Hier mag alles zijn en weer verdwijnen - 5

10-05-2025 21:03 583 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Een gedeelde plek om verder te kunnen schrijven en ook weer te kunnen wissen. Voel je welkom in dit topic: Hier delen we zielenroerselen die je IRL niet op tafel gooit.
In de eerdere edities werd duidelijk dat de zwaarste thema's respectvol en empathisch besproken kunnen worden. Een oproep aan iedere schrijver om daar aan mee te werken.

Wissen mag altijd en daarom geldt hier de regel: 'NIET QUOOTEN' zodat elke schrijver zelf kan bepalen wat er wel of niet blijft staan.
O wat goed Avo! Wat knap van je :heart:
Ik heb niet gefaald. Ik heb gewoon 10.000 manieren ontdekt die niet werken - T. Edison
Nog een late verjaardagswens 🎉
Dank jullie wel steunkousen! Jullie hebben me erdoor gesleept, er voor gezorgd dat ik vandaag in mijn kern kon zijn. Had ook op het werk een hoop gedoe vandaag met afzegging van belangrijke gast voor een event van volgende week. MAAR: De Galetjes volgens familierecept die ik bij elke nieuwe vergadering etc.... op tafel kon zetten, verbonden me met Maman en Papa. Mijn kern. Waar ik uit voortgekomen ben.
Mensen werden er blij van. Vroegen naar het verhaal van het familierecept. Ik heb mijn ouders kunnen eren en daarmee mezelf. Meer is niet nodig toch?
Man had een cancel in zijn rooster. Dus ik heb BFF en die lekkere kom kippensoep (na best een zware werkdag) afgezegd voor thuis samen met man mijn lievelingsmaaltje eten (echt te ouderwets): Bloemkool met een gekookte aardappel en ons zelfgemaakte stoofvlees. We hebben samen genoten en er een glas champagne bij gedronken :proud:
Overall voel ik me nu goed. Ook met uit de app stappen. Er is nog niemand die me 1 op 1 benaderd heeft. En daar wil ik ook niet op hopen. Als dat komt is dat welkom. Zo niet is het dit. En mijn zelf gekozen kring. Ik zie BFF zondag. En ik heb het steunkousenkoor vandaag gehoord en weet dat die steunkousen zelfs bij mij niet af gaan zakken :heart:
Lieve Olle, wat fijn dat je zo snel weer opgekrabbeld bent :heart: . En wat heerlijk, samen eten met man en samen genieten!

(En ik kende koppensoep al niet, dacht is vast Belgisch. Kwartjes nu :bonk: ).

Fijn ook, zo'n flexibele bff :heart:
Ik heb niet gefaald. Ik heb gewoon 10.000 manieren ontdekt die niet werken - T. Edison
.
avocadeau wijzigde dit bericht op 22-05-2025 18:18
99.69% gewijzigd
Kun je niet lezen voordat ze doorsturen?

Of is dat nog enger?
Lucy schreef:
15-05-2025 21:46

(En ik kende koppensoep al niet, dacht is vast Belgisch. Kwartjes nu :bonk: ).

:rofl: Dank je wel Lucy! Nu heb ik niet alleen een betere dag gehad dan verwacht maar ook echt nog een lachaanval!!!!!! Merci!
Ik denk dat ik je snap Cadeautje. Het is vreselijk eng.
Maar van op afstand gezien, lijkt het me wel een goed plan van coach en hapto.
Ze willen je verder helpen. Maar super eng dat er 'iets' over jou op papier komt te staan.
Wat Lucy zegt: Zou het je helpen als je wel een go geeft met restrictie dat jij eerst leest voor... Dat jij de regie kan houden?
En als dat voor jou een optie is, zou je dan jouw overwegingen (niet in detail) met ons willen delen en sparren? Ik denk en dank de steunkousen voor die weg in mijn overwegingen en opties: ik ben meer aan gegaan, zonder me te binden en ik merk dat ik oa daardoor meer aan kan in het proces naar helen. :heart:
.
avocadeau wijzigde dit bericht op 22-05-2025 18:19
99.62% gewijzigd
Oh Avo, ik vind het mooi wat ik van je lees.
Besef je hoe groot deze stap is? Een stap die je al genomen hebt. Dat heb je al gedaan. En nu het vervolg. Wat helemaal aan jou is.
Ik sta aan de zijlijn in mijn cheerleader outfitje te springen en ik doe een extra hoepel als je voelt dat je op deze weg verder durft en kan :rose:
Hier nog een steunkous, stiekem glimmend van trots. Wat dapper dat je dat gevraagd hebt Avo!

Lieve Olle gefeliciteerd, het klinkt alsof je een liefdevolle verjaardag hebt gehad. En BFF nog tegoed :heart:
Jaja. :bonk:
OlleGrieze schreef:
15-05-2025 21:41
en weet dat die steunkousen zelfs bij mij niet af gaan zakken :heart:
Beware of the sticky socks!
Nog gefeliciteerd Olle!

En wat goed Avo! Dat is een hele grote stap, knap van je.
Here am I in my little bubble
Avo, ik sluit me aan bij alle anderen (lekker eensgezind weer): knap dat je dit met coach besproken hebt, een belangrijke eerste, super moeilijke, stap. Ik begrijp je angst om het nu bij hapto bespreekbaar te maken. Is het een idee om dezelfde tactiek als bij coach te gebruiken? Dus haar vóór je sessie alvast te mailen?

Olle, nog van harte gefeliciteerd! Klinkt alsof je ondanks alles toch een fijne dag hebt gehad.
M.b.t. geen persoonlijke reacties: ik zou net als Tyche zijn, maar niet iedereen is zo natuurlijk. Ben jij überhaupt nog wel bereikbaar voor de wat verdere familie nu je uit de app bent gegaan?

Ik heb een drukke week achter de rug. Er was een enquête rondgestuurd onder het team en ik had me aangemeld voor de evaluatie daarvan. Maar dan zit ik daar als een van de weinige vrijwilligers en dan heb ik steeds het gevoel dat ze mij maar als moeilijk of lastig zien. Nu de notulen ontvangen waar ik nog op mag reageren (en dat ook ga doen want hier en daar klopt het niet) maar dan krijg ik dat gevoel ook weer: te betrokken heb je niks beters te doen?, te kritisch en te detailgericht. Aan de andere kant ben ik wel blij dat ik de gelegenheid heb gepakt om mijn punten in te brengen ipv in de wandelgangen te klagen.
Je kunt niet meer worden dan jezelf.
Je kunt wel meer jezelf worden.
Lieve olly nog gefeliciteerd gelukkig heb je een fijne dag gehad met een goed gevoel in je kern.

@advo ook dit steunkousje is super trots op je. En met diva eens om te kijken of de mail techniek ook werkt bij Hapto.
.
avocadeau wijzigde dit bericht op 22-05-2025 18:21
99.23% gewijzigd
Goed gedaan weer Avo. Ik hoop dat je wat leuke dingen op de planning hebt staan dit weekend en je daar van kan genieten.

Dank voor jullie lieve reacties steunkousjes. Ik heb vandaag nagenoten van gisteren toch wel een goede dag. Mijn werkprobleem lijkt in de oplossende fase te zitten met dank aan Jörgen Raymann die zijn agenda omgooit en te hulp schiet. Succes dus. Ik zit nu in een vreemd soort van rust en dat voelt eigenlijk wel even lekker.

@Lady: ik ben wel uit de app gestapt maar de meeste mensen hebben mijn nummer wel. En als je mijn naam kent en me googelt vindt je niets prive maar ik ben best een soort van 'publiek figuur' workwise dus ook op die manier makkelijk te bereiken.

Ach, het is wat het is. De ergste pijn ligt toch bij de houding van mijn eigen zussen.
Vandaag kreeg ik van een van hen een berichtje dat haar man huidkanker heeft (geen uitzaaiingen) met goede vooruitzichten. Ik merk dat ik gewoon niet weet wat ik hiermee moet. Ik mag haar man heel erg, dat is gewoon een lieve trouwe loebas die ik al sinds mijn 12de ken en ik gun hem de wereld en alle gezondheid. Maar ik ben toch wel boos op haar en nu reikt ze naar mij uit voor steun terwijl ze mij zo vaak gewoon in de steek laat.
We zijn intussen 6 dagen in ons nieuwe topic. Willen jullie het vorige deel (en eventueel alle vorige delen onder deze naam) offline hebben of liever niet? Ik hoor het graag.
..
avocadeau wijzigde dit bericht op 22-05-2025 18:21
99.84% gewijzigd
Van mij mag het ook gewist worden olly net zoals advo staat er best wel info in.

En na je zus zou ik ook het bovenste berichtje Je sturen ze mag best weten dat ze je gekwetst heeft maar dat de deur voor hun nog wel op een kier staat maar dat ze zelf moeten binnen stappen met oprechte bedoelingen.
Wissen is prima :-)

Ik geloof dat ik enorm in dubio zou staan. En dat ik eerder het gesprek zou aangaan dan na betreffende bericht er een bericht achteraan zou gooien. Alles wat geschreven is, is zonder intonatie. En zij zitten nu ook in een rollercoaster en de relatie is al precair. Dus denk ik dat ik in de app mijn medeleven zou tonen en vragen of ze open staan voor een gesprek. En in dat gesprek aangeven dat ik me niet gesteund voelde en wat de reden hiervoor is, dat ze besloten hebben zich stil te houden.

Maar dat hangt er ook vanaf hoeveel je nog wil investeren.

Het bericht van avo zou ik niet delen geloof ik. Geen idee hoe oud je neven en nichten zijn (op de een of andere manier ging ik niet uit van kinderen, maar van neven en nichten van dezelfde leeftijd. Dus de kinderen van de broers/zussen van jouw ouders. Geen idee waarom). Maar als nog minderjarig: kinderen zullen loyaal zijn aan ouders en niet aan tante. Dus ik zou ze er persoonlijk niet in betrekken.

Als volwassen, dan kan het een ander verhaal zijn. Afhankelijk van je band met hen.
O, en ik wilde nog op ID reageren.

Weet je wat ik zo fijn vind in mijn werk? Dat ik daar assertiever durf te zijn. Dat dat voor mij een omgeving is waar ik wel kan oefenen met grenzen stellen en ruimte innemen, omdat ik daar een rol speel, en gezien wordt als iemand net expertise.

Ze hebben niet voor niets gevraagd of er vrijwilligers bij zitten. Ze vinden je mening belangrijk en je mag je kritisch uiten. Wat ze ermee doen is niet aan jou, maar je stem laten horen kan voor inzichten zorgen waar de professionals niet aan hebben gedacht. Vrijwilligers zijn uitermate waardevol. Zolang je niet het onhaalbare verwacht, ga ik er vanuit dat ze blij zijn met je inbreng.

En ook al is dat niet zo: je bent trouw gebleven aan jezelf en je hebt ruimte ingenomen. Chapeau!
Even snel een misverstandje recht zetten: Het gaat inderdaad om mijn eigen neven en nichten, van mijn eigen leeftijd.

{Ik moet nu even rennen. Tot later!}
Olle, het is niet te geloven hoe er steeds weer een manier wordt gevonden om je onderuit te halen. Wat ben je met je partner een sterk team!
Ik heb alles gelezen. Fijn om lang gemiste namen weer te zien.

Ik heb gisteren het beste nieuws mogelijk gekregen. Het zijn cystetjes en kalk. Het 2e biopt bleek na de foto van gisteren op de juiste plek te zijn genomen. Ik hoef niet meer terug, en geen verhoogde controles nodig. Over 2 jaar weer naar de borstenbus dus.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven