hoofddoek kwestie

28-06-2012 13:04 25 berichten
Alle reacties Link kopieren
nvt
anoniem_154721 wijzigde dit bericht op 13-05-2015 19:03
Reden: nvt
% gewijzigd
Zeker spannend, ik hoop dat alle reacties die je krijgt, van je omgeving, positieve zijn. Alle veranderingen zijn lastig, zeker in het begin.

Maar wat voor verkeerd beeld ben je bang? Soms is de angst van het indenken groter, dan dat het in werkelijkheid is. Maw. De werkelijkheid kan echt meevallen.

En je Nick, dat is hopelijk niet hoe je over jezelf denkt?
Ik geloof dat het echte ware geloof in je hart zit,niet in een hoofddoek,niet in een kruisje om je nek ect ect.

Doe wat jij denkt wat goed is voor jou, sterkte!!!
"The time is always right to do what's right." -Martin Luther King
Dapper, vind het wel een interessant onderwerp. Denk je dat je familie het uiteindelijk gaat accepteren? En waarom vind je het nu niet meer bij je passen?
Je moet doen waar je je goed bij voelt! Reacties krijg je toch wel, wat je ook doet.

Misschien zou je voor jezelf goed op een rij moeten zetten wat je wilt zeggen als je reacties krijgt waar je niet op zit te wachten.

Het maakt toch niet dat je minder gelooft? Misschien als je omgeving gaat merken dat je niet veranderd in de wijze waarop je je geloof beleidt, of uitdraagt, dat het voor hen ook beter voelt?

Ik weet het niet eigenlijk. Ik vind dat eenieder moet doen waar hij of zij zich het best bij voelt.

Geloof zit voor mij niet in een kruisje-hoofddoek-oranje gewaad met gele streep. Maar geloof zit in je hart. Toch?
Succes en sterkte.
Waarom ben je pas op je 18e begonnen? Je familie liet je zelf de keuze neem ik aan? Misschien vallen de reacties nu ook best mee
Destijds heb je geen vervelende reacties gekregen hopelijk nu ook niet.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Succes ermee. Het zal even wennen zijn, het zou ook best kunnen dat onbekenden je opeens anders gaan benaderen. Zoiets las ik een keer van een vrouw die dezelfde beslissing had genomen.

Ik hoop voor je dat je familie uiteindelijk bij zal draaien als ze zien dat je dezelfde persoon gebleven bent.

Keurt je moeder het trouwens af om religieuze redenen of om angst voor de mening van jullie omgeving?
Gewoon doen!

En proberen je niets aan te trekken van negatieve reacties. Er zijn altijd wel mensen die ergens iets van moeten zeggen, liefst heel negatief.

Je moet sterker zijn dan de negatieve reacties.

Iedereen zou een ander in zijn/haar waarde moeten laten, ongeacht hoe diegene eruit ziet! (Afgezien van dingen die mensen kunnen kwetsen, zoals hakenkruizen.)
Geloof (ook) in jezelf. Ik vind het een mooie stap. Mooi omdat het aangeeft dat je bewust met je geloof bezig bent.
ik denk dat je ouders heel blij mogen zijn dat je er zo serieus mee bezig bent! denk dat er ook zat moslima's zijn die wel en hoofddoekje dragen maar zich verder nooit echt in het geloof hebben verdiept.

Vind het heel goed en dapper van je en hoop dat je ouders je keus accepteren!
Er zullen altijd mensen zijn die een mening over je hebben. Of je nu wel een hoofddoek draagt of niet. Zorg dus dat je altijd doet waar jezelf vierkant achter staat, want een mening hebben de mensen toch wel.
Knap van je. Getuigt van een sterk karakter. Het is jouw zoektocht met jouw keuzes.

Veel succes!
En niet verbaasd zijn als je vrienden/knnissen 2 keer moeten kijken voor ze je herkennen;)

Moest ik tenminste ook toen ik ex-collega ineens zonder hoofddoek tegenkwam
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Als mensen zich ermee gaan bemoeien: het is een kwestie tussen jou en God.

Hopelijk vallen de opmerkingen mee...
Ik vind het knap dat je de keus hebt durven maken.

Ik heb net besloten niet meer in de kerk te willen trouwen, terwijl mijn moeder mij wel gelovig heeft opgevoed.

Durf het ook nog niet aan mijn moeder te vertellen, maar dat komt wel een keer.

Hopelijk zullen de reacties meevallen. Ik vind het moedig dat je je eigen ideeën volgt
Jouw hoofd, jouw leven, jouw relatie tot jouw god!
Je moeder denkt waarschijnlijk dat je nu een stap van je geloof afneemt.

dat je toendertijd hebt besloten om helemaal voor het geloof te gaan en dat je er nu aan twijfelt.

Probeer haar zo goed mogelijk uit te leggen wat de reden is dat je de hoofddoek niet meer wilt dragen.

wat het wel/niet toevoegd.

Opmerkingen van mensen die niet dicht bij je staan, kan je van je afschudden. Bij je moeder gaat dat niet en dan is goed uitleggen waarom je het doet/wil gaan doen de enige oplossing.
Toen ik de titel las dacht ik dat het weer zo'n topic was waar er al teveel van zijn hier. Maar dat is gelukkig niet zo.

Knap van je TO!
Spannend, misschien kun je het in stapjes afbouwen het weglaten van je hoofddoek?
Uquote:maantje91 schreef op 28 juni 2012 @ 20:20:

Spannend, misschien kun je het in stapjes afbouwen het weglaten van je hoofddoek?

Hoe had je dat gedacht? De ene dag wel, de andere dag niet.

Schept alleen maar verwarring.
Of hoofddoek steeds een stukje verder naar achter?

@TO, dappere beslissing.
haha sushilala, nee:P. Maar TO geeft aan dat haar familie er niet blij mee is, dan houdt ze hem bij de familie voorlopig op en bv op haar werk/school of tijdens boodschappen doen niet? Zo kan de familie er misschien een beetje aan wennen of werkt dat zo niet?
Proficiat met je besluit TO!

Een pleister kun je ook beter in één keer aftrekken dan heel voorzichtig, dus gewoon gelijk je stijl veranderen. Je familie zal er wel aan wennen. Als je uit eigen keuze pas op je 18e aan de hoofddoek ging, hebben ze je dus niet gedwongen als kind, dus waarom zouden ze dan nu opeens moeilijk gaan doen?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven