Gevoel niet verder te komen

03-01-2013 09:29 5 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Ik worstel al een tijd met wat problemen. Ik heb het gevoel dat ik niet verder kom in mijn leven en baal van meerdere aspecten.

Heb een "relatie" moeten afkappen, omdat hij meer een scharrel en af en toe relatie voor zich zag en ik wilde meer. Met pijn en moeite afgekapt, want ik was stapelverliefd op hem. Nu mis ik dus wel dat fijne gevoel. Als ik samen was, die warme arm om je heen en dat veilige, fijne gevoel. Ik zou dus graag een leuke relatie willen, maar ontmoet echt totaal geen leuke mannen. En zo graag wil ik ook geen relatie, dat ik maar met de eerste beste aanpap.

Daarnaast mijn werk. Ik werkte als secretaresse. Ik vond het totaal geen leuk werk. Contract liep af, dus was wel blij. Maar je wil ook geen uitkering dus flink solliciteren. Afgwezen op meerdere banen die ik graag wilde. Bij de baan die ik juist niet wilde, werk ik het wel. Heb dus nu voor 38 uur weer werk als secretaresse en haat het echt. Zit er met zoveel tegenzin. Mailtjes uitprinten, die laten doorlezen en ze dan weer terug krijgen om te verwerken. Het is zo extraam saai, maar ja je hebt ook een salaris nodig. Iedereen zegt dat ik hier toch moet blijven en iets anders zoeken, maar voor de vacatures die ik geweldig vind ben ik niet geschikt. Misschien na mijn deeltijdopleiding maar nu niet.

Verder had ik een beste vriendin die sinds ze een vriend heeft veel minder interesse in mij heeft en de dynamiek is totaal veranderd. Zij is druk en heeft weinig vrije tijd die ze dan vaak met haar vriend doorbrengt. De band die we eerst hadden is er niet meer.

Misschien vinden jullie dit gezeik of overdreven maar raak van deze aspecten behoorlijk gefrustreerd en bijna depressief volgens mij. Heb meer zin om de hele dag in mijn bed te blijven liggen en te wachten tot mijn leven leuk wordt. Totdat ik ook eens een leuke relatie heb en een baan die ik ontzettend leuk vind en waar ik met plezier naar toe ga. Ik weet niet meer waar ik het moet zoeken. Ik probeer er zelf wat aan te veranderen, maar over een baan heb je geen controle (behalve blijven solliciteren) en over een relatie of een leuke man tegenkomen ook niet :S

Door dit rotgevoel heb ik ook weinig motivatie voor mijn schoolopdrachten. Ik kan me er niet toe zetten.

Herkennen jullie dit? Of hebben jullie tips of iets dergelijks? Ik zit vast en kom niet vooruit..
goeiemorgen sanne..... ik vind dat je het eigenlijk wel goed doet je........ geduld.......
Hoi,

Weet hoe je voelt. Stomme baan, stomme mannen, iedereen om je heen gaat verder. En jij zit nog in je studie, dus je moet wachten voor je verder gaat. Inderdaad niet zo goed voor je motivatie. Waar is het licht aan het einde van de tunnel?

Maar wel doen hoor! Want straks is het je studie af, krijg je een leuke baan, mensen kijken dan positiever naar je omdat je toch maar even een studie naast je werk hebt gedaan. Dan zit je lekkerder in je vel en komen die mannen ook wel.

Dus kies er gewoon voor nu aan je zelf te werken, ondanks dat het zwaar is... Komt goed uiteindelijk.

(Spreek uit ervaring, net 4 jaar geploeterd en helemaal verliefd op man die alleen een scharrel wilde, maar over een maand krijg ik mijn diploma, ik heb nu een leuke baan, leuke vriend waarmee ik samenwoon, binnenkort een gezinnetje stichten en iedereen trots op mij. Heerlijk!))

Tip: laat iedereen om je heen weten dat je zoekt en wat je zoekt. Wees brutaal met solliciteren en laat vooral zien dat er toekomst in je zit. Ik haalde zelf eerst ook niet het maximale uit sollicitaite, omdat ik onzeker was, maar dit wilde ik zo graag dat ik uiteondelijk kon kiezen. Ondanks dat er 10 man voor 1 functie was. Maar ik weet natuurlijk niet of dat ook voor jou geldt.
Hoi,

heel herkenbaar! Ik heb ook jarenlang als secretaresse gewerkt en vond het verschrikkelijk. Daarnaast ook gedoe met mannen en vrienden en op een gegeven moment liep ik helemaal vast. Het is dan echt zaak van volhouden en blijven werken aan een beter leven, en dat doe je al door een opleiding te volgen. Dat is hardstikke positief! Ga in je (werk)omgeving ook al eens netwerken, laat mensen zien / horen dat je graag verder wil in je werk en je ontwikkeling, pak hier een daar eens een extra klusje aan dat je een stapje verder helpt. Het is niet meteen die droombaan, maar het zorgt er wel voor dat mensen je gaan zien en je daarna wellicht een kans geven die je anders niet zou krijgen. Dit heb ik zelf ook gedaan en het heeft echt geholpen.

Succes en zet door, het is de moeite waard!
Ik vind het helemaal geen gezeik. Ik vind het hartstikke rot voor je! Ik zit ook zonder baan en ben onlangs aan de kant gezet, de put is bij tijd en wijlen ook behoooooooooooooorlijk diep ;) Je ben alvast goed bezig door er lekker over te leuteren. Lekker alles uit je kop blaten. Er zijn altijd wel mensen die naar je willen luisteren hier. Je baan opzeggen is geen goed idee, maar je zou iets kunnen zoeken met iiieeetsje minder uren. Dan is het werk alsnog kut, maar met 38 uur.. heb je dan nog tijd om iets te vinden om te doen om jezelf weer een beetje leuk te gaan vinden? Is een risky move.. ik doe nu ook werk wat ik VERSCHRIKKELIJK (!!!!!!) vind, maar de uren zijn flexibel en heb nu ook tijd om aan mijzelf te werken. Iets vinden om te doen waar ik gelukkig van word, mensen leren kennen die mij op kunnen vangen als ik weer eens van mn stokje mieter. Je deeltijd opleiding is wel de belangrijkste route naar een leuke baan. Focus je daar op, prik desnoods een blaadje met je doelen op de deur. Ik kijk er elke nacht daar voor ik ga slapen, en dan voel ik strijdlust. Lekker semi-therapeutisch ;) En die scharrel? Word je ook niet beter van. Niet genoegen nemen met zoiets, want volgens mij verdien je veel beter. Maar, eerst jezélf de bom vinden. Je leeft maar 1 keer, beter vermaak je je. ;)
Vreemd is niet labiel.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven