Ik ben zo bang... deel 7

19-12-2010 10:13 3017 berichten
Alle reacties Link kopieren
Deel 7 alweer.... en het leven blijft een achtbaan.

Maar gelukkig een achtbaan waarin ik me gesteund weet door alle lieve vrouwen die hier meeschrijven. met of zonder kanker, met of zonder ervaring met de ziekte, maar altijd met een groot gevoel voor humor en aandacht voor elkaar.

Dit topic is er voor iedereen die mee wil lezen of schrijven over de grootste levensproblemen en de kleinste grappige ervaringen.

Van praten over werk tot problemen met kolven, van tumorbevriezen tot hondenfoto's, van kerstballen tot iPhones: ik hoop dat ik nog heel, heel lang mag blijven schrijven op het mooiste topic van het forum.

Deel 6 staat hier.
Hoi Netje,

blij je te lezen! En raar maar waar, ook blij te lezen dat het op en af met je gaat.

Die zakelijke, sterke vrouw van de eerste dagen, die kon niet blijven. En ik ben echt opgelucht (raar woord, I know) dat je nu ook je zware en slechte dagen hebt.

Want die moeten er zijn.... hoe erg ik het ook voor je vind dàt dat zo is.

Ik wens je namelijk niks dan moois.

Ik vind het trouwens heel bijzonder hoe je met je schoonmoeder omgaat.

Wij hebben net heerlijk indische kip gegeten (met dank aan de kruiden van Gelukkeling ) en nu gaan we al naar bed.

Ro is supermoe en ik kan altijd wel slapen ('s ochtends, 's middags, 's avonds of 's nachts, het is echt erg maar ik kan altijd wel,slapen tegenwoordig).

Dus hopelijk een lange nacht en morgen ietwat uitgeruster weer op!

Ingmagh, hoe was je taarten/eetfestijn??
Och lieverds toch.......

Netje fijn dat de stemmingen er weer zijn, goede èn slechte dagen, zo hoort het ook in het echte leven (helaas) maar o zo waar.

Fijn dat je een leuke schoonmoeder hebt, ik heb geen verkeerde, maar zeker niet iemand waar ik mijn hart bij uitstort, nu ken ik haar niet zo goed, want we zien elkaar maar twee keer per jaar, dus dan gaat dat natuurlijk ook niet zo makkelijk.

Welterusten lieve Bo, slaap maar lekker
ik volg het voorbeeld van Bo. Was lange dag op het werk en intensieve ook. Dus lekker op bed met een DVD'tje en dan morgen weer vroeg

Slaap lekker allemaal

Netje en Bo voor jullie een extra dikke knuffel
Je moet soms vallen om weer leren op te staan
Hè jammer van het huis, daar gaat je café. Ricard is echt goor, maar dat vind ik van alle alcoholische dranken behalve wijn en bier. Het is of zeer zoet of zooo sterk. Die wijn van die bevroren druiven was lekker!

Elke keer als ik in het bos ben denk ik 'hee daar zijn de ruigpoten'. Ik noem ze nu ook zo. En ze hebben lebmagen.

Wij zijn op de terugweg, Okkie slaapt. Autorijden is zooo fijn vindt hij.
ja, meiden... Na de begrafenis is het nog een week hectisch geweest en heb ik een paar hele slechte dagen gehad. Bleef maar huilen en naar zijn foto's kijken.

Het zwarte gat is nu gekomen, denk ik...

Ik bof inderdaad met mijn schoonmoeder, en zie haar ook echt als mijn 2e moeder. Ze is ook met me meegeweest naar het UWV voor de morele ondersteuning, al zaten we allebei op weg naar huis te huilen... Dit is nl niet haar eerste kind wat ze is kwijt geraakt. Van haar gezin met haar ex-man is de helft dus nu al overleden (de oudste 2). Dat is héél erg voor een moeder, maar dat hoef ik de moeders hier niet te vertellen.

"Please God, if you can't make me thin, make my friends fat!"
Nee Netje. Er is niets erger dan je kind verliezen. Het is hard om er twee kwijt te raken. Ik ben ook altijd bezorgd om de jongens. Al wil ik dat nooit laten blijken. Sterkte. Moeilijk is het hè.

Ik heb de hele middag visite gehad en de kinderen hebben Chinees gehaald. Jan was pas om 9 uur thuis vanavond maar morgen hoeft hij niet meer weg als het goed is.

Bo nieuwe (andere) huizen nieuwe kansen. Was het wel leuk om in andermans huis te kijken? Niet gek dat je moe bent.

Saar is zo'n geweldige hond geworden. Een knuffelhond en ze lijkt steeds erger te worden. Ze kruipt nu ook al op schoot en legt dan haar kop in je nek. zooi lief. En als ze iets wil gaat ze voor me zitten en kijkt me heel lief aan. Gek beest.

Phoehee Okkie heeft een goeie leerschool gehad.

Ik ga naar bed. Slaap lekker voor wie dit nog leest.
Pff wat gelezen. Wat moeten mensen toch zoveel meemaken. Echt soms lig ik bed. En denk waarom toch he. Mijn zorgen tja meestal dat gevoelige. Waarom zeg mijn ex man zijn dood mijn schuld ik. Terwijl in verleden moest vechten te overleven. En nog mijn lichaam zo donders moe. Gelukkig 17 jan naar chirurg voel niet goed is met mijn lichaam. Maar goed we wachten af. En zoon gaat beter nu. Veel gesproken 14 jaar dan al 1 zaadbal missen. En ergste was zeer slecht uit narcose kwam. Hij zei niet in zijn lichaam terug kwam. Zat op stoel naast mijn. Zag mijn bij zijn bed en praten. Klopte wist alles gezegd had. Toen hij zei in zijn lichaam kwam door mijn kalme praten. En moest zo huilen hij zei mamma wilde nog niet. En later gesproken hoe zulke dingen ik ervaren heb. In wat hij voelbaar aan kan natuurlijk. Ik weet is hier weg te gaan en terug te moeten. Tja kom veel los toen teveel maar goed. Pijn moet je soms aankijken door te gaan. Netje zo sterkte verlies de leegte vreselijk. Uitte is goed hoor en huilen praten. Ik spreek amper meer mis mijn gedichten. De persoon wie ik ben kon zijn. En robo echt denk elke dag aan jou. Gedicht maar want iets zinning kom effe niet anders eruit.

De wereld is als een traan

Soms mag je blijven of moet je gaan.

Helder blijf je gevoel.

Je zoek naar elk hoger doel.

Soms daal in af in vreselijke nacht.

Dan zoek je naar wat licht.

Wat licht bij de traan.

Dat op kleurt als een regenboog.

En je weet ondanks alle pijn.

De wereld niet enkel tranen zijn.

Alle lichtjes helder en zacht.

Zeggen je ben niet alleen.

Deze dierbare die heen gingen

Echt rond je staan zodat je snap

De wereld blijf gaan en sta soms stil.

Maar deze er zijn ook licht vanuit heldere hart.

Aan jou geven en gunnen jou beste in dit leven
Anita, wat een schrik met je zoon.

Ik ben blij te lezen dat de operatie goed is gegaan, maar wat heftig weer.

Het zal hem ook psychisch wat doen, het is toch "gek" en "anders" om één teelbal te moeten missen.

Ik ben blij een gedicht van je te lezen je hebt het nodig je te kunnen uiten, ik hoop zo dat 2011 je weer de tijd en de ruimte gaat brengen zodat je aan jezelf toekomt.

Hier is het regenachtig en modderig.

Ik blijf dweilen de laatste tijd, het is echt schoonmaken tegen de klippen op met die hondepootjes overal :-)

Zoeb, wat lief die Saar... Joe is soms ook zo knuffelig, en Sam is gewoon een grote goedzak die het liefst half tegen de verwarming en half over mijn voeten ligt :-)

Gelukkig is Jan nu weer even thuis, ik las op internet dat de waterstanden toch nog zorgwekkend zijn.

Phoehee, wat leuk dat je dat nog weet, van die wijn :-)

Heeft Okkie zich netjes gedragen gisteren? Grappig dat hij zo van autorijden houdt, het maakt het voor jullie wel veel makkelijker om hem mee te nemen hè.

Ingmagh, hoe was je avond/maaltijd/taart???

Ben heel benieuwd naar je verhalen :-)

Netje, zo'n band met je schoonmoeder is toch erg bijzonder.

Ik vind het speciaal, zoals jullie zelfs in dit verdriet toch samen proberen die band te behouden.

Sterkte vandaag, ik hoop dat het een goede dag voor je mag worden!

Its, beetje uitgerust weer?

Gelukkeling, moet jij werken vandaag?
Hè ik wilde nog zo'n stippen jurk van kl bestellen maar dan de groene, hebben ze hem

niet meer! En het was van de sale dus weg = pech.

Bo welke heb jij gekregen?

Zoebie leuk zo'n schoothondje. Het past ook zo goed. Hoe is het met je pols? Maandag nieuw gips?

Anita 14 is jong voor zo'n operatie!
Pfoe...ik ben vrijdag naar een feestje geweest en heb geprobeerd om net als iedereen door te gaan tot de eerste trein, maar ik kan het nog niet.

Gelukkig was er een bank. Nu heb ik al een dag en een nacht bijgeslapen en ik ben nog steeds kapot. Dit was duidelijk nog een stapje te ver, maar het was goed om te proberen.

Parijs was trouwens echt top een hoop leuke dingen gedaan, maar ook gewoon lekker bij een koffie tentje een boek zitten lezen. Het toppunt was wel een tentoonstelling in ctr pompidou, want een van de 'kunstnaars' had het echt te bont gemaakt en gewoon een open schoenendoos neer gezet! In de catalogus probeerde ze het nog te rechtaardigen, maar een 'het ziet er misschien uit als een schoenendoos ,maar........'.

Oud en nieuw was bij de sacre couer en daar zijn we ook naar de nachtmis geweest die heel indrukwekkend was.

Ik ben ook nog ontzettend lastig gevallen in de metro, dat was heel onprettig.

Zoeb ik smelt van je van je verhaal over saar.

Bo even verder zoeken dus nog! Logeer kamer klinkt goed ;)

phoeheee hoe was je avond?

It's ik kwam erachter dat ik je mail adres niet kan vinden.

Ing als je taart goed was wil je dan het recept delen?

Zo ik ga verder op de bank hangen
Anita wat heftig met je zoon. wat is het moeilijk soms.

Lief zijn die honden toch hè Bo. Saar is ook zo mooi, met haar dikke glanzende vacht.

Een mooie gespierde bonk energie.

Jan is weer weggeroepen. Ik krijg zo visite.
Goedemorgen lieve meisjes,

Nee ik ben lekker vrij dit weekend, we hebben vanmorgen heerlijk lang uitgeslapen. Gisteravond zijn we nog gezellig uit eten geweest in ons stamcaféetje en vandaag maken we er een rustige zondag van, wel even bed verschonen en een was draaien, maar daar houdt het dan ook wel mee op.

Het zal idd wel onbegonnen werk zijn met die modderpootjes op jullie vloer, gelukkig hebben jullie tegels dat scheelt.

Jammer van het huis, er komen vast nog andere huizen, het lijkt me wel heel leuk om te doen!

Wij zitten met dit kleine flatje ook wel eens te dagdromen, maar ik kom er altijd van terug. We zijn geen tuiniers en ook veel op reis dan is dit gewoon veel makkelijker.

Anita het zit je niet mee, wat een heftig verhaal van je zoon. Zo'n jongen toch....

Hoe was jullie eten gisteren Ing? vast heel lekker als ik het menu zo zag.

Nu even snel douchen en aankleden, want ik zit nog in mijn dikke fleecejas
Gohs ja anita!,

hoop dat hij er een beetje snel bovenop komt!
Luonto wat balen als je merkt dat je nog niet zo fit bent als je wel zou willen, kon je dat doorhalen vroeger wel? Ik kan me herinneren dat het op mijn 18e nog wel ging, maar in de 20 had ik er al veel te veel moeite mee.

Phoehee fijn he dat Okkie zo makkelijk is in de auto, de meeste kinderen vinden het lekker slapen met dat monotone gebrom.Ik kijk elke dag naar die lieve vingertjes op de kerstkaart! hoeveel weegt hij nu?

Netje vandaag weer een zonnetje buiten en hopelijk ook in jouw hart!
Hoi allemaal!

Na heerlijk te hebben uitgeslapen en vanmorgen een filmpje gekeken te hebben, ben ik er weer helemaal. Ik zal kijken of ik vanavond de foto van al het eten via de laptop hier neer kan zetten. Het was allemaal goed gelukt en nog op ook! De kip moest twee keer, want de honing en de sherry waren te snel gecaramelliseerd en dus wel erg verbrand. Vriend dus nog maar eens naar de supemarkt.. De taart met drie laagjes cake zoals de cupcakes van nigella lawson en dan banketbakkersroom ertussen en aardbeienjam. Ingepakt met marsepein en bedekt met slagroom. Ik heb 'm zelf niet geproefd, want allemaal melk, maar er werd geweldig van gegeten, dus blijkbaar was het lekker

Anita, wat vervelend van je zoon. Raar likt me dat, als 14jarige nog maar 1teelbal... Veel sterkte!

Bo, jammer van dit huis, maar er volgen er vast nog veel meer! Ik ben erg benieuwd wat je ongeveer zoekt! En wat is dan er reden om het huis waar je nu in woont aan te houden?

Ik vind pastis heerlijk ruiken trouwens, maar heb het nog nooit gedronken. Die gigantische flessen met 51 erop staan inderdaad wel al vanaf 's ochtends vroeg op tafel. Met vriend op de camping in de pyreneeën was ik sowieso wel verbaasd hoeveel alcohol er werd genuttigd. En twee keer per dag barbecuede de familie naast ons, nadat ze 's morgens begonnen waren met eieren bij hun croissants. We hebben wel gelachen daar.

Leuk zo'n feestje luonto! Maar ik moet net als gelukkeling wel toegeven, dat het doorhalen van een nacht en veel drinken mij nu ook niet meer lukt hoor. En ik ben pas 26...

Ik ga snel verder met een cursus die ik via de loi doe en waar ik nog maar tot half april de tijd voor heb. Daarna wordt het niet meer nagekeken...
http://songteksten.net/ly ... ck-en-simon/vlinders.html

Zoebie, ik hoorde net dit liedje, en moest meteen aan jou(w Nienke) denken!
Ha ik heb de hele dag lekker op de bank gehangen

En nu ga ik maar is wat doen.
Ro en ik voeren helemaal niks uit vandaag.... heerlijk!

Ingmagh, blij dat alles zo goed gelukt is :-) Die kip klinkt super trouwens, receptje? :-)

We houden dit huis aan want het is al afbetaald, dus verkopen hoeft niet per se.

Kunnen we kijken wat we doen, wie weet alsnog verkopen, maar wie weet ook iets anders.

Luonto, jammer van die nare ontmoeting in de metro, maar verder klinkt Parijs heel fijn! Er was geen vuurwerk hè? Ik las dat de gemeente dat verboden had met Oud&Nieuw.

Hopelijk trek je snel bij van je avondje doorhalen :-)

Gelukkeling, wat een gezellig avondje heb jij gehad!

Ik moet ook het bed verschonen, maar helemaal geen zin.

Ik ga vanavond alleen koken, dat is alles qua huishouden. Pasta met zalm in witte wijn :-) Wordt vast heerlijk.

Zoeb, ze zijn prachtig, de honden... en een beetje verregend nu!

Joe haat het als ik 'm afdroog met de handdoek, dus het is elke avond een heel gevecht om 'm binnen te krijgen én 'm af te drogen Hij vindt dat maar niks.

Maar als hij eenmaal droog is, komt hij naast me liggen en dan kroelen we altijd even.

Het is een poepie.

Phoehee, ik heb de kimonodress, met een takkenmotief in bruin/wit.

Hij is echt erg mooi, Ro vindt 'm ook super en ik pas er perfect in.

Toch fijn, Nederlandse merken, die zitten gewoon beter op mijn lange lijf.

Jammer van die stippenjurk! Heb je als troost een andere gekocht? :-)

Its, jij moest werken hè? Rust maar lekker uit vanavond.

Nor, hoe is het met de griep? Heb je 'm al de deur gewezen met streng gezicht?
Eigenlijk was de kip heel simpel!

benodigdheden

1 tl szechuan-peperkorrels

2 el arachideolie

2 x 3 cm verse gember in juliennereepjes

2 tenen knoflook, fijngehakt

1kg kipfilets in grote stukken gesneden

5el Chinese rijstwijn of droge sherry

1el honing

4el lichte sojasaus

1 steranijs

bereidingswijze

Verhit de wok op middelhoog vuur, doe er de peperkorrels in en bak ze onder regelmatig omscheppen 2 tot 4 minuten. Neem ze uit de wok en plet licht met de achterkant van een koksmes

Verhit de wok weer, doe er de olie in en zwenk de wok even om de olie te laten uitlopen. Doe er de gember en knoflook in en bak 1 tot 2 minuten, of tot ze goudgeel zijn. Voeg de kip toe en bak hem in 3 minuten rondom bruin.

Voeg alle andere ingrediënten en de pepers toe, draai het vuur laag en laat afgedekt 20minuten sudderen of tot de kip gaar is.

Serveer met rijst.

Uiteindelijk heeft een vriend bij de toko in de stad die peperkorrels meegenomen. Het gaf er een hele lekkere citrusachtige smaak aan. Maar omdat ik niet wist hoe het zou smaken, heb ik eigenlijk minder gebruikt dan in het recept stond aangegeven en was de smaak maar zwak. Het schijnt een heel bijzondere sensatie te zijn als je er genoeg van gebruikt, het verdooft je tong een beetje? Maar daar zat er bij mij te weinig voor in

Zelf ben ik niet zo van de "eetlepels" en doe ik altijd maar een scheut ofzo, dus er zal wel iets teveel honing enzo in hebben gezeten. En ik vond 1 steranijs een beetje zwakjes. Die had qua smaak wel wat meer aanwezig mogen zijn.
goedemiddag

ik was weer thuis,heerlijke dag gehad op het werk. Er was iemand jarig en daarmee heb ik samen taart gebakken. Erna kon ik de keuken poetsen maar het plezier wat die bewoner had

Ingh, ik ben erg benieuwd naar dat kiprecept. En naar de taarten, ik ben gek op taarten met marsepein (en heelveel kleurstof)

Bo, lekker aan het genieten van je dagje niks

Zoeb, hoe staat het met het water, ik ben benieuwd hoe het met mijn ooms, tante en neef gaat die wonen in kleine dorpjes waar ze bejaarde mensen al geëvacueerd hadden

Luonto, ik ga even kijken of ik jouw mailadres nog heb en dan mail ik je morgen even. Vandaag ga ik niet meer veel doen

Gelukkeling, klinkt als een heerlijk avondje
kijk, het is er al

Wij eten coq au vin, maar dan met kip dus het is meer poule au vin
Heb niet zoveel te melden. Rustige dag achter de rug. Ik zit al gewassen in pyama op de bank, klaar voor BZV. Het lijkt wel vroeger...

Phoe... Dat jurkje van KingLouie, bedoel je groen met turquoise stippen? En zo ja, pas jij in een S?
:-) Norre, met een bakje chips en een glaasje prik in pyama op de bank... met gekamde natte haartjes!

Dat is echt iets van vroeger ja.

Its, het klinkt als een heel fijne dag op je werk! Lekker taart bakken.

Ingmagh, hartstikke bedankt! dat recept ga ik zeker eens maken, klinkt echt heerlijk.

Ik ga zo naar bed, morgen moet ik er erg vroeg uit; de VSL staat al om 6.30 voor de deur. Gelukkig schijnt zo'n transfusie niet lang te duren, dus ik hoop tegen 12u toch echt wel weer thuis te zijn.

Daarna meteen aan mijn thuisinfuus, waar ik vaak zo grieperig van word.... en dinsdag een hormoonspuit.

het wordt me het weekje wel, zie er best tegenop eigenlijk.

Nou ja, nu eerst mijn vruchtensmoothie drinken en naar bed!

Ik maak tegenwoordig elke dag een smoothie van 4 kiwi's, twee bananen, een schep roomijs en een scheut multivitaminensap.

Sinds kort doe ik er ook een vitamine C bruistablet bij, niet eens voor de vitamientjes, maar omdat het zo lekker is

Tot morgen allemaal!
Ik wil ook in KL jurkjes passen!

Ik zit ook klaar voor boer zoekt vrouw. Nog niet gedouched, maar met twee appeltaarten in de oven en een chocoladetaart op tafel. Ik ben helemaal uitgeblust ondertussen, ik kan geen aanrecht meer zien vriend is nu gezonde hamburgers aan het maken, ik had geen zin meer!
Robo slaap lekker.

Ik ga zo ook lekker naar bed.

Morgen weer een hele nieuwe week!

Ik heb er zin in

M'n danslessen beginnen ook weer.

Dit is ook de week waarin we horen of m'n zusje ook BRCA2 heeft. Dus na deze week is alles goed, of alles anders. Gek idee.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven