Goede dag, slechte dag.. Deel 2

21-02-2011 11:58 3035 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hier het vervolg op deel 1 (en ik zou graag nu het linkje hier geplakt hebben maar dat gaat niet want ik forum mobiel en ik weet helemaal niet hoe dat werkt dus google is je beste vriend )

Heb je goede maar ook slechte dagen?

Lijkt het je wat om alles van je af te schrijven?

Wil je ervaringen/adviezen van anderen lezen?

Schrijf dan lekker mee

Egoposten zijn toegestaan maar vermeld wel dat het een egopost is! Scheelt anderen energie
Ik ben erbij hoor, lijkt mij ook leuk. Moon en ik wonen vlakbij elkaar (sort of) kom jij dan naar omgeving Amsterdam?
quote:Chatterly schreef op 26 april 2011 @ 20:19:

Mika.. Heftige reactie. Zo ken ik je niet eerlijk gezegd. De reden dat dat mens je zo van streek maakt moet niet misselijk zijn. Jij geeft haar de macht over jou. Wie of wat is zij om jou de controle over jezelf te doen verliezen? Sterkte meid. Vroeger heb ik dit bij sommige mensen ook ervaren. Een klote gevoel. Je hebt alleen jezelf er mee.Macht over mij, ja dat heeft ze. Het is mijn zus. Ik heb nu al een jaar geen contact meer met haar omdat ik het niet meer aankon. Omdat ze mij altijd dat kloten gevoel geeft. Hoe ben jij eraf gekomen Chatterley?
quote:_yellowlove_ schreef op 26 april 2011 @ 18:49:

Mika

Sorry dat ik dit nu pas zie. Wie moet ik slaan, waar moet ik heen?

Thxx yellow je bent een llieverd en moet lachen om jou bericht. Ja ik kan weer lachen, men wat was ik kwaad.

Maar ik woon in Drenthe is jou een beetje te ver weg zeker
Heel de middag tot nu toe op de bank geslapen. Heb geen hap gegeten vandaag wat een k*t dag vandaag. Hopelijk morgen beter
Yellow, wat een goed nieuws!

Ben te moe om er verder heel enthousiast over te zijn, maar denk dat ik er morgen blij mee ben

Ik had een vergadering, maar vond het niet zo leuk. Misschien omdat ik net daarvoor een raar gesprek had gehad, of omdat ik al moe was. Of door de vergadering zelf, ik weet niet.

De GM was er en ik zat me een beetje aan hem te ergeren. Zo overduidelijk aanwezig en quasi-grappig... als het er zo dik bovenop ligt vind ik het niet grappig. Maar eigenlijk alleen maar goed dat ik t een vervelende vent ga vinden.

Vlak ervoor had ik een gesprek met mijn moeder over iets wat vroeger hun huwelijk aan het wankelen bracht, in de tijd dat mijn jongste broertje er net was. Destijds heb ik het niet zozeer gemerkt, raar om dat nu nog te horen.

Misschien voel ik me door dat gesprek beetje raar.

Ik ga maar vroeg slapen.

voor iedereen.

(Mika sterkte met je zus. Of eigenlijk zonder je zus, sterkte om je niet te laten raken)
WIlj e vertellen Mika wat er ongeveer aan de hand is? Het er even uit gooien?

Ibi Ik hoop ook elke dag dat morgen dragelijker zal zijn. Ik gun het jou ook

Moon, sorry voor vanmiddag, ik voelde me zo aangevallen. Ik voel me gewoon soms alsof ik waardeloos ben en echt niets goed kan doen /zeggen. En dan soms ga ik overal tegenin. Was een misverstand, mijn excuses.
Is goed Yellow. Ik zat misschien wat moeilijk te lullen vanmiddag maar bedoelde alleen te zeggen dat mijn opmerking niet op die van jou sloeg.

Lijkt me lastig als je snel dat gevoel hebt. Wij kunnen wel steeds zeggen dat je voor ons waardevol bent, maar als dat voor jou diep van binnen zo voelt, dan helpt dat misschien niet.

Wat mij wel geholpen heeft, toen ik me heel waardeloos voelde, want ik was depressief, werkte niet, studeerde niet, en voelde me een soort parasiet die alleen maar geld/eten/drinken kostte maar niks opleverde. (okee deze zin klopt niet meer)

Toen sprak ik onze dominee van destijds en zij vroeg of ik kon geloven dat ik er gewoon mag zijn en waardevol ben als mens, of ik nou wel of niet iets presteer in het leven.

Toen had ik er niet veel aan maar nu ik terugkijk realiseer ik me dat ik daarin wel veranderd ben. Want nu voel ik me inderdaad gewaardeerd, ook als ik niks doe. (is wel wat tijd overheen gegaan)
Ja, ik moet gewoon uitkijken voor mijn eigen valkuilen. Maar soms val ik toch even, dan weet je iig een beetje waar het vandaan komt.
Fijn dat het misverstand is uitgesproken tussen jullie vind dat jullie beide er mooi en respectvol mee omgaan

Truste!
Welterusten Ibi, ik hoop dat je lekker door kunt slapen vannacht
quote:_waterlelie schreef op 26 april 2011 @ 13:11:

Hey dames. Hier gaat het even niet zo lekker. ben super moe en heb telkens raar gevoel in m'n hoofd..

Ben 't allemaal weer even zat..

Heb ook besloten een tijdje niet hier te schrijven.. Ik wil dingen opschrijven op papier voor m'n psych... Ik heb hetgevoel dat mijn problemen een beetje onderdoen voor jullie grotere problemen. Hierdoor kan ik ook niet goed op jullie reageren en dan rijg ik daar een rotgevoel over.. Dusss, ik denk dat ik wel meelees voorlopig, maar verder niet zoveel doe op het forum..

Buiten zijn en lezen en schrijven zijn denk ik even betere tijdsbestedingen..

Lieve waterlelie,

Jammer dat je hier stopt. Je moet natuurlijk doen waar jij je goed bij voelt. Ik voel/zie mezelf ook niet als een 'ernstig' geval. Toch vind ik het hier fijn om het bespreekbaar te maken en er is hier altijd wel iemand die luistert of je een hart onder de riem steekt. Ook leer ik best veel van de dames. Het is helemaal niet erg als je niet altijd reageert. Soms heb ik ook geen woorden. Maar ben oprecht begaan met de anderen. Hou je taai hè. Ik hoop dat je betere tijden gaat krijgen.

quote:_yellowlove_ schreef op 26 april 2011 @ 20:44:

Ik ben erbij hoor, lijkt mij ook leuk. Moon en ik wonen vlakbij elkaar (sort of) kom jij dan naar omgeving Amsterdam?

Ik kom uit de buurt van Rotterdam. Amsterdam is prima voor mij!

quote:mika65 schreef op 26 april 2011 @ 21:20:

[...]

Macht over mij, ja dat heeft ze. Het is mijn zus. Ik heb nu al een jaar geen contact meer met haar omdat ik het niet meer aankon. Omdat ze mij altijd dat kloten gevoel geeft. Hoe ben jij eraf gekomen Chatterley?Door mezelf belangrijk te vinden. Door niet meer toe te laten dat anderen mij bewust kwetsen. Door me te realiseren dat diegenen die bewust kwetsten nog veel rotter in hun vel zitten dan ik. Door egoistisch te zijn. Door mensen uit de weg te gaan die niks positiefs toe te voegen hebben. Door me te richten op mensen waar ik wèl iets mee heb.

Dit is best een proces waar ik doorheen moest geweest. Opeens vond ik het niet meer belangrijk wat anderen van mij vinden. Vooral als ze iets van je denken, dat is je eigen invulling. Je kan niet voor een ander denken. Als ze verbaal je de grond in boren is het wat anders. Dan nog lullen ze maar wat om hun eigen frustratie kwijt te raken. Zolang ik zelf blij met mezelf ben kan een ander mij niet raken. Althans, zo probeer ik in het leven te staan. Een positieve, zelfverzekerde uitstraling helpt.
Trusten IBI. Vond jouw reactie ook lief en wijs vanmiddag

Heb eigenlijk best een goede dag gehad maar moet alles toch even laten bezinken.

We hadden ook nog lekker gebarbecued, broer was jarig geweest en hij vierde eigenlijk niks maar vandaag dus spontaan een barbecue.
Oh ik was een beetje langzaam. Mooie post Chatterly

En inderdaad, je hoeft geen ernstige problemen te hebben om hier te schrijven, het is juist fijn als er ook leuke dingen op het topic staan.

En Waterlelie (als je nog leest) ik had het idee dat je het helemaal niet zo makkelijk hebt. Dus dat zou geen reden moeten zijn om niet meer te schrijven.

Ik kan me wel voorstellen dat het even rust geeft als je dit topic los kunt laten, voor nu.
yellow als je tegenover mij zat zou ik je best wel het hele verhaal willen doen maar om het hier neer te zetten pff das een werk. Speelt ook allemaal van vroeger mee etc

Bedankt Chatterley daar kan ik wel iets mee, je hebt me wel aan het denken gezet.

Verder gun ik jullie allemaal een goede nachtrust
Ok Mika, begrijp ik wel. Als ik iets kan doen, moet je het zeggen.

Ik ben zelf vrees ik niet zo goed in mensen vergeven en dingen achter me laten... Dus daar moet je duidelijk meer voor bij Chat zijn
Lief van je yellow het gaat nu wel weer, de boosheid is gezakt

Ik moet zeggen dat ik ook niet zo goed ben in vergeten en vergeven maar het laatste jaar lukte mij het aardig goed. Ja en vanmiddag word je weer geconfronteerd met iets akeligs uit het verleden wat je eigenlijk diep had weggestopt. Maar komt wel weer goed.

Mijn zoon belde mij vanavond, hij wilde vrijdag komen en zaterdag weer naar huis. Ik zeg 1 dagje maar. Ja hij heeft een vriendinnetje. Ik helemaal blij voor hem en heb gezegd dat ik wel begrijp dat hij geen zin heeft om te komen en dat hij volgende week maar ff moet kijken of hij zin heeft. Ja als je net verkering hebt wil je toch niet bij je moe thuis zitten
Aaah, is het zijn eerste echte verkering? Ze worden ook zo snel groot snif snif (euh ik heb helemaal geen kinderen maar goed...ik kan het me voorstellen)
Haha, leuk Mika, dat hij 'verkering' heeft. Ben je dan ook trots als moeder dat je kennelijk een leuke zoon hebt afgeleverd?

Ik ben nog steeds een beetje unheimisch na wat mijn moeder vertelde vanavond.

Het ging erover dat mijn vader vroeger een cursus deed en zij wist niet wat het precies was maar kreeg het idee dat het iets sekte-achtigs was. (bijv het was mediteren en zij vertrouwde het op een gegeven moment niet meer). En dat heeft kennelijk voor een moeilijke periode gezorgd.

Als kind krijg je dat niet mee, maar nu kwam zomaar dat verhaal, ik vond het wel vreemd.
Ja dat is inderdaad wel vreemd om dat zo te horen. Maar weten jullie nu nog niet wat hij precies uitspookte daar dan?
quote:mika65 schreef op 27 april 2011 @ 00:19:

Lief van je yellow het gaat nu wel weer, de boosheid is gezakt

Ik moet zeggen dat ik ook niet zo goed ben in vergeten en vergeven maar het laatste jaar lukte mij het aardig goed. Ja en vanmiddag word je weer geconfronteerd met iets akeligs uit het verleden wat je eigenlijk diep had weggestopt. Maar komt wel weer goed.

Mijn zoon belde mij vanavond, hij wilde vrijdag komen en zaterdag weer naar huis. Ik zeg 1 dagje maar. Ja hij heeft een vriendinnetje. Ik helemaal blij voor hem en heb gezegd dat ik wel begrijp dat hij geen zin heeft om te komen en dat hij volgende week maar ff moet kijken of hij zin heeft. Ja als je net verkering hebt wil je toch niet bij je moe thuis zitten Goed zo meid. Richt je op de leuke dingen als die zich voordoen. Waarom je energie in dingen/mensen steken die je toch niet kan veranderen. Iets is zoals het is. Iets vergeten is moeilijk. Maar vergeven is het proberen waard. Je voelt jezelf een stuk prettiger als je vergeeft. Je realiserend dat die ander uit dommigheid onwetendheid handelt. Het is moeilijk hoor, ik weet er alles van, maar het helpt!
Ah ik heb er toch nog wel iets over te zeggen over het vergeven.

Het kan ook heel frustrerend zijn, als je jezelf probeert te dwingen a la minute iemand te vergeven. Het heeft tijd nodig, en veel gedachtes (bij mij iig) Als ik probeer iemand te vergeven omdat dat beter zou zijn voor mij, dan raak ik enorm gefrustreerd dat het niet meteen lukt, en dat ik niet zo'n heilig goed mens ben dat het lukt om te vergeven. Soms heeft het wat meer tijd nodig.
Jawel, mijn moeder is later een aantal keer mee geweest en heeft daarna zelf ook cursussen gevolgd.

Het was geen rare instantie, maar mijn vader is niet zo mededeelzaam over zulke dingen. Dus mijn moeder had geen flauw idee en zag hem wel veranderen.

(denk dat het te vergelijken is met iemand die bij een kerk gaat en daar helemaal in op gaat en de partner heeft geen idee hoe en wat)

Maar ze vertelde dit en daarna moest ik nog wat dingetjes printen en even snel wat anders aan en weg. Dus eigenlijk toen ik weer thuis was drong het verhaal door.

Er zijn ouders die soms slaande ruzie hebben. En er zijn ouders zoals de mijne die bepaalde dingen niet laten merken en er 17 jaar later ineens over beginnen.... Heb toen echt niet geweten dat er zoiets speelde.
Over dat vergeven: je kunt ook op een gegeven moment besluiten dat iemand gewoon een [lelijk woord] is.

Vergeven vind ik meer aan de orde als iemand veranderd is. Maar iemand die hetzelfde gedrag blijft vertonen als altijd... ik weet niet of ik dan zou kunnen vergeven en wat dan precies.

Als iemand spijt heeft is het voor mij wat anders dan wanneer iemand dat niet heeft.
quote:_yellowlove_ schreef op 27 april 2011 @ 00:46:

Ah ik heb er toch nog wel iets over te zeggen over het vergeven.

Het kan ook heel frustrerend zijn, als je jezelf probeert te dwingen a la minute iemand te vergeven. Het heeft tijd nodig, en veel gedachtes (bij mij iig) Als ik probeer iemand te vergeven omdat dat beter zou zijn voor mij, dan raak ik enorm gefrustreerd dat het niet meteen lukt, en dat ik niet zo'n heilig goed mens ben dat het lukt om te vergeven. Soms heeft het wat meer tijd nodig.Je kunt niet a la minute iemand vergeven. Daar gaan heel wat tranen, frustratie en denken aan vooraf. Je kunt ook niet verstandelijk vergeven. Het moet uit je hart komen. Ik ben verre van heilig hoor. Ik probeer gewoon geen wrok te hebben.
quote:Moonlight82 schreef op 27 april 2011 @ 00:48:

Over dat vergeven: je kunt ook op een gegeven moment besluiten dat iemand gewoon een [lelijk woord] is.

Vergeven vind ik meer aan de orde als iemand veranderd is. Maar iemand die hetzelfde gedrag blijft vertonen als altijd... ik weet niet of ik dan zou kunnen vergeven en wat dan precies.

Als iemand spijt heeft is het voor mij wat anders dan wanneer iemand dat niet heeft.Eens. Mensen die ik echt niet mag ga ik daarom uit de weg.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven