Hoe een nieuw leven beginnen?

27-06-2012 11:04 37 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben een moeder van 25 met een zoon van 6. Ik ben mijn leven/omgeving/vrienden/familie helemaal beu!

Ik wil hoe dan ook een nieuw leven beginnen.

De belangrijkste stap voor mij gevoel heb ik al genomen, ik verhuis over 2 weken naar de andere kant van het land.

Om me verhaal even kort uit te leggen.

Ik heb nooit goed contact met mijn ouders/familie gehad ik ben vaak ui thuis geplaatst vanwege me moeders drugsverslaving.

Op me 18e kreeg ik een relatie waaruit ook een kind is ontstaan. De relatie was slecht en ik werd er echt depressief van. Hij is meerdere keren vreemd gegaan en ik ben nu sinds een maand bij hem weg.

Veel vrienden heb ik niet maar de vrienden die ik heb zitten ook in een behoorlijk slechte leefomgeving (drugs,criminaliteit etc.)

Ik wil gewoon niet meer zo'n leven!

Ik heb het contact met me familie al verbroken en ik spreek alleen nog af en toe 2 vrienden.Waarmee ik dus ook het contact wil verbreken.

Ik ben alleen bang dat ik veel alleen zal zijn. Ik ben niet zo goed in nieuwe vrienden maken. Ik weet niet echt hoe dat moet de meeste vrienden/kennissen die ik had waren via mijn ex.

Ik zou graag tips willen over hoe ik het beste mijn leven opnieuw kan beginnen en iedereen achter me kan laten en hoe ik nieuwe mensen kan leren kennen in de nieuwe woonplaats.

Ik ben geen persoon die zomaar met iemand een praatje maakt.

Misschien zijn er hier ook mensen die opnieuw zijn begonnen en goede tips hebben.
Nou.. ik denk als jij de kracht, energie en het lef hebt om alles te breken, achter te laten en in een ander deel van het land te gaan wonen, dat je dan ook vanuit dezelfde bron van moed jezelf kan gaan ontwikkelen richting een open houding om nieuwe contacten aan te gaan.

Je kan oproepjes plaatsen online om wat leuks te gaan ondernemen, of een hobbie of beter nog een cursus gaan doen, en de key is open staan en ja zeggen.

Je kan het! Succes!
..popcorn?
Ik vind het wel dapper van je dat je de stap hebt genomen om naar de andere kant van het land te verhuizen met je zoontje.

Misschien kun je iets gaan doen op de basisschool, voorleesmoeder of zo?

En via je werk heb je meestal ook wel contact met collega's.

Wie weet kom je ergens te wonen waar je contact kunt maken met wat gezellige buren.

Succes met je nieuwe leven! (en 'me' is 'mijn')
- Leuke cursus gaan doen,

- Baan/vrijwilligerswerk gaan doen,

- Helpen op de school van je kind,

- Ouders op schoolplein/buren aanspreken,

- Oproepje plaatsen op internet (waar ga je wonen?),

- Gaan sporten in teamverband.

Succes
Via de school van je kind nieuwe mensen leren kennen? Misschien gaat je kind op een clubje en leer je daar andere ouders kennen? Collega's?
Heeft jouw ex omgang met je kind? Dan kun je in mijn ogen niet zomaar aan de andere kant van het land gaan wonen.
Hallo Blue,

Je hebt in ieder geval al een prachtig begin en dat is een nieuwe stad in een hele nieuwe omgeving. Naar mijn ervaring begint het nieuwe leven altijd met buren, daar ontstaat meestal het eerste contact mee. Wat je zou kunnen doen is als je huis klaar is een leuke cursus gaan doen en misschien vrijwilligerswerk/werk of lid worden van een vereniging of sportclub. Dat zijn de beste manieren om nieuwe mensen te leren kennen, op een relatief snelle manier.

Wat goed van je, dat je alles achter je laat.
Ik ben ook flink verhuisd en heb in de nieuwe woonplaats opnieuw vrienden gemaakt, een sociale kring opgebouwd en mijn leven nieuw (en anders) ingericht.

Het lijkt me een soort voordeel dat je een kindje van zes hebt. Kan me zo voorstellen dat je met ouders van andere kinderen snel contact hebt, dat je zoon vriendjes maakt en dat je die ouders leert kennen en dat je op het schoolplein mensen spreekt. Misschien geen diepe vriendschappen voor het leven (hoewel, waarom niet) maar wel gewone sociale contacten: een praatje, een keertje koffie drinken.

Ik heb veel mensen leren kennen via mijn werk en via mijn hobby's. Ik heb me aangesloten bij een atletiekvereniging, daar leer je automatisch mensen kennen. Ook geen echte vriendschappen, maar wel zo'n kletspraatje af en toe.

Via het prikbord op het Vivaforum (jaja) heb ik ook een oproep gezet om nieuwe mensen te leren kennen, dat heeft heel goed uitgepakt.

Veel succes en veel sterkte!
Wat eten we vanavond?
quote:helene31 schreef op 27 juni 2012 @ 11:13:

Heeft jouw ex omgang met je kind? Dan kun je in mijn ogen niet zomaar aan de andere kant van het land gaan wonen.Dat is inderdaad wel een punt van aandacht. Jouw ex heeft natuurlijk wel recht om zijn kind te zien en andersom ook. Hoe gaan jullie dat doen als je ineens zo ver weg woont?
(Jezus, wat raakt dit mij zeg!)

Wat ontzettend knap dat je deze stap hebt gezet. Ik denk dat je moet doorzetten en dan zul je vanzelf nieuwe vrienden maken.

Pak door en toon daadkracht. Want als je geloof in jezelf zul je dat ook kunnen doen. Gun je kind een ander leven dan jij hebt gehad, dat wil je volgens mij ook erg graag. Maak niet geforceerd nieuwe vrienden, dat gaat echt wel vanzelf. Niet meer omkijken. Je bent 25 en getuige deze stap ook een vrouw die weet wat ze wilt en wat niet, voel de kracht om ergens opnieuw te beginnen. Zorg voor huisvesting, een school voor je kind en een (part-time) baan. De rest zal dan echt wel volgen.

ONTZETTEND VEEL SUCCES!

Heeft jouw ex omgang met je kind? Dan kun je in mijn ogen niet zomaar aan de andere kant van het land gaan wonen.Ik en mijn ex hebben geen omgangsregeling maar hij is zelf naar het buitenland verhuist (Duitsland) zover ik weet en hij heeft sinds de breuk niks meer laten horen.
quote:Naski schreef op 27 juni 2012 @ 11:18:

[...]

Dat is inderdaad wel een punt van aandacht. Jouw ex heeft natuurlijk wel recht om zijn kind te zien en andersom ook. Hoe gaan jullie dat doen als je ineens zo ver weg woont?Afgaande op haar verhaal lijkt het mij niet de meest ideale omgeving om een kind op te laten groeien. Drugs en criminaliteit. Als vader van een kind zeg ik dat.......hoe wreed ook.
Ga je werken? In dat geval is dat al een heel mooie manier om mensen te leren kennen. Anders zou je kunnen overwegen om vrijwilligerswerk te gaan doen, of een cursus, hobby of sport (weet niet of je budget dat toelaat). Je zou ook kunnen meehelpen op de school van je zoontje, ik ken veel moeders die daar goede contacten aan overhouden. En maak kennis met je buren, wie weet klikt het en ze weten dat in ieder geval wie je bent.

Het kan lastig zijn om helemaal opnieuw te beginnen maar dat je deze stap gaat zetten laat al zien dat je een sterk persoon bent. Hou er rekening mee dat het een tijdje kunt duren voordat je een nieuw leven hebt opgebouwd. Vriendschappen hebben tijd nodig. Mensen aanspreken is altijd eng, het kan helpen als je ze ontmoet via een activiteit (werk, hobby, school) zodat je altijd een gespreksonderwerp hebt. Klikt het met iemand, dan kan je bijvoorbeeld vragen of ze een keer zin hebben om koffie te gaan drinken. Best spannend, maar het werkt wel het best.
Wat knap!

Als je deze stap durft te nemen, komt de rest ook echt wel goed.

Zorg voor goede oppas en dat je veel uithuizig bent:

- werken

- hulpmoeder op school
wow, knap hoor dat je op een dergelijke manier uit je comfort zone weet te trekken. Ga er lekker op uit met je manneke, ga naar een park of speelplaats in de buurt. Vaak zijn daar weer andere ouders met wie je aansluiting kan zoeken (helemaal als je zoontje met andere kinderen speelt).

Heb je hobby's? Beoefen je een sport in teamverband? Ook zo kun je nieuwe contacten opdoen.

Succes!
Dank jullie voor alle reactie's.

Ook fijne tips, ik had er zelf niet eens bij stil gestaan om ergens vrijwilligerswerk etc te gaan doen.

Maar het lijkt me wel een goed idee.

Ik heb al op enkele part time vacatures gesolliciteerd en ik hoop ook om snel werk te vinden.

Ik ga verhuizen naar Rotterdam.
Alvast welkom in de stad meid.

Rotterdam is een stad met heel veel mogelijkheden.

Mag ik je vragen in welk deel van de stad je gaat wonen?
Wat fijn zeg dat je woonruimte hebt gevonden en dat je dus gaat verhuizen. Wat knap dat je alles achter je laat en drugs en toestanden voorbij stapt en je kind anders wilt gaan grootbrengen... Het vergt moed hoor om schepen achter je te verbranden...

Zorg ook dat je op de school van je zoontje lekker dingen kunt gaan doen.. gewoon overal voor inschrijven, op een gegeven moment ben je zo druk omdat ze je voor alles benaderen dan weten ze in ieder geval wie je bent en kan je altijd weer minderen

Succes!
DTEEZ!
Je gaat naar Rotterdam verhuizen omdat je een betere leefomgeving voor jou en je kindje wil?

Ik vind echt knap dat je zulke stappen durft te nemen.. Maar Rotterdam? Ik neem aan dat je zelf ook wel is wat geprobeert hebt en dat wil je nu achter je laten, maar wees voorzichtig wan in Rdam kun je binnen no-time een nieuwe slechte leefomgeving opbouwen, en dat zou zonde zijn!
Zingen in een modern koor kan ook onwijs gezellig zijn! Als je bang bent dat je niet super sociaal bent hoef je dan niet te veel te praten;) Maar het is wel zo gezellig dat je achteraf vaak nog even wat gaat drinken ofzo. En in sommige koren hoef je helemaal niet heel mooi te kunnen zingen maar gaat het meer om de gezelligheid.
quote:diisorder schreef op 27 juni 2012 @ 11:55:

Je gaat naar Rotterdam verhuizen omdat je een betere leefomgeving voor jou en je kindje wil?

Ik vind echt knap dat je zulke stappen durft te nemen.. Maar Rotterdam? Ik neem aan dat je zelf ook wel is wat geprobeert hebt en dat wil je nu achter je laten, maar wees voorzichtig wan in Rdam kun je binnen no-time een nieuwe slechte leefomgeving opbouwen, en dat zou zonde zijn!Wat is dat nou weer voor onzin. In wat voor hol woon jij dat je dat denkt.
quote:diisorder schreef op 27 juni 2012 @ 11:55:

Ik vind echt knap dat je zulke stappen durft te nemen.. Maar Rotterdam? Ik neem aan dat je zelf ook wel is wat geprobeert hebt en dat wil je nu achter je laten, maar wees voorzichtig wan in Rdam kun je binnen no-time een nieuwe slechte leefomgeving opbouwen, en dat zou zonde zijn!In Rotterdam kun je prima een goed nieuw leven opbouwen hoor. Er zijn veel mogelijkheden net als in alle grote(re) steden. Ik vind het een slimme keuze. En dat er ook minder fraaie kanten aan de stad zitten (zoals aan alle grote(re) steden... tja. Zou jij TO eerder aanraden om naar Staphorst te gaan soms?

Heeft jouw ex omgang met je kind? Dan kun je in mijn ogen niet zomaar aan de andere kant van het land gaan wonen.

Oh ja wel hoor.. heeft de vrouw van een kennis van ons ook gedaan.

Hebben samen een zoon, nu 7jr, maar toen zij uit elkaar gingen was zoon bijna 1 en zij is gewoon met zoon naar Friesland verhuisd terwijl ze als gezin in het zuiden des lands woonden en waar onze kennis, haar ex nu nog steeds woont.

Incl omgangsregeling van 1x per 2 weken een weekend.

Dus kennis zou zaterdag 3u heen moeten rijden, dan weer 3u terug en de dag erop ook weer.

Vrouw probeert ook alles tegen de houden mbt contact.. al ligt er een rechtelijke uitspraak etc.....

Dus ja het kan wel!

Fijn en netjes is het niet.. maar dat is een andere discussie!

Heeft jouw ex omgang met je kind? Dan kun je in mijn ogen niet zomaar aan de andere kant van het land gaan wonen.Ja hoor Helene dat kan wèl, vooral als je ex, jouw en je kinderen zwaar mishandelt.

Wat ben jij aan het betweten de laatste tijd zeg, wordt het geen tijd voor de bevalling
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
quote:Cateautje schreef op 27 juni 2012 @ 11:59:

[...]

Wat is dat nou weer voor onzin. In wat voor hol woon jij dat je dat denkt.Inderdaad! Wat is er in hemelsnaam mis met Rotterdam. Lijkt mij juist een prima uitgangspunt om opnieuw te beginnen. Je hebt veel mogelijkheden in een grote(re) stad

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven