dat wel hebben, dan is dat toch lekker zo..?

Ik merk ook dat ik op m'n werk bijv. nog de enige ben zonder kinderen en sinds mijn schoonzus een kleine heeft krijg ik ook niets anders dan vragende blikken en hints etc.

Maar je hoeft toch niet perse iets met elkaar in gemeen te hebben om een gesprek te voeren?

Als deze mensen alleen maar over de kids kunnen praten, dan ligt dat aan hen en niet aan jou..
geen ervaring, wel een dikke knuffel!
life ain't a perfect story, write it while you live it
quote:Dickens schreef op 29 juli 2011 @ 16:15:

Geen herkenning maar heb je ook geen contacten op je werk die je kunt of wil uitbreiden? Sporten of andere club, ligt aan je interesses natuurlijk.Ik zou niet eens weten hoe ik dat moet doen.... Heb hier al eens me een psychologe over gepraat maar ik werd daar niet veel wijzer van eerlijk gezegd...
of bij zo'n groep aansluiten voor alleenstaanden.

ik bedoel geen datingsites maar heb wel eens gelezen dat er leuke dingen georganiseerd worden door singles onderling met de bedoeling je vriendengroep te vergroten.

Iemand een idee wat ik bedoel??
Mja dat kan, maar wil je dat ook?

Je hoeft echt niet hopeloos opzoek naar vrienden omdat anderen het raar vinden dat je er weinig/geen hebt..
Ervaar je zelf een gemis of is het omdat anderen het raar vinden? Dat vind ik dan weer raar want iedereen mag toch zijn leven invullen waar diegene zich prettig bij voelt.
Ik herken het wel.

Sinds ik het geaccepteerd heb dat ik niet zo'n sociaal dier ben met een giga groep vriendinnen maar meer waarde hecht aan goede contacten met een enkeling gaat het beter.

Ik ben ook verhuist naar een buurt die onverwacht gezellig is en ik heb een sportvereniging gevonden waar ik me lekker voel. Ik kan lekker fanatiek zijn met mijn hobby en er lopen er meer rond die net zo fanatiek zijn. Dat schept een band. (nog) geen echte vriendschappen maar wel sociale contacten en een stukje netwerk.
Ik herken het wel maar ik geef er geen reet om of andere mensen me raar vinden of niet.

Ik heb ook geen sociaal leven, omdat ik dat simpelweg niet wil en er geen zin in heb. Ik heb een hele drukke veleisende baan en mijn schaarse vrije tijd is dan ook helemaal van mij, zonder een enkele verplichting en ik vind dat prima.

Wat anderen daarvan vinden boeit me niet. Maar als jijzelf vindt dat je dat wilt veranderen, dan moet je dat doen. Maar niet om de reden dat anderen vinden dat je dat moet doen. Het staat er een beetje warrig, snap je wat ik bdoel?
Huts!
Waarom ben je na school niet meer terug gegaan naar het eiland? Werk?
http://www.dailymail.co.u ... You-dont-weird-loner.html
http://tinybuddha.com/quo ... dom-learning-to-be-alone/
geen sociaal leven hebben is echt geen schande. (duurde een hele tijd voor ik zo dacht)

Mijn vriend heeft een broertje, en dat broertje heeft niemand naast zijn familie. Geen vrienden, geen vriend(-in). is niets mis met hem, hij is gewoon niet 'sociaal'.

Ik en vriend zijn daarentegen echte mensenmensen, heb graag mensen om me heen en investeer in vriendschappen, dus begreep geen hout van m'n zwager. Tót ik zag dat hij gelukkig is, dat hij ervoor kiest om zo te leven...

En wie ben ik dan om hem zielig te vinden?
life ain't a perfect story, write it while you live it
Als je gewoon doet wat je leuk vindt (studie/werk/sport/hobby) ontmoet je vanzelf gelijkgestemden die in elk geval die passie met jou delen.

En dan hoeft er heus nog geen bruisend sociaal leven van te komen (heb ik ook niet, doe me een lol) maar af en toe afspreken met een kennis is dat hartstikke leuk. En met sommige mensen klikt het zo goed dat je vrienden wordt.
quote:boterblommetje schreef op 29 juli 2011 @ 16:22:

of bij zo'n groep aansluiten voor alleenstaanden.

ik bedoel geen datingsites maar heb wel eens gelezen dat er leuke dingen georganiseerd worden door singles onderling met de bedoeling je vriendengroep te vergroten.

Iemand een idee wat ik bedoel??Bedoel je 'Nieuwe mensen leren kennen' (nmlk.nl)?
quote:Shebyte schreef op 29 juli 2011 @ 16:40:

[...]

Bedoel je 'Nieuwe mensen leren kennen' (nmlk.nl)?

Jij mag door voor de koelkast!

Die zocht ik dus.

Mits TO dit echt wil en het niet voor de buitenwereld doet zou dit een mooi begin kunnen zijn.

www.nmlk.nl
quote:paloma schreef op 29 juli 2011 @ 16:33:

http://tinybuddha.com/quo ... dom-learning-to-be-alone/Wat een geweldig filmpje! Bedankt
quote:eefje1980 schreef op 29 juli 2011 @ 17:08:

[...]Wat een geweldig filmpje! Bedankt Ik ben blij dat je het leuk vindt .
quote:boterblommetje schreef op 29 juli 2011 @ 16:51:

[...]

Jij mag door voor de koelkast!

Die zocht ik dus.

Mits TO dit echt wil en het niet voor de buitenwereld doet zou dit een mooi begin kunnen zijn.

www.nmlk.nl

Ik wacht de volgende vraag wel af, kan namelijk wel een nieuwe koelkast gebruiken

Ik heb overigens geen ervaring met nmlk, daar kan ik je dus helaas niks over vertellen.. Denk wel dat dit prima idee is als je inderdaad andere mensen wil leren kennen. Iedereen is daar met hetzelfde doel.
Ik denk dat in deze tijd van social media etc., waarin "iedereen honderden vrienden lijkt te hebben", het hartverwarmend kan zijn om te ontdekken dat ze niet alleen zijn, in het alleen (willen) zijn. Je hebt jezelf, interesses, (vrijwilligers)werk en/of hobby's en/of familie. En voor sommige mensen is dit meer dan voldoende.
ik heb in het begin ook heel veel moeite gehad dat ik niet echt een sociaal leven had na mijn scheiding en verhuizing naar andere provincie..

In het begin vond ik het echt heel moeilijk omdat ik in limburg veel vrienden had, tenminstte dat dacht ik..

na mijn scheiding bleek wel anders.. nu weet ik wie mijn echte vrienden zijn en het zijn er op een hand te tellen.. Boeien.. hecht meer waarde aan die paar als een hele boel schijnheilige mensen..

Ik ben wel begonnen toendertijd hier met een "mailvriendin" en met sommige mail ik nog geregeld en sommige komen ook vaker aan en andersom.. Ik vind het heerlijk die contacten maar je moet er zelf idd voor open staan en het willen en wat andere mensen zeggen of doen, dat moeten ze maar zelf weten.

Jij bent wie je bent en niet zoals andere jou graag willen zien..

Waar woon je nu dan?? Nog steeds buiten bereik van alles??

en op t werk dan?? daar geen leuke collega's om mee te buurten ofzo??
Wat voor suffe mensen zijn dat nou weer die het vooral over man en kinderen hebben? Weet je wel zeker dat ze geen andere interesses of gespreksonderwerpen hebben, achter het koetjes-en-kalfjes-gepraat dat mensen vaak bij oppervlakkige kennismaking bezigen?

En anders 'n ander soort mensen opzoeken. Klinkt ook best dorps dit, misschien verhuizen?
Nmlk is inderdaad wel een leuke manier om in contact te komen met mensen en met wie je een klik voelt kun je persoonlijk e-mail adres of telefoonnrs uitwisselen en samen eens wat ondernemen. Ik heb er zelf ook een jaartje bij gezeten en vond dat erg gezellig. Weet niet of het tegenwoordig anders is, maar ik vond er vooral veel leuke zelfstandige vrouwen (meestal single en zonder kinderen) tussen zitten, heb er ook vriendschappen aan over gehouden, en wat minder leuke mannen (niet per se onaardig, wel sociaal niet erg vaardig).
Je verveelt je niet met je alleenigheid. Wees daar blij en dankbaar voor.

Ooit was ik als jou. Totdat ik ging werken en kreeg aangepraat dat ik een sociaal leven moest hebben. Vrienden en zo.

Toen werd dat mijn doel: een man, kinderen, vrienden om me heen.

Nou die man kwam en ging, het kind kwam en werd uithuisgeplaatst, vrienden komen maar geven geen aandacht terug.

Doffe ellende dus, vooral omdat ik niet meer blij kan zijn met enkel mezelf. Er is een bepaalde behoefte in me gekweekt voor een bepaald leven dat ik moet lijden en ik kan maar niet tevreden zijn met mijn oude leventje. Snap je? Ik blijf maar verlangen naar iets wat niet voor me is weggelegd want het lukt me maar niet om het te bereiken en te behouden.

Dat wil je toch niet? Verlangen naar iets wat buiten je handbereik is? Wees dus wijs en blijf je vasthouden aan het leventje dat je nu hebt. Zolang JIJ niks mist is er NIKS aan de hand. Onthou dat en neem dat aan van een ervaringsdeskundige op dat gebied die niet meer terug kan naar haar oude leventje toen ze niks of niemand nodig had en content was met zichzelf alleen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven