Iemand even aanwezig hier?

19-12-2019 23:09 255 berichten
Alle reacties Link kopieren
Titel zegt het al.
Is er iemand die even wil kletsen?
There is no footprint too small to leave an imprint on this world!
Alle reacties Link kopieren
De wereld is ook even helemaal van slag Estrellas. Dat is al moeilijk te behappen voor mensen die altijd stevig in hun schoenen staan, laat staan voor diegenen voor wie dat al wat moeilijker lag...
Pas op jezelf en als we hier een luisterend oor/lezend oog kunnen bieden, schrijf van je af!! :hug: voor jou en ook een :hug: voor Gizzmo!
Pluk de dag! - In loving memory A.C. ❤
hai estrellas,

wat zwaar momenteel voor jou, zo'n thuissituatie!

als je hulp nodig hebt, kun je ook contact opnemen met ready2help van het rode kruis.

zij bieden nu extra hulp aan mensen die ivm corona problemen ondervinden, dat kan van alles zijn, bv hulp bij boodschappen doen, mensen die in paniek zijn mee praten.

misschien kunnen ze jou ook bijstaan, in praktische zin of voor emotionele steun.

https://www.rodekruis.nl/hulp-in-nederland/#top

https://www.fondsenwerving.nl/nieuws/be ... Ready2Help

sterkte!
Alle reacties Link kopieren
Bedankt Caro!
En jij ook Rozemarijn, de tips ga ik zeker onthouden.

Vandaag ook echt een rotdag. Zoon is zo overprikkeld, kon hem maar niet naar beneden krijgen. Constant harde geluiden maken, tics, door het huis heen vliegen van voor naar achter, van boven naar beneden. Steeds ruzie met zn broertje. En bij wat ik ook aan hem vroeg, boze reacties. "IK HAAT MN MOEDER!" "IK HAAT MN BROERTJE!"
:'-( :'-(

Godzijdank duurt de dag morgen een uur korter.
There is no footprint too small to leave an imprint on this world!
:hug:

wat zwaar! hou je taai, estrellas!
Alle reacties Link kopieren
Het lijkt mij echt heel waar in jouw geval. En je kunt eigenlijk niets doen. Zo onrustig. Geen moment tijd voor jezelf of even niets aan je hoofd. Nee geen leuke tijd.
hi estrellas,

ik kwam net dit forum tegen waar mensen in deze moeilijke tijden ook om hulp kunnen vragen:

https://www.gewoonmensendiemensenwillenhelpen.nl/

hoe gaat het verder met je?
Alle reacties Link kopieren
Zou het niet toch te doen zijn Estrellas dat je af en toe even oppas krijgt om éven alleen te kunnen zijn en bijtanken?
Pluk de dag! - In loving memory A.C. ❤
Alle reacties Link kopieren
Ben ook wel benieuwd hoe het nu met je gaat?
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
CaroMamaVanMaik schreef:
30-03-2020 19:32
Zou het niet toch te doen zijn Estrellas dat je af en toe even oppas krijgt om éven alleen te kunnen zijn en bijtanken?
precies! en daar kunnen de twee online platforms je aan helpen, of bv met de kinderen buiten gaan sporten.

je kunt zien wat anderen voor hulp vragen bij het laatst genoemde forum, en wie weet brengt je dat op ideeën.

in mijn buurt biedt de kerk ook actief hulp aan, er zijn buurtbewoners die een brief hebben bezorgd waarin ze hulp aanbieden.

misschien kun je hier melden wat voor hulp je zou willen, en kunnen wij ook samen met jou kijken naar wat de mogelijkheden zijn om die hulp te krijgen.
Alle reacties Link kopieren
Ik had even niet meer gereageerd. Het was zaterdagavond helemaal mis gegaan met mijn oudste zoon. Hij was compleet doorgedraaid. Woest woest, niet te bereiken, gooien met spullen, krijsen, gillen... mn buurvrouw stond hier ook ineens in huis om te kijken wat er allemaal aan de hand was, want zij hoorde het ook. Maar ook zij kon niet tot hem doordringen. Ik had een stukje gefilmd en dat doorgestuurd naar de mevrouw van de BSO, zo van; Kijk, Dit is hij thuis...
Toen belde zij en heb ik de telefoon op luidspreker gezet. Dit was voor hem zo vreemd, zo werd de bui doorbroken.
Ik vond het op een gegeven moment zelfs een beetje eng. Zat daarna ook onder de blauwe plekken van hem...
Het heeft er best ingehakt bij mij. Ik was er ook best door van slag. Voelde mij zo machteloos ook.

Ik merk ook dat ik steeds verder in mijn bubbel zak. Wil ook niet meer naar buiten, iedere avond eetbuien en overgeven. Gelukkig gaat het qua eten overdag wel redelijk.

Gister had ik hier een verdrietige kleuter en boos kind vanwege de slechte 1 aprilgrap die school had uitgehaald. Gevraagd werd of hij werkbladen op het raam wilde plakken, zodat juf langs kon fietsen om het te bekijken.
Ik had natuurlijk niet door dat het een grap kon zijn, want alle opdrachten die van school komen, voeren wij gewoon uit...
Kind mist zijn juf en verheugde zich erop dat juf langs zou fietsen. In de loop van de ochtend werd het mij duidelijk dat het om een grap ging. Zo jammer!! Kon het echt niet waarderen, in deze tijd zou het een lichtpuntje zijn dat juf even voor het raam zou komen staan.
Gelukkig had ik nog een troef achter de hand, ik had een heleboel strijkkralen via MP op de kop getikt, ingepakt als kadootjes. Daar zijn we gister middag dan lekker mee aan de slag gegaan.

Vandaag ga ik even met ze op berenjacht door de buurt denk ik, dan kom ik ook eens buiten.

@doornenvogels, onrust is precies het woord wat alles omschrijvend is. Precies wat ik constant voel.
@rozemarijn, dank je voor de link. Ik ga eens kijken of het iets voor ons zou zijn.

Op de dagen dat oudste op de BSO zit, gaat jongste vaak even naar de buren zodat ik even kan skypen met mijn therapeut.
Maar meer oppas zit er niet in. Mijn ouders willen niet en buren kunnen niet veel meer omdat zij nu thuis werken.

Ik probeer iedere dag weer opzoek te gaan naar dingen waar wij een beetje blij van worden om toch een goed gevoel te krijgen.
Ik word erg blij van een opgeruimd huis maar merk dat ook dat bijna niet haalbaar is met 2 kinderen thuis. Ik ben ook echt constant aan het opruimen en schoonmaken.
Soms geeft mijn stappenteller ruim 5000 stappen aan en dan ben ik niet eens de deur uit geweest...
There is no footprint too small to leave an imprint on this world!
Alle reacties Link kopieren
Ik werd trouwens vd week nog gebeld door mevrouw van Jeugd en gezin van de gemeente, om te horen hoe het gaat.
Ik had verteld over de zaterdagavond.

Toen begon ze over dat ik mijzelf in de gaten moest houden om kindermishandeling te voorkomen. En over een eventuele tijdelijke opname voor oudste, uithuisplaatsing..

Ik was daar best van geschrokken. Ik snap uiteraard dat ze dat moet zeggen. En dat er genoeg gezinnen zijn nu waarbij dit nog meer speelt.

Ik merkte dat ik er echt een beetje van van slag was.
There is no footprint too small to leave an imprint on this world!
Alle reacties Link kopieren
Logisch Estrellas dat je daarvan schrikt, al gaat het heus niet over jou, de kans op meer kindermishandeling nu mensen zo op elkaar gepakt zitten schijnt gewoon hoger te zijn en het is goed dat ze dat monitoren. Dus voel jezelf niet meteen een gevaar voor je kinderen!
Is er niet toch een mogelijkheid dat je man voor een wat langere tijd thuiskomt? Dat geeft jou misschien ook niet bepaald rust gezien jullie relatie op dit moment, maar eigenlijk is het gewoon een feit dat jij het niet in je eentje redt zo.
Ga inderdaad actief uitzoeken of er hulp in te schakelen is! Als die mevrouw van het CJG je nou dáármee geholpen had was dat beter geweest...
Een dikke virtuele :hug: voor jou. Konden we maar in het echt wat voor jou doen...
Pluk de dag! - In loving memory A.C. ❤
hi estrellas,

In mijn woonplaats hebben zich al 4000 mensen aangemeld die hulp willen geven aan mensen in deze moeilijke tijd.

Slechts een paar honderd mensen vragen om hulp.

Er zijn dus heel veel helpende handen!

Dus maak een lijst van wat je nodig hebt:
- oppas in huis
- activiteitenbegeleider die met je kinderen / 1 kind eventueel buiten gaat sporten / wandelen / spelen.
- een soort van supernanny - die je even kan bijstaan in de opvoeding.
- iemand die je helpt met opruimen / schoonmaken.

etcetera.

Bel een hulplijn / meerdere hulplijnen en ga actief na wie je met bovenstaande punten kan helpen, en wat je nog meer nodig hebt.

Succes!


-
Alle reacties Link kopieren
Ik heb inderdaad even naar de link gekeken, ik vind het lastig om mijn hulpvraag te formuleren.
Daarbij ben ik gewoon echt angstig om vreemde mensen in mijn huis te krijgen of mijn kinderen aan vreemde mee te geven.
Ik ben toch ook echt angstig om corona te krijgen, met mijn ondergewicht val ik ook echt wel in de risicogroep.
Boodschappen doen voelt al onveilig, maar door mijn eetstoornis is dit ook een stukje wat ik niet uit handen wil geven...

@Caro, morgen heb ik een Skype gesprek met mijn therapeut én de vrouw aannde gemeente. Een evaluatie om te kijken of de beschikking verlengd kan worden (hoop het wel). Zal dan ook aangeven of er andere vormen van hulp mogelijk zijn.
There is no footprint too small to leave an imprint on this world!
estrellas2 schreef:
02-04-2020 22:40
Ik heb inderdaad even naar de link gekeken, ik vind het lastig om mijn hulpvraag te formuleren.
Daarbij ben ik gewoon echt angstig om vreemde mensen in mijn huis te krijgen of mijn kinderen aan vreemde mee te geven.
Ik ben toch ook echt angstig om corona te krijgen, met mijn ondergewicht val ik ook echt wel in de risicogroep.
Boodschappen doen voelt al onveilig, maar door mijn eetstoornis is dit ook een stukje wat ik niet uit handen wil geven...

@Caro, morgen heb ik een Skype gesprek met mijn therapeut én de vrouw aannde gemeente. Een evaluatie om te kijken of de beschikking verlengd kan worden (hoop het wel). Zal dan ook aangeven of er andere vormen van hulp mogelijk zijn.
Je overwegingen zijn heel begrijpelijk.

Ik hoop dat je op een of andere manier adequate hulp kunt vinden. En dat deze corona crisis met een paar weken afgelopen is.

Sterkte!
Alle reacties Link kopieren
Hoi, ik heb sinds tijden weer eens bijgelezen.
Het is al een rare tijd, maar voor jou helemaal zwaar.
Ik vind het zelf soms zo bizar die verschillen nu. De een verveelt zich en de ander heeft het juist drukker dan ooit.
Zelf moet ik thuis werken, maar ook les geven aan beide kinderen.
Ook ik denk nu: liever zelf voor mijn kinderen zorgen en juf zijn voor ze dan het uit handen geven in deze onzekere corona periode.

Ik ben het met de anderen eens: waar het voor jou kan/oké voelt daar hulp bij inzetten. Jezelf hierin echt serieus nemen om het vol te kunnen houden.
Wanneer komt je man thuis? Al betwijfel ik of hij wel kan inzien hoeveel hulp jij (en je gezin) nodig hebben.
Ik wens je veel sterkte!!
Alle reacties Link kopieren
Hoe is het Estrellas?
Ik gun je mooie en rustige Paasdagen!
Pluk de dag! - In loving memory A.C. ❤
Alle reacties Link kopieren
:hug:
Pluk de dag! - In loving memory A.C. ❤
Alle reacties Link kopieren
Hoe is het nu met je????
Als je dit nog leest: knuffel.
Alle reacties Link kopieren
minameut schreef:
21-08-2020 16:00
Hoe is het nu met je????
Als je dit nog leest: knuffel.

Tijd niet hier geweest.
Het gaat redelijk. Stressvolle tijd ivm verhuizing, veel alleen en intensieve behandeling.
Mijn eetstoornis was/is dan ook behoorlijk om zich heen aan het slaan. Evenals de paniek.
Allemaal opzich verklaarbaar aangezien ik niet anders geleerd heb dan zo met stress om te gaan.
Ik heb nu 3 keer in de week therapie waarvan 2 keer groepstherapie voor de eetstoornis. Erg pittig.
Wat ik het lastigst vind is rust vinden en mezelf dat ook gunnen in de hektiek. Het gezin draait immers ook gewoon door. Met verkouden kinderen waardoor we allemaal thuis kwamen te zitten en kind met ontstoken kies die getrokken moest worden enz..
Maar ik leer het wel! Vandaag had ik eindelijk eens een dag zonder fysieke afspraken (wel een enorme to do list) ik heb even de boel de boel gelaten en ben gaan liggen. Merk dat mijn lijf dat nodig heeft.
There is no footprint too small to leave an imprint on this world!
Fijn om wat van je te horen! Goed dat de therapie eindelijk is begonnen. Zal best pittig zijn.Tijd voor jezelf is dan zeker nodig. Sterkte ermee !
Alle reacties Link kopieren
Fijn je even te lezen Estrellas en veel sterkte! Ik hoop dat je je snel weer wat beter gaat voelen.
Pluk de dag! - In loving memory A.C. ❤
Alle reacties Link kopieren
Fijn weer wat over je te lezen!
Wat goed dat je nu therapie kunt volgen. Zeer lastig, maar hopelijk met goed resultaat!
De lat idd laag leggen hoor voor jezelf. Rust pakken om weer je accu op te kunnen laden. Ik weet het, makkelijker gezegd dan gedaan, maar echt nodig om zelf te kunnen blijven functioneren. Sterkte!!
Alle reacties Link kopieren
estrellas2 schreef:
10-09-2020 19:09
Tijd niet hier geweest.
Het gaat redelijk. Stressvolle tijd ivm verhuizing, veel alleen en intensieve behandeling.
Mijn eetstoornis was/is dan ook behoorlijk om zich heen aan het slaan. Evenals de paniek.
Allemaal opzich verklaarbaar aangezien ik niet anders geleerd heb dan zo met stress om te gaan.
Ik heb nu 3 keer in de week therapie waarvan 2 keer groepstherapie voor de eetstoornis. Erg pittig.
Wat ik het lastigst vind is rust vinden en mezelf dat ook gunnen in de hektiek. Het gezin draait immers ook gewoon door. Met verkouden kinderen waardoor we allemaal thuis kwamen te zitten en kind met ontstoken kies die getrokken moest worden enz..
Maar ik leer het wel! Vandaag had ik eindelijk eens een dag zonder fysieke afspraken (wel een enorme to do list) ik heb even de boel de boel gelaten en ben gaan liggen. Merk dat mijn lijf dat nodig heeft.
Hoi Estrellas. Heel zwaar allemaal. Ben je dan met het hele gezin verhuist of alleen met de kinderen? Kan mij nl nog je problemen herinneren met je partner en te weinig steun. Hopelijk komen we niet weer thuis te zitten dat de kinderen niet naar school kunnen.
Alle reacties Link kopieren
@doorenvogels, Dan voor je reactie, we gaan met z'n allen verhuizen :-)
Man en ik hebben samen echt enorme sprongen gemaakt in de therapie (ja, we zitten ook samen nog in therapie). Er is veel meer verbinding, interesse, steun. Mijn muur naar hem toe, die ik uit zelfbescherming had opgebouwd, is behoorlijk naar beneden. En ik herken ook van mezelf wanneer de muur weer omhoog gaat en hem buitensluit. Dát is allemaal oud gedrag vanuit mijn verleden, wat ik nu herken en ik benoem het ook als ik het herken.
Doordat ik meer mijn behoefte en gevoel durf uit te spreken, is er ook meer begrip en verbinding.
Anderzijds heeft hij ook ingezien dat hij weldegelijk in het autistisch spectrum valt en hij vertrouwt mij ook wanneer ik hem aangeef dat hij erg zwart/wit bezig is en zeg dat we nu naar grijs moeten gaan.

De verhuizing is in een sneltreinvaart gegaan doordat we ons eigen huis kwijt waren zonder het te koop te zetten. Dat was/is voor mij moeilijk te behappen. Mede omdat ik nog nooit verhuisd ben en heel veel alleen moet doen, en dan nog de zorg voor kinderen en therapieën.

Bedankt ook Minameut, Caro-mama en Gizzmo voor jullie reacties! Doet mij goed te lezen en te weten dat ik even door jullie gedachten gegaan ben :heart:
There is no footprint too small to leave an imprint on this world!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven