Ik ben zo bang.... deel 10

11-12-2011 18:12 2980 berichten
Alle reacties Link kopieren
Jubileum! Het tiende topic, wie had dat gedacht :-)

Van een topic dat begon omdat ik bang was dat ik weer ziek zou blijken, via alle perikelen met chemo en operaties en andere behandelingen, naar hier, het moment van het tiende topic.

Niet genezen, maar wel gesteund en opgevrolijkt door iedereen die meeschrijft.

Ik wil dit intro eens anders doen dan anders en het aangrijpen om jullie te bedanken, de liefste en fijnste mensen van het forum. Voor de steun, de afleiding, de goede raad, de spiegel, de humor en de warmte. Jullie zijn me heel dierbaar.

Ook dit tiende deel staat weer open voor iedereen die mee wil schrijven over alles wat je bezighoudt.

Bedankt voor negen prachtige topics en op naar het elfde!
Strand? k-k-k-koud! Ik moest vanmorgen even op de bus wachten en dacht dat mijn voeten aan de tegels zouden vastvriezen. Ondanks dat ik mijn bergschoenen had aangetrokken! Bovendien was ik al wat later, want ik ben vanmorgen bij het tweede kinderdagverblijf wezen kijken. De keuze wordt er niet gemakkelijker op...

Geluk, alweer veilig geland? Ik zie dat ze in Frankrijk staken met de vliegtuigen, dus hoop dat jullie daar geen last van hebben. En ik hoop dat je een dikke jas en handschoenen bij je hebt. Dat is wel even 50 graden verschil zowat met waar je was!

Phoehee, Cookie is leuk Wij hebben nog steeds geen echte werktitel. Ik noem het de hele tijd "de baby" of "ons kindje". Frummel vind ik ook wel leuk en mijn collega zegt telkens Pixel. Maar het voelt niet lekker, een naam voor een kindje waarvan ik niet weet wat het is ofzo. Misschien dat dat nog komt. Als het straks is geboren en we weten wat het geslacht is, gebruik ik hier wel Simba of Nala (in het kader van het leeuwtje )

Netje, fijn dat er niks gebroken is. Hoewel je van een gekneusde of verrekte spier / pees / gewricht ook behoorlijk lang last kunt houden! Hopelijk wordt-ie snel minder dik en kun je het gaan inpakken.

Meepie, lekker dat jij dat voor je dochter kunt waarnemen. Scheelt haar weer vrije dagen. Wordt het mooi?

Zoebie, succes bij de laatste besprekingen in het ziekenhuis en bij het RMcD huis. Moedig hoor, je wordt toch geconfronteerd met familie die hetzelfde heeft meegemaakt als jij.

Bo, ik hoop dat je de shake een beetje kunt binnen houden en je ondertussen een beetje kunt bijkomen. De nasleep is wel heel lang dit keer, was eerst niet zo... Is er geen andere oplossing voor je bloed, of ben je nog steeds geen voorstander van extra zakjes? Ik mag hopen dat de oncologe hier wat over te zeggen heeft. Hoewel ze er misschien deze cyclus niet zoveel meer aan kan doen. Hoe reageert je huisarts?
Goedemiddag

Ik kom me ook weer even melden. De kraamzorg is weg en ik heb weer iets meer vrijheis gekregen . Het is hier heerlijk. Pommeltje doet het goed en ik ook. Alleen lukt het niet met borstvoeding geven maar daar heb ik me bij neergelegd. Pommel is net zo gelukkig met de flesvoeding en het kleine beetje borstvoeding dat ze nog krijgt.

Bo, wat rot dat je je zo ziek voelt. Ik zou inderdaad even bellen want dit is niet leuk meer

Ingh, hoe is het met jouw en het minimensje dat in je groeit

Phoehee, wat leuk dat je weer zwanger bent. Dan kunnen de kleren weer terug naar jou

Voor de rest even een zwaai
Je moet soms vallen om weer leren op te staan
Wat leuk, al die baby'tjes en baby'tjes in uitvoering hier Leuke werknaam, Cookie! Fijn dat Pommeltje het zo goed doet, Its! Jammer dat het niet lukt met de borstvoeding. Heb je wel goede begeleiding gekregen? Daar gaat het in de beginperiode vaak bij mis.

Bo, ik heb wat voor je neergezet in het andere topic (Gewoon omdat het kan). Kun je wel gebruiken, zo te horen Wat naar om een nacht zo te moeten doorkomen. Kun je de shakes wel binnenhouden?
Ga in therapie!
Die film klinkt interessant, Bo. Ik heb ook de trailer even bekeken, erg grappig! Misschien ga ik er zondag wel heen.
Ga in therapie!
Bo wat rot dat je zo ellendig bent. Maar de vorige keer was dat toch ook? Of was je toenna het weekend al niet meer zo misselijk? Had de oncoge een oplossing of kan je alleen maar afwachten tot het over gaat? Er blijft niet veel van je over als je zo af blijft vallen. Zijn de shakes erin blijven zitten? Zo rot dat heren slechte nacht had en het nu nog niet echt beter is.

Sjur wat heerlijk om te strandwandelen. Maar kkkkkoud. Ik zit nu in het restaurant van het AZM met uitzicht op de besneeuwde bergen ( nou ja,bergjes voor Bo's begrippen) in het zonnetje en dat is gewoon warm.
Sjur, ik begrijp je helemaal hoor! Strand in de winter is ook prachtig.... ik zou een lekkere warme kop chocomel ook waarderen aan het eind, maar zo'n wandeling trekt me ondanks de kou sowieso!

Meepie, de oncologe had niks nieuws in te brengen, helaas. Ja, misselijk ja, ja, hoort erbij hè.

Nou OK dan, dan doen we het er maar mee. Ik ben niet echt blij met haar.

Ing, mijn bloed is niet ter sprake dit keer, dus zakjes bloed lossen niks op. Het is mijn maag die last heeft van de chemo en daar helpt tot op heden eigenlijk weinig tegen.

En wat vind je tot zo ver van de KDV's die je gezien en bezocht hebt? Heb je een voorkeur voor één van de twee, of wil je er sowieso nog meer bezoeken voor je je keuze maakt?

Its, wat fijn je te lezen! Flesvoeding is prima, toch? Ik ben er 1.87m groot mee geworden en mijn broers nog veel groter

Duub, de shake is binnen gebleven :-) En de film is niet alleen heel grappig, maar ook bijzonder ontroerend. Ik heb dat zeer zelden, maar ik zat met tranen in mijn ogen aan het eind.

Ik ga direct even kijken in het andere topic, trouwens!
Was nog niet klaar.

Heb net even buiten gestaan, maar ik was erg snel weer binnen zo ijzig koud is het buiten. Het lijkt zo mooi als ik door het raam kijk. Hoe bedriegelijk. Over een half uur mijn volgende afspraak hier.
Oh, ik dacht dat je nu nog zo'n last had omdat je bloed maar op het randje was voordat je aan de chemo ging. Dus "alleen" je maag reageert raar. Maar wel lang ook, volgens mij was dat de laatste keren niet zo?

Heb je niet de neiging tegen de oncologe te gaan schreeuwen? Ik zou ondertussen zoiets hebben van: "dat het er bij hoort, prima, maar bij de vorige dosering was het niet zo. Ik wil terug naar die vorige dosering die ik met dokter puntjepuntje heb besproken. Mijn lijf, mijn leven, mijn beslissing". Zoiets. Maar dan in het Frans natuurlijk, anders heb je er niet veel aan

Die kdv's, tja... Ik vind het lastig. Mijn goede gevoel gaat uit naar die van vandaag, de filosofie vind ik prettiger en het gaat er allemaal wat professioneler aan toe. Maar ik moet op het werk nog wel het een en ander met mijn baas gaan regelen, want ik kan (afhankelijk van de werktijden die vriend gaat krijgen wanneer hij een baan vindt) pas om half negen in A'dam zijn en dat is een half uur te laat ten opzichte van de start van mijn werkdag.

Aangezien ik sowieso nog heel veel moet voorbereiden voor de gesprekken die ik met mijn baas en zijn vrouw moet voeren over mijn zwangerschapsverlof en wat zij daaraan moeten regelen, over ouderschapsverlof, kolfrecht en noem het maar op, ben ik sowieso een beetje bang voor hun reactie op mijn "eisenpakket" (hoewel ik natuurlijk op alles gewoon recht heb).

Is van later zorg Eerst maar eens besluiten waar we ons gaan inschrijven voor onze toekomstige baby en dan zien we wel weer hoe we het gaan regelen.
Bibberdebibberrrrrrrrrrrrrr......wat een kou! het scheelt inderdaad 50 graden met gisteren. We waren om 12 uur thuis, twee uurtjes geslapen in het vliegtuig en ik ben nu wel moe maar alles ging prima, Is er iets van extra alert ofzo? er was erg veel bewaking op Schiphol, alle bagage gecontroleerd en we zijn met de honden ook nog gecheckt. Ik had moeite ze niet te aaien

Even doorzetten nu en dan vanavond vroeg naar bed dan is morgen alles weer oke.

Bo wat erg dat je nog zo misselijk bent, het hoort erbij zegt ze, niks van wat zouden we daaraan kunnen verbeteren? Het is toch iemand aan wie je je lijf toevertrouwd, ik hoop dat je wisselen kunt, als je alleen het idee maar hebt dat ze met jou meedenkt in plaats van voor jou denkt is gewoon al zo belangrijk.

Cookie is leuk Frumpje ook.
Zoeb, het verschil tussen wat je denkt als je dat zonnetje ziet, en de werkelijke temperatuur.... ik heb me er hier ook in vergist, want wat is het koud hè!

Succes met je afspraak; is het niet raar voor, je, zo'n eindbeoordeling?

Ing, mijn bloed zal vast ook niet in topstaat zijn maar dat is een ander bij-effect dan de misselijkheid.

Spannend voor je dat je nog zo veel verschillende dingen moet regelen met je werkgever, zeker omdat hij niet echt welwillend overkomt.

Gelijk heb je, eerst maar inschrijven en daara de rest.
Bo dat klinkt als dat ze zich er makkelijk vanaf maakt met "dat hoort erbij"

Terwijl er, dacht ik, best veel medicijnen zijn om de misselijkheid te verlichten.

Maar misschien heb je die al gehad. Ze kinkt niet erg menselijk. Ik heb zo met je te doen.

Kan je HA iets voor je doen?
Welkom thuis lieve Gelukkeling!!!

Zet je elektrische dekentje aan, ga lekker uitrusten, slaap maar even goed bij.
Meepie, ik heb al die medicatie allang, dat is het probleem, het helpt gewoon niet. En van de bijwerkingen (constipatie vooral) heb ik zo veel last dat het ook niet meer leuk is. Kortom, het is een moeilijke afweging en deze oncologe heeft er overduidelijk geen zin in.
Geluk fijn dat jullie goed thuis zijn gekomen.

Ik ga de keukenmannen zoeken want ik denk niet dat ze hier nog wat gaan doen vandaag. Ik kan dan naar huis. Hoop dat de auto makkelijker start dan vanochtend.
Dat trouwe autootje van mij startte in een keer! het ding is al 16 jaar oud en had vier weken buiten in de vrieskou gestaan, alles was helemaal bevroren de ramen zelfs aan de binnen- en de buitenkant !

Die film lijkt me echt heel mooi Bo, ik hoef er geen ondertiteling bij, ik ga erop letten of hij te huur komt.

In de vakantie heb ik een paar leuke/spannende boeken gelezen en ik ben nu in een heel dikke pil (Lelieblank-Scharlakenrood van Michel Faber) begonnen.

Aanraders vond ik Prooi van Elisabeth Mollema beetje in de stijl van Loes den Hollander en Hartsvriendin van Julia Crouch, Het familieportret van Jenna Blum had ik ook nog niet gelezen, zeer indrukwekkend, wat een vreselijke tijd, ik hoop niet dat er ooit nog oorlog komt.

Van de antimisselijkheidspillen werd ik nogal slaperig Bo, heb jij dat ook?

Ik vond het er trouwens prachtig uitzien, het witte landschap van bovenaf gezien, badend in de zon. Ing ik zag je woonplaats goed liggen!

Meep handig zo'n moeder.
Bo wat een pech deze vrouw die overduidelijk niet met je meedenkt. Grrmmmfp. Bah misselijkmakend zo'n antwoord. Je zou er nog zieker van worden. Is er een andere arts die je meer ligt. Het is toch jou lijf. Ik zal maar even niet schrijven wat ik denk, maar 't is niet veel goeds. Ik haat artsen die niet meedenken en alleen maar vanuit hun status handelen en deze dame blijkt niet echt gevoel te hebben. Wat een trut zeg. Heb er met Nien teveel slechte ervaringen mee gehad.

Mijn gesprek in het RmcDhuis was leuk. Er is geen sikkepit veranderd. Leuke gezellige manager. Fijn gesprek mee gehad en ze was heel duidelijk. Ik wordt gebeld wanneer ik ingewerkt kan worden en voorlopig ga ik alleen op zaterdag. Daar hadden ze heel hard mensen voor nodig en dat komt voor mij ook het beste uit.

Ik moet weer tien dagen met bewegingsmeters om lopen. Ik was heel erg consequent met het invullen van de pijnlijsten aan het eind van de dag. Compliment gekregen al was het vaker midden in de nacht dan 's avonds.
Breek weer even in om je een te geven, Bo. Hoop voor je dat de misselijkheid snel wegtrekt.

En Poehee, gefeliciteerd met je zwangerschap!
Meepie, deed je auto het nog?

Pigbull, thanks :-)

Gelukkeling, ik zal eens kijken of ik 'm kan vinden voor je, de film! Hij is het echt waard. Ik word trouwens van de meeste anti-overgeefpillen niet speciaal slaperig. In ieder geval van de Zofren, de Kytril en de Emend niet, die ik de laatste tijd heb gehad. Alleen ze helpen slecht tegen de misselijkheid en zorgen voor veel andere problemen, dus ik ben er mee gestopt nu.

Zoeb, wat fijn dat het gesprek bij het RmcD-huis goed verlopen is! Was het niet raar voor je om er nu in deze hoedanigheid te zijn?

En weer tien dagen de bewegingsmeters, pffff, had je daar last van of niet?

Ik ben niet boos op de oncologe hoor; we liggen elkaar duidelijk niet erg. Dat kan.

Ik denk dat ik ook best een rare patiënt ben, met mijn meningen en voorkeuren en toch niet een typische houding van "dokter weet het beter". Dus ik ga binnenkort een gesprek aanvragen bij iemand anders in dezelfde kliniek.
Bo de auto starte gewoon zoals het hoorde, ja hij had gewoon last van de kou denk ik. Goed plan om advies te gaan vragen want aan die oncebonk heb je niet veel, ook al ben je niet boos op haar.

Zoeb gefeliciteerd met je vrijwilligerswerk bij het RMD. Het zal soms best heel zwaar zijn en herinneringen oproepen maar je zult er ook heel veel voor terug krijgen. Nu 10 dagen aan de meetaperatuur heb je daar last van en wat meten ze? Succes er mee.
Meepie, gelukkig maar! Ondanks dat wij hier een benzinefilter vervangen hebben blijft de auto 's ochtends moeilijk starten, volgens Ro. Het is ook wel érg koud natuurlijk.

Ik begin me flink te ergeren aan het constante misselijk-zijn en binnen zitten, maar gelukkig is er het forum :-) En ik heb besloten morgen naar de HA te gaan als ik me nog zo rot voel. Niet dat zij iets kan doen misschien, maar dan heeft een dokter me tenminste even gezien.
Helpt ook orangina niet wat tegen de misselijkheid? Rot is dat, dat je alleen shakes binnen houdt.

Gelukkeling welkom terug en wat een kou he?! Was je huis ook niet helemaal koud al zal het schelen dat je tussen andere woont toch?

Nu maar eens douchen.
Bo hevig teleurgesteld zijn is ook niet fijn. En als ze dan niet luisteren is het best frustrerend. Dat is inderdaad iets anders dan boos zijn.

Toen Nienke weer een recidief had en we maar niets van de kinderoncoloog hoorde werd ik er gek van. En toen we eindelijk op mijn aandringen een gesprek hadden, kreeg ik te horen dat zij niet doorgingen met behandelen omdat ouders dat wilde. Aan Nien werd niets gevraagd, die moest tijdens dat gesprek in de wachtkamer blijven zitten. En Nien vroeg zelf steeds waarom er niets gebeurde. Dat was zo frustrerend. Nien was 10, maar door wat ze had meegemaakt al zes jaar lang wist zij wel precies wat ze wilde. En dat was doorgaan. En dan nog de vraag of ik soms een andere oncoloog wilde, want ik heb hem toen best wel het één en ander voor de voeten gegooid. En hoe graag ik dat op dat moment wilde, voor Nienke zou dat niet goed zijn geweest. Want hij was wel kundig. Alleen hij was de arts en dat moesten we maar in onze oren knopen.

Nou, dat kon best wel, maar het was ons kind en alleen aan haar mocht hij vragen wat zij wilde. Dat was niet aan ons en ook niet aan hem. Gewoon opgeven was iets wat Nienke niet kende.

Ik zie in jou vechtlust heel veel van Nienke terug Bo. En ik vond Nien een kanjer, dus dan weet je ook wat ik van jou vind.

Goed van je dat je in ieder geval ook een andere arts gaat "proberen". Wat klinkt dat gek.

Het was een leuk gesprek. Ik ga drie weken proef draaien en dan gaan we om de tafel zitten of ik het nog steeds leuk vind en ook of ik er geschikt voor ben. Er is heel veel hetzelfde gebleven hoor. Ik kwam in de waskamer en ik kreeg een déjà vu. Het rook er precies hetzelfde als toen in het andere huis. Gek, want dat was niet vervelend of zo, wel heel onverwachts.

Ik heb geen last van de meters. Om mijn polsen zijn het net horloges. De band om mijn buik vind ik best wel irritant. Het metertje zit precies op mijn ruggenwervel en die voel ik zitten.

Heb al wel gezegd dat ik ze dit keer met douchen afdoe, want als ze nat zijn gaan ze irriteren. Maar dat was geen probleem.

Moet dan wel opschrijven wanneer ik ze af doe en hoe lang.

Maandag heb ik nog een afspraak met de revalidatie-arts. We gaan dan overleggen of de aanvullende behandeling nodig is. Dat kan ik binnen een half jaar zelfs nog beslissen. Want stel je voor dat het nu goed gaat en opeens over vijf maanden niet meer. Dan kan ik alsnog meedoen. Geen idee of ik dat doe. Weer vier maanden twee keer in de week is best wel veel en lang. Gelukkig hoef ik dat nu nog niet te beslissen.

Its lekker genieten van jullie kleine meid. Wat jammer dat de borstvoeding niet lukt, maar je doet het dus bij de fles en dat lijkt me wel fijn. Heb je evengoed even dat knuffelmoment. Hoewel dat best zonder borstvoeding ook kan natuurlijk. En dan heb je tenminste niet het stressen als het niet lukt.

Stuur je me nog even je adres voor de DE punten?

Gelukkeling wat een verschil in temperatuur voor jullie. Het was vandaag ook nog eens extra koud. Hoop dat je vannacht goed slaapt en morgen over de jetlag heen bent. Dat is wel de beste remedie. Gewoon op de normale tijd naar bed. (Nou ja. misschien een beetje vroeger) want je zult wel kapot zijn.

Meep mijn oude autootje had ook wat opstartproblemen vanmorgen (en gistermorgen en iedere morgen). Heeft wat last van de kou denk ik. Er staat er nog een dus ik kan altijd voor uit. (letterlijk). Dank voor je felicitatie.
Soms is een kundige arts niet hetzelfde als een fijne arts. Helaas. Heel erg lijkt me dat, om als moeder te moeten vechten voor het recht van je kind om zelf te beslissen.

Want na zes jaar wist Nien zelf denk ik het aller-allerbeste wat goed voor haar was.

Gaaf dat je drie weken kan proefdraaien in het RmcD-huis! Denk je zelf dat het wat voor je is, nu je het zo gezien hebt?

Ik kan me voorstellen dat aanvullende behandeling je niet direct aanspreekt; je hebt al zo veel tijd gestoken in die pols: reizen, afspraken, therapie, scans, het is bijna een part-time baan!

Ben benieuwd wat de revalidatie-arts maandag zegt.

Phoehee, Orangina helpt niks momenteel. Tegen de lichte misselijkheid van de Taxol ging het prima, nu is het echt een drama.

Die shakes hou ik ook alleen binnen als ik ze heeeeeeel voorzichtig in kleine slokjes opdrink. En dan nog gaat het soms fout, helaas :-)

Zo maar eens proberen te slapen. Door het constante misselijke gevoel slaap ik best slecht; daar ga ik in ieder geval ook over praten met de HA morgen.
Wat heftig dat je zo misselijk bent. En je wordt er zo ellendig van als het lang blijft doorgaan. Je zult ook wel weer kilo's afvallen. Hoe fijn dat je een leuke huisarts hebt. Kun je tenminste even je verhaal kwijt. Heel misschien heeft ze wel goede tips.

Ik heb nog geen idee of het wat voor me is. Gisteren vroeg de manager me, of het huis bij het Maxima Medich Centrum in Veldhoven niet makkelijker voor me was. Niet dat ze me kwijt wilde, want juist op zaterdag had ze mensen nodig. Maar ik vertelde over de reistijd. Ik heb er even op gegoogeld en dat huis is maar 20 minuten rijden van hier. Vrijwilligers werken ook steeds maar drie uur. Het scheelt wel een stuk. Nu doe ik er anderhalf uur over om er te komen. En ik krijg geen reiskostenvergoeding. Maar dat wist ik al. Dus dat is het probleem niet. Als ze er niets over had gezegd, was ik niet gaan twijfelen. Ik wist niet dat het MMC ook een huis had trouwens. Ik denk er nog even over na. Ze bellen nog voor een inwerkafspraak.
Zoeb, dat scheelt toch echt wel een slok op een borrel, qua reistijd! Ik zou er toch eens gaan kijken, want als je je reiskosten niet vergoed krijgt kun je misschien beter dichterbij iets soortgelijks vinden.

Ik ben net terug van de HA; ze was erg lief, maar kon ook niet echt wat doen. Ik heb wat spulletjes om de bij-effecten van de anti-misselijkheidspillen op te heffen, ze heeft me even onderzocht, ik heb wat recepten mee die ik nodig had en dus was het geen verloren bezoekje.

Het is hier nu eindelijk wit, het is maar een heel dun laagje sneeuw, maar toch! Alles ziet er direct anders uit :-)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven