Help vlooien in huis!!

04-10-2011 10:39 16 berichten
Ik was gisteren in de strijkkamer bezig en zag daar vlooien! Ze sprongen tegen mijn benen omhoog. Ik had nog vlooienspray staan en ben daar direkt mee aan de slag gegaan. Dus spuiten en raam en deur dicht. Vanmorgen de boel daar stofzuigen en ze sprongen nog tegen mij omhoog. Nu ben ik in de huiskamer en heb ik nog vlooien op me! Ieuww en alles kriebelt me nu. De katten krijgen elke maand een pipet maar wie heeft advies voor een goede vlooien bestrijdingsmiddel?? De DA is te ver bij mij vandaan op de fiets dus ik moet het met de dierenspeciaalzaak doen. Wie heeft een goede tip
Alle reacties Link kopieren
Oei, ik zou toch flink spuiten en je katten een extra pipet geven. Dan een nachtje ergens anders slapen en morgen flink stofzuigen? Ik zou ook losse kleding e.d. in een vuilniszak stoppen en daar ook spul in spuiten en morgen, voor wat er tegen kan, op kookwas wassen. Ook je bank/kussenhoezen/dekens/kussens/strijkplankhoes.
Roxasect is de allerbeste anti vlooienspray! (wel die speciaal tegen vlooien kopen)

Je moet wel oppassen dat je het zelf niet inademt want daar wordt je behoorlijk ziek van.
Vlooienpoeder in de stofzuigerzak!! En de katten misschien vlooienspul van een ander merk geven.
Denken is zo buitengewoon moeilijk dat velen de voorkeur geven aan oordelen. Otto Weiss
quote:jo12345 schreef op 04 oktober 2011 @ 10:48:

Roxasect is de allerbeste anti vlooienspray! (wel die speciaal tegen vlooien kopen)

Je moet wel oppassen dat je het zelf niet inademt want daar wordt je behoorlijk ziek van.Is dat een agressieve middel? Ik heb namelijk zelf iets op natuurbasis maar die rommel helpt natuurlijk niks. Roxasect kan ik ook bij een super kopen toch?
Oh wat vies he. Neem vlooienspray die ook werkt tegen eitjes, anders heeft het ook geen zin. Idd wat vlooienpoeder opzuigen zodat ze ook in de stofzuiger dood gaan.

Katten kammen met vlooienkam.

En vergeet niet de plinten en kiertjes goed te spuiten.

Ik zou naar de dierenarts gaan voor vlooiendruppels voor je katten.

Gezellige dierendag heb je, sterkte ermee.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Vroeger gebruikte ik deze vlooienspray wel eens;

Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Och ja chips tis dierendag vandaag. Och ze wilden me verrassen die vlooitjes

Ik geef de katten Bolfo Gold mijn ene kat heeft een allergie en Bolfo helpt hem heel goed. Dus dat laat ik maar ff zo.
bolfo gold is een van de weinige goede anti vlo middelen bij de dierenwinkel, het is hetzelfde als advantage van de dierenarts
Bedankt voor de tips ik ga nu maar aan het stofzuigen en daarna naar de winkel spray halen
Wij zijn er eindelijk van af!

Ik heb de antivlooien spray van HG gebruikt (is nl ook tegen de eitjes)

Heb even geen plaatje want alle URLs zijn te lang.....van te voren alles goed zuigen (met name de kieren en plintjes) daarna de boel inspuiten met dit spul en dan mag je vervolgens een paar weken niet zuigen.

Wat hier ook heeft gewerkt is, schoteltjes met een kaarsje en een drupje afwasmiddel in het water in de donkere hoeken neerzetten (we deden dit s'avonds als de kinderen op bed lagen) de vlooien komen nl op het licht af, springen in het water, maar vlooien kunnen zwemmen, door het drupje afwasmiddel, breekt dit de zgn "waterspanning" waardoor de vlooien in het water vallen en verzuipen. ( ik schrok in eerste instantie van al die beestjes die er in zwommen, maar hoe langer je bezig bent, des te minder het worden)

Een stukje antivlooienband in de stofzuigerzak is ook nog een middel. En idd alle losse stoffen spullen zo heet mogelijk wassen en knuffels en andere dingen in vuilniszakken stoppen voor om en na bij zes weken. Daarna goed schoonmaken/ stofzuigen.

Heel veel succes het heeft hier een paar weken geduurd, maar je moet wel onthouden dat en vlooieneitje heel lang kan overleven en dus over een x aantal weken opeens uit kan komen, wat voor een nieuwe plaag kan zorgen
Niet stofzuigen inderdaad; want het spul moet altijd een paar dagen goed intrekken.
En niet alleen maar één kamer doen hè, wat je gisteravond deed, je moet eigenlijk wel het hele huis doen in principe.
Hoe herken je vlooien? Ik had net ff de bank weggetrokken en zag 2 dingen springen. Heel klein, echt bijna niet te zien en wittig/doorzichtig. Zijn dit nou ook vlooien? Ik heb geen idee hoe het zou kunnen nl. Heb geen kat of hond, alleen een cavia. En heb ook geen jeuk ofzo van beten of rode puntjes op mijn benen ofzo. Zou het dan toch een ander soort beestje zijn?
Vlooien zijn zwart.
Ow mooi :P dat scheelt alweer. Geen idee wat er dan door mijn huis springt soms, maar vlooien zou ik wel heel vervelend vinden. Dit valt nog wel mee, af en toe een springbeestje in huis haha.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven