Iemand ooit bij Al-anon geweest?

07-10-2011 13:23 27 berichten
Alle reacties Link kopieren
Sinds enige jaren ben ik weg bij mijn ex. Dit had o.a. met zijn drankinname te maken. Hij is echt zwaar verslaafd. Dit is volgens hem niet zo. Nu was ik er vanmorgen even en ik kan het nu niet loslaten. Het gaat mij niet om hem maar om mij. Hij wil er niet vanaf want hij is niet verslaafd. Zegt hij..

Ik dacht aan een zelfhulpgroep van Al-anon. Heeft iemand daar ervaring mee en kunnen zij helpen mij dit los(ser) te laten?

Nu mijd ik iedere situatie waar drank bij komt kijken. Bij een vriendin langs die een vriend heeft die ook niet in de drank spuugt doe ik niet meer.

Ik heb de website al gevonden maar ik wil graag wat ervaringen lezen van mensen die hier baat bij hebben gevonden. Wellicht kan ik dan zelf de stap wat makkelijker zetten.

Dat ik mij schaam voor zijn gedrag en inname daar wil ik vanaf.
quote:evelynsalt schreef op 07 oktober 2011 @ 15:21:

Ik ben samen met mijn moeder naar Al-Anon geweest. Mijn vader is alcholist. Echt veel wijzer werden we er niet van. Stel je er niet teveel van voor hoor.

Dat doe ik ook niet meer!

Voor jullie was het eenmalig?
We zijn een paar keer geweest, maar waren op een gegeven moment wel klaar met al die verhalen over hoe zwaar het leven met een alcoholist was. Je zoon is volwassen en je ex is volwassen. Jij zult het echt moeten loslaten. Je kunt namelijk niet iemand helpen die niet geholpen wenst te worden en je zoon kan zijn eigen beslissingen nemen Als hij bij zijn vader wil zijn, dan is dat zo. Werk aan jezelf en zorg goed voor jezelf en laat hem in zijn sop gaar koken. Je kunt niets doen. Echt niet.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven