Ik ben bang dat ik gek word...

13-02-2012 15:59 116 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik weet dat dubbelnicken niet mag, maar ik heb toch maar een nieuwe aangemaakt. Blijkbaar schaam ik me hier zo erg voor dat ik zelfs anoniem op internet niet wil dat mensen weten wat er met me aan de hand is.

De titel zegt eigenlijk genoeg. Het gaat niet goed met me. Ik heb jarenlang gedaan of het allemaal wel meeviel, maar het valt niet mee. Er zijn lange perioden dat het prima gaat, maar er zijn er ook zat dat ik de weg kwijt ben. Zo ook nu. Als ik alles bij elkaar optel waar ik last van heb word ik behoorlijk bang van mezelf: depressies, dwanghandelingen, paniekaanvallen, paranoide gevoelens, depersonalisaties, hallucinaties, neiging tot zelfdestructief gedrag. Ik heb niet van al deze symptomen even veel last en ook niet doorlopend of alles tegelijk, maar op dit moment ben ik doodsbang en ik weet niet waarvoor. Ik kan niet langer doen alsof er niets aan de hand is omdat ik goed kan verbergen wat er in mijn hoofd omgaat. Ik kom misschien redelijk samenhangend over, maar ik zit huilend en hyperventilerend achter mijn computer en ik ben zo verschrikkelijk bang.

Als ik zelf een bericht als bovenstaande zou lezen zou ik zeggen: ga eens naar je huisarts en misschien zijn AD een goed idee. Maar daar ben ik dus ook te bang voor. Ik durf op dit moment mijn huis uberhaupt niet uit en daarnaast ben ik bang dat ik in een medische molen beland waar ik niet meer uitkom. Met andere woorden: nu negeer ik die rozed olifant in mijn huiskamer nog, al staat hij in de weg, en ik ben bang dat hij woedend wordt als ik hem aandacht geef en mijn hele interieur vernielt, en mij erbij.

Ik weet niet wat ik moet doen. Ik ben zo bang dat het misgaat.
Misschien kan je toch de dokter bellen en vragen of hij aan huis komt? En wat is erger? De medische molen of dit?
Heftig. Zo te leven is dit niet met een simpele AD op te lossen. Ga hulp zoeken joh. Heel veel sterkte.
Google even voor online of telefonische hulp, die mensen kunnen jou verder helpen zonder dat je daar nu de deur voor uit hoeft.
Heb je iemand die je in vertrouwen kunt en durft te nemen?

Wellicht kun je die meenemen naar de huisarts zodat je niet alleen hoeft.

In bepaalde gevallen komt mijn huisarts op huisbezoek. Wie weet de jouwe ook. Durf je aan de assistente uit te leggen dat je niet naar buiten kunt?

Er moet wel iets gebeuren, want dit is geen leven zo. Dat weeet jij ook, anders opende je dit topic niet.

Een telefonisch consult met je huisarts aanvragen. Slechter kan je er niet van worden.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Ik heb de huisarts gebeld, maar ik kwam niet uit mijn woorden en uiteindelijk hing de assistente op. Ik heb niemand die me erheen zou kunnen brengen of voor me zou kunnen bellen.

Ik weet niet waar ik banger voor ben: hoe ik me nu voel en hoe dat gaat aflopen of wat er gebeurd als ik bij een dokter beland. Wat als ze me oplsuiten?
Lieve TO,

Je geest en je lichaam geven op dit moment heel duidelijk aan dat het niet goed met je gaat. Nu kun je er iets aan doen en een volwaardig, mooi leven krijgen. Ik begrijp je gevoel heel erg goed en raad je echt dringend aan om je huisarts te bellen. Durf je niet heen? Bel dan. En vind je dat eng? Mail dan je openingstopic naar een naaste (familie, vriend) die je kunnen helpen.
Kun je zeggen wat je bedoelt met de angst voor de medische molen "waar je niet meer uitkomt"?
Heeft je huisarts een emailadres? Mail dan gewoon je tekst van de opening hier, met je naam en je adresgegevens.
quote:yasuko schreef op 13 februari 2012 @ 16:04:

Kun je zeggen wat je bedoelt met de angst voor de medische molen "waar je niet meer uitkomt"?Ik ken, van heel dichtbij, mensen die een lange geschiedenis hebben in de psychiatrie. Die heel hun leven inrichting in, inrichting uit zijn gegaan en die ik als zombies op de bank heb zien zitten door de pillen. Ik ben bang dat ik ook zo word.
quote:girlwithnohead schreef op 13 februari 2012 @ 16:06:

[...]

Ik ken, van heel dichtbij, mensen die een lange geschiedenis hebben in de psychiatrie. Die heel hun leven inrichting in, inrichting uit zijn gegaan en die ik als zombies op de bank heb zien zitten door de pillen. Ik ben bang dat ik ook zo word.Maar dat ben JIJ niet!

[...]

Ik ken, van heel dichtbij, mensen die een lange geschiedenis hebben in de psychiatrie. Die heel hun leven inrichting in, inrichting uit zijn gegaan en die ik als zombies op de bank heb zien zitten door de pillen. Ik ben bang dat ik ook zo word.Zet in ieder geval de eerste stap! Heb je helemaal niemand in je omgeving die iets voor je zou kunnen betekenen?
Ja, soms belanden mensen langdurig in dergelijke trajecten. Maar dat is zeker niet vanzelfsprekend! Er zijn zat mensen die slechts eens in hun leven een periode doormaken waarbij ze hulp nodig hebben. Waarom zou dat voor jou niet zo zijn?
Dat overkomt maar heel weinig mensen.

[...]

Ik ken, van heel dichtbij, mensen die een lange geschiedenis hebben in de psychiatrie. Die heel hun leven inrichting in, inrichting uit zijn gegaan en die ik als zombies op de bank heb zien zitten door de pillen. Ik ben bang dat ik ook zo word.Ik denk dat die mensen niet een schreeuw om hulp hebben gegeven zoals jij nu doet, maar dat die het over zich heen hebben laten komen tot het te laat was. Jij hebt nu heel goed door dat het NIET goed gaat. Je angst om hulp te zoeken weerhoudt je nu van het beter worden. Het is dus van belang dat je NU hulp gaat zoeken, dan gaat het echt goed komen
Telefonische Hulplijn

U hebt een vraag of een probleem. U piekert, of u maakt zich zorgen. U wilt graag een persoonlijk gesprek met een lotgenoot. In al dit soort gevallen kunt u bellen met de telefonische hulplijn.

De vrijwilligers die de telefoon opnemen, zijn allen zelf familielid of directbetrokkene van een psychiatrisch patiënt. Zij bieden u een luisterend oor. Soms is dat voldoende. Zo nodig nemen ze samen met u de tijd om naar oplossingen te zoeken. Ook zijn ze goed op de hoogte van de activiteiten die voor familieleden worden georganiseerd in het land, en ze kunnen u verwijzen naar allerlei andere hulpverlenende instanties. Zij kunnen u ook in contact brengen met contactpersonen en Labyrint~In Perspectief regio's.

De Telefonische Hulplijn is bereikbaar op nummer: 0900-254 66 74 (¤ 0,20 per minuut)
Zoek hulp per chat. Je kunt duidelijk nog wel tikken!
Ik heb de huisarts gebeld, maar ik kwam niet uit mijn woorden en uiteindelijk hing de assistente op. Ik heb niemand die me erheen zou kunnen brengen of voor me zou kunnen bellen.

Dit is wel heel bizar, dat de assistente ophing. Als dit echt waar is moet er werk van gemaakt worden.

To, kun je niet iemand anders vragen om voor je te bellen?
Voortaan hier oostenwind en alle ruimte aan bodemloze putten van pure slechtheid. Juli 2020

En als je praten door de telefoon moeilijk vindt dan kan je ook mailen via deze link.

http://www.labyrint-in-perspectief.nl/i ... pageId=830
quote:knagertje schreef op 13 februari 2012 @ 16:08:

[...]

Zet in ieder geval de eerste stap! Heb je helemaal niemand in je omgeving die iets voor je zou kunnen betekenen?Er zijn wel mensen bij wie ik met andere problemen terecht zou kunnen, maar ik schaam me om dit te vertellen. Iedereen kent me als stabiel persoon die goed functioneert, ik ben bnag dat ik niet geloofd word of dat mensen geen idee hebben wat ze hiermee moeten. Wil mensen hier ook niet mee belasten/
De tip van de e-mail is een goede. Dan vraag je meteen of ze aan de hand van jouw verhaal contact willen opnemen.
Juist als mensen je kennen als stabiel persoon, zullen ze eerder geneigd zijn je serieus te nemen.
quote:girlwithnohead schreef op 13 februari 2012 @ 16:10:

[...]

Er zijn wel mensen bij wie ik met andere problemen terecht zou kunnen, maar ik schaam me om dit te vertellen. Iedereen kent me als stabiel persoon die goed functioneert, ik ben bnag dat ik niet geloofd word of dat mensen geen idee hebben wat ze hiermee moeten. Wil mensen hier ook niet mee belasten/

Als een stabiel en goed functionerend persoon uit mijn omgeving, of dit nu mijn beste vriendin of vage kennis is, mij verteld dat ze het gevoel heeft dat het helemaal fout gaat en niet weet hoe ze hulp moet zoeken, ga ik vandaag nog met haar naar haar huisarts. En dat is geen ''last'', dat is soms gewoon nodig.

Je gelooft het nu misschien niet, omdat je bang bent, je schaamt en onzeker bent, maar als je de eerste stap zet zal het je nog meevallen.
Je hoeft je echt nergens voor te schamen!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven