Goede dag, slechte dag.. Deel 2

21-02-2011 11:58 3035 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hier het vervolg op deel 1 (en ik zou graag nu het linkje hier geplakt hebben maar dat gaat niet want ik forum mobiel en ik weet helemaal niet hoe dat werkt dus google is je beste vriend )

Heb je goede maar ook slechte dagen?

Lijkt het je wat om alles van je af te schrijven?

Wil je ervaringen/adviezen van anderen lezen?

Schrijf dan lekker mee

Egoposten zijn toegestaan maar vermeld wel dat het een egopost is! Scheelt anderen energie
Nee het is nog maar een paar weken. Dat beangstigt me juist een beetje, ik moet heel snel mijn opdracht inleveren. Als ik nog maanden de tijd had was het nu niet zo druk geweest.

(maar dan zou ik het ook nog maanden voor me uit schuiven misschien...)

Als de cursus klaar is (webdesign, dit haal ik weer weg) dan kan ik een beetje de basisdingen. Eigenlijk moet ik dan zelf verder gaan om het meer en beter te leren.

Maar je hebt gelijk hoor. Veel mensen leren dit ook door heel lang zelf te prutsen, trial and error. En ik denk bij de eerste error: Hooooo, het lukt niet!

Als ik gewoon wat rustiger blijf gaat het allemaal best.
Fleur, ook al voel je je niet zo goed, ik wens je fijne verjaardag!

Hoe merkte jij dat je angsten minder werden door de AD? Werd eerst je hoofd rustig en daardoor de lichamelijke klachten minder?

Vandaag overdag ging wel, niet veel gedaan. Nu onrustig in mijn lijf. Ik moet telkens angstaanval weg"stoppen". Heb vandaag wel goed gegeten.

Voor vanavond heb ik een noodplan bedacht. Zodra ik wakker word ga ik mijn inslaappil nemen. Dat draai ik dan wel een keer om, kan ik tenminste slapen vannacht, kindjes zijn toch uit logeren dus hoef niet vroeg op.

A.s. maandag gesprek met HA aangevraagd om over medicatie te praten. Bij psych heb ik pas over 5 weken een afspraak, en aangezien ik toch naar HA moet kan ik gelijk mijn vragen stellen. Ik ga maar een lijstje maken.

Moon, succes met je opdracht.

Hoe is het met de rest?
He Moon, die krijg ik nog net mee! Vriendin van mij doet dat ook, ze zit in die wereld maar vind de cursus die jij doet ook pittig hoor! Ondanks dat ze er veel verstand van heeft. Dus het ligt niet aan jou
Fleur toch van mij nog een verjaardags ondanks dat het (tot nog toe) niet zo'n leuke verjaardag is!
En ik ga even giga egoposten. Pas op, ik denk dat ik ga gillen dus lees er gerust over heen.

Ik word knettergek van mijn schoonvader!!!!!! Echt ik trek het niet meer! Ik kan er niet meer tegen! Aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaargh vieze vuile teringlijer! Tief op met je kutgezeik! Kutmongool! Teringlijer, krijg de pestpleuris en sterf!

Ik ben echt heel boos!! Dus ga even kussens ramnen hier. Lucht niet op dit dus ga offline.
Oei, choco...
Moonlight gewoon doorzetten en daarna rust nemen! (makkelijk gezegd, ik weet het, laatste loodjes).

Bob, eigenlijk werd ik een beetje gevoelloos door die medicijnen. Maar was precies wat ik toen nodig had, kon toen geen tijd voor mezelf nemen om met mijn problemen te dealen.

Choco, hoe boos je ook je ook bent ik moet wel een beetje lachen om je post. Zo herkenbaar dit soort gedachten. Zo zat ik vanochtend tegenover mijn computer. Maarre wat heeft hij in godsnaam gedaan om je zo boos te krijgen?
Doubt kills more dreams than failure ever will
Ja echt oei Bob want het kost me mijn huwelijk
Niet grappig..
Doubt kills more dreams than failure ever will
Choco ik weet natuurlijk niet wat er is voorgevallen tussen jou en je schoonvader maar je laat je huwelijk er toch niet door stuk maken? Gewoon oprotten die gast
Ik vertel het nog wel een keer.. Moet nu rustig worden want man komt zo thuis en moet niet vanuit emotie het gesprek aangaan.. To be continued.. Sorry, het moest er uit en ga er nog eens een topic over openen. Ik ga nu. Thnx jullie
Mijn schoonvader mag mij niet. Het ligt niet aan mij, het zou elke vrouw kunnen zijn die met mijn man gaat. Ik snap het wel, ik 'pik' zijn zoon in. Net als dat mijn zwager zijn dochter inpikt.

Alleen hoort dat erbij en daar moet je mee dealen. Hij doet dat niet en stookt tussen man en mij door man tussen ons in te plaatsen. En man gaat daar in mee.

Vandaag is weer de zoveelste escalatie geweest. Hij wil iets doen in het huis dat man en ik niet willen. Ik zeg dat we liever iets anders willen. Ik zeg dat omdat ik daar op dat moment ben want man is op zijn werk. Hij boos, pakt zijn spullen en vertrekt. Morgen wordt onze koelkast bezorgd, dat weet hij. Hij weet dus ook dat ik die koelkast niet naar binnen krijg zonder steekwagen. En waar is die steekwagen die we mochten lenen? Juist..

Vandaag was de 3e keer dat dit gebeurde. Mijn oom was er bij en belde mijn man dat ik er niks aan kon doen dat hij weg gaat. Dat die vent gewoon niet tegen kritiek kan en dat het aan hem ligt. (Want ik dacht steeds weer dat ik dingen verkeerd deed, zit niet voor niks in therapie..) Man werd boos op mij 'want het is wel zijn vader en hij helpt ons wel'. Mijn oom is flink boos geworden en heeft me duidelijk gemaakt dat ik het niet hoef te pikken. Dus toen man hier was, heb ik het uitgelegd. Voorheen belde mijn man dan zijn vader met excuses want chooc zit niet lekker in haar vel. Nu heeft ie dat niet gedaan en hebben we gewoon een steekwagen bij iemand anders geleend. Hij zit fout, niet ik en daar hoeven wij geen excuses voor te geven.

Staan we net bij die kennis vd steekwagen, wordt man gebeld. Zijn vader, dat ik niet welkom ben zaterdag op zijn 60e verjaardag. Man wel, ik niet. Dit is dus weer typisch het 'zet mijn man ertussen' wat ik net al zei.

Als hij zaterdag niet gaat, zijn zijn vader, moeder en zusje boos. Als we dat aan ze uitleggen terwijl schoonvader er niet bij is zullen ze zeggen dat zij net zo zouden doen (niet gaan). Maar dat wordt niet in zijn gezicht gezegd want 'laat hem maar, hij is niet meer te veranderen'. (En daar word ik soms zoooo boos om want zijn gedrag blijft zo dus ook bestaan!). Ze zullen hem dus gelijk geven om geen gezeur te hebben. Als hij zaterdag wel gaat, staat hij niet naast mij, dan kiest hij voor zijn vader. En dan heeft zijn vader weer gewonnen. En zo gaat het dus al jaren.. Hij wint, ik verlies.. Wat we ook doen, ij ben altijd de schuldige. En man heeft nu eindelijk een beetje door dat juist zij dat vervelende gedrag in stand houden. En maar klagen en klagen. Maar er niks aan doen want 'dat werkt toch niet'. Nee, gedrag veranderen is confronterend en daarvoor moet je lef hebben. En waar is chooc nou godverdomme al een jaar mee bezig? En dat doe ik niet alleen voor mezelf hoor!

Nou nu rij ik die koelkast morgen naar binnen zonder zijn hulp. En we gaan zaterdag niet naar zijn verjaardag omdat hij fout is en dat niet wil toegeven.

Nou dit is het dan, in het kort. Oh en mn schoonvader is manisch depressief en verzuipt dat met liters alcohol want met hem is niks mis. De wereld is kut, hij niet.

(En man wil graag weten wat anderen er van vinden dus reacties graag )
Choco die man kwam er bij mij helemaal niet meer in. Het gaat tot zover en dan is de koek op hoor. Ik zou het geduld niet hebben om mijzelf zo lang te laten manipuleren door zo'n man.

En je man gaat dus niet naar zijn vader zijn verjaardag? Heel verstandig! Want als hij mijn man was geweest en wel was gegaan dan had hij ook gelijk zijn kleren mee kunnen nemen. Maar zo ben ik, altijd kort door de bocht, zwart/wit etc.

Nee maar echt ik vind dat je man in deze gewoon achter je hoort te staan en zijn vader eens moet laten weten dat hij op moet houden met dat gedrag.
Het erge is dat wij nu bijna 3 jaar in dit huis wonen, hij is er wel 3 keer geweest. Wij hebben namelijk een regel en dat is schoenen uit. En dat is een normale regel want heel veel mensen hebben die regel. Maar hij vindt dat niet normaal, schoenen trek je uit bij de moskee (en dan krijg je daar weer opmerkingen over want hij is zo racistisch als de pest..). Hij is hier dus 3 keer geweest en hield zijn schoenen aan. Ik kook dan he maar dan vind ik het aan man om er wat van te zeggen. En die laat het, schoonmoeder idem dito. We weten nu al dat hij in het nieuwe huis niet zn schoenen wil uitdoen. Dus wat mij betreft mag hij dan in de tuin zitten maar hij komt niet binnen. Maar dan moet man dat wel durven te zeggen..

We kregen laatst het verwijt dat we altijd druk zijn en dus niet normaal aan de telefoon doen. Dus man legt uit dat vader altijd om 18 uur belt maar dat is spitsuur voor ons want dan is man net binnen, die moet omkleden, naar de wc, daarna eten opzetten, ondertussen bespreken we de dag. Dus dat we een nieuwe regel hebben en dat is dat we tussen 17.30 en 19.30 de telefoon niet opnemen omdat dat onze praattijd is. Nou, je had hem moeten zien! Alsof we zeiden dat we in poep hadden gezwommen! Heel achterlijk weer maar we bleven op ons streep staan. En zo kan ik uren doorgaan. En dat is het vermoeiende..

Schoonvader heeft trouwens ontzettend gemene dingen over me gezegd. Over dat ik selectief depressief ben en maar eens hulp moet gaan zoeken, dat ik alleen maar op de bank zit en op mans zak teer. Ik heb man gezegd dat als hij zaterdag gaat, dat hij dan geen respect voor mij heeft. Want zoiets dat over je vrouw gezegd wordt moet je meteen afkappen. Hij zegt dat hij dat gedaan heeft, ik was er niet bij dus kan niet oordelen. Maar ik zei dat als iemand dat over hem zou zeggen, ik er niet over na hoefte te denken of ik naar die verjaardag zou gaan. (Man twijfelde gisteravond). Nu gaat hij zaterdag zn moeder bellen om duidelijk te maken dat ze een grens hebben overschreden. En dat dat nooit meer mag gebeuren. En dat hij het vreselijk vind dat ze mij niet accepteren maar dat ze dat wel moeten gaan doen want ik ben zijn vrouw. En dat hij dus niet gaat.

En weet je wat ik het erge vind? Dat mijn man niet gaat naar de 60e verjaardag, een mijlpaal, omdat zijn ouders zijn vrouw niet accepteren. Ik voel me daar vreselijk over en ik kan dat niet veranderen. Misschien later maar voorlopig niet.
Choco wat kut zeg! Ik hoop dat het toch nog een beetje opgelost kan worden. Helemaal oplossen zal niet lukken, maar een soort manier van met elkaar omgaan zonder dat het escaleert.

Nu weer even ego

Vivafleur bedankt voor je opbeurende woorden.

Maar ik denk dat ik moet toegeven aan mezelf dat het gewoon niet lukt voor dinsdag. Niet op de perfecte manier zoals ik zou willen en niet op de manier zoals de opdrachtgever wil.

Ik heb meer tijd nodig. Ik heb nu eenmaal veel last gehad van mijn 'handicap' de laatste weken. Voor de nieuwelingen: ik ben manisch depressief. De laatste maanden ben ik niet meer manisch of depressief geweest maar ik schommel wel enorm in energieniveau/concentratie e.d.

Vorige week had ik nogal problemen met slapen waardoor mijn concentratie slecht was. Ik heb iedere dag wel iets gedaan maar kon niet zo veel doen.

Deze week ben ik een paar dagen heel moe geweest (logisch na vorige week). Eergisteren heb ik s avonds hard gewerkt waarna ik niet meteen kon slapen (mijn hoofd werkt nog door als ik in bed lig, ondanks medicatie). Gisteren was ik heel moe en heb ik weinig aan mijn opdracht gedaan. Gevolg is dat ik WEL lekker en lang geslapen heb, en ik sliep ook niet zo gek laat.

Vandaag ga ik wel aan mijn opdracht werken maar ik moet het rustig doen in mijn tempo, anders wordt het niks en ga ik een hekel krijgen aan zulke opdrachten. Wat niet de bedoeling is, want ik wil het misschien ook voor geld gaan doen.

Ik moet er aan wennen dat ik bij studie en werk soms me aan zal moeten passen aan mijn grenzen. Dus níet net nog even een weekendje nachtwerk verrichtten zoals ik dat vroeger misschien zou doen. Dan raak ik helemaal uit evenwicht.

Aan het begin van de cursus heb ik ook bij het opleidingsinstituut aangegeven dat ik gezondheidsproblemen heb en dat dat mogelijk invloed zou hebben op mijn prestaties. Heb een schriftelijke verklaring gekregen dat als ik het niet zou volhouden, ik de cursus in een andere groep mocht afmaken. (maar dat is niet aan de orde want ik heb de lessen wel steeds gevolgd)

De tranen zitten wel hoog nu, maar ik kan er niks aan doen dat ik dit heb en ik moet nu niet compleet wanhopig worden door zo'n opdracht. Gewoon mijn tijd nemen. Heb genoeg geld betaald voor die cursus, dan kijkt mijn docent het maar een weekje later na.
En misschien bel ik even mijn ouders vandaag. Even kijken of er een mogelijkheid is dat ik bij hun ga werken in het weekend.

Dat kan alleen als de kamer van mijn studerende broertje vrij is. Ik ga dus vragen of broer dit weekend NIET komt. Haha, lekkere zus ben ik.

En anders blijf ik hier. Ook prima.

(Bovenstaande was voornamelijk om t even van me af te schrijven. Reageren mag, hoeft niet. )
Moon, gaat het inmiddels weer een beetje?

Choco, wat een *&^ van een schoonvader heb jij zeg. Triest dat je schoonouders je man zo uitspelen. Gelukkig staat je man achter je, maar wat een nare situatie zeg.

Met mij ging het vandaag wel goed. Dat kwam omdat ik afgelopen nacht van 23:30 tot 3:30 uur geslapen had, en toen een halve inslaappil had genomen waardoor ik nog 2 uur extra kon slapen. Maakte wel een verschil. Ik weet natuurlijk wel dat dat niet de bedoeling is van een inslaper, en ga het niet weer opnieuw doen. Ik bereid me voor dat ik vannacht klokslag 3:30 wakker wordt, en dat direct uit bed moet gaan voordat ik in de paniekmodus ga. Echt te bizar dat dit elke nacht zo komt opzetten. Heeft een van jullie dit wel eens meegemaakt, zo lang niet slapen? Dit is nu al de 4e week dat ik maar 4 uur per nacht slaap.

Vandaag was ik redelijk stabiel, geen paniek pieken gehad zo erg als eerdere dagen. Ook minder misselijk. Voorlopig nog in de opbouwende fase, dus ik ga ervanuit dat de bijwerkingen wel weer terug zullen komen. Maar hé, vandaag iig een redelijke dag gehad.

Fleur, heb je toch nog een leuke verjaardagsavond kunnen hebben?
Wow.. het ging goed vandaag! Ik heb best veel aan mijn opdracht kunnen doen, zonder stress.

Heb het idee dat het dinsdag af moet zijn van me af gezet. Ik doe die opleiding vrijwillig, heb het zelf betaald, dus eigenlijk kan niemand mij dwingen dinsdag klaar te zijn. En met dat idee ben ik vandaag lekker aan de slag geweest.

Ik merk ook dat ik op bed prettiger werk dan aan mijn bureau, haha. Aan mijn bureau schiet ik in de stress als het niet lukt, wil ik constant TV of radio aan. Nu lig ik al de hele dag op bed te werken en ben veel rustiger.

Ben wel aangekleed hoor, lig ook niet te slapen tussendoor, dit is gewoon even mijn werkplek :-)

Heb ook mijn medicijnen opgehaald bij de apotheek. Meteen wat dingen gekocht bij de Hema en mijn boodschappen gedaan. Het was een productieve dag dus.

Bob, fijn dat je vandaag wat stabieler was. Hopelijk gaat het vanaf nu in een stijgende lijn.
Oh en Bob, wat slapen betreft kun je beter niks aan mij vragen. Gebruik inmiddels iedere nacht lorazepam. En dan nog slaap ik soms slecht. Ik weet dat ik ooit weer van die pillen af moet maar weet nog niet hoe ik dat ga aanpakken.

Ik heb wel tijden gehad dat ik minder dan 4 uur per nacht sliep denk ik. Een keer voordat ik depressief werd (veel stress en ik lag soms de hele nacht wakker), toen ik eenmaal depressief was sliep ik soms ook nachten niet.

En ik ben een keer manisch geweest en toen hoefde ik helemaal niet te slapen. s nachts vermaakte ik me met boeken en cd's en als het licht werd ging ik weer 'dag-dingen' doen.

Hoe dan ook: het is heel rot als je slaapproblemen hebt. Ik snap goed dat je dan halverwege de nacht een slaappil neemt. Wat moet je anders al die uren nog doen?
Ben heel moe, kom later opalles terug. \\Ben weer opgenomen , het was een regelrechte hel. Mijn kleding uit, vasgenbonden worden, spuiten erin Ik den kdatik nog nooit zo bang ben geweest. VOel nu vooral bang eigenlijk. tot overmaat van ramplapotp opl vind het fijn om tv te kijen terwijl ik slaap. waat en zooi zeg.
Jezus yellow wat is er gebeurt?
yellow, wat is er gebeurd? ((hugs))

hier weer een klotenacht. ging om 23:30 naar bed, lig sindsdien wakker. zodra ik op het punt kom om in slaap te vallen word ik overvallen door angst. dus er maar weer uit. nu even gegeten en ga het zo weer proberen. het lijkt ook wel of ik helemaal niet moe meer word op een dag van 24 uur.

ik weet nu echt zeker dat ik maandag slaappil voor hele nacht aan ha ga vragen. dit hou ik niet vol zo. over 2 uur zijn de kindjes wakker.
Bob, ik heb precies hetzelfde!!!! Ik slaap ZO weinig momenteel, een uurtje of 3/4 per nacht, en als ik wakker wordt schiet ik in een paniekaanval.. Lig dan continu te piekeren, word zenuwachtig en angstig.. Beste is om dan wat te gan doen, maar midden in de nacht.................................... Ben inmiddels doodmoe pff

Ik ben trouwens van woensdag tm gisteren opgenomen geweest omdat ik t niet meer had, en de kindjes me teveel waren.. Maar daar werd t er niet beter op, al die "wazige" mensen om me heen, kamer met 3 delen, had totaal geen rust daar (en daarvoor was ik juist opgenomen). Dus nu weer thuis maar vannacht weer veel wakker met weer paniekaanval als gevolg.. Heb net een halve Xanax genomen (mag nu 3x per dag indien nodig) en voel me wat rustiger gelukkig! Zometeen maar even beschuitjes met thee maken..
Fijn dat dit topic zo 'goed' loopt. Klinkt een beetje raar misschien, want de reden dat mensen hier schrijven is meestal niet zo leuk. Maar je kan hier veel aan elkaar hebben

Ik merk dat ik dit topic op dit moment niet zo nodig heb, maar ik heb er veel aan gehad! (dit is geen afscheid hoor )

Ik ben de laatste tijd wel ontzettend moe en ik merk dat ik het een beetje lastig vind om het bij te benen hier

Choco: poeh wat lastig zo'n schoonvader!

Ibi:

Moon: succes met je opdracht!

Vivafleur: ik las dat je net bent afgestudeerd (gefeliciteerd trouwens!) en nog steeds moe bent. Ik herken het helemaal! Ben ook net afgestudeerd en ik zat maanden in de stress en ging er ook niet echt bepaald gezond mee om. Ik ben blij dat het achter de rug is, maar ben nog wel steeds moe.

Ste: hopelijk lukt het je om die positieve lijn door te zetten van laatst. Zet 'm op!

Yellow: heftig zeg Ik weet niet zo veel te zeggen, dus gewoon nog een

Heel veel sterkte voor alle mensen die medicatie aan het opbouwen zijn!!

Chatterly, je bent toch niet def. weg?

Ik ga trouwens niet meteen beginnen aan een uh.. hoe zeg je dat.. een 'grote mensen' baan Ik ga gedeeltelijk voor mezelf beginnen (is heel gebruikelijk in mijn vakgebied) en ben de eerste tijd vooral bezig met mezelf professioneel op de kaart te zetten. Eigenlijk vooral de dingen die vooraf gaan aan het werk zelf. Ik heb in ieder geval ook al 1 opdracht voor na m'n vakantie. Maar ik pak het gewoon rustig aan, want ik wil niet meteen van de ene stresssituatie (afstuderen) in de andere stresssituatie zitten. (want voor jezelf beginnen is natuurlijk ook best een groot 'iets') En daarnaast een simpel baantje waarbij ik niet te veel hoef na te denken. Lijkt me op dit moment heerlijk

Ik ben vanaf morgen een maand in het buitenland, dus ik zal hier waarschijnlijk niet posten de komende tijd.

In ieder geval een voor iedereen!
(nog niet alles gelezen, begin zomaar ergens met reageren)

Yoelle, wat naar dat het zo slecht ging.

Ik heb zelf nare herinneringen aan mijn opname (niet alleen maar nare herinneringen maar ik vond het naar om tussen mensen te zitten die zo ziek zijn). Dus ik kan me goed voorstellen dat je er niet altijd van opknapt.

Ik hoop dat het toch iets beter gaat binnenkort.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven