Goede dag, slechte dag.. Deel 2

21-02-2011 11:58 3035 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hier het vervolg op deel 1 (en ik zou graag nu het linkje hier geplakt hebben maar dat gaat niet want ik forum mobiel en ik weet helemaal niet hoe dat werkt dus google is je beste vriend )

Heb je goede maar ook slechte dagen?

Lijkt het je wat om alles van je af te schrijven?

Wil je ervaringen/adviezen van anderen lezen?

Schrijf dan lekker mee

Egoposten zijn toegestaan maar vermeld wel dat het een egopost is! Scheelt anderen energie
Bedankt, choco. Ik merk dat ik het prettig vind om met anderen hierover te schrijven.

Ik gebruik nu cipramil druppels, en moet bij 10 mg overstappen op citalopram, is dezelfde werkzame stof. Totaal tot 20 mg.

Moest jij ook per druppel opbouwen? Ik ben dus al doodziek van 2 druppels (4 mg), en durf niet op te hogen. Wow, 2 maanden opbouwen heb jij gedaan? Ik weet niet of ik het vertrouwen kan opbrengen om het zo lang de tijd te geven om te gaan werken.

Ben jij er nu vanaf? Hoe merk je op een gegeven moment dat het goed gaat?
Ik voel me gewoon als ik bij m'n ouders ben doorlopend ontzettend kwaad, geirriteerd en agressief. Het enige wat ik kan is ze pesten, afblaffen, brutaal, gemeen doen. Het is gewoon sterker dan mezelf, ik hou het niet tegen.

Ik heb het vooral hier, omdat ik thuis nooit mensen om me heen heb.

Voel me gewoon weer vreselijk. Misschien moet ik eens aan de huisarts vragen of het niet aan mijn hormonen kan liggen. Misschien moet ik eens een schema bijhouden van hoe ik me voel tijdens mijn cyclus. Rond m'n 17e heb ik eens extra B2 en nog iets (weet niet meer) geslikt, omdat ze dachten dat ik misschien erge last had van PMS.

Ik zit nu halverwege m'n pilstrip, dus dat kan het niet zijn, maar volgens mij ben ik wel een persoon die heftig reageert op hormonale zaken.

ik zal er niet teveel over uitwijden, want dat wordt hier vast niet gewaardeerd, maar ik heb echt agressieve enge gedachten. Zowel tegenover anderen als tegenover mezelf.
Ik bedenk me nu dat ik de onrust, de woede, de wanhopigheid, vaak letterlijk door m'n lijf voel 'gieren'. Het is niet iets wat alleen in m'n hoofd zit, ik voel het ook echt. Waardoor ik m'n agressie dus bijna niet in kan houden, en m'n wanhopige gevoel dus echt ondraagelijk is soms. Het is niet iets wat ik stop kan zetten door aan iets anders te denken, het gevoel blijft gewoon, ook al zit ik iets anders te doen.

Daarom vraag ik me dus af wat het is. Hormonen die niet helemaal in orde zijn, of echt een depressie, of iets anders.
Ste, dat klinkt niet best. Het feit dat je het kan herkennen en benoemen vind ik heel knap van je. Je bent je er dus van bewust. Als ik jou was, zou ik hier echt mee naar de huisarts gaan.
quote:BobDeBouwer schreef op 21 februari 2011 @ 18:41:

Ste, dat klinkt niet best. Het feit dat je het kan herkennen en benoemen vind ik heel knap van je. Je bent je er dus van bewust. Als ik jou was, zou ik hier echt mee naar de huisarts gaan.

Haha, waarschijnlijk vind je me dan héél knap, want ik kan ontzettend veel benoemen en herkennen, vraag maar aan mijn psych. Hij zei het zelf ook, ik kan alles goed rationaliseren en verwoorden, ik denk ook ontzettend veel over mezelf en alles na. Teveel eigenlijk.

Maar ik ben er de afgelopen jaren nog geen stap verder mee gekomen, dus of ik er iets aan heb?
Kennen jullie dat gevoel, dat er iets naars is, en dat je het even weg moet zuchten? Nou ik kan zuchten wat ik wil, maar dat gevoel blijft.
dank jullie voor de felicitaties!

Choco, ik weet eigenlijk niet zo veel te zeggen, dus een welgemeende

Probeer goed op jezelf te passen

Ibi, veel sterkte wat betreft je hond!

En wat fijn dat je je theorieexamen hebt gehaald!

BobDeBouwer: goed idee om mee te komen schrijven!

Ste: wat rot dat je je weer zo slecht voelt op dit moment.

Zou het misschien helpen om de agressie etc. ook letterlijk om te zetten in iets fysieks? Niet destructief, maar door bijv. te rennen tot je helemaal kapot bent, in een kussen slaan etc?

Chatterly en Verana: hoe gaat het met jullie?

En met jou, bankje?
Op zich wel een goed idee Green, dat rennen oid. Het is ook een hoop onrust wat uit me moet.
Ik herken het wel dat je dan (boos/gefrustreerd/verdrietig) niet weet hoe je het hebt.. Het gaat dan bij mij helemaal vast zitten in mijn lichaam. Het kan helpen om dan juist iets met al die opgekropte energie te gaan doen.

Ik heb ook wel eens een tip gehoord over het aan flarden scheuren van een telefoonboek bijv.
ikzelf kan als ik woede voel en ik kan/wil het niet tegen mezelf of anderen richten rust vinden door het volgende te doen:

Een handdoek zeiknat maken en hem dan met je handen weer zo droog wringen dat er geen druppel meer uit komt.

Mijn hondje was zieker dan ik dacht. Hij bleek staar te hebben, zo goed als doof te zijn, artrose te hebben en last te hebben van zijn darmen. Het zijn dingen die echt bij ouderdom horen maar het kan zeker zo zijn dat dit nu naar voren is gekomen omdat er te veel met hem gebeurd is en dat hij Patrick mist.

Ik weet dat ik het beste heb gedaan voor mijn hondje maar jeetje wat was/is het moeilijk. Weer wat moeten missen in mijn leven. Niemand die op mij wacht als ik thuis ben. Ik kan gewoon niet thuis komen in de nacht en niemand die dat opmerkt. Niets of niemand is meer afhankelijk van mij.
Och Ibi vind het heel rot voor je en ik wilde dat ik iets voor je kon betekenen. Je klinkt zo eenzaam

En een beetje dubbel, gefeliciteerd met het behalen van je theorie examen. Wanneer mag je afrijden of ben je nog niet zo ver?
mika, ik ben ook best eenzaam om eerlijk te zijn. Ook al ben ik nu onder de mensen.

Midden maart ga ik afrijden. Spannend! Moet zeggen dat het rijden echt hetgeen is wat me nu op de been houdt.
Ibi, een ((dikke knuffel)) van mij voor jou. When it rains, it pours...
Ik ben ook vaak eenzaam hoor. Hoewel ik dat natuurlijk niet mag vergelijken met iemand die haar man is verloren, maar toch... Zou zo graag iemand hebben met wie ik écht kan praten.

Gelukkig ben ik iemand die graag alleen is en ook niet vaak uit wil enzo, maar toch, ik zit nu wel erg vaak alleen, en als ik dan denk aan de lente en zomer die eraan komen, bah. Dan is eenzaamheid nog veel erger.

voor iedereen. Fijn dat dit nieuwe topic meteen zo goed van start gaat!
@ Green, ik vind het ontzettend knap dat je afgestudeerd bent. Er moet een last van je schouders gevallen zijn. Wat is nu de bedoeling? Zijn er vooruitzichten op een baan of ben je daar nog niet aan toe? Wat heb je gestudeerd eigenlijk?

@ Ste_ Wat klote dat je je weer zo ellendig voelt. Die boosheid, jennen, onaardig zijn dat herken ik wel van vroeger. Ik deed vooral tegen mijn moeder echt rotvervelend. Het zal een schreeuw om aandacht zijn. Maar de beste mensen weten niet hoe ze je de juiste aandacht kunnen geven. Kun je niet proberen je fysiek zo af te matten, in het zweet te raggen dat je op die manier je boosheid kwijt kunt raken. Ga desnoods hardlopen. Opkroppen maakt het alleen maar erger. Hormoonschommelingen tijdens je cyclus kunnen die klachten echt veel erger maken. Niet te beschrijven soms, zomaar uit het niets pis en pislink worden. Ik herken het allemaal.

@ IBI, geweldig dat je je theorie examen gehaald hebt. Zeker in jouw emotionele toestand. Je zit nog volop in je verwerkingsproces mbt het missen van Patrick. Natuurlijk ben je eenzaam, het is nog zo kort geleden. Ik vind het super van je dat je toch naar de meet in Enschede geweest bent. Je bent een vechter door niet thuis te gaan zitten kniezen. Je begeeft je onder de mensen en dat is heel erg knap van je. Maar in een groep mensen kun je je juist zo eenzaam voelen. Ik vind dat je het goed doet! En dan vandaag de hond van Patrick in laten slapen. Ondanks dat je weet dat het beest op is, is het heel verdrietig. Honden kunnen echt een troost zijn. Ze houden je bezig, je moet toch naar buiten en ze zijn blij je te zien.

@ Ste_ nog een keertje. Is een puppy niet iets voor jou? Als afleiding van alle narigheid, je kunt je gevoel bij ze kwijt, ze hebben jou nodig. Zomaar een ideetje...

@BobDeBouwer. Paniekstoornis heb ik jaren mee getobd. Ik ben nu 20 jaar klachtenvrij na een periode van jaren. Bij mij was de oplossing AD. Heb vertrouwen in je medicijnen. Dat scheelt al een heel stuk. Ik heb nooit last van bijwerkingen gehad. Mijn klachten waren zo erg dat de eventuele bijwerkingen te verwaarlozen waren.

@Choco. Jij klinkt ook weer beter dan vorige week. Ik heb niet echt meer op je gereageerd, maar ik heb gelezen dat je oorklachten dus toch bij je kaakgewricht vandaan komen. Moeilijk te localiseren, het zit zo dicht bij elkaar en de pijn kan idd uitstralen naar je oor. Ik hoop dat het 'bitje' gaat helpen. De oorzaak hoeft niet perse knarsen te zijn. Je kaken te krampachtig op elkaar houden kan al genoeg zijn om pijn te krijgen. Je merkt vaak niet dat je dat doet, vaak een gewoonte van jaren geworden. Probeer er eens op te letten.

Met mij gaat het eigenlijk wel goed. Ik weet van mezelf dat ik me te veel zorgen maak, dat ik ga piekeren als het even niet goed gaat, zeker met mijn kinderen. Ik moet ze wat los gaan laten. Ze zijn volwassen! Dochter staat op het punt het huis uit te gaan. Ze is 21 dus heel normaal dat ze gaat. Het zal wel wennen worden. Mèn, ik word oud!
Haha, een puppy. Nee, ik woon in een studentenhuis, dus dat is geen optie. Daarnaast komen bij een huisdier ook veel te veel kosten kijken die ik nu gewoon niet op kan brengen.

Ik zit weleens te denken aan een hamster, maar groter moet het dier niet worden.
Hoi, ik ben Yoelle en wil ook graag meeschrijven hier...

Sinds 2 weken gebruik ik Cipramil druppels, omdat ik last heb van een fobie en een depressie. Ben gestart met 2 druppels per dag, en zit nu op 5 druppels. Mijn psych wil het zo even 2 weken aankijken omdat ik me qua fobie en depressie al beter voel dan eerst.. Alleen de bijwerkingen zijn zo shit, ik heb zo weinig eetlust, veel staat me tegen.. Hopelijk gaat dat snel over want dit kan ik niet gebruiken, ik heb al ondergewicht en val nu nog meer af op deze manier.. Ook heb ik vaak een rillerig gevoel en ben ik zenuwachtig?? De eerste week heb ik Xanax gekregen om het wat draaglijker te maken, maar die krijg ik niet meer omdat ze verslavend zijn? Heb nog wel een paar Oxazepam liggen, en indien nodig neem ik een halve. Slapen etc is geen probleem bij mij..

Fijn dat dit bestaat om iig ervaringen te kunnen delen, en van je af te kunnen schrijven als dat even nodig is :-)

Liefs Yoelle
Welkom Yoelle!

Met mij gaat het nog steeds ruk. Dag 4 cipramil, vandaag nog maar weer een keer 2 druppels. Ik ben heel erg misselijk, heb geen eetlust, angstig, duf, spierpijn... Net HA assistente gebeld, ze zei dat dit een teken is dat het aanslaat. Hopelijk gaat het in de loop van de dag beter.

Ik heb ook oxazepam, maar merk dat het nu niet zoveel helpt meer. Slik ze al vijf weken, zal daar wel aan liggen.

Zometeen afspraak met psycholoog. Ik hoop dat ik me kan focussen ondanks dat ik me rot voel.

Rillerig en zenuwachtig ben ik ook. En ik heb het heel erg koud. Dat komt van de spanning.
In ieder geval een goed teken dat het aanslaat volgens de assistente! Maar ja, daardoor voel jij je nog steeds ruk... Balen!

Vervelend he, dat zenuwachtige gevoel... Op dat moment heb ik ook totaal geen eetlust! Bijna alles staat me tegen dan (net zoiets als je zwanger bent zo'n gevoel). En soms in 1x heb ik dan wel weer honger maar weet niet wat ik moet eten, zo vaag...

Hopelijk duren de bijwerkingen idd maar 2-3 weken, dan kan ik af gaan tellen...
Dat zwangere gevoel herken ik ook, dit is mijn dagmenu:

ontbijt: Brinta + glas fruitontbijt, daarna de druppels

tussendoor: koekje

lunch: 2 boterhammen met pasta + bouillon

diner: klein beetje aardappels + groente, ik ga over mijn nek van vlees nu + toetje

Ik neem 3 x per week een supdradyn bruistablet voor de vitaminen.

En dat koekje is altijd een bastogne. Lekker veelzijdig menu haha. Maar goed, ik eet iig en het komt er (vooralsnog) niet uit.

Ik neem ook tictacjes omdat ik last heb van een droge mond.
Haha mijn dagmenu is niet veel anders:

ochtend: fruitontbijt + een beschuitje en thee

tussendoor: koekje of fruit

lunch: 1 boterham (soms 2 met moeite) en bouillion + drinken

avondeten: een klein beetje van alles en wat vla/yoghurt na

rond 20.00: cracker met kaas en dan de druppels

Als koekje heb ik trouwens ook bastogne of cake, verder krijg ik niks weg..
Heb net mijn psychiater gesproken en volgens haar heeft dat nare gevoel te maken met spanningen/zenuwen... Omdat wij ons toch (onbewust) druk maken krijgen we dat gevoel. Ik krijg vanmiddag tips/instructies om minder spanning te hebben, en daardoor wat beter te kunnen eten.. Ben de laatste 4 dagen al 2 kilo kwijt, en gezien mijn ondergewicht kan ik dit nu niet gebruiken (1.70 lang bij 49 kilo)
Hoi Bob, hoi Yoelle,

ik vind het onwijs goed dat jullie kunnen eten! Ik verdroeg niks en leefde op eierkoeken en water.

Om op jou, Bob, terug te komen. Ik begon met 10 mg (pillen, heb nooit druppels gehad) en ging steeds met 5 opbouwen. Uiteindelijk deed 30 mg wel zijn werk maar dat heeft dus 2 maanden geduurd. Ik heb de vreselijkste bijwerkingen gehad die er zijn (hallucinaties) en moest daarom elke week naar de huisarts. Daarnaast wat jullie ook hebben, misselijk, droge mond (en ik kan het me gelukkig niet meer herinneren wat nog meer hihi ).. De complete bijsluiter geloof ik. Ik mocht trouwens de bijsluiter niet lezen omdat ik zulke erge hallucinaties had. Moest dus opschrijven wat ik voelde en dat vertellen bij de huisarts. Zij bevestigde alles. Heel vaag nu ik erover terugdenk. Maar ik heb het ook heel naar gehad, psychotisch vind ik nu.

En ja hoe ik merkte dat het beter ging? Dat weet ik eigenlijk niet meer. Anderen zagen het aan me en daar ging ik op letten. Ik ging weer eten, deed de gordijnen open, dat soort dingen.

Het heeft dus echt tijd gehad. En dat moeten jullie ook hebben hoor. En bedenken dat het over gaat. Hoe slecht het ook gaat..

Ik had gister een hele slechte dag. Heb niks gegeten of gedronken. De pijn in mijn buik was fijn, zo voelde ik de pijn in mijnhoofd niet.

Soms wil ik zo graag dood. Ik haat deze ziekte.

Vandaag moet ik eten en drinken. En naar therapie. Ik ga mijn best doen.. Tot later dus maar weer..
Oh jullie vinden dus dat jullie weinig eten. Kun je nagaan, wereld van verschil tussen mensen he
Buh.. Tijdens het douchen werd ik niet lekker dus ben er onder uit gegaan en heb alles eruit gegooid.. En ik dacht dat ik klaar was, was mn gezicht wasswn en daar ging ik nog een keer.. Spugen is vies.. Ik lig dus weer in bed.. Probeer zo nog wel wat maar nu even niet.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven