If you really new me….

13-03-2011 15:49 26 berichten
Alle reacties Link kopieren
If you really knew me….

Een tijdje geleden was er een programma op MTV met deze titel. Tijdens het zappen ben ik 2 of 3 keer blijven hangen en het programma afgekeken. Dit heeft mij aan het denken gezet. Wat zou ik zeggen in zo’n aflevering? Hoe zou ik deze zin afmaken?

Waarschijnlijk zou ik helemaal niks zeggen. Mezelf op deze wijze blootgeven waar al mijn medestudenten bij waren, zou mij namelijk helemaal niet gelukt zijn (en nog steeds niet, trouwens). Omdat ik toch wil proberen wat dingen aan mijzelf te veranderen en wat meer open te worden, moet ik misschien in het klein beginnen.

Hier dus mijn poging om in een redelijk anoniem omgeving deze zin af te maken.

If you really new me dan zou iedereen weten dat ik helemaal niet zoveel zelfvertrouwen heb als iedereen altijd schijnt te denken. Dat ik na al die jaren nog steeds niet durf te zeggen wat ik nu eigenlijk wil (voor zover ik dat zelf wel weet). Dat ik nog steeds bang ben om mijn vrienden en familie kwijt te raken als ik gewoon mezelf zou zijn. Dat ik wel graag mezelf zou willen zijn (wat dat ook betekenen mag). Dat ik iedereen op afstand hou en daardoor in een cirkeltje terecht kom, want zelf afstand houden betekent ook dat anderen afstand houden.

En aan jullie natuurlijk de vraag: hoe zouden jullie deze zin afmaken?
quote:zilverdolk schreef op 13 maart 2011 @ 19:10:

[...]

of ik echt bescheiden ben? Ik weet het niet hoor. Zou het nogal wat vinden om dat over mezelf te zeggen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven