gestopt met efexor venlafaxine..brainzappz
woensdag 18 juli 2012 om 15:20
Na anderhalf jaar venlafaxine 150 mg geslikt te hebben, vond ik het tijd om een paar maandjes geleden af te bouwen aangezien het al een poos weer goed met me gaat. Nu slik ik sinds gisteren niks meer en heb vandaag vreselijk last van "brainzaps". Continue duizelig en het houdt maar niet op. Ik weet dat dit er een beetje bij hoort, maar vind het een akelig iets. ben erg benieuwd naar jullie ervaringen. Iemand enig idee hoelang dit aanhoudt? En zijn er tips zodat de duizeligheid wat minder wordt, aangezien ik morgen weer aan het werk moet!
woensdag 18 juli 2012 om 15:23
woensdag 18 juli 2012 om 15:30
woensdag 18 juli 2012 om 15:38
Ja, dat is mijn eigen ervaring. Het begon met duizeligheid en daarna misselijkheid. Ik weet alleen niet of dat een beetje anders is als je van deze lage dosis 'afkickt' of dat het niet uitmaakt.
Het kan ook het algemene 'afkick proces' zijn en dan is een beetje duizeligheid nog het minste en wordt het helaas nog vervelender.
In elk geval heb je op de juiste manier afgebouwd. Het zal vast wat schelen als je van 37,5 mg teruggaat naar 0 dan van een hogere dosis naar 0.
Wel sterkte want merken doe je het natuurlijk sowieso maar omdat je nu wel duizelig bent en gisteren pas niks meer hebt gehad, nam ik aan dat het nog wat erger gaat worden. Hoop het natuurlijk niet voor je.
Het kan ook het algemene 'afkick proces' zijn en dan is een beetje duizeligheid nog het minste en wordt het helaas nog vervelender.
In elk geval heb je op de juiste manier afgebouwd. Het zal vast wat schelen als je van 37,5 mg teruggaat naar 0 dan van een hogere dosis naar 0.
Wel sterkte want merken doe je het natuurlijk sowieso maar omdat je nu wel duizelig bent en gisteren pas niks meer hebt gehad, nam ik aan dat het nog wat erger gaat worden. Hoop het natuurlijk niet voor je.
Het is mij: shaHla
(Iranian version)
woensdag 18 juli 2012 om 15:53
@Shahla.. Ik ga me voorbereiden op nog ergere bijwerkingen dan dit! Ik vind dit al best wel naar en lig de helft van de dag al op de bank. Maar heb het er zeker voor over hoor!:) want wil wel weer es weten hoe het leven is zonder de venlafaxine;).. Thanks voor je reactie!
Een lagere dosis dan 37,5 mg van venlafaxine bestaat er niet en ik vind het persoonlijk niet prettig om zelf te gaan sleutelen aan de medicatie, dus zit er niks anders op dan van 37,5 naar 0.
Een lagere dosis dan 37,5 mg van venlafaxine bestaat er niet en ik vind het persoonlijk niet prettig om zelf te gaan sleutelen aan de medicatie, dus zit er niks anders op dan van 37,5 naar 0.
woensdag 18 juli 2012 om 15:58
woensdag 18 juli 2012 om 16:27
woensdag 18 juli 2012 om 17:00
"Een lagere dosis dan 37,5 mg van venlafaxine bestaat er niet en ik vind het persoonlijk niet prettig om zelf te gaan sleutelen aan de medicatie, dus zit er niks anders op dan van 37,5 naar 0."
Zelf sleutelen hoeft niet, maar toen ik moest afbouwen van 112,5 naar 75 mg zij mijn arts dat ik de capsule van 36,5 kon openmaken en daar delen van kon gebruiken. Dus eerst de helft daavan, toen 1/3, 1/4, 1/5. En dat alles een dag of 5. Heb toen geen last gehad van bijwekingen.
Zelf sleutelen hoeft niet, maar toen ik moest afbouwen van 112,5 naar 75 mg zij mijn arts dat ik de capsule van 36,5 kon openmaken en daar delen van kon gebruiken. Dus eerst de helft daavan, toen 1/3, 1/4, 1/5. En dat alles een dag of 5. Heb toen geen last gehad van bijwekingen.
Waar zit de any-key?
woensdag 18 juli 2012 om 17:59
Hey,
Ik heb zelf ruim een jaar 75 mg geslikt. Toen ik het af wilde bouwen in overleg met de huisarts ben ik eerst naar 37,5 mg per dag gegaan. Na twee dagen heb ik 37,5 mg on de dag in genomen. Na dus 3 weken om de dag eentje ben ik gestopt en ik had nagenoeg geen bijwerkingen/afkickverschijnselen.
Mischien kun je dat nog aankaarten bij je behandelaar om er eentje om de dag in te nemen voor een paar weken.
Ik heb zelf ruim een jaar 75 mg geslikt. Toen ik het af wilde bouwen in overleg met de huisarts ben ik eerst naar 37,5 mg per dag gegaan. Na twee dagen heb ik 37,5 mg on de dag in genomen. Na dus 3 weken om de dag eentje ben ik gestopt en ik had nagenoeg geen bijwerkingen/afkickverschijnselen.
Mischien kun je dat nog aankaarten bij je behandelaar om er eentje om de dag in te nemen voor een paar weken.
Doei
woensdag 18 juli 2012 om 18:03
Ratteke, 125 mg Efexor is er toch niet?
Wel 150 mg.
Dat om de dag 37,5 mg heb ik hier op het forum wel eens gelezen dat mensen dat deden in overleg met de huisarts om de overgang nog langzamer af te bouwen.
Liefmeissie, is dat misschien nog een idee voor je?
Je lijkt er behoorlijk last van te hebben dus misschien is dit toch iets te snel voor je lichaam en heb je nog een tussenstap nodig.
Wel 150 mg.
Dat om de dag 37,5 mg heb ik hier op het forum wel eens gelezen dat mensen dat deden in overleg met de huisarts om de overgang nog langzamer af te bouwen.
Liefmeissie, is dat misschien nog een idee voor je?
Je lijkt er behoorlijk last van te hebben dus misschien is dit toch iets te snel voor je lichaam en heb je nog een tussenstap nodig.
Het is mij: shaHla
(Iranian version)
woensdag 18 juli 2012 om 18:32
Ja 37,5 om de dag slikken is natuurlijk altijd nog een optie. Had ik zelf even niet aan gedacht. Ik heb net even een dutje gedaan van een half uur en het gaat nu redelijk. Heb ietsje minder last van de brainzaps. Ik kijk nog even hoe het morgen gaat en dan kan ik altijd nog even kijken of ik om de dag 37,5 mg ga slikken. Enig idee of het dan uitmaakt dat ik 2 a 3 dagen helemaal niks heb geslikt. Niet dat ik me dan helemaal vreemd ga voelen. Als de huisartsenpraktijk nu nog open was had ik natuurlijk gewoon nog even kunnen bellen hierover, maar misschien hebben jullie een idee;). Liefs...
donderdag 19 juli 2012 om 07:02