Goede dag, slechte dag.. Deel 2

21-02-2011 11:58 3035 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hier het vervolg op deel 1 (en ik zou graag nu het linkje hier geplakt hebben maar dat gaat niet want ik forum mobiel en ik weet helemaal niet hoe dat werkt dus google is je beste vriend )

Heb je goede maar ook slechte dagen?

Lijkt het je wat om alles van je af te schrijven?

Wil je ervaringen/adviezen van anderen lezen?

Schrijf dan lekker mee

Egoposten zijn toegestaan maar vermeld wel dat het een egopost is! Scheelt anderen energie
Mika fijn dat je vriendin je heeft geholpen. Is goede vriendin zo te zien.

Ik kan zulke dingen voor iemand anders best regelen maar voor mezelf vind ik dat ook heel moeilijk. Raar is dat.

IBI ik heb hetzelfde als Yellow: wat naar dat je zo over jezelf denkt. Je bent zo'n kanjer dat je zo hard doorgaat terwijl Patrick er niet meer is. Maar als je het zelf anders voelt, dan kan niemand dat nu veranderen.

Wees lief voor jezelf, doe een lampje aan, ga even plassen, neem wat drinken. Misschien voel je je dan ietsjepietsje beter straks.
Ben naar bed gegaan gelijk mijn pillen ingenomen. Morgen weer een dag zonder Patrick nou ja nu eerst proberen te slapen

jullie zijn lief truste
Slaap lekker IBI. Morgen hopelijk een iets betere dag.
Welterusten Ibi
Slaap lekker Ibi
@ IBI:

Een hele dikke voor jou.

De pijn die je moet voelen is hartverscheurend. Kortgeleden is de man van een goede vriendin van mij overleden, en ik maak nu van dichtbij mee hoe ongelooflijk verschrikkelijk dit is.

Ik heb diep respect voor hoe je ermee omgaat, met je pijn en verdriet.

Ik hoop dat je lekker slaapt vannacht.
En dan wil ik Yellow feliciteren: hartstikke goed dat je je tentamen hebt gehaald! Je mag meer dan terecht trots zijn op jezelf!!

Moonlight: jammer dat je date niet is geworden wat je ervan gehoopt had. Een voor een beetje troost
Lief van je Veraan. terug.

Ik kwam op jullie topic even langs jouw post. Ik ben te moe om het goed te lezen en te reageren, maar wil wel even zeggen dat ik het vervelend voor je vind dat je je zo voelt (zo buiten de maatschappij). Ik begrijp dat het moeilijk is om geen kinderen, auto, man etc te hebben. Nu heb ik al die dingen die jij noemde ook niet, maar een verschil is denk ik wel dat ik nog 'vooruit aan het gaan ben' en misschien toch nog kan gaan werken of een relatie krijgen. Ik begrijp dat jouw situatie waarschijnlijk blijft zoals het is en dat dat moeilijk is.

Ik hoop dat er toch iets op je pad komt wat jou gelukkig maakt en wat jou het idee geeft dat je nuttig bezig bent.

Nou dat was toch een reactie, ondanks de vermoeidheid. Slaap lekker voor straks.
Ik zit te denken, vroeger op een dag als deze (meteen huilen na het wakker worden etc) zou ik al heel vroeg op de dag een 'drankje' hebben genomen. En dan nog een paar.

Nu doe ik dat niet meer en ik merk dat als je opstaat en gewoon wat dingetjes gaat doen, het soms toch wel mee valt allemaal. Heb best een fijne dag gehad.

Het valt me op dat ik niet ingestort ben, terwijl ik gisteravond eigenlijk zo van slag was.

Stiekem heeft de date me toch wel goed gedaan denk ik. Hij was dan niet wat ik verwacht had, maar hij had wel goed door hoe ik in elkaar zit. Dat was wel opvallend.

Vaak denken mensen dat ze me snappen maar dan heb ik het idee dat ze het niet echt begrepen hebben. Deze persoon zat wel een heel eind in de goede richting. En misschien dat ik daardoor vandaag toch best een goed gevoel heb.

Ik zou m misschien wel als 'gewone' vriend willen hebben maar ik weet niet zo goed of dat mogelijk is als de insteek eigenlijk anders was.
Moonlight, wat lief, dat je ondanks je vermoeidheid toch nog reageert.

Je hebt gelijk, dat dingen waarschijnlijk voor jou nog meer haalbaar zijn dan voor mij. Met jouw leeftijd wil er gewoon nog meer dan met die van mij.

Wat je schrijft, is ook mijn uitgangspunt voor de toekomst: iets zoeken wat mij gelukkig maakt en mij nuttig doet voelen

Ik hoop dat je inmiddels al lekker in je bedje ligt!
Ik lig wel in mijn bedje, maar nog wel wakker

Irritant is dat.

Ik zit nog in de mailinglist van het project en zie dat mijn taken heel goed opgepakt worden door iemand anders. Heel fijn maar het doet ergens ook een klein beetje pijn.

Het was eigenlijk de bedoeling dat het project in de soep zou lopen zonder mij maar het gaat allemaal prima.

Heb haar nog een tekst doorgestuurd, die mogelijk handig was. Stond in een eerdere mailwisseling van mij en X, toen ik nog niet zo kwaad was.

Nouja het is gewoon super dat ze t zo goed oppakt zonder naar mij toe te zeuren dat ik haar met al die taken opzadel. t Is echt een lieve meid.

Baal ervan dat ik niet kan slapen. Had vanochtend wel lang geslapen natuurlijk, misschien is mijn ritme weer verstoord. Anders voor morgen maar even een wekker zetten op een schappelijk tijdstip.
Goedemorgen allemaal,

hoe is het nu met jullie?

Verana bedankt voor je lieve berichtje , ik wens jou ook veel goeds toe
vroon, dank je voor je woorden en fijn om je hier soms weer te lezen.

Moon, ik zou gewoon een leuke tweede date plannen en als de vonk er dan nog niet is bij jullie beide dat benoemen en kijken of gewone vriendschap wat hem betreft mogelijk is.

Ik werd gebeld door de bank dat onze afspraak geen zin heeft want ondanks bewijzen dat de lening is afgerond kunnen ze geen krediet geven totdat die verwijderd is bij BKR. Zo dus kredietverstrekker bellen en vragen of die met spoed verwijderd kan worden.

Het begint een rommel te worden in mijn huiskamer word er onrustig van. Kijken of het vandaag lukt het even goed op te ruimen.
IBI, je hebt gelijk. Hoe simpel kan het zijn eigenlijk

Vroeg opstaan is niet gelukt. Maar als ik kijk hoe de afgelopen week gegaan is, vind ik het niet zo raar dat ik zo moe ben. Vanaf de bruiloft heb ik al te weinig geslapen. En voor de bruiloft ook al, denk ik.

Het is stralend mooi weer hier, ik zou vanmiddag langs mijn ouders kunnen gaan, daar lekker in de tuin zitten en dan na t eten weer terug. Anders wordt het misschien weer een hang- en forumdag.
Lastig trouwens met je geldzaken. Ik heb er niet zo veel verstand van. Maar als de BKR notering verwijderd wordt dan is er niets meer aan de hand?
heb zoiets bijzonders meegemaakt. Ik doe mee aan marktonderzoeken (soms zie je reclamefilmpjes en moet je je mening geven, soms gaat het om een nieuwe verpakking van iets enz enz) Had gisteren weer 2 aanvragen waarop gereageerd had.

Dus werd gebeld met wat aanvullende vragen en ik kon reserve worden (krijg je 20 euro als iedereen er wel is en anders doe je mee met het onderzoek van een uurtje en krijg je 50 euro, locatie is vlakbij het graf van Patrick dus kan dat mooi combineren)

Er waren wederom wat onduidelijkheden over mijn achternaam maar zei reageerde totaal anders dan de dame van de bank. Ze was er even stil van en stelde wat vragen. Uiteindelijk ruim een uur met haar aan de telefoon gezeten. Bijzonder zoiets he?
quote:Moonlight82 schreef op 12 mei 2011 @ 12:17:

Lastig trouwens met je geldzaken. Ik heb er niet zo veel verstand van. Maar als de BKR notering verwijderd wordt dan is er niets meer aan de hand?Klopt dan kan ik die roodstand krijgen en kan daar tijdelijk ff gebruik van maken. Over een paar maanden krijg ik een groot bedrag van de belastingdienst terug ivm. koopwoning dus kan het dan weer in 1 keer aflossen.
Zie je iebs, er zijn ook wel lieve mensen. Sommige mensen zijn echt afgestompt ofzo door het harde van deze maatschappij..

Moon, fijn een stukje fietsen en lekker naar je ouders. Gewoon doen!

Oh iebs, kun je dan niet gewoon als je geld terugkomt van de belasting dan dat bedrag betalen? Ik ben helemaal niet zo goed met geld hoor,voor ik belerend klink, maar roodstaan kost je wel geld (door de rente)
Iebs wat fijn dat die vrouw zo reageerde. Denk dat ik dat ook gedaan/geprobeerd zou hebben. Je merkt toch dat het veel doet als iemand moet uitleggen dat ze weduwe is?

Ik heb zelf ook wel eens aan de telefoon gezeten als werk.

Het één was telefonische enquêtes maar dan belde je bijv mensen van wie het bedrijf failliet was gegaan na Mond en Klauwzeer. Hun bedrijf, hun levenswerk, was geruimd. En daar ding ik vragen over stellen. Dan werden ze dus heel emotioneel en ik moest dat gesprek dan in een kwartier afronden bijv.

Ik denk dat ik het twee of drie dagdelen gedaan heb, ik was niet geschikt. Nam te veel tijd voor die mensen, vond de baas.

Andere was telefonische receptioniste van een bureau dat onderzoek deed oa naar kindermishandeling. Eerder was datzelfde nummer ook gebruikt voor meldingen van kindermishandeling. Dus ik kreeg soms nog mensen aan de lijn die al hun moed verzameld hadden om dat nummer te bellen, en dan was het een verkeerd nummer. Best lullig, maar ik gaf ze wel de tijd om uit te praten en legde dan rustig uit dat ze een ander nummer moesten hebben.

Het is dan zo belangrijk dat je even de tijd voor ze neemt (ook al gaan er nog 5 telefoons)
Zo ik heb mijn verhaaltje ingevuld en van alle papieren die nodig waren kopietjes van gemaakt. En ben nu helemaal in de stress (kan echt niet tegen zulke dingen), straks ff verder met de afwas en dan is het mij weer goed voor vandaag. Mijn dochter was zo lief om voor mij naar de supermarkt te gaan want dat lukt mij vandaag echt niet.
Ibi ik doe ook mee aan marktonderzoek van Intomart maar ik krijg elke 1 euro of 2 euro . Waarom krijg ik geen 20 euro of Dat van jou daar zal wel meer tijd inzitten. Ik doe ff een vragenlijst invullen en thats it. En als ik 20 euro of meer heb gespaard dan kan ik daar een tegoedbon voor krijgen. Ach tis lekker meegenomen.

Ibi kan dat lang duren voordat die BKR registratie eraf is?
nee helaas yellow want het geld moet over 2 weken binnen zijn en dan heb ik het belastinggeld nog niet zou idd. handig zijn. Ach ik neem de rentekosten even op de koop toe heb ik wel over voor de rust die ik ervan krijg.

Mika, nee dat duurt ongeveer een week dus dat is best kort. Intromarkt doe ik ook aan mee maar dit is idd. iets waar ik persoonlijk naar toe moet.

Bijzondere dag vandaag. Ben voor de tweede keer dat ik hier woon (ruim een jaar nu) naar de markt hier geweest. Ik loop en zie zakken hangen die versierd zijn dus ik loop er even naar toe. Kwam er een vrouw naar me toe of ik wist waar het voor was en dat wist ik dus niet. Toen vertelde ze me dat er volgende week zaterdag een samenloop voor hoop word gehouden. Dan staat 24 uur de KWF kanker bestrijding in belangstelling. Ze gaan dan (hard)lopen geloof ik. Maar in de avond is er een samenkomst waar in al die zakken kaarsen gebrand worden. Met foto's van vorig jaar toen waren er 900 zakken verkocht. Ik heb even een praatje gemaakt en ben toen geld gaan pinnen (vond toch wel meer dingen die ik wilde kopen dan ik dacht) Ben terug gegaan naar de stand van de KWF en nog wat vragen gesteld (stond er te huilen, genant maar heel lieve dames) Uiteindelijk heb ik een blanko zak gekocht die ik vanavond bij de knutselclub ga versieren en ik kan hem maandagavond inleveren hier vlakbij want dan zijn de dames in het wijkcentrum. Ik moet nog kijken of ik er naar toe ga zaterdag of ik dat aan kan.

Denk echt dat het zo heeft moeten zijn anders had ik hier niks van geweten dat ik juist vandaag de markt opging want alleen vandaag stonden ze hier.

meer info samenloop voor hoop
IBI wat een bijzonder verhaal. Fijn dat je met die mensen hebt kunnen praten, weet niet of ik dat zou 'durven', zo'n confrontatie.

Ik ben verdrietig. Ben met mijn hoofd en hart een beetje afscheid aan het nemen van het vrijwilligerswerk.

Ik weet nog niet of ik dit afscheid echt doorzet, maar ben er wel over aan het nadenken.

Er moest een keer een eind aan komen, ik kan dit niet eeuwig blijven doen, zeker omdat het altijd een beetje te vaag is voor mij (de gemaakte afspreken, vergaderingen weinig to the point). Misschien is de tijd aangebroken dat ik een andere hobby moet gaan zoeken, een sport bijvoorbeeld.

Het is al vaak zo gewest dat ik andere zaken opzij zette voor het vrijwilligerswerk. Misschien wordt het nu andersom en zet ik het vrijwilligerswerk opzij voor andere zaken.

Maar het gaat wel gepaard met wat tranen...
Ibi wat bijzonder, een heel mooi initiatief moet ik zeggen. En misschien is het voor je verwerkingsproces wel goed om er toch heen te gaan. Maar ja dat is natuurlijk aan jou of je het aan kunt.

Moon kan me voorstellen dat het gepaard gaat met tranen. Is ook niet niks om iets waar je plezier mee beleefde en er dan mee stoppen.
Nee t voelt alsof ik een heel goede vriendschap verbreek. Als ik niet meer mee draai in die groep zie ik ze automatisch ook veel minder. Dat werk hield ons samen. We gaan niet naar elkaars verjaardagen bijvoorbeeld.

Zit nu zielige liedjes te draaien. Heb ouders al gebeld voor t eten. Had broer aan de lijn (die heeft vrij kennelijk) en die zou doorgeven dat ik mee-eet.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven