Ik ben zo bang.... deel 9

31-07-2011 15:44 3010 berichten
Alle reacties Link kopieren
Deel 9 alweer....

Dit topic is er voor iedereen die mee wil lezen of schrijven over de grootste levensproblemen en de kleinste ervaringen.

Alle lieve vrouwen die hier meeschrijven, met of zonder kanker, met of zonder ervaring met de ziekte, maar altijd met een groot gevoel voor humor en aandacht voor elkaar, maken dit topic tot wat het is: het mooiste topic van het forum.

Ik hoop dat ik hier nog heel lang mag blijven schrijven.

Deel 8 staat hier.
Hè je klinkt echt grieperig of weet niet wat. Het gaat door van Ro op jou. Dat hij is gaan werken!

Hier is het koud, niet normaal voor nog (net) augustus.

Zoebie ik vind het wel spannend met je schoondochter! Zou echt tof zijn.

Ingmagh je maat haha wat een naam. Doet je vriend dan mee of gaat dat helemaal niet?
Vriend doet in zoverre mee dat ik 's avonds geen andere dingen voor hem kook. Maar de rest van de dag eet hij wat hij wil hoor!

Ja, dat lekker dubbelzinnige. "mijn maat" staat voor de maat die je wilt bereiken, het maatje dat je nodig hebt om het vol te houden en nog iets. Ach, als het maar helpt

He getsie Bo, een hele keukenrol. Hij loopt serieus leeg dan! Misschien kan hij er beter tampons ofzo indoen, dan hoeft hij niet telkens te lopen

Wel ruk dat jij je nu ook zo begint te voelen. Op donderdagmiddag is nog tot daar aan toe, maar niet ook op dinsdag hoor!

Wij hebben een nieuwe stagiair en die stagiair ruikt niet zo lekker, niet fris zeg maar. Alsof hij vanmorgen zijn natte kleding heeft aangetrokken. Over een lijf dat afgelopen vrijdag voor het laatst een douche heeft gezien. Zoiets. En nu heeft een collega de ramen tegen elkaar open gezet en daalt de temperatuur naar ik gok een graad of 17 binnen. Het is of of, maar ik weet nog niet wat ik erger vind... En om nou na twee dagen tegen een stagiair te zeggen dat het tijd wordt voor schone kleren? Neuh...
Oh Ing dat is altijd moeilijk. Ik had eens iemand die ik moest inwerken en rook ook niet zo fris en die had me toch een stinkadem. Ik had al met kauwgompjes gestrooid, maar zij snapte de hint niet. Ik heb toen gezegd, dat ik haar niet meer hoefde om in te werken en mijn collega ging de volgende dag met parfum stuiven als ze even weg was. Als je dan de hint nog niet snapt. Maar niemand durfde het echt tegen haar te zeggen. Want wat zeg je dan. (Dat ze stinkt natuurlijk, maar dat is zo keihard).

Ze heeft het ook niet zo lang volgehouden bij ons.

Ik ga denk ik vanavond eens polsen bij zoon en schoondochter.

En nu ga ik een andere huisarts bellen. Wij zitten in een groepspraktijk en sinds onze eigen huisarts is gestopt horen we helemaal niets meer. Ook niet toen Jan ziek was.

Nu bestel ik iedere keer medicijnen bij en niemand die iets vraagt en ik krijg ze wel steeds. Dat is wel handig, maar ik vind het helemaal niets. Nu ga ik overstappen naar een praktijk met maar twee huisartsen die mijn jongste zoon ook heeft. En mijn zoon had al eens gezegd dat ik over wilde stappen en die huisarts had gezegd dat hij dat erg leuk zou vinden. Zijn jongste heeft nog bij Nienke in de klas gezeten en is nu ook bijna huisarts. Kun je nagaan. Die heeft nog met Nien Zwarte Piet gespeeld. En dokter, ach, dat had Nienke ook willen worden. Krijg ik toch wel weer even een brok in mijn keel en tranen over wat had kunnen zijn. Soms is het best gewoon k*t.
Zoebje dat is het ook........

Bo wat rot nou dat jij het ook krijgt ik hoop dat het met een sisser afloopt want je kunt er zo naar van zijn.
Zoeb, daar krijg je toch ook tranen van in je ogen...

Wel een goed idee trouwens om van praktijk te wisselen; dat ongeïnteresseerde zou mij ook niet bevallen.

Ing, sorry, maar

Een stinkende stagiaire! Dat allitereert ook nog lekker, maar in het echt is het vast minder grappig.

Moet deze persoon nog lang bij jullie blijven, of is het een kortdurend project?

En ik zal zo die tampon in zijn neus even aan Ro voorstellen

Phoehee, ja, ik ben echt ziekig aan het worden. Morgen inderdaad naar de huisarts; Ro zit er nu, als het goed is.

Ik heb in St Dié net een bio-supermarkt ontdekt, dus vanavond eten we extra gezond, met veel groentes, quinoa en linzen!

Hier is het ook koud hoor, voor augustus Net aan 15 graden, vandaag.

Gelukkeling, ik stop me vol met vitamine C en thee met honing, dus ik hoop dat ik de verkoudheid nog even kan afweren!
Ik moet er even een klein blij berichtje tussen smijten.

Het ziekenhuis heeft net gebeld en de tumormarker is na één chemokuur al over de helft gedaald.

Nu ben ik kaal en zo gelukkig. LOL.

Bij manlief sprongen de tranen in zijn ogen. Lief he ?
Wat een fijn nieuws morrigana!
Dat is nog eens fijn nieuws! Gefeliciteerd morrigana

Nou Bo, als ik jou zo hoor kun je de potten vitamine c, echinaforce en antigrippine tevoorschijn halen... haaatsjoe! Jammergenoeg is een verkoudheid vaak kwestie van uitzieken. Is verkouden zijn voor jou gevaarlijker nu, met chemo en de bestralingen achter de rug? Ik hoop dat jullie er snel vanaf zijn!

Brokje in de keel om jouw bericht Zoeb. Groot gelijk dat je van huisarts gaat wisselen, en fijn dat je dan bij iemand terecht komt die je niet alles van nul af aan hoeft uit te leggen, maar die jullie geschiedenis al kent.

Hoe was het bij de tandarts, gelukkeling?

Hier vandaag een dag die een beetje kabbelde. Weinig spannends te melden. Morgen nog 1 dagje vrij en dan aan de bak bij mijn nieuwe werkgever! Ik heb er zin in
Morrigana wat een geluk! heerlijk ga zo door zou ik willen zeggen!

He lekker quinoa! ik ken weinig mensen die dat eten, ik heb langere tijd volgens Montignac gekookt, vanwege de diabetes en daar heb ik het ontdekt, erg lekker en ook gezond.

Donderdag moet ik pas naar de tandarts Sjur, ik heb af en aan last van zeurende pijn tussen de twee kiezen die vóór de nieuwe implantaten zitten.
Oooooh Morrigana, wat super!!!!

Kan me voorstellen dat je man ontroerd is; en jij weet nu dat je alles niet voor niets ondergaat.
Sjur, spannend hoor, overmorgen naar je nieuwe wekplek!

Gelukkeling, ik vind het lekker, quinoa. Het heeft zo'n beetje een notige smaak en je kunt er lekkere nepvleesburgers van bakken :-)

Ik ren weer naar de keuken nu, wilde even snel reageren.
Morrigana super! Kaal maar met een big smile; mooi.

Bo wat zei de dokter van Ro?

Zoebie ik ben echt heel benieuwd, zou het?

Sjur spannend hoor, heb je al collega's gezien en gesproken?

Wij waren naar de ecologische boerderij maar het winkeltje was dicht. Okkie vindt de koeien nu wat spannend worden maar aait ze wel.
Ro is echt ziek, keelontsteking, holtes ontstoken en een bronchitis. Dus dat hij koorts heeft en zich zo slecht voelt is niet raar.

Hij heeft antibiotica voor 10 dagen en moet eigenlijk thuisblijven, maar wil morgen toch gaan werken.

Mannen.

Wat lief dat Okkie koeien aait :-) Hoe bevalt jouw werk nu je er wat langer zit, Phoehee?
Jee waarom neemt hij geen 1 à 2 dagen vrij?! Antibiotica werkt meestal best snel, daarna is het uitzieken.

Mijn werk is echt wel leuk, de boel begint te draaien. Nou nog een keer een ander pand.
Oh ja, dat pand, inderdaad!

Hopen dat je baas snel iets leuks vindt.

Ro ligt nu te slapen, ik hoop dat hij een nacht goed doorslaapt, dat zal al schelen. Ik heb de wekker uitgezet, dus als hij niet uit zichzelf wakker wordt morgen moet hij wel uitslapen

Ik meld 'm ziek als hij inderdaad nog slaapt. Hij had net voor het slapen gaan gewoon 39°, dat is te veel voor een volwassene.
Morrigana wat een super bericht!!!!!!!!!!!

En voor al onze zieken beterschap.

Zoebie wat een emotie. Ik denk dat het inderdaad goed is om van huisarts te veranderen als je je bij de andere niet goed voelt.

Soms kunnen mensen er niets aan doen als ze ruiken. Maar ik begrijp dat het niet prettig is om in hun omgeving te zijn. Toen ik vroeger op school hielp was er ook iemand de een erg nare lijflucht had brbr.

Morgen deel 2 van de kroon. Dit is denk ik de minst leuke behandeling want er gaat onder het tandvlees gewerkt worden. Dus het zal wel verdooft worden. Afspraak is 50 minuten ik vind het best lang, maar het zal wel zo horen.

Iederereen een goede nachtrust.
Yeah Morrigana. Wat een goed nieuws. Wat fijn zeg. Nu weet je waarom je het doet. Al die nare rot chemo is dan toch ergens goed voor. Niks gek hoor dat je tranen kreeg. Het is ook nogal wat. En kaal, och wat, het groeit wel weer. Heb je ook een matje? Zo noemt mijn vriendin haar pruik.

Zij heeft nu meer wenkbrauw dan ik aan een kant.

Bo zit jij het virus via de pc te verspreiden? We hebben anders al genoeg virussen op het werk. Ik ben ook al aan het snotteren. Ik hoop dat het daarbij blijft. Het is ook wel raar weer. Wij hebben de verwarming aangedaan vanmiddag. Ik zat echt te bibberen van de kou.

Gekke Ro dat hij niet lekker eens even thuis blijft.

Ik hoop dat het bij jou niet erger wordt. Want dat kun je nu niet hebben. Je bent natuurlijk wel vatbaarder door al die chemo, dus het is niet gek dat jij het ook krijgt.

Ik ben nog niet bij schoondochter geweest. Ook nog niets gehoord. Was bijna vergeten dat we vanavond vergadering hadden. We hebben voor de Dolfijnen (onze kinderen van de Scouting) het programma af tot en met december. Heerlijk en we hebben echt leuke dingen.

En het was leuk vanavond. We hebben een nieuwe leidster. Een jong meisje van 17 en die is echt heel leuk, met leuke ideeën en enthousiast. De groep groeit ook erg hard dus nieuwe leiding was erg welkom.

Morgen mag ik alles ophalen bij mijn oude huisartsenpraktijk en breng ik alles meteen naar de nieuwe. Of ik neem het mee naar huis om eens in te lezen. Ben best wel benieuwd wat er allemaal instaat. Ze vroeg waarom wij over wilden stappen en dat mocht ze best weten. Ze deed er ook niet moeilijk over.

Meepie morgen naar de tandarts, Ieuw. Veel succes. Wat lang zeg. Ik ben altijd blij als ik er weer weg kan. En ik heb nooit iets geks.

Phoehee wat fijn dat je werk leuk is. Straks nog een ander pand en dan is het helemaal super.

Op mijn werk is het helemaal niet leuk. Veel klagende klanten omdat er veranderingen zijn geweest en nog steeds veel virussen op pc's. Dus druk en er blijven steeds 20 mensen in de wacht staan. Soms opeens zeven, maar daar merken wij niets van. Zolang er een wachtrij is gaat die telefoon wel door. Bah, niks aan die drukte. En vanmorgen liet ik mijn iPhone buiten liggen tijdens de pauze, ik vergat hem gewoon. Nou ja zeg. En ik kwam er pas een half uur later achter. Natuurlijk was hij weg. Ik helemaal in de stress. Had mijn naamgenoot van P&O hem gevonden en dat was mijn geluk. Morgen maar een bossie blommen kopen want ik was zo opgelucht dat ik hem weer had.

Morgen vrij. Donderdag en vrijdag nog werken. Dan weekend Maandag nog werken en dinsdag mag ik naar de A-A. Haha.

ik ga hem echt voorstellen nog maar twee dagen in de week te werken. Ik krijg ze echt wel daar.

Nu ga ik mijn programma van Scouting nog even uitwerken.
Meepie, ik wens je alvast heel, heel veel sterkte morgen met die behandeling!

Zoeb, inderdaad, ik ben ons virus via de computer aan het verspreiden

Met mij gaat het wel, ik heb keelpijn maar het wordt niet erger, en ik ga morgen sowieso even naar de huisarts.

Ro is wel echt ziek; ik hoop dat de AB snel aanslaan.

Ik kan binnenkort mijn matje ook weer op als ik wil; al mijn teruggegroeide haar is er weer af.

Gelukkig heb ik wel nog wat wenkbrauw, dat scheelt.

Wat een geluk dat je je iPhone terugvond!! Voor hetzelfde geld was hij gewoon gejat; echt een meevaller!

Ik ga ook maar slapen nu; tot morgen!
Ahh Bo, wat zonde van je haar. Maar je had het al verwacht toch?

Mijn wenkbrauw groeit echt niet hard, Ik moet het nog steeds bijtekenen. Ziet ook raar uit hoor, zo'n halve wenkbrauw.

Arme Ro. Ik hoop dat het lukt om hem morgen lekker thuis te houden.

Het fijne van de andere huisarts is dat hij alles van Nienke weet. Ik vind het erg lastig dit steeds opnieuw te moeten vertellen, omdat je steeds een andere huisarts hebt die het niet weet. En och, zij hebben die tijd niet meegemaakt, dus ik krijg steeds het gevoel dat ze het ook niet erg interesseert en dat irriteert ook.

Het zal best wel gek zijn, om dan mijn huisarts opeens weer bij zijn voornaam te noemen. Voordeel is wel dat ik dan weer " mevrouw" af ben. Dat voelt zooo oud. Hij zegt gewoon mijn naam. Fijn is dat.

Ik dacht ook echt vanmorgen dat mijn iPhone was gejat hoor.

Ik had er hartkloppingen van. En ik weet ook dat ik erg veel geluk heb gehad dat zij hem vond. Dat bosje bloemen is echt wel verdient. Ik had echt geen geld voor een nieuwe telefoon, dus dan had ik mijn oudje weer moeten gebruiken. En als je eenmaal een iPhone gewend bent wil je niet meer anders.

Er zit trouwens wel een programmaatje op: "Vind mijn iPhone".

Dan had ik dus Phoehee of Ing moeten mailen of zij mij konden helpen.

En nu ga ik naar bed.

Welterusten.
Goedemorgen!

Ro is toch naar zijn werk, nou ja, ik hoop dat alles goed gaat vandaag.

Zoeb, ja, ik wist dat het weer uit zou vallen hoor, maar het blijft rot. Ook al is het nu de vijfde of zesde keer, onderhand je went er nooit echt aan.

Ik ga zo even naar de huisarts, mijn keel blijft pijnlijk en rauw, maar het zet ook niet echt door.

Fijne dag allemaal!
Die Ro, toch naar zijn werk. Mannen ik zal ze denk ik nooit snappen. Ik hoop dat het goed gaat. Bo vervelend die keelpijn. Ik heb er ook al 2 weken last van maar geef het onderzoek en de inhaler er de schuld van.

Zoebie wat fijn dat je iPhone gevonden is. Zo zie je maar er zijn best eerlijke mensen op deze wereld. En het bloemetje zal best gewaardeerd worden. Leuk he dat enthousiasme van jullie nieuwe leidster, werkt vaak aanstekelijk.
Meepie, sterkte bij de tandarts voor je behandeling, vandaag!
Nou ja, van mannen snap ik niks. Heeft hij een goede reden om thuis te blijven en dan gaat hij werken.

Zo te horen moet je ook aan de AB Bo. Ik vond het altijd vreselijk als het haar van Nien uitviel. De laatste keer had ze al een dikke bos en heel lang. En dan valt het uit en gaat de schaar in haar vlecht. Ik heb erbij staan huilen hoor en Nien zat erbij of het haar niks kon schelen. Jaja, maar ondertussen.

Ik snap er trouwens niks van dat ik opeens weer zo met Nien bezig ben. soms heb ik van die tijden.

Meep jij sterkte bij de tandarts.
Goedemorgen

Meepie, succes bij de tandarts. Wich reminds me, ik moet de mondhygieniste bellen want ik ben de afspraak vergeten zucht

Zoeb, fijn dat je nieuwe iphone gevonden js

Bo, wat zijn mannen toch lekker eigenwijs he. Vanavond maar weer lekker voor hem zorgen dan

Phoehee, wat fijn dat je nieuwe werk zo goed bevalt. Ik vind Okkie geweldig. Kan erg genieten van de foto's op hyves

Ik heb inderdaad erg weinig last van zwangerschapskwaaltjes. Ben wel een een huillie (maar dat merken jullie niet ), en af en toe wat vergeetachtiger maar voor de rest gaat het prima. Morgen weer een check-up bij de verloskundige. Weet je wat wel stom is. Soms zit ik me gewoon wel zorgen te maken dat ik dadelijk alle kwaaltjes in een keer krijg.

Nu maar even eten en dan aan de poets
Je moet soms vallen om weer leren op te staan
Itske geniet van je zwangerschap. Mijn schoondochter had ook zo'n fijne tijd en niks geen kwaaltjes en ze zijn niet gekomen ook.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven