Iets ontdekt, jullie hulp nodig!

29-06-2013 21:14 70 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

Een paar weken terug is mijn laptop stukgegaan, en daar op stonden helaas nog een groot aantal foto's van een reis die ik vorig jaar gemaakt heb. Omdat ik op kamers ga, en deze kamer eens een beetje leuk aan wilde kleden, wilde ik een aantal van die foto's af laten drukken bij AH.

Ik bedacht me opeens dat ik het memorykaartje ooit in de bureaula van mijn vader had zien liggen, tussen de lege batterijen, gewoon in het ''belangrijke troep'' laatje..

Dacht de goede memorykaart gevonden te hebben, en plug hem in mijn computer, maar wat ik vervolgens op die kaart zag, liet mij heel erg schrikken. Het was om half 1 vanmiddag, en moest om 1 uur werken, dus had geen tijd meer om een topic te openen, maar ik heb er de hele dag mee in mijn hoofd gezeten.

Wat ik zag was namelijk mijn vader, die foto's van zichzelf had gemaakt als vrouw. Op hoge hakken, met panty's aan, met lippenstift op en met geverfde nagels. Ook had hij foto's van zichzelf gefotoshopt in een vrouwenlichaam.

Ik ben er heel erg van in de war, en er echt heel erg van geschrokken. Mijn vader, waar ik altijd zo tegenop keek, opeens zo ''zielig'' zien zitten met lippenstift, voor een camera, met panty's aan. Heb gauw het memorystickje er weer uitgehaald, en terug in de bureaula gestopt, maar nog altijd ben ik ervan ondersteboven.

Mijn vader voelt niet helemaal meer als mijn vader. Hij heeft kennelijk ook nog een verborgen kant. Hij was de laatste tijd al vaak weg, naar het huis van onze oma die onlangs is overleden. Hij ging er dan een beetje klussen zei hij, maar daar heeft hij dus heel veel van die foto's zitten maken.

Eigenlijk had ik het nooit willen en mogen zien, maar toen ik het zag was ik met stomheid geslagen. Ik heb medelijden met mijn vader, met mijn moeder die hier niets vanaf weet. Daarnaast ben ik ook een beetje angstig. Is dit het topje van de ijsberg? Stuurt hij foto's van zichzelf naar andere mensen? Ontmoet hij ook mensen als hij niet thuis is, waar wij niets vanaf weten?

Ik heb echt heel dringend advies van jullie nodig. Hoe moet ik hiermee omgaan? Straks gaat het van kwaad tot erger, en nu zal elke keer als hij ''weg'' gaat niet meer hetzelfde zijn voor mij. Moet ik het mijn moeder vertellen? Dat zou verschrikkelijk zijn, straks strandt hun huwelijk ofzo hierdoor. Of neem ik het allemaal veel te hoog op? Ik weet het niet meer...
Eerlijk gezegd twijfel ik een beetje of dit geen verzinsel is... iemand laat zoiets toch niet slingeren? Wacht even andere reakties af.
Horen, zien en .... reageren
Niet mee bemoeien. Ten eerste weet je niet hoe of wat. Misschien was het een geintje of een verloren weddenschap of iets dergelijks. Ten tweede, als het serieus is, dan kan het best zijn dt jouw moeder daar allang van weet. Goede ouders belasten hun kinderen namelijk niet met hun sexleven. Dat hou je prive. Het gaat jou gewoon niets aan wat jouw ouders individueel of samen beleven op het sexuele vlak.
Hoezo weet je moeder hier niets vanaf? Dat weet je niet en is een aanname. Net als het versturen van foto's en het stranden van hun huwelijk.

Je gaat naar je vader en je verteld hem wat je hebt gezien. Precies zoals je het nu hier hebt neergeschreven. Niet je moeder inschakelen, maar direct de lijn kort houden.
Dit is iets privé van je vader, misschien weet je moeder het wel, weet jij veel?

Hij is en blijft toch je vader? Ik snap best wel dat je geschrokken bent..zou ik ook hebben.

Maar maak er nou geen drama van! Waarom zou het erger worden? En wat zou jij daar aan kunnen tegenhouden?

Laat het zakken, en bemoei je er niet mee, hij doet er niemand kwaad mee...
Ik weet niet of ik dit geloof.. maar er zijn veel mensen die *un het verkeerde lichaam geboren zijn* ik vind niet dat je raar naar je vader moet kijken nu misschien een gesprekje met hem dat hij het zelf uit kan leggen en zijn beeld er bij kan vertellen wel op zijn plaats.

Stel hem je vragen en wees eerlijk hij kan er ook niks aan doen dat die behoefte er is. Ja hij kan het laten maar wat nou als hij juist dan niet gelukkig is??.

Daarnaast hoe oud ben je als ik vragen mag?
Hoezo zou ik dit verzinnen? Ik kan je garanderen, ik had dit topic liever niet getypt..

Het is inderdaad wel een risico dat hij heeft genomen, maar misschien zijn die foto's wel allemaal afgelopen maand gemaakt en is hij van plan ze snel weer te verwijderen, en ben ik net op de verkeerde tijd naar het verkeerde aan het zoeken geweest..
Och meis, dat je dit net weer tegen moet komen....

Ik zou niet met je moeder hier over praten. Wel met je vader, dit is zijn struggle en als iemand het je moeder moet vertellen dan is hij het. Durf je met je vader hierover in gesprek te gaan? Durf je hem een briefje te schrijven? Begrijpelijk dat je zo veel vragen hebt hoor, lijkt me niet niks.
als t echt is.. stel je voor, je vader heeft een fetish. is dat t einde van de wereld? is dat iets wat pas net is ontstaan? hoezo zou je moeder en niets vanaf weten?

de man heeft n eigen leven, iets wat jou verder niks aan gaat. die memory kaart lag niet voor niets in n la, en niet op de stapel voor jou.

en als je er echt zo mee zit... wat dacht je van... praat eens met de man. tis nog steeds dezelfde.
Hoezo met haar vader praten? Hij is haar geen verantwoording verschuldigd over zijn sexleven hoor.
Er ligt wel een langer verhaal ten grondslag aan mijn ''gissingen''..

Mijn vader is een verschrikkelijk goede, maar ook vrij aparte man. In zijn jeugd heeft hij nooit vrienden gehad, en nog steeds heeft hij geen vrienden. Hij is een einzelgänger.

Het huwelijk van mijn ouders is absoluut niet ''top''. Ze houden van elkaar, maar mijn moeder vindt communicatief geen aansluiting bij mijn vader. Mijn vader heeft geen hobbies, (tot nu dus kennelijk), trekt zich vaak terug, is vaak afwezig. Mijn moeder heeft onze opvoeding altijd alleen moeten doen, praten over haar gevoelens moet ze altijd met mij, of mijn zusjes doen, mijn vader is wat dat betreft ontoegankelijk. Mijn moeder zegt vaak dat hij sterk autistische trekjes heeft.

Ze houden van elkaar, maar van echte liefde is nooit sprake geweest. Mijn moeder heeft ooit verteld dat ze op mijn vader viel omdat ze hem vertrouwde, en ze zich veilig bij hem voelde, en hij een goed mens was. Dat is ook 300% waar, maar daardoor hebben ze wel levens naast elkaar gekregen, en zijn ze lang niet zo hecht als veel andere stellen. Vandaar weet ik ook bijna zeker dat mijn moeder hier niets vanaf weet.
quote:Louba schreef op 29 juni 2013 @ 21:20:

Je gaat naar je vader en je verteld hem wat je hebt gezien..

Want? Hoezo?

Denk je dat je vader en/of moeder zo graag geconfronteerd wil worden met jou/mij/TO/ons met jarretels, eetbaar ondergoed, Tarzan, met of zonder lichtjes en roterende parels, hangend in de gordijnen, met de plaatselijke barman, of erger?

Laat lekker iedereen zn privacy hebben of is dat een heel raar idee?
Iets wat vier dagen bloedt en niet doodgaat is niet te vertrouwen.
hij is haar idd niks verschuldigd. maar haar beeld is nu flink door elkaar geschud. het kan helpen om de band te verbeteren.
Oh ik ben trouwens een jongen/man ; 23 j
Ze Hij weet het nu toch? Ze hij zit er nu mee toch? Ze Hij haalt zich van alles in haar zijn hoofd. Beter om de vragen door haar zijn vader te laten beantwoorden. Ze Hij had het beter niet kunnen zien, maar goed, gedane zaken enzo...

Note to self: voortaan even vragen naar m/v voor je zoveel vrouwelijke voornaamwoorden gebruikt!
Wie zegt dat is vrouwenkleding lopen met zijn seksleven te maken heeft? Kan ook het geval in het verkeerde lichaam geboren zijn . En zich dus fijn voelen in vrouwenkleding en van zich zelf uit vrouwelijkere intresses hebben. Veel mensen schamen zich hier voor. En ja als zij vragen heeft is der vader de enige die antwoorden heeft
Maar zou even geen beter forum weten waar ik een kwestie als dit kan bespreken.
quote:NummerZoveel schreef op 29 juni 2013 @ 21:20:

Goede ouders belasten hun kinderen namelijk niet met hun sexleven. Dat hou je prive. Het gaat jou gewoon niets aan wat jouw ouders individueel of samen beleven op het sexuele vlak.

Ik begrijp je insteek hoor, mbt privacy, en ben het met je eens. Maar dan nog heeft dit niks met seks van doen. Een man die zich verkleedt als vrouw heeft diepere issues dan een sexueel dingetje.

.
Iets wat vier dagen bloedt en niet doodgaat is niet te vertrouwen.
Sja, ik denk dat je er niets mee moet doen. De foto's waren overduidelijk dus niet voor jou bedoeld en ik vind dat elke ouder recht heeft op een eigen leven. Waar hun kinderen zich dus niet mee te bemoeien hebben. Dus per ongeluk als volwassen kind wat ontdekken betekent dat ik denk dat het beter is om je dan ook maar volwassen te gedragen.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Ik vind het echt bizar om een ouder aan te spreken op dergelijk gedrag! Gun een ander zijn privacy zeg!
@VC

Diepere issues kan, maar hoeft niet. Er zijn ook zat mannen die er gewoon op kicken en verder niets.
Waarom met de man hierover praten? Blijf van zijn spullen af en je had dus niets gehad om over te praten. Ik snap dat advies echt niet.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
hoeven geen issues te zijn, maar kan wel. we kunnen er hier wel n heel verhaal aan geven, en daarmee TO waarschijnlijk nog veel meer van de wap brengen...

praat met hem.

maar gezien je andere commentaar, verwacht ik dat dat geen makkelijk gesprek gaat worden. als hij zo in zichzelf gekeerd is, zal hij dat niet makkelijk uitten.

maar hij is en blijft de enige die je vragen kan beantwoorden.

ga eerst bij jezelf na, wat zijn de mogelijke antwoorden, en wil jij die wel weten?
quote:NummerZoveel schreef op 29 juni 2013 @ 21:29:

Ik vind het echt bizar om een ouder aan te spreken op dergelijk gedrag! Gun een ander zijn privacy zeg!Zo ongelofelijk eens. Kom op zeg!
niks mee doen, niet met je vader over praten.
wij slapen nooit.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven