Hier mag alles zijn en weer verdwijnen - 5

10-05-2025 21:03 1709 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Een gedeelde plek om verder te kunnen schrijven en ook weer te kunnen wissen. Voel je welkom in dit topic: Hier delen we zielenroerselen die je IRL niet op tafel gooit.
In de eerdere edities werd duidelijk dat de zwaarste thema's respectvol en empathisch besproken kunnen worden. Een oproep aan iedere schrijver om daar aan mee te werken.

Wissen mag altijd en daarom geldt hier de regel: 'NIET QUOOTEN' zodat elke schrijver zelf kan bepalen wat er wel of niet blijft staan.
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras.
Ja, je hebt gelijk Tyche.
Dankjewel.
Ik weet dat ik daarmee de angst niet wegtover. Dat je het rationeel weet maakt nog niet dat je het kan voelen (want goh, zouden we dan niet een pak minder leed meezeulen...).
This is an unacceptable timeline
Komt goed.
De kinderen liggen veilig in hun bed.
Zij zijn oud. Er is vast geen nieuwe aanwas.
En sowieso ik lig in bed veilig naast man.
Bijgelezen, voor zover mogelijk.
Ik hoop voor iedereen op een goede nacht, ook voor mezelf, want ik slaap de laatste tijd heel slecht. En dan kom ik moeilijk (laat) uit bed en loop vervolgens de hele dag achter de feiten aan.

De lastige groep begint een beetje te lopen. Het is echt een goede oefening om mijn eigen lat lager te leggen en dat het dan nog steeds goed genoeg is. Roeien met de riemen die ik heb, al wil ik liever beter en meer. Accepteren dat ik het liever anders zou doen in die groep, maar dat dat er nu door de grootte en de niveauverschillen helaas niet in zit. Ik baal er echt wel van, maar het is niet anders. :frusty:

Oh en mijn zelfzorg is echt prut qua eten. Als ik geen eten meeneem naar het werk, eet ik dus niet. Terwijl er op 5 minuten afstand rijden een supermarkt zit. :facepalm:
Ook amper wat in huis, dus net met de laatste restjes een nogal laat diner in elkaar geflanst (brood met gekookt ei en ik had nog radijsjes liggen). Morgenochtend echt boodschappen doen! (Normaal in het weekend, maar er kwam gisteren iets onverwachts tussen waardoor we net te laat waren.) Man had vanavond gelukkig een etentje, maar kon dus ook niet even naar de supermarkt.
Je kunt niet meer worden dan jezelf.
Je kunt wel meer jezelf worden.
Avo, hoe was je nacht?
Hoe laat heb je een afspraak met coach?
Ik denk vandaag aan je Avo.
You'll never feel ready cause ready is not a feeling, it is a decision.
Jullie zijn zo lief.

Slaappillen genomen. Rond 2 uur in slaap gevallen. Rond 4 uur weer wakker tot 6.

Coach rond 9.30.
Ja ze zijn oud en bejaard, misschien al overleden, effectief ongevaarlijk geworden. Nieuwe aanwas weet waarschijnlijk niet van je bestaan, hoe minder info hoe veiliger. Materiaal uit die tijd is vast niet meer boeiend, er kan nu zoveel meer. Je kinderen zijn inmiddels op de leeftijd dat ze niet meer zo beïnvloedbaar zijn dat ze nog echt interessant zijn.
Tot zover mijn rant waarmee ik mezelf probeer te overtuigen dat die diepste angst niet meer de waarheid is.

Ik hoop dat je vandaag naar je coach durft te gaan en dat het een fijne afspraak wordt. Je mag gesteund worden ook in dit stuk.
En als het je helpt, je bent mijn voorbeeld in deze strijd. Dank je wel voor dit topic en je openheid.

Deze week is het echt nog donker als ik wegga en ik merk dat de angst daardoor weer wordt aangewakkerd. Er is weer een heel opgejaagd, tegen paniek aan, gevoel. Vannacht ook een enorme nachtmerrie gehad, dan blijft het ook zo hangen.

Diva meer dan je best kun je inderdaad niet doen. En je best klinkt ook echt als meer dan goed genoeg! Als je wilt sparren over die groep mag je me ook altijd pb-en. Geen idee of ik iets voor je kan doen, maar soms is het erover sparren an sich al helpend.
Forever is a hell of a long time
Kind is weer haar bed niet uitgekomen.

En ik stop met redden. Ik doe het niet meer. Meld haar ook niet ziek. Als ze niet meer welkom is, is ze niet meer welkom.

Maar ik heb hier nog een hoop van mijzelf aan te kijken. Frustratie, angst, boosheid, verwachtingen. Ik moet los gaan laten, en dan maar zien wat de toekomst gaat brengen.
Och Lucy, wat moeilijk voor je. :hug:
Succes. Heb je dit met man en ggz afgesproken?
Ik vind je knap.

Selune, ik zag het ook, het is echt nog donker.
Ik vind het zo rot voor je.
Heb jij iemand die weet hoe moeilijk het nu is?
App gestuurd aan de begeleider van ggz of zij ook akkoord gaat met niet ziekmelden of dat ze dit anders ziet. Nog geen antwoord.

Man heeft samen met mij geprobeerd haar haar bed uit te krijgen en is net zo gefrustreerd.

Ik ga dit ook niet meer doen. 1x wakker maken en dan is het klaar. En indien nodig, wil ik best een keer brengen. Maar ik ga niet meer trekken.

Selune, sterkte. Konden we maar toveren, dst het weer maart is...
Goed dat je met man samen op dezelfde lijn zit.
Wat een moeilijke keuze Luus. Trek je het?
Dat lijkt me heel moeilijk om te zien en (niet) te doen, Lucy. Fijn dat man en jij het eens zijn. En heel verdrietig voor Meis, maar wel de enige weg, lijkt me.

Avo, ik hoop ook dat je vandaag naar coach durft. Maar als het echt niet gaat en er wat tijd moet zitten tussen je mail en een live ontmoeting, is dat niet het einde van de wereld. Hoe dan ook ben je ontzettend dapper.
Is het verdrietig voor Meis, Griebus? (Ja, dst triggert ook wat bij me :) )

Houd ik dit gedrag niet in stand door maar te blijven redden? Ze ziet het als ons probleem, niet het hare. Ze weigert therapie, want er is niets mis en ze heeft geen trauma. Ze gaat niet naar de verpleegkundige, terwijl ze dan ad kan krijgen. Ze maakt afspraken met haar begeleider hoe de avonden in te delen zodat de ochtenden lukken, maar houdt zich er niet aan.

En ondertussen zorg ik dat ze als ze niet gaat, ziek gemeld wordt. Als ze de trein mist, ik haar breng. Als ze "echt niet gaat fietsen" naar ggnet, we dan maar de auto pakken.

Omdat ik wil dst het goed met haar gaat. Omdat ik hoop dat als ze positieve ervaringen heeft, ze het wel weer oppakt.

Misschien is mijn gedrag wel heel verdrietig voor meis, omdat ik haar al haar eigen kracht en verantwoordelijkheid ontneem. Omdat ik denk dat ze het niet kan.

Het is niet erg om te falen. Het is niet erg om de havo of deze opleiding niet te halen. Als dat maar leidt naar iets nieuws.

Maar dat nieuws zal in elk geval niet meer van mjj vandaan moeten komen.
En trek ik het? Nee, van geen kant.

En weer 9 maanden in bed en niets doen trek ik nog veel minder.

Een vriendin opperde gemeente inschakelen en begeleiding aan huis, iemand die met haar meeloopt. Misschien, als dit idd niet lukt, is dat wel een goede optie.
O nee Lucy, zo bedoelde ik het niet!!! Ik bedoel dat het heel verdrietig is voor Meis dat haar problemen zich op deze manier manifesteren, dat ze zichzelf zo saboteert.
Sorry voor het misverstand, het schuldgevoel ligt natuurlijk op de loer en dan trigger ik dat ook nog eens door een onhandige formulering.
Je wanhoop en frustratie druipt eraf Lucy.
Je hebt continue gedaan wat je dacht dat goed was. Wat jij dacht dat ze nodig had.
Ik kan me niet indenken hoe ontzettend moeilijk dit moet zijn...

Is ze al wakker ondertussen?
Lieve Griebus, je zei niets raars. Het is ook verdrietig voor meis.
Dat ze hierdoor moet gaan, dat dit speelt. Dat het niet lukt. Dat we nu al zien hoe moeilijk ze het gaat krijgen.
Xx
Het is ook verdrietig voor meis Griebus. En ik vatte hem idd op als: wat verdrietig dat haar mama dit nu zo doet, dus dank voor de verheldering :heart: .

Wakker was ze. Nu slaapt ze. Of doet alsof. In elk geval ligt ze onder de verwarmde deken alles te negeren.

Hoe trek jij het op dit moment avo?
Succes Lucy.

Ik had al in de auto moeten zitten.
Ik stel coach teleur, of mezelf. Ik kan dit niet goeddoen.
Dat ze nu weet.
Het is nu echt.
Wat heb ik gedaan...
Ik wil haar afstoten nooit meer zien.
Maar tegelijkertijd moet ze me straks vasthouden en nooit meer laten gaan.
Maar dat kan en mag niet.
Dus ik kan haar bijna niet meer zien.
En ik moet het goeddoen en gehoorzamen en hard werken dus niet piepen.

Zo loop ik rondjes hier met de sleutel.
Komt goed.
Ik ga vandaag geen drama maken.
Komt goed.
Ik hoop dat je je straks beter voelt, als je coach hebt gezien :heart:
Je maakt geen drama, je bent bang. En dat is heel begrijpelijk.
Ik hoop dat het lukt om naar coach te gaan, en dat je kan ervaren dat het misschien wel meevalt.

Lieve Lucy, wat moeilijk voor jullie allemaal. Verwijt jezelf alsjeblieft niet dat je het wel allemaal geprobeerd hebt makkelijker te maken voor Meis. Voor heel veel jongeren werkt het namelijk wel zo, dat als iemand ze over de drempel helpt, dat ze dan zelf uiteindelijk weer het ritme in hun leven op kunnen pakken.
Maar bij Meis helaas niet op dit moment. En dan snap ik heel goed dat het op een gegeven moment ophoudt met wat jij voor haar kan doen. Zij moet het willen. En dat is heel eng, want wat als ze niet wil? Maar jij kan niet maken dat zij het wil. Je kan haar steunen, een plan maken en oprapen als ze valt. Maar je kan het niet helemaal van haar overnemen. Ze moet het zelf doen.
Geweest. Opgehaald van parkeerplaats.
Coach wilde begon over van alles. Ik kon niet denken. Laatste half uur alleen maar stilgestaan bij dat ze wist. En niet walgde. En wel geloofde.
En dat ik nog steeds mag zeggen dat het wel meeviel als dat nodig is, mij helpt om niet te verdrinken. Maar dat ze er nooit meer in meegaat. Dat het niet meeviel en bestwel kut was.
Coach heeft heel heel heel veel gepraat.
Bij mij lukte het niet.
Ik moest zien. Horen. Weten.

Praktijkondersteuner was 5 minuten.
Ik weet niet of ik het goed gedaan heb.
Hij gaat een belletje plegen naar een praktijk waar hij goed contact mee heeft. Het is oke als het TC belt.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven