hoe omgaan met zenuwen??
woensdag 16 januari 2013 om 00:10
Binnenkort heb ik voor mijn opleiding een belangrijk tentamen.
Omdat ik muziekstudent ben (ik speel een blaasinstrument, veel lucht nodig dus) is het erg belangrijk dat ik rustig blijf , en moet ik mijn ademhalig zo goed mogelijk onder controle zien te houden, terwijl het echt een stressmoment is.
Hopenlijk hebben jullie hier goede tips voor.
Bedankt alvast
Omdat ik muziekstudent ben (ik speel een blaasinstrument, veel lucht nodig dus) is het erg belangrijk dat ik rustig blijf , en moet ik mijn ademhalig zo goed mogelijk onder controle zien te houden, terwijl het echt een stressmoment is.
Hopenlijk hebben jullie hier goede tips voor.
Bedankt alvast
woensdag 16 januari 2013 om 00:37
quote:belle1234 schreef op 16 januari 2013 @ 00:24:
Kan je dat gewoon zelf leren? Of zou het helpen om bijvoorbeeld naar yoga te gaan om watmeer rust te krijgen?
Ik ben van mening dat je moet starten met een meditatieleraar. Alleen is het namelijk eigenlijk best lastig en je hebt iemand nodig die je de weg wijst, minstens een paar keer. Maar er zijn ook mensen die het zichzelf leren uit een boekje of met een geluidsopname oid.
Natuurlijk is yoga ook een goeie.
Kan je dat gewoon zelf leren? Of zou het helpen om bijvoorbeeld naar yoga te gaan om watmeer rust te krijgen?
Ik ben van mening dat je moet starten met een meditatieleraar. Alleen is het namelijk eigenlijk best lastig en je hebt iemand nodig die je de weg wijst, minstens een paar keer. Maar er zijn ook mensen die het zichzelf leren uit een boekje of met een geluidsopname oid.
Natuurlijk is yoga ook een goeie.
woensdag 16 januari 2013 om 00:43
Yoga of mindfulness gaat je zeker helpen! Bij beide leer je mediteren. Probeer anders het boek van Andy Puddicombe 'Headspace'. Er hoort een website en een app bij, die leren je allemaal mediteren op een duidelijke manier. De uitleg is helder en niet te zweverig. Succes met de voorbereiding!!
http://www.getsomeheadspace.com/how-to-meditate.aspx
http://www.getsomeheadspace.com/how-to-meditate.aspx