Goede dag, slechte dag deel 5

19-08-2011 22:37 2340 berichten
Aan mij de tweemalige eer om dit topic te openen (dat choco naast me zit doet daar zeker geen afbreuk aan)

Hier kan je schrijven over alles wat je bezig houdt en/of meemaakt.

Van de momenten en de momenten tot aan de momenten.

Iedereen is welkom wel is het fijn als je eerst even inleest en jezelf kort voorstelt.

Tot nu toe zijn de vaste schrijfsters:

Mama Chat, Tante Mika, onze IBI (volgens Choco), sportieve Sanne, Mellow Yellow en natuurlijk loco Choco.

Daarnaast hebben we enkele trouwe binnenvallers

voor de meelezers en schrijfsters

Totaal aantal stemmen: 28

Ik lees stiekem mee (43%)
Ik neem steeds liefde aan (11%)
Chooc en IBI zijn gestoord (7%)
Run forummer run (7%)
Hoeveel delen krijgen we nog? (4%)
Ik zou graag mee willen schrijven (18%)
Jullie zijn grappig Geen stemmen
Ik hou van koekjes en chocola (4%)
Ik hou van koekjes met chocola Geen stemmen
Ik hou van chocola in koekjes (7%)
Alle reacties Link kopieren
Nou, ik heb me zoveel mogelijk ingelezen en daar kom ik ook dan he.

Susanna, depressie, ptss, vroeger misbruikt en aan het worstelen om weer boven te komen. Een eigenwaarde van 0,00000001 en bezig om dat iets omhoog te kunnen krijgen. Volgende week ga ik weer (tijdelijk) in therapie bij een organisatie waarbij ik al 5 jaar heb gezeten Vind het wel lekker dat het niet allemaal nieuwe gezichten zijn, maar de reden waarom is niet fijn. Heb een behoorlijke terugval gehad tijdje geleden en lukt me op dit moment nog niet om eruit te komen. Vriendlief helpt me waar hij kan maar op dit moment kan ik bijna niet genieten en slaap ik belabberd slecht.

Vriendlief en ik willen gaan samenwonen maar hij wil wel weten hoe 'ie me op kan vangen als dit weer es gebeurt..dus hij is er meerdere sessies bij en hopelijk kunnen we het dan op eigen kracht.

love
@susanna

Wat een verhaal. Ik zou niet weten wat te zeggen. Behalve dat ik het zeer knap vind dat je er zo mee omgaat!

Hier ben ik mij vandaag weer eens geconfronteerd met mijn onzekerheid/ faalangst. Ik merk dat ik heel negatief tegen dingen kijk terwijl het besteevalt allemaal

En probeer dir negativiteit om te buigen..maar dat is verdraaid lastig
voor iedereen die wil.

Afgelopen twee weken wat vermoeid, benieuwd hoe komende werkweek gaat.

Toch maar wel gisteren naar de Nederlands Queendag/fanclubdag geweest. Jaren geleden voor het laatst, maar nu was een jubileumjaar (Queen 40, fanclubvoorzitter 30jaar). Toch weer leuk en langer gebleven dan van te voren gedacht.

Na relatief weinig slaap vandaag mijn huishouden geregeld en een vergadering gehouden.

Komende week eens zien hoe de werkweek bevalt, maar het is nu nog zondag http://www.youtube.com/watch?v=kkxWyt7K4hw
@ Watervrouw,

klink als een geslaagd weekend .

En ik moet zeggen dat ik bij queendag/fanclubdag eerst moest denken aan een fanclub van beatrix ...maar toen ik je filmpje zag, ging er een belletje rinkelen.

Hier ook wel een rustig weekend. Vooral kleine dingen doen, bloembollen kopen, en vanmiddag een paar "begraven in de tuin"(ik ben het woord even kwijt)..en ook wat leren voor tentamens.

En de laatse 2 harry potter films gekeken.

Morgen weer wat herhalen voor tentamens en daarna kort centrum in bij de hema pantoffels halen en daarna gaan we naar de bios.

En ik moet zeggen dat ik eigenlijk trots ben opmezelf..ik heb nooit mijn best gedaan voor school en dit keer ben ik gewoon gemotiveerd, dat ik overal voor slaag is wat anders, maar ik ben gewoon positief over school :D
quote:_strawberry_ schreef op 06 november 2011 @ 22:58:

@ Watervrouw,

klink als een geslaagd weekend .

En ik moet zeggen dat ik bij queendag/fanclubdag eerst moest denken aan een fanclub van beatrix ...maar toen ik je filmpje zag, ging er een belletje rinkelen.Mijn familie had de link andersom: zussen wilden destijds niet met mij naar Queen in de bioscoop The Queen

Werkweek is weer doormidden. Morgen vrij.
anoniem_40566 wijzigde dit bericht op 08-11-2011 23:02
Reden: url
% gewijzigd
quote:watervrouw2 schreef op 08 november 2011 @ 22:54:

[...]

Mijn familie had de link andersom: zussen wilden destijds niet met mij naar Queen in de bioscoop The Queen

Werkweek is weer doormidden. Morgen vrij.

haha..zo zie je weer dat iedereen alles anders interpreteerd

Hier beschouw ik het al als weekend, hoewel ik morgen een intake heb voor een keuzevak op school en vrijdag 2 uurtjes les. Maar ik heb niks om voortebereiden dus is het in principe weekend.

Verder gaat het wel redelijk. Voor zover ik weet heb ik al voor 3 van de 6 vakken een voldoende. En de rest is nog afwachten, ik heb nog geen officieele resultaten binnen. Maar die komen in de loop van de week nog.

En thuis loopt het gewoon niet lekker, ma is zeer snel geprikkeld..dus ik zoek lekker rust in mijn kamertje
Halloho ho ho ho.. Echo..

Wat is het stil?

Vandaag was de dag voor mantelzorgers. Ik heb er 1 in de buurt helpen organiseren en het was zeker geslaagd! Wel flink veel rennen, hollen en vliegen maar het was top! En ik ben doodop. Niet meer gewend he die lange werkdagen.

Dus zo ff eten, pot thee daarna met een stukkie chocola, douchen en naar bed. Trusten alvast!
hai...het is inderdaad stil hier.

Ik was grotendeels afwezig vanwege tentamens en vermoeidheid.

En vandaag 3 kleintjes in huis gehad tussen de 2 maanden oud en 4 jaar ..en mijn ma geholpen met oppassen en ik ben bekaf..kortom doe mij maar max 2 kinderen.

Verder heel druk geweest met tentamens, ben gezakt voor nederlands(zoals 9/10 deel van de 1e jaars BI)..maar verder een 9 en een 6 binnen. Project is ook wel voldoende, wat lager dan anderen omdat ze mijn as"kwalitatief slecht bestempelen"En er moeten een paar dingen aangepast worden.

Verder nog 1 cijfer afwachten..en daar heb ik een dubbel gevoel over.
Nou bij deze, dit topic is bijna overleden..

In de lente zijn we er weer! Voor nu, winterslaap
Ahh winterslaap!

Is er nog iemand wakker?

Hoe is het met iedereen?

voor allen
ik was dit topic kwijt. Ik ben nog wakker, maar niet voor lang..ga zo mijn bedje in

hoe gaat het met jou sabrina?

Hier wel redelijk, hoewel de laatste tijd mijn stemming ietwat somber is. Maar er is ook echt van alles gaande op en buiten school om En dan nog het weer daar word ik altijd wel erg door beinvloed, maar verder gaat het wel lekker. Ik ben alleen nog iets te laks met school, maar dat komt na /tijdens de vakantie wel

Zo, nu ga ik verder met de winterslaap
De winterslaap is niet verplicht he, praat rustig verder

Ik lees mee en post soms iets. Niet echt veel te melden.. Of toch wel maar nog ff in mn hoofd haha.. Ik orden het ff en dan meld ik me weer.

en voor iedereen
Choco vertel :-)

Straw, lekker geslapen?

Ik wel, mega lang weer.

De donkere dagen voor kerst...is er nog iets wat je kwijt wil? Ben je nog op zoek naar een eigen huis? Bijna vakantie. Ik was in december ook nooit op mijn best op school. Het is toch een beetje overleven he, in de donkerte en de kou.

Ik ben veel ziek geweest, maar nu gaat het even beter. Jeuj. Knapt je humeur ook wel van op. Voor zolang het duurt dan. Maar goed even niet aan denken.

ik heb slecht geslapen. Omdat mijn omagezondheidsproblemen heeft nu(sinds dinsdag is ze links verlamd), en gezien tijdsverschil zijn we vannacht vaak wakker gebeld.

OP school kan ik mijn kluis niet in, dus mis een aantal boeken waar ik nu aan wilde werken.. :(.

Maar verder loopt het wel, heb wel erg weinig motivatie voor school maar dat komt denk ik na de vakantie wel goed.

Wat fijn dat je je nu wat beter voelt Sabrina. Hopen dat het in ieder geval tot na de kerst zo blijft.

En hopelijk heb je snel weer orde in je hoofd. Veel succes ermee.

@choco, was de winterslaap maar verplicht dan was ik de geukkigste persoon op deze aarde... Want wat heb ik een hekel aan de winter...
Vervelend van je oma. Heeft ze een beroerte gehad?

Waar woont ze dan?

Het beter voelen duurde welgeteld 2 uur, toen ging mijn maagdarmkanaal overhoop en ben ik maar weer naar huis gegaan. De rest van de dag pijn en misere. Zo gaat het nu meestal...maar we geven de moed niet op he.
quote:sabrina73 schreef op 08 december 2011 @ 20:58:

Vervelend van je oma. Heeft ze een beroerte gehad?

Waar woont ze dan?

Het beter voelen duurde welgeteld 2 uur, toen ging mijn maagdarmkanaal overhoop en ben ik maar weer naar huis gegaan. De rest van de dag pijn en misere. Zo gaat het nu meestal...maar we geven de moed niet op he.

Hé wat jammer dat het uiteindelijk toch niet goed meer ging. Maar goed, pluk de goede momenten zou ik zeggen. En tja, sterkte met de mindere momenten.

Het is nu vrijwel zeker dat mijn oma een beroerte heeft gehad. Dit is haar 2e beroerte sinds 2005, en die beroerte van toen was eigenlijk om gelijk te sterven.

Want de artsen hebben een scan gedaan en zagen echt een mega groot litteken bij haar hersenen. Gelukkig gaat het nu wel redelijk, alleen word de medicatie 'hoogte'aangepast en krijgt ze nieuwe medicatie erbij, en de kosten lopen echt mega op per maand, tussen de 200 en 250 euro.

Maar goed, ze woont dus in chili, en ik heb precfies vorige week vrijdag een ticket voor de zomer geboekt daarheen.

Verder tja, gaat het op en af. Mijn maandelijkse"feestje" begint weer, en ik ben dus te moe. En mijn stemming word er ook niet echt veel vrolijker op met alles wat gaande is. Morgen wel een kort dagje, 2 lesuurtjes en ook nog een pas rond 11 beginnen.

Dus hier gaan de lichten uit...
quote:chocolover schreef op 07 december 2011 @ 22:46:

De winterslaap is niet verplicht he, praat rustig verder

Ik lees mee en post soms iets. Niet echt veel te melden.. Of toch wel maar nog ff in mn hoofd haha.. Ik orden het ff en dan meld ik me weer.

en voor iedereen Echt waar?
sorry voor deze mega-egopost, maar ik zit er gewoon even doorheen.

Ik voel me al dagen wat zeg ik, meer dan een week niet helemaal ok. Dan ook nog eens mijn oma die opgenomen word in het ziekenhuis..en lessen volgen. EN mijn ma die nu voor de miljardste keer wel iets weet om een preek over te geven. En dan ben ik tussendoor een handschoen aan het zoeken, en ik hoor prima wat ze zegt ik kon het toen nog navertellen..maar nee hoor, ma word gelijk boos, omdat ik tussendoor nog iets anders doe.

Ja als ze 5 minuten zichzelf constant loopt te herhalen over iets wat ik al tig keer heb gehoord..

En nu is ze gigantisch boos op me...

Ik ben het gewoon zo zat...het is altijd hetzelfde hier. Altijd heb ik de schuld, altijd weer datzelfde van "dat is niet normaal"..ja wat is wel normaal volgens haar??? Dat vraag ik me echt af...

pfff...

Ik zit nu gewoon liever hele dagen op school ook al heb ik geen les, dan thuis. Ik verveel me dood, ik irriteer me.

En tuurlijk een deel van de problemen ligt ook bij mij...maar altijd word alles op mij afgeschoven..
straw..
bah, nadat ma de hele dag niet tegen me sprak. Hebben we erover "gesproken" tenminste zij heeft gepraat omdat ze niet in discussie wilde.

En het komt erop neer dat ze de situatie thuis niet echt houdbaar meer vind, en het niet erg vind dat ik thuiswoon, maar dat ik er volgens haar moeite mee heb.

Maar het komt erop neer dat zij wil dat ik op haar manier functioneer, en dat werkt niet meer. Sommige dingen wel en anderen niet, maar ik ben inmiddels 25 en ben mijn eigen manieren aan het vinden.

Dus heeft ze gezegd dat ik het er maar met de psycholoog over moet hebben over mogelijkheden tot bijv. begeleid wonen ed., op mezelf.

En zoals ik dat zie is op mezelf wonen zowat onmogelijk, omdat ik geen badkamer/douche/keuken wil delen, omdat ik absoluut niet tegen slordigheid kan en nogal pietje precies ben oa. door autisme en een eigen "huisje" is onbetaalbaar met alleen studiefinanciering.

Kortom, ik word eigenlijk een beetje richting de deur gewezen
Jeetje straw.. Wat heftig zo koud op je dak..

Maar begeleid wonen kan ook zelfstandig he mop, daar zou je dan ff achteraan moeten bellen/gaan..

En je hebt dan waarschijnlijk ook recht op huurtoeslag omdat je onder een bepaald inkomen zit..

Hoop dat dit je iets opvrolijkt..
choco, morgen doe ik een beetje choco op. Alweer een jaar geleden dan dat hij is overleden.
@choco, ik zit zelf ook ruim een half jaar met het idee om op mezelf te gaan te spelen.

Maar de drempel is gewoon heel hoog,omdat alles zo vaag is. En al helemaal niet hoe de "verhuizing" te bekostigen..want ik heb dan ook spullen nodig, en je krijgt waarschijnlijk niks cadeau..

En dat begeleid wonen zelfstandig kan weet ik, dat is ook het idee bij mij. Omdat ik me prima zelf kan redden, alleen nog nooit een echt huishouden heb moeten runnen, en alleen zuurkool kan koken..haha. Dus het zou meer een soort "cursus" zijn, om de aanpassing wat soepeler te maken.

Maar goed ik moet het er volgende keer met de psycholoog over hebben, want ik zou geen idee weten hoe dingen te regelen, waar ed.

@ Ibi, succes met morgen!
@ibi sterkte dezer dagen. Weet nog dat ik vorig jaar wist wat ik zou lezen voordat ik het las... tot zover zijn mijn vader en jouw Patrick te vergelijken

Zat vrijdag toevallig op de hyveschat met een vriendin van mijn vader. Als het aan hem had gelegen was ze mijn stiefmoeder geweest, jarenlange vriendschap hebben ze gehad. Lief mens..
@straw Lastig zo'n moeder...

Een vriendin met ASS zit sinds kort op begeleid wonen. Ongeveer jouw leeftijd, leeftijd van haar huisgenoten weet ik niet. Drie huisgenoten en eentje is erg flexibel/ongestructureerd dus dat botste. Nu wordt de optie open gehouden dat vriendin een keukenblok in haar kamer krijgt. Scheelt al de helft aan stress..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven