Hè bah, onweer...
zaterdag 10 juli 2010 om 21:15
Hier, waar ik woon dus, is het onweer net begonnen. En ik ben alleen thuis... Al zolang als ik me kan herinneren ben ik er als de dood voor. Regelmatig ben ik m'n bed uit gevlucht om op de gang, waar geen ramen zijn, met mijn ogen dicht en vingers in mijn oren af te wachten tot het voorbij was. Niet echt normaal gedrag voor een volwassene, maar ja.
Wie is er ook zo bang? Of wie vindt het juist heel mooi, en waarom?
Help mij afleiden tot de bui voorbij is
Wie is er ook zo bang? Of wie vindt het juist heel mooi, en waarom?
Help mij afleiden tot de bui voorbij is

zaterdag 10 juli 2010 om 22:56
@ NewBorn: weer wat rustiger? Jij ook weer? Ik ben inderdaad blij dat het weer voorbij is (en prompt weer een enorme flits...)
Heb even buiten gestaan. Wind waait, het is wel wat afgekoeld maar toch op een benauwde manier. En het ruikt buiten heel erg naar de regen! Heb de deur op een kier gezet, maar misschien moet het toch maar weer dicht met die flitsen die af en toe nog voorbij komen vanwege mijn angst voor die flitsballen (hoe heten die krengen?)
Heb even buiten gestaan. Wind waait, het is wel wat afgekoeld maar toch op een benauwde manier. En het ruikt buiten heel erg naar de regen! Heb de deur op een kier gezet, maar misschien moet het toch maar weer dicht met die flitsen die af en toe nog voorbij komen vanwege mijn angst voor die flitsballen (hoe heten die krengen?)

zaterdag 10 juli 2010 om 22:57
quote:annie2 schreef op 10 juli 2010 @ 22:53:
Vraagje, ben op de bank mij aan het epileren. Nu vraag ik mij af als de bliksem hier instaat ben ik dan de lul?
Vast een hele domme vraag maar ik weet het niet, ben er voor de zekerheid mee gestopt.
dat ligt er aan of je al klaar bent of niet. Zo ja, niets aan het handje. Zo nee, dan lig je klaar voor schut met een glad been en een harig been.
Bliksem zoekt overigens voor het overgrote deel het hoogste punt in de omgeving op ( niet altijd) maar vaak wel.
Vraagje, ben op de bank mij aan het epileren. Nu vraag ik mij af als de bliksem hier instaat ben ik dan de lul?
Vast een hele domme vraag maar ik weet het niet, ben er voor de zekerheid mee gestopt.
dat ligt er aan of je al klaar bent of niet. Zo ja, niets aan het handje. Zo nee, dan lig je klaar voor schut met een glad been en een harig been.
Bliksem zoekt overigens voor het overgrote deel het hoogste punt in de omgeving op ( niet altijd) maar vaak wel.

zaterdag 10 juli 2010 om 22:58

zaterdag 10 juli 2010 om 22:59
Puntje, misschien stelt het je gerust als ik vertel dat ik al drie keer een blikseminslag in huis heb meegemaakt, drie keer op een ander adres, en buiten materiele schade en behoorlijke schrik viel het allemaal best mee. Ik moet wel zeggen dat ik diep onder de indruk ben van de kracht van bliksem. Die ruik en voel je gewoon!

zaterdag 10 juli 2010 om 23:00
quote:gelukkeling schreef op 10 juli 2010 @ 22:55:
Hier zijn de stoppen doorgeslagen alles was donker, gelukkig had ik een kaars en kon de aardlekschakelaar weer omzetten. pfffffffff zal je net zien als je alleen zit.Hè bah! Ik moet ook eens een zaklantaarn regelen voor dat soort noodscenario's. En uitvinden hoe de stoppenkast werkt... Mn vader heeft het wel eens uitgelegd, maar misschien toch maar die uitleg op een briefje schrijven en in de kast plakken
Hier zijn de stoppen doorgeslagen alles was donker, gelukkig had ik een kaars en kon de aardlekschakelaar weer omzetten. pfffffffff zal je net zien als je alleen zit.Hè bah! Ik moet ook eens een zaklantaarn regelen voor dat soort noodscenario's. En uitvinden hoe de stoppenkast werkt... Mn vader heeft het wel eens uitgelegd, maar misschien toch maar die uitleg op een briefje schrijven en in de kast plakken
zaterdag 10 juli 2010 om 23:00
quote:dangeensuus schreef op 10 juli 2010 @ 22:57:
[...]
Hoogste in de omgeving, ja
1 harig been ja ook
Ok morgen weer een dag!
Dank
[...]
Hoogste in de omgeving, ja
1 harig been ja ook
Ok morgen weer een dag!
Dank
zaterdag 10 juli 2010 om 23:01
quote:dangeensuus schreef op 10 juli 2010 @ 22:59:
Puntje, misschien stelt het je gerust als ik vertel dat ik al drie keer een blikseminslag in huis heb meegemaakt, drie keer op een ander adres, en buiten materiele schade en behoorlijke schrik viel het allemaal best mee. Ik moet wel zeggen dat ik diep onder de indruk ben van de kracht van bliksem. Die ruik en voel je gewoon!Het stelt me alleen gerust dat mensen zoals jij (die dus 3 keer dat soort dingen meegemaakt hebben) het gemiddelde weer gelijk trekken!
Puntje, misschien stelt het je gerust als ik vertel dat ik al drie keer een blikseminslag in huis heb meegemaakt, drie keer op een ander adres, en buiten materiele schade en behoorlijke schrik viel het allemaal best mee. Ik moet wel zeggen dat ik diep onder de indruk ben van de kracht van bliksem. Die ruik en voel je gewoon!Het stelt me alleen gerust dat mensen zoals jij (die dus 3 keer dat soort dingen meegemaakt hebben) het gemiddelde weer gelijk trekken!

zaterdag 10 juli 2010 om 23:02
Je zou het haast denken Sep, geen idee. Een keertje toen ik 16 was, voor het eerst alleen thuis, ouders op vakantie en op dag drie sloeg de bliksem in, alle apparatuur kapot, zowel bij mij als bij de buren aan weerskanten.
Een keertje 10 jaar later in mijn eigen huis, weer allerlei apparatuur kaduuk, en twee jaar geleden nog een keertje bij een vriendin op de boerderij. Daar schudde ik letterlijk mijn bed uit van de klap, en buiten de schrik en weer wat kapotte apparaten niets aan de hand.
Een keertje 10 jaar later in mijn eigen huis, weer allerlei apparatuur kaduuk, en twee jaar geleden nog een keertje bij een vriendin op de boerderij. Daar schudde ik letterlijk mijn bed uit van de klap, en buiten de schrik en weer wat kapotte apparaten niets aan de hand.
zaterdag 10 juli 2010 om 23:02
Arghh hier ook verschrikkelijk noodweer. Normaal gesproken niet zo bang, maar ben nu alleen thuis. Al heftige klappen gehoord. De accu van de laptop is bijna leeg, wilde de stekker in het stopcontact doen, toen was er ineens een heel raar knetterend geluid. Ik denk dat ik overal maar van af blijf...