Ik ben zo bang... deel 7

19-12-2010 10:13 3017 berichten
Alle reacties Link kopieren
Deel 7 alweer.... en het leven blijft een achtbaan.

Maar gelukkig een achtbaan waarin ik me gesteund weet door alle lieve vrouwen die hier meeschrijven. met of zonder kanker, met of zonder ervaring met de ziekte, maar altijd met een groot gevoel voor humor en aandacht voor elkaar.

Dit topic is er voor iedereen die mee wil lezen of schrijven over de grootste levensproblemen en de kleinste grappige ervaringen.

Van praten over werk tot problemen met kolven, van tumorbevriezen tot hondenfoto's, van kerstballen tot iPhones: ik hoop dat ik nog heel, heel lang mag blijven schrijven op het mooiste topic van het forum.

Deel 6 staat hier.
Ik ben in ieder geval heel benieuwd! Maar ik had gemist dat jij wat had gestuurd Norre, dus ik ben daar ook wel benieuwd naar! En dan; wat is een plan in potlood?

Ben niet nieuwsgierig hoor
Ok, ik ben dus niet de enige die vraagtekens had. Dank, ing!

Aj, helium-jennifer is weer aan het zingen. Ben lichtelijk allergisch

(valt het op?)
Ik ga niet zeggen wat er in mijn pakket zat hoor. Dat moet Bo maar zelf doen...

IngmAAGJE....
Het zijn vooral boeken en een paar kleine dingetjes voor de grap, niks bijzonders.

O Norre ik vond het al zo erg, want ik vond hem een beetje eng eerlijk gezegd, maar dat heb ik bij Gijsbert ook wel een beetje, hij heeft het inlevingsvermogen en de diepgang van een vlieg, ben ik bang, in dat opzicht een echte boer, wat hij niet kent, daar heeft hij nog nooit over nagedacht en dat gaat waarschijnlijk ook nooit gebeuren ook, of ben ik nu te hard?
Over drinkyoghurt gesproken, heeft iemand gisteren het programma help mijn kind is te dik gezien?

Dat jongetje arme ziel, hij dronk 20 glazen fris en drinkyoghurt per dag.........
20 glazen hoe verzinnen de ouders het!

Leuk, een pakket.

Bo hoe is het met je groentetuin of is het nu rust? Is de prei al op?
Ja erg he? Het equivalent van 72 suikerklontjes per dag! ze hebben ook een snackbar waar elke dag gegeten wordt, hoe dom kun je zijn als ouders.
Ben ook wel nieuwsgierig ja.

Maar optimel mag/moet van de diëtiste. Omdat ik geen melk drink dus.

Maar 20 glazen. Jeetje, dat zijn drie flessen/pakken per dag.
Aagje is my middle name Norre!

Ik drink momenteel geen melk omdat dat is geadviseerd door de homeopaat. Maar ik hou er wel van hoor! Bijvoorbeeld als toetje na de pannnenkoeken. Of als schuim op mijn koffie. De soja melk is voor dat laatste prima geschikt, maar niet om zomaar een beker van te drinken.

Phoehee, ik maak een appeltaart voor vriends werk. Eigenlijk moeten daar eieren in, maar twee van de directieleden zijn streng vegetarisch. Moet ik die eieren eruit houden? Volgens vriend eten ze ook de taart die gewoon uit de winkel komt, kan me niet voorstellen dat die ei-loos zijn...
Goedemorgen dames

Ik kom alleen maar even zwaaien, zo weer werken

Bo, lekker dat je weer verwend bent. Wat zijb Norre en gelukkeling toch lieverds

Ingh veel plezier met allee feestjes dit weekend
Je moet soms vallen om weer leren op te staan
Haha, wat een nieuwsgierigheid allemaal :-)

Van Norre heb ik (jawel!) een jurkje van KingLouie gehad; het zit fantastisch en ben er heel blij mee!

Gelukkeling heeft me superveel boeken gestuurd, ben helemaal blij; én allemaal lieve cadeautjes erbij, zoals een paar sloffen, mijn lievelingsthee ( ) en een warme pet/muts.

Kortom: ik ben nogal verwend!

Ro en ik gaan vanmiddag een huis bekijken met een enorm terrein; ik ben benieuwd.

Het is eindelijk gestopt met regenen hier maar de tuin is één grote modderpoel. We gaan dus zo even de tuin in en opruimen/netjes maken.

Phoehee, we hebben nog groente in de vriezer uit de tuin, maar verder hebben we momenteel niks geplant. Dat komt in mei weer (als we hier dan nog wonen haha, Ro is lekker op weg qua huizen kijken!).

Zoeb, wat fijn dat je zo lekker gewandeld hebt :-)

Ingmagh, van harte gefeliciteerd met de verjaardag van je vriend!
Bo wat spannend zeg, huizen kijken. En een leuke bezigheid ook lijkt me.

Wat een leuke dingen heb je gekregen. Zelfs het beroemde jurkje van Nor.

Hoe is het met de moeheid?
Ligt het huis wat jullie gaan bekijken ook in jullie dorpje?
Nee, veel verder weg, tussen Ro's werk en waar we nu wonen.

Ook rustig gelegen, maar in een groter dorp. Waar ze zelfs een echte winkel hebben! En een café!

Ik ben nog steeds supermoe helaas; maar ik probeer steeds tussendoor te rusten, dan hou ik de dag wel vol :-)
Bo is het 1 specifiek huis waar Ro naar gaat kijken? En is het dan 'kant en klaar' of bijna klusvrij?

Ingmagh vegatarisch is met ei. Anders ben je veganistisch. Al heb je ook mensen die wel eieren en geen melk nuttigen en anderom. Maar in het algemeen is vegetarisch wel eieren en zuivelproducten.

Gefeliciteerd met je vriend!

Wij zijn onderweg naar oma en daarna naar mijn zus, haar dochtertje is 4 geworden gister.
O Bo het zou wel fijn voor jou zijn als er niet veel te klussen meer is in huis!, voor Ro lijkt het me juist heel goede therapie, voor de tijd dat hij jou zal moeten missen.

Ik zie je al staan aan de bar met een kleintje blanc zo 's morgens vroeg, of wat drinken de alcolo's daar eigenlijk? en een echte winkel is ook fijn dan kun je eens iets halen, al blijft de supermarkt natuurlijk het voordeligst, het is makkelijk en gezellig even buurten.

Jammer eigenlijk dat je nog het hele weekend moe bent, het had wel tof geweest als je nog even gewoon kon genieten van het je fit voelen voor de chemo weer komt.

Norre een jurkje wat lief! en het beroemde jurkje nog wel...., heb ik iets gemist? zeker iets van toen jullie daar waren van de zomer.

Ing van harte gefeliciteerd met je vriend, veel plezier vandaag, kom je even melden hoe je gekokkerel gelukt is?

Zoebie optimel is volgens mij niet verkeerd, in gewone drinkyoghurt zitten dubbel zoveel calorieën. Hoe is het met de overstroming bij jullie, houden jullie je voeten nog droog?

Phoehee hoe is het eigenlijk met je vriend gegaan heeft hij ander werk gevonden, dat vroeg ik me ineens af?

Its werk ze vandaag, ik heb lekker een vrij weekend en ben van plan iets leuks te gaan doen, (markt Amsterdam of zo, ik weet het nog niet precies)

Sjur bedoel je dat meisje Ewbank? ik volg het niet meer, wat ik minder vind blijft erin, ik word daar kriegel van, al ben ik natuurlijk lang geen expert.
Wij houden wel droge voeten hoor, ook al wonen we tussen drie kanalen in. Maar die waterstanden zijn te regelen door de nodige sluizen die er zijn. Het is de Maas die problemen gaat geven door regen en smeltwater uit de Ardennen. Jan krijgt steeds telefoon over wat er moet gebeuren. Nu gaan de stuwen in Roermond, Linne en Belfelt eruit. (het woord problemen wordt steeds veranderd in lebmagen. door de iPhone. Ben benieuwd naar het andere huis Bo.
Ik, wel eieren dus. Gelukkig, dan bindt het allemaal toch beter. Heb net boodschappen gedaan en fa nu alles wegbergen en beginnen met de taart. Ik heb overigens toch voor lam gekozen, het is maar 1 keer 8 januari hè

Gaaf een KL jurkje! Ik wil je er wel in zien parderen hoor! Spannend een huis kijken. Ik ben nog steeds verbaasd over wat het bij jou kost! In juni gaan mijn vriend en ik een week naar de alp d'huez voor de fietstocht die mijn broer op zijn handbike gaat doen, kunnen we op de terugweg in je nieuwe tuin komen kamperen?

Aan alle anderen: heel veel plezier vandaag, ik meld me misschien nog wel een keer, maar wellicht pas vanavond weer
Haha Zoebie lebmagen!

Ik moest zelf even terugzoeken waar de Ipod ook alweer ruigpoten van maakte, dat was het woord typfouten.

Dus dan krijgen we: *schraapt keel*

ruigpoten kunnen lebmagen veroorzaken.
We zoeken redelijk gericht naar wat we willen Phoehee en gaan dan gewoon vanaf nu kijken bij de huizen die ons iets lijken.

Vaak is het "op papier" toch anders dan wanneer je er echt staat; dus dat wordt spannend vanmiddag :-)

Gefeliciteerd met je nichtje trouwens!

En Ingmagh, een nieuw huis zou zeker een logeerkamer hebben, we willen een niet-klushuis

Succes met koken hoor, eet smakelijk alvast!

Zoeb, gelukkig heb je droge voeten nog, ik moet er echt niet aan denken dat mijn huis 50cm onder water zou staan.... lijkt me echt een ramp.

Gelukkeling, de echte alcolo's hier drinken Ricard! Goor, met anijssmaak, brrrrr..... ik ruik het altijd al van verre.
O ja Ricard getver! we hebben een tijdje in Le Puy gezeten en daar zaten ze om 9 uur 's morgens al aan de witte wijn, in het zuiden drinken ze dat ook en zodra het 10 uur is geweest aan de Pastis.

Mooi land voor alcoholisten, je hebt op veel tijden borreltijd, behalve 's avonds na het eten als wij Nederlanders een wijntje bestellen is het voor hen schluss en zitten ze je nog raar aan te kijken ook.
En een wijntje als aperitief bij iemand thuis bestaat ook niet. Vreemde jongens, die fransen.
quote:siensien schreef op 08 januari 2011 @ 13:32:

En een wijntje als aperitief bij iemand thuis bestaat ook niet. Vreemde jongens, die fransen.

Hier in de streek wel, maar goed, we wonen heel dicht bij de Elzas en daar hebben ze de aperitiefwijn zo ongeveer uitgevonden.

Riesling, Gewürztraminer en alle vendanges tardives worden hier ook als apéro gedronken.

We hebben net het huis bekeken maar het was niks.

Even verder zoeken dus nog!
Elk land heeft zo zijn rare gewoontes, wij in Nederland hebben ook onze gekkigheden daar ben ik van overtuigd hoor. We zijn alweer terug van de markt, wel erg leuke graaikramen, maar mèn wat was/is het koud buiten, ik ben verkleumd terwijl het 10 graden heet te zijn.
Hoi meisjes!

Ik ben er ook maar weer even... Schrijf momenteel vooral in het topic van IBI hier op Psyche, en heb er dan vaak niet meer de puf voor om elders nog uitgebreid te schrijven, sorry!

Gaat af en aan met mij, er zijn wel een hoop dingen geregeld nu. Ik ga me vanaf maandag ziekmelden bij mijn werkgever, omdat ik een ww-uitkering en de daarbij behorende sollicitatieplicht niet echt trek. Nu val ik niet zo hard naar beneden qua inkomen, aangezien ik al bericht heb gehad dat de uitkering van Henk (WAO) per 18 december is stopgezet. Ja, daar zijn ze altijd wel vlot mee. Logisch ook natuurlijk, maar goed. Krijg nog wel een overlijdens-uitkering (ook wel vlot geregeld trouwens) maar die had ik natuurlijk ook liever niet gehad...

Vanaf maandag of dinsdag heb ik ook mijn oude auto weer terug en ben ik van de andere 2 auto's af. Heb ze allebei ingeruild bij een vriend van Henk. Geeft wel weer wat rust dus.

Verder gaat het redelijk. Heb goede en hele slechte dagen. Zal nog wel ff zo blijven....

Ben graag thuis, alleen. Lekker bij mijn hondjes, en als ik er behoefte aan heb ben ik bij mijn schoonmoeder. Vriendinnen komen ook regelmatig langs en bellen me vaak.

"Please God, if you can't make me thin, make my friends fat!"

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven