Hoge drempel
zaterdag 18 december 2010 om 18:32
Ik heb besloten om mijzelf door te laten verwijzen naar een psycholoog. Ik ben mezelf een beetje kwijt. Weet niet meer wat ik leuk vind om te doen, weet niet hoe ik in het leven sta... Beetje depressieve en onzekere gevoelens.
Het is voor mij een hele hoge drempel die ik over moet om mij door te laten verwijzen. Ik kan niet precies beschrijven waarom, maar ik denk dat ik vooral bang ben om mijzelf tegen te komen en mijn verleden weer open te klappen.
Graag zou ik wat ervaringen/peptalks lezen van mensen die ervaringen hebben met het bezoeken van psychologen en het eerste bezoek etc. Hoe heb je de stap genomen, vond het moeilijk, hoe gaat het in zijn werk... Ik wil proberen voor mijzelf de drempel te verlagen als ik jullie ervaringen lees...
Alvast bedankt!
Het is voor mij een hele hoge drempel die ik over moet om mij door te laten verwijzen. Ik kan niet precies beschrijven waarom, maar ik denk dat ik vooral bang ben om mijzelf tegen te komen en mijn verleden weer open te klappen.
Graag zou ik wat ervaringen/peptalks lezen van mensen die ervaringen hebben met het bezoeken van psychologen en het eerste bezoek etc. Hoe heb je de stap genomen, vond het moeilijk, hoe gaat het in zijn werk... Ik wil proberen voor mijzelf de drempel te verlagen als ik jullie ervaringen lees...
Alvast bedankt!
zondag 19 december 2010 om 18:27
Ik bedoel daarmee, dat een aantal reacties terug, Dertigmin zegt, dat een psycholoog je geen antwoorden geeft, maar dat dat juist de reden is waarom ik erna toe wil, omdat ik zelf geen antwoord weet op de vraag wat ik leuk vind etc.... Kan ik dan wel naar een psycholoog? Of begrijp ik dan iets verkeerd ofzo?