Hulp zoeken, maar waarvoor?

27-07-2010 11:21 14 berichten
Alle reacties Link kopieren
--
Je kan naar de 1e lijns psycholoog gaan, dat duur 8 sessies en er is geen wachtlijst. Moet je in je woonplaats maar gaan kijken of vragen bij de huisarts.
Ik prefereer de hemel omwille van het klimaat, maar de hel omwille van het gezelschap.
Je kan toch gewoon een paar bellen, en vragen of ze een wachtlijst hebben, en zo ja, hoe lang die is?

Je hulpvraag kan je zo formuleren zoals je nu doet. Een psycholoog is opgeleid om dusdanige vragen te stellen, of opdrachten te geven, dat je er achter kan komen waarom je je voelt zoals je je voelt, en wat je daartegen kan doen.

Met een psycholoog moet je een klik hebben. Ze hebben een geheimhoudingsplicht, dus in die zin kun je alles vertellen. Maar om alles te willen vertellen moet je je op je gemak voelen. Dat kun je uitproberen door er een paar te bellen, en degene die aan je criteria voldoen vragen of je langs kunt komen voor een intake-gesprek.

Succes!
Wat jij nodig hebt is een psycholoog! Haha, daar zover was je zelf gelukkig ook al.

Maar nu even serieus. Mijn ervaring is dat je redelijk snel terecht kunt. Zeker wel binnen een maand. Laat je even doorverwijzen door je huisarts. Dan krijg je de eerste 7 keer geloof ik vergoed. (In iedergeval zo was het een aantal jaren geleden)

Een psycholoog kan je heel goed helpen met het formuleren van een hulpvraag en je helpen met de dingen die je tegen komt. Ze komen vaak al met een paar gesprekken tot de kern van het probleem/gevoel. Misschien sta je wel een beetje ver van je gevoel af, dat je gevoelens wegdrukt.

Sterkte!
Een psycholoog is ervoor opgeleid om jou te helpen om meer inzicht in jezelf te krijgen. Zoals Jorina ook al beschrijft; een psycholoog kan jou daar goed bij helpen. Je hoeft niet kant en klaar een hulpvraag te hebben. Ik denk zelf dat als je dat al had, je misschien ook al beter zou weten hoe je hier iets aan zou kunnen doen. een psycholoog kan je helpen om je gevoelens op orde te krijgen.

En weer eens met Jorina; jij moet je op je gemak kunnen voelen bij de psycholoog. Hij of zij is er voor jou.

Sterkte en succes!
==
---
--
Dan is het dus dringend
..
volgens mij is er ook een telefoonnummer wat je kan bellen om te praten. Volgens mij is dat juist bedoelt om de vakantieperiode te kunnen overbruggen. Beetje stom maar ik weet het nummer niet en eigenlijk ook niet welke instantie, maar wellicht een van de dames hier wel?

Heb je iemand die naar je luistert en misschien ook wel kan helpen met het vinden van een psycholoog.
-
Sometimes, I hear my voice, and it's been here, silent all these years (Tori Amos)
.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven