Goede dag, slechte dag.. Deel 2

21-02-2011 11:58 3035 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hier het vervolg op deel 1 (en ik zou graag nu het linkje hier geplakt hebben maar dat gaat niet want ik forum mobiel en ik weet helemaal niet hoe dat werkt dus google is je beste vriend )

Heb je goede maar ook slechte dagen?

Lijkt het je wat om alles van je af te schrijven?

Wil je ervaringen/adviezen van anderen lezen?

Schrijf dan lekker mee

Egoposten zijn toegestaan maar vermeld wel dat het een egopost is! Scheelt anderen energie
goedemorgen, een knuffel voor iedereen Ben net wakker, moet even goed wakker worden.
Ibi succes met je client

Knuff terug yellow

Moon ik ben vorig jaar uitgebreid getest en ja wat heb ik niet! High level borderline, schizoïde, passief agressieve en de depressieve persoonlijkheidsstoornis. Compleet gestoord dus. Als ik 100 jaar terug geleefd had dan hadden ze me opgesloten

En ik heb ook zelfspot en dat vind ik wel leuk sommige mensen kunnen daar niet zo goed tegen
Hallo allemaal. Even gauw een berichtje tussendoor. Intake was beetje kort vanmorgen, ik kon het niet vinden, was daarom een half uur te laat. We hadden dus maar een half uur en gaan volgende x verder met de intake. Alleen weet ze nog niet of ik qua zorgvraag daar goed zit. Het is maar 8 sessies max en ik heb daar w.s. niet genoeg aan. Als dat zo is zal ze me bij de juiste instantie aanmelden. Dus nog even onzeker...

Ik moet gauw verder, drukke day vandaag.

Zal later alles teruglezen en reageren op jullie.

Groetjes en een fijne middag
Polkadot wat vervelend dat je het niet kon vinden. Hopelijk volgende keer meer tijd en hopelijk kunnen jullie dan kijken of het bij je past.

Mika wat een diagnoses zeg.... Hadden ze stickertjes over?

IBI van mij mag je forummen wat je wilt hoor, 's avonds. Daar is dit topic toch voor?

Als het jou helpt gewoon doen.
Ik had een fijn en nuttig gesprek bij maatsch werk. Ze was heel geïnteresseerd in mijn huis en hoe ik er aan gekomen ben.

Het woord vrijwilligerswerk is niet gevallen, dus daar hebben we het helemaal niet over gehad.

Ik kan mijn Wajong houden als ik ga studeren, omdat ik van voor 2010 ben (qua wajong). Alles gaat veranderen en niks is zeker, maar ik moet uitgaan van de situatie zoals die nu is.

Het UWV stimuleert niet echt HBO en universitaire opleidingen, zeker niet als je er niet heel duidelijk een vak mee leert.

Dus ze praatte een beetje in de richting van een MBO. Vond ik moeilijk want ik wil niet arrogant zijn maar ik denk dat ik me ongelukkig ga voelen op een MBO. De lesstof zou veel te makkelijk zijn.

Heb t gelukkig toch gezegd. Dat ik me erg thuis had gevoeld op de universiteit en dat ik hoog gescoord had op mijn psychologische test. Dat ik denk dat ik op MBO niet op mijn plek ben.

En dat het me moeilijk lijkt om 'de MBO-er' te zijn als je leidinggevende HBO-er is, en je telkens bepaalde dingen sneller door hebt dan je leidinggevende.

Ik vind het moeilijk om zulke dingen te zeggen, wil niet onbescheiden zijn, maar denk dat MBO niet goed past bij mijn intelligentie. Het is voor anderen ook niet leuk als er één iemand in de klas zit die alles al weet. En ik heb ook liever geen herhaling van mijn brugklasperiode (uitgelachen om mijn cijfers)

Dus die wordt het niet. Ik wil donderdag naar een deeltijdmarkt in Amsterdam (dat is dan HBO) en ook even kijken of ik deze week daar bij de universiteit iets kan doen. Al is het maar binnenlopen, koffie drinken en wat folders pakken. Dan heb ik iig één stap gezet.
quote:Moonlight82 schreef op 16 mei 2011 @ 12:23:

Mika wat een diagnoses zeg.... Hadden ze stickertjes over?

Denk het, ik heb de test vorig jaar november geloof ik gehad en ja dan lopen ze tegen het eind van het jaar en dan kijken ze welke stickers er over zijn. Ach was wel grappig ze hadden de stickers ook nog in allerlei kleurtjes.
Ah hier is idd die zelfspot

Die heb ik ook, dat houdt het een stuk leefbaarder

Gaaf man, die kleurtjes.
quote:ikbenikenbenertrotsop schreef op 16 mei 2011 @ 10:01:

Voel me zo zwak als ik me in de avond hier laat gaan denk dat ik met mezelf af ga spreken dat ik gewoon niet meer forum als ik in bed lig ook al is de afleiding fijnWaarom zou je hier niet meer komen. Iedereen komt hier om afleiding te zoeken wat de reden er ook voor mag zijn. Dus je blijft hier gewoon jankend en snotterend komen hoor. En wat had ik nu tegen je gezegd? Je niet steeds excuseren!! Je hebt verdriet, je hebt een luisterend oor nodig, je moet je ei kwijt. En daarvoor is dit forum. En nu wil ik je niet meer horen, oke? Afgesproken meid
Oh en het is me wederom niet duidelijk wanneer de volgende vergadering van het VW is.

Niet dat ik per se heen wil, maar ik weet niet of ik nu iets af moet zeggen of niet (het gaat om morgen of woensdag)

Sorry hoor.... dit kan nooit allemaal aan mij liggen.
quote:Moonlight82 schreef op 16 mei 2011 @ 12:49:

Ah hier is idd die zelfspot

Die heb ik ook, dat houdt het een stuk leefbaarder

Gaaf man, die kleurtjes.

Ik zei ook heel vaak, "ze hadden me bij mijn geboorte ook gelijk een stuk touw moeten geven". Vinden de mensen niet leuk als ik dat zeg

En nu ga ik echt de afwas doen
Haha Mika, ik heb zelf ook een hoop zelfspot (al lijkt het misschien of ik alleen maar serieus zit te klagen heel de tijd)

Als ik naar m'n therapeut moet zeg ik altijd, ik moet naar het gekkenhuis, of ik moet naar het gesticht vandaag.

Naja, zelf kan ik er in ieder geval om lachen.

Gaat hier wel weer oke. Morgen moet ik voor het eerst gaan werken, ben wel zenuwachtig hoor, ik heb eigenlijk nog een hoop vragen, maar ze gooien je meteen in het diepe. Ze kwamen best streng over tijdens die trainingsavond, hoop maar dat ze begrijpen dat ik eerst alles nog even moet aankijken.
Moonlight82, 15 uur geleden

Choco, het is wel depressie denk ik.

Maar dysthymie (ik schrijf het altijd fout) zou volgens mij betekenen dat het altijd aanwezig is. En een paar keer per jaar lijkt het bij jou helemaal weg te zijn.

(of dat lijkt alleen zo)

Als je dan schrijft dat jullie in de verbouwingstroep zitten en ruzie hebben met schoonfamilie en meer van zulke dingen kan ik me goed voorstellen dat je niet lekker in je vel zit daarbij. Maar als je huis netjes is en de familie zich koest houdt, is de depressie er dan ook?

Goed dat je zelf ook met zulke vragen aan de slag gaat. Ik schrijf alleen wat mij opvalt.

Hoop dat deze goede stemming blijft!

Ik doe ff alles stuk voor stuk quoten/beantwoorden.

Ja als alles om me heen goed gaat, kan ik er ook last van hebben. Het is zo wisselend bij mij.

Dan denk ik zijn dit hormonen die opspelen? Is er toch onbewust iets gaande? Ik snap het gewoon niet
Ibi je zit volop in het rouwproces dus dat je vloekt, schreeuwt en gilt vind ik 'normaal' klinken. Ik vind het juist goed dat je het niet opkropt! Gewoon alles tikken wat er in je opkomt hoor. Hoort er allemaal bij.

Sorry ik ben niet zo lekker dus ga ff liggen en reageer later weer verder. Ben misselijk bah Tot later.
Yell-o-loog alert

Ik zit in bieb, en de leuke jongen was er ook. Hij ging op een gegeven moment met een meisje praten over iets van hun opdracht . Ik raakte meteen in stress en heb zelfs net zitten janken in de wc. Ik snap niet eens waarom, gewoon dat ik al die knappe meisjes hier zie zitten en dan denk ik weer ja hoor yellow, natuurlijk kom jij niet meer aan de man. Allebei de mannen die jij ooit had verlieten je voor een ander. Moet ook weer heel erg denken aan die wanhoop toen ex het uitmaakte, dat ik het gewoon niet begreep, en dat ik erachter kwam dat hij vreemdging enzo. Zit hier te janken in bieb, sta giga voor schut, en ik weet niet waarom ik niet hiermee ophoud.
Choco, ik weet het verder ook niet. Helaas

Maar het feit dat je af en toe heel blij bent, dat is mooi, toch? Misschien zul je altijd je dips hebben, maar niet meer zo diep als eerst. Ik heb zelf ook liever een dipje in een schoon, opgeruimd huis dan in een vieze bende Het heeft toch invloed.

Ik hoop dat je echt van je vakantie gaat genieten.
Yellow

Ik was al ziek van verdriet toen iemand me na een paar weken verliet voor een ander (ofzoiets, ik heb nooit geweten of dat de echte reden was).

Dit verdriet zal bij jou echt nog wel vaker naar boven komen op onverwachte momenten. Je bent kennelijk tot nu toe op de verkeerde mannen gevallen. Er zijn er genoeg die wel netjes met vrouwen om gaan, maar helaas heb je die nog niet getroffen.

En misschien vindt Hunk dat meisje wel helemaal niet aardig maar zit ie met r opgescheept voor één of andere stomme opdracht.
Het slapen heeft me goed gedaan. Ik ga weer verder met reageren

_yellowlove_, 15 uur geleden

Een vriendin had een therapeut aangeraden. Ik kon altijd bellen en dan meteen komen. (dan kun je 8x ofzo dat het vergoed wordt, misschien is dat wel fijn voor me, een paar keer langsgaan)

En ik doe mee met de date in augustus trouwens, maar ik wil niet schoonmaken....

Een eerstelijns therapeut dus? Ik hoop dat het iets voor je is.

Ik schrok van je omdat ik het erg psychotisch vond klinken. Mijn vorige buurvrouw had regelmatisch psychoses en deed dan zulke rare dingen! Die ging haar huis dan bijv ritueel reinigen door stukken vlees neer te goouen en daarover heen te plassrn en te poepen. Ging flink rotten en meuren uiteraard. Als het dan stonk gooide ze al haar meubels uit het raam (1e etage) en pakte bij iedereen aarde uit de plantenbakken en gooide dat over mensen heen. Gelukkig heeft ze geen verkeerde mensen getroffen want ze had best wat tikken kunnen krijgen. En ja dit is een extreem voorbeeld maar dat jij zo door het verkeer heen liep vond ik heftig. En ik vind dat je daar niet mee kan doorlopen lieve yellow! Dus goed dat je toch hulp zoekt!

En die date is dat ik een paar dagen naar Ibi ga. Hadden we ruim een jaar geleden al afgesproken maar er kwam steeds wat tussen.

Maar misschien vibd Iebs het leuk als iedereen een dagje komt meeten? Iebs?

En ik wil sowieso met jullie meeten. Vooral met Moon weer (want ik was toen zo onder de indruk van je lange haar! Ik heb nu ook best lang haar! )
Hahaha, wie heeft er nog meer lang haar? Dan doen we een haar-meet. Bij mij. Inclusief schoonmaken

Ik heb ook wel van die rare schoonmaakaanvallen gehad. Alles wat blauw was moest het huis uit. En dan maakte ik frutsels van uien met sateprikkers erin want dat ving de straling op. Het was bij mijn ouders in huis, die waren er niet erg blij mee.

En bij de SPV'er deed ik alsof er niks aan de hand was maar mijn ouders zo zeurden. (ik zag het niet meer zo helder)

Dat zijn van die dingen die we nooit echt uitgepraat hebben maar waar ik me wel voor schaam achteraf. En om kan lachen, ook wel.
Mika ik meen het. Heb altijd fijn met jou geschreven.

Je schrijft dat je jaloers bent en daar word ik ff door getriggerd. Niet om jou nu hoor want je schrijft dat je het leuk voor me vind maar waarom zijn sommige mensen (slecht) jaloers?

Ik gun mensen het beste en kan blij worden als mensen dingen bereiken. Soms kijk ik op naar mensen en ga ik ze nadoen (zoals Moon met haar mooie lange haar ) maar ik vind jaloers zijn zo naar.

Mijn zus is jaloers op me (geweest). Omdat ik dus man heb die goed verdiend, omdat we kunnen doen wat we willen, als we iets kopen, kopen we het beste dat er is, dat soort dingen.

Ik vertelde dus dat we naar de Dominicaanse gaan en ze zei meteen 'jezus chooc, was een weekje turkije niet goed genoeg?' En dan denk ik natuurlijk wel maar we hebben 4 maanden aan dit huis gewerkt, ik ben 1,5 jaar ziek geweest, mogen we dan niet zo ver op vakantie?

We hebben geld ja. Ik rook niet meer dus hebben we meer geld. We sparen voor toekomstige kinderen. We kopen bijna nooit iets voor onszelf, misschien geven we ¤50 per maand aan iets uit. Als mensen geld nodig hebben, helpen we. Hebben mensen spullen nodig, geven we dat. We doen zoveel voor anderen. Waarom jaloers zijn? Ik kan daar best boos om worden.

En hier wilde ik het dus ook niet neerzetten maar ja, ik wil het toch delen. Ik kom uit een bijstandsgezin en ik heb nu luxe. En dan zijn mensen jaloers? Dat vind ik naar.

(Mika dit gaat niet om jou he, zit me dwars van mn zus).
Moon

(Sorry maar ik ga stuk!)
Oh tijd gaat sneller dan gedacht! Ik ga ff douchen, man komt zo thuis en dan gaan we naar een bijeenkomst voor wijkplannen. (Bestemmingsplan heet dat toch?).

Nou tot zo. Ik ga ff rollend van het lachen, door je laatste post Moon, douchen
Choco gek wicht, was gekheid. Ik jaloers!! Nuh ik vind het altijd leuk voor een ander als ze leuke dingen doen. Nee echte jaloezie ken ik niet.

In plaats dat je zus blij voor je is omdat je leuke dingen kan doen krijg je zo'n reactie. Nee dat is niet leuk

Mijn ene zus die is best wel rijk en koopt vaak nieuwe kleding. Nou dat vind ik leuk voor haar dat ze het kan doen. Ze heeft er hard genoeg voor gewerkt.

Ik had ook een schoonzus die altijd zo'n reactie gaf. Mijn (ex) man en ik hadden het best wel goed, we werkten allebei. Als ik dan eens iets nieuws had gekocht dan zei ze gelijk "o dat doet maar weer, had je weer geld over? Daar ben ik dan gauw klaar mee, ik liet haar ook nooit meer iets zien als ik wat nieuws had gekocht

Nee echt tis je gegunt hoor
En nog een royalty mededeling

Vanavond om 20.30 uur op Ned 1 wordt uitgezonden "Maxima, portret van een prinses.

Dat is na aanleiding dat Maxima morgen 40 jaar word.

Is hier toch nog iemand op dit topic die de opdracht serieus neemt
Pff ben ik ff blij, hoef ik niet schoon te maken bij Moon. Ik heb kort haar
Oh goed dat je me eraan herinnert Mika. Waar was ik ook alweer van, de inrichting toch?

Choco, ik roep ook wel eens: ik ben jaloers! Maar dan als grapje. Dan bedoel ik niet dat ik wil dat die ander niet op vakantie gaat, ik wil alleen wel mee

Maar van je zus snap ik dat het niet leuk is. Sowieso denk ik dat bij broers en zussen de rivaliteit wat groter is. Ik vind het ook niet altijd leuk als mijn broer weer een verre reis gaat maken. Ook al moet ie daar keihard werken. Nouja, ik ben wel blij dat ie effe weg is soms

Ik heb niet een lijf dat zo sterk is dat ik zijn werk zou kunnen doen. (stel dat ze uberhaupt vrouwen zouden aannemen) Als ik lichamelijk en geestelijk wat sterker was, had ik misschien ook wel in het buitenland willen werken. Maarja broer kan er ook niks aan doen eigenlijk.

Geniet lekker van jullie reis. Wat goed trouwens dat je gestopt bent met roken. Dat zul je idd wel merken in de portemonee.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven