Hier mag alles zijn en weer verdwijnen - 5

10-05-2025 21:03 1835 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Een gedeelde plek om verder te kunnen schrijven en ook weer te kunnen wissen. Voel je welkom in dit topic: Hier delen we zielenroerselen die je IRL niet op tafel gooit.
In de eerdere edities werd duidelijk dat de zwaarste thema's respectvol en empathisch besproken kunnen worden. Een oproep aan iedere schrijver om daar aan mee te werken.

Wissen mag altijd en daarom geldt hier de regel: 'NIET QUOOTEN' zodat elke schrijver zelf kan bepalen wat er wel of niet blijft staan.
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras.
Wat fijn dat coach een bericht gestuurd heeft. Dat is beter dan geen bericht denk ik?
Ik snap ook dat delen van jou dit nog helemaal niet vertrouwen. Dat is ok. Ze hebben vaak genoeg ervaren dat de wereld niet te vertrouwen is en dat er naar lieve woorden nare dingen gebeurden. Dus ik snap dat er eerst afgewacht moet worden.
Maar ik vind je een held dat je (in een wat onbewaakt adrenaline moment) wel een bericht hebt gestuurd. Ik denk dat het uiteindelijk gaat helpen, ookal voelt het nu oerstom en doodeng.
En wat ik gister ergens ook nog dacht (ik was even te kop vol snot om te reageren, maar heb wel alles gelezen): eerder was de vraag wat je het meest zou helpen tijdens de opname, wat je wil bereiken.
Toen hebben we het gehad over sommige december triggers.
Maar zou mild mogen zijn naar jezelf, jezelf mogen helpen, ondersteunen, zonder meteen het oordeel fout/stout/lui/schuldig/ziejewel je bent niks waard overheerst misschien niet ook heel helpend zijn?
Zodat je jezelf toestemming mag geven om boodschappen te bestellen bij Picnic, zodat je om hulp kan vragen als je het echt nodig hebt. Niet omdat je het niet kan, maar omdat je jezelf daarmee rust gunt, ruimte gunt en in die hele moeilijke maanden meer energie overhoudt voor andere dingen die je ook belangrijk vind (bv contact met de kinderen, iets opruimen of eten koken).
Ik snap dat dit allemaal nu geen optie is, maar zou het iets zijn wat je zou kunnen helpen?
.
avocadeau wijzigde dit bericht op 15-09-2025 22:48
99.59% gewijzigd
Hoi dames ik lees jullie maar heb even geen ruimte hier is het zwart git zwart.

Maar ik zie jullie strugels en tips na elkaar ik ben trots op jullie
Wil je er iets over kwijt lief frietje?
Lief selune maar het zo bizar dat ik zelf nog niet weet hoe ik het moet verwoorden maar ze heeft mij letterlijk op het randje geduwd.

Ik ga er op terug komen maar nu kruip ik weer in veilige tuin onder de rozenstruik
Ach mee Friet...

Ik kom je even dekentje brengen. En ik hoop zo voor je dat je snel uit het donker mag kruipen. Als je er aan toe bent mag je altijd delen.

Sterkte!

Avo, wanneer zie je coach weer? Fijn dst ze snel gereageerd heeft.
You'll never feel ready cause ready is not a feeling, it is a decision.
:hug: friet. Wij zijn er als je er klaar voor bent :hug:

Heel fijn dat coach zo gereageerd heeft Avo!
Ach Friet, wat naar dat ze je nog steeds niet met rust kan laten...

Avo, ja ik snap dat je het vreselijk vind om over na te denken en dat het nu ook absoluut niet tot de opties behoort. Daarom opperde ik het ook :-) Maar het is natuurlijk ook prima als het nog zo onbereikbaar voelt dat je hem lekker nog even parkeert tot ooit.
Avo, ik ben samen met het trotse deel trots op jou. Zou coach tegen je liegen denk je, in haar reactie? Ik hoop dat het boze deel dat je probeert te beschermen een beetje is uitgeraasd, en vooral dat alle angstige stukken kunnen voelen dat het gevaar geweken is. Dat ze niet komen wraak nemen.

Friet wat rot. Fijn dat je even komt zwaaien. Ik wens je veilige dromen en lieve mensen om je heen.
This is an unacceptable timeline
Ach lieve Friet, ik hoop dat je je veilig voelt onder de rozenstruik.
Ik lig ergens hoog boven je, verstopt in mn boomhut.

.
avocadeau wijzigde dit bericht op 15-09-2025 22:49
83.15% gewijzigd
Lieverd, ik snap dat de angst na praten nu heel groot is.
Heb je sinds je bij hun uit de buurt bent al eens eerder iets gedeeld dat zo expliciet is? Weten anderen (kleine) stukjes, die ook zo duidelijk zijn? Wat is er toen gebeurd?
.
98.18% gewijzigd
Lieve Avo ik snap je. Ik doe hetzelfde, maar nu afzeggen maakt de drempel nog hoger. En je hebt niets fout gedaan, maar ik weet dat het wel zo voelt. Sorry ik weet niet goed te verwoorden, maar je kunt dit, je bent echt heel goed bezig!
.
98.88% gewijzigd
Selune heeft gelijk Avo.
De afspraak met coach afzeggen lijkt op de korte termijn een goed idee, dan hoef je haar niet onder ogen te komen. Wegduwen voor jezelf weggeduwd wordt?
Maar daarmee onthoud je jezelf ook de ervaring hoe ze gaat reageren. Ik weet dat jij er diep vanbinnen van overtuigd bent dat ze je vreselijk vindt, walgt en je niet meer wil. Ik ben er van overtuigd dat ze het heel erg voor je vindt, met je meevoelt en je wil helpen waar ze kan. Durf je te onderzoeken of jouw 6 morgen misschien toch meer 9 blijkt dan je dacht?
.
99.14% gewijzigd
.
avocadeau wijzigde dit bericht op 15-09-2025 22:50
96.61% gewijzigd
Nee hoor, je hoeft niet te luisteren. Dit is volwassen Avo, die haar eigen beslissingen mag maken. Jij mag zelf beslissen of je wel of niet gaat. Ik snap dat dat moeilijk is, want beide beslissingen voelen fout.
Misschien helpt het om in gedachten te houden dat morgen gaan niet betekent dat je voor altijd aan haar vast zit. Je kan onderzoeken hoe het voelt om te gaan, hoe ze reageert en of het toch fijn is haar te zien. En als het daarna meer kost dan het je oplevert kan je altijd de keer erna nog beslissen niet te gaan.
Nog een vraagje: waarom anti-droom uitstellen tot tijdens/na de opname? Volgens mij zei je dat autorijden niet gaat, en ik snap dat dat beperkend kan zijn. Maar ik denk dat het misschien handig kan zijn om overeind te blijven staan? Volledig uitgeput beginnen aan zo'n periode maakt het misschien nog zwaarder dan nodig?
.
avocadeau wijzigde dit bericht op 15-09-2025 22:50
99.75% gewijzigd
Ja, ik denk dat je het wel goed overbrengt hoor. Ik snap dat het onmogelijk lijkt.
Zou het wel mogelijk zijn haar nog te appen dat je het heel eng vindt haar onder ogen te komen morgen? Misschien zelfs dat er zoveel strijd is in je hoofd (wel willen, haar nodig hebben, te eng, moet goed doen, mag niet falen, moet gehoorzamen)?

En die anti-droom snap ik dan voor de opname, maar kan vannacht misschien wel iets helpen voor als je toch in slaap valt?
Ik ga zo slapen, want ben heel hard aan het proberen niet ziek te worden, maar kom morgen meteen weer kijken.
Mocht de angst te groot worden; je hoeft alleen maar te blijven ademen, dan wordt het vanzelf weer dag. De paniek gaat uiteindelijk voorbij lieverd. :hug:
Je hebt deze angst vaak gevoeld hè avo, in het heden, de afgelopen paar jaar. Als je hier deelde. Als je voorzichtiger naar coach of hapto of ha iets zei. Ook toen was er paniek, ze komen me halen, ze gaan de kinderen iets aandoen. En dat is steeds niet zo gegaan.
Ze komen niet, want ze weten van niets.
Ze komen niet, want ze zijn oud en laf. Misschien zelfs al bejaard, dement, dood.
Ze komen niet, want het risico is voor hun veel te groot.
This is an unacceptable timeline
Slaap lekker lieve Maisnon. Dankjewel voor je berichtjes en moeite en sorrie dat ik je wakker hield.

Antidroom moet inwerken. Een week ziek (en niet rijden) gewennen, een week ziek ontwennen.
Als ik deze week niet meer slaap ga ik toch eraan, ik snap je punt.

Vannacht misschien slaappillen. Noodstop.
Wil ik ergens graag, want ik vind het lastig om n normaal te blijven doen.
ik leg ze klaar.
Tnx.

En sorrie.
Einde drama.
Komt goed. Sorrie

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven