Ik draai door.

28-03-2012 19:13 53 berichten
Mijn vriend van zolang heeft me net keihard gedumpd ik heb borderline en het voelt nu alsof het einde van de wereld is zit in een heel eng zwart gat waar ik in zit hoe kom ik hier uit wie wil met me praten via msn ofzo heb echt afleiding nodig.
we kunnen je hier wel afleiden

en weet je, een hoop mensen zien het niet meer zitten, maar dat is een periode, dat gaat weer over. bij jou is het extra moeilijk omdat je borderline hebt, dus misschien is het verstandig inderdaad de huisarts te bellen.

nu voelt het heel rot, maar echt, je komt er weer bovenop
Niet doen hoor TO, dat is een stalker.
Alle reacties Link kopieren
quote:matthoforum schreef op 28 maart 2012 @ 19:34:

Is goed stuur maar je email naar matts2@excite.nl dan kan ik wel met je praten via msn.Al voel je je nu kutter dan ooit, VOEG DAT ADRES NIET OP MSN TOE ajb.
Het lijkt nu eindeloos en uitzichtloos, en zwart en zinloos.

Het einde van de wereld, en dat het NU moet stoppen. NU NU NU.

En dat niemand je begrijpt, en niemand dat ooit zal doen, en je wilt iets drastisch doen om te uiten hoe erg het is, en dat mensen je serieus zullen nemen, en om de pijn te stoppen.

Maar.

Als je blijft ademen, huilt zoals je nog nooit gehuild hebt, pijn voelt, en zegt 'dit voelt kutkutkut', daar verder niet naar handelt, maar blijft doorademen...

dan gaat het over.

De paniek.

De uitzichtloosheid.

Het liefdesverdriet, dat blijft nog wel een tijdje.

En ook de donkere wolk zal niet in twee dagen weg zijn.

Maar deze paniek-ik-moet-nu-wat-doen-het-moet-nu-stoppen, die gaat over.

Mantra: Huilen geeft niet, dat stopt uiteindelijk vanzelf een keer. Als je maar blijft ademen.

Waarbij ik niet zeg dat het makkelijk is, ik niets af wil doen van hoe heftig je gevoelens zijn, en dat je echt echt echt niet kan leven met dit gevoel.

Wat je voelt is superheftig en heel pijnlijk, en moeilijk te verdragen. Dat is zo.

En toch wil je daar echt niet naar handelen.

En stap een daarvan is huilen, en ademen.

Kom op meid!
quote:hvslies schreef op 28 maart 2012 @ 19:31:

Weet je ik ben ook zwaar teleurgesteld in profesionele hulp.

Ze zijn voor mij niet altijd bereikbaar

daarin ben je niet de enige, dat is voor de meesten van ons zo

en tot nu toe gaan alle afspraken alleen maar over waar de dgt over zal gaan

je wilt te snel, het heeft tijd nodig als je het serieus wilt aanpakken

niet over hoe ik me voel en hoe ik me beter kan voelen. Medicijnen mogen ook niet.

wat voor medicijnen wil je dan hebben?

En wanneer ik kan instromen in de dgt is ook nog onduidelijk, terwijl ik nu hulp nodig heb

Als dat echt zo is, dan moet je bellen met huisarts en je door laten verwijzen naar de crisisdienst..

En nog even dit: het geldt voor de meesten onder ons dat we in paniek zouden raken als onze partner ons ineens verlaat. Echter: dat is een normale eerste reactie, ook dit heeft tijd nodig om te verwerken. Geef jezelf daar de tijd voor .

En meid: je bent sterker dan je denkt.
Zaza, mooi omschreven!
En praat met iemand, niet alleen met je moeder, maar met iemand die erbuiten staat. Kan bijv. met een hulpverlener van Korrelatie ofzo of een vriendin. Gewoon je verhaal kwijt kunnen.
Bedankt voor de lieve reacties allemaal, ik voel me al een stuk rustiger heb een warme douche genomen en lig nu in bed met de laptop. Voel me opeens ook zo moe van al het gestess en onzettend schuldig tegenover mijn moeder dat ik altijd zo moet doen is ook niet leuk voor haar.
quote:Zaza_zebra schreef op 28 maart 2012 @ 19:40:

Het lijkt nu eindeloos en uitzichtloos, en zwart en zinloos.

Het einde van de wereld, en dat het NU moet stoppen. NU NU NU.

En dat niemand je begrijpt, en niemand dat ooit zal doen, en je wilt iets drastisch doen om te uiten hoe erg het is, en dat mensen je serieus zullen nemen, en om de pijn te stoppen.

Maar.

Als je blijft ademen, huilt zoals je nog nooit gehuild hebt, pijn voelt, en zegt 'dit voelt kutkutkut', daar verder niet naar handelt, maar blijft doorademen...

dan gaat het over.

De paniek.

De uitzichtloosheid.

Het liefdesverdriet, dat blijft nog wel een tijdje.

En ook de donkere wolk zal niet in twee dagen weg zijn.

Maar deze paniek-ik-moet-nu-wat-doen-het-moet-nu-stoppen, die gaat over.

Mantra: Huilen geeft niet, dat stopt uiteindelijk vanzelf een keer. Als je maar blijft ademen.

Waarbij ik niet zeg dat het makkelijk is, ik niets af wil doen van hoe heftig je gevoelens zijn, en dat je echt echt echt niet kan leven met dit gevoel.

Wat je voelt is superheftig en heel pijnlijk, en moeilijk te verdragen. Dat is zo.

En toch wil je daar echt niet naar handelen.

En stap een daarvan is huilen, en ademen.

Kom op meid!Thnx
Mooie post, Zaza!
Graag gedaan.

het is een lange lange weg, en therapie werkt niet per direct, maar echt, over 5 jaar kan je al beter omgaan met al die heftige gevoelens.

Er is licht aan het einde van de tunnel.

Fijn dat je je wat rustiger voelt nu.

Wat zijn de dingen die je prettig vindt om te doen als je alleen bent? Waar ontspan je van, of doe je vaak omdat je het leuk vindt?
quote:Zaza_zebra schreef op 28 maart 2012 @ 19:54:

Graag gedaan.

het is een lange lange weg, en therapie werkt niet per direct, maar echt, over 5 jaar kan je al beter omgaan met al die heftige gevoelens.

Er is licht aan het einde van de tunnel.

Ik hoop het, 5 jaar klinkt zo lang. Ik hoop sneller.

Fijn dat je je wat rustiger voelt nu.

Wat zijn de dingen die je prettig vindt om te doen als je alleen bent? Waar ontspan je van, of doe je vaak omdat je het leuk vindt?

Vooral series en films kijken, gamen en met de katten bezig zijn, muziek luisteren.

Lief dat je de tijd voor me neemt.
En TO, oordeel niet zo over jezelf, dat je 'zus niet moet doen, zo niet moet zijn enz.'. Dus: wat liever zijn voor jezelf. Elke dag een stapje, dan kom je er wel.
He wat herkenbaar. Ik heb toen op papier gezet wat ik niet aceptabel vind ( roepen dat je niet meer wil leven, meer dan 5 kr dezelfde persoon bellen in bepaalde tijd, geen zelf verwonding en meer zulke afspraken met mezelf. )

Maar ook een eind datum dat ik weer moest functioneren en dat werkte wonder boven wonder! Ik heb me verder helemaal laten gaan.

( heb ook BL, wist ik toen nog niet)

Heel veel sterkte! Echt, het is beter.
Een goed begin is het halve werk, maar een goed begin is maar de helft
Interessant Mies. Moet ik bij een datum denken aan een paar dagen, weken, maanden?

Ben gewoon benieuwd hoe dat dan werkte.
Lekker muziekje op, of vrolijke film, kat kidnappen en lekker op de bank met kat en bakkie thee/cola/koffie/whatever works?

Gèèn, ik herhaal GEEN, emo muziek vol herinneringen of drama-films. Daar ga je je niet beter van voelen.

Nog een vriendin in de aanbieding die mee wil kijken?

Zo kom je de avond op een redelijk prettige manier met afleiding, en hopenlijk voel je je dan daarna rustig.

Rot, maar rustig.
Wat een fijne reacties .

Zorg goed voor jezelf hvslies en verwen jezelf maar goed de komende tijd. Koop een mooi bosje bloemen voor je moeder en geef haar een dikke kus. Hoef je voor de rest geen woorden vuil aan te maken of jezelf uit te leggen.

En ik kan de woorden van zaza alleen maar beamen. Huilen is niet altijd fijn maar laat ze maar komen die tranen. Op den duur zal je de opluchting in je hartje voelen. Wel blijven ademen hé ?!
Ik heb mezelf 2mnd gegeven . En... Ik was echt van god los. Was precies wat ik nodig had.
Een goed begin is het halve werk, maar een goed begin is maar de helft
quote:thee schreef op 28 maart 2012 @ 19:37:

[...]

Al voel je je nu kutter dan ooit, VOEG DAT ADRES NIET OP MSN TOE ajb.hoezo??
Vind ik een goeie van mies85. Ik ken het niet uit eigen ervaring maar ik denk wel te snappen wat ze bedoelt.
quote:matthoforum schreef op 28 maart 2012 @ 19:34:

Is goed stuur maar je email naar matts2@excite.nl dan kan ik wel met je praten via msn.Als je nou echt in de problemen wilt komen, moet je hier op in gaan. Niet doen hoor!
Its like youre screaming and no one can hear. You almost feel ashamed that someone could be that important, that without them you feel like nothing. No one will ever understand how much it hurts. You feel hopeless, like nothing can save you. And when its over and its gone, you almost wish that you could have all that bad stuff back so that you could have the good.

Maar meisje, jij bent belangrijk! Je hebt alleen jezelf nodig, echt waar. Je moet nooit afhankelijk zijn van een ander. Word sterk en gelukkig!
Never look down on anybody, unless you're helping them Up.
Pff ik mis hem zo, belde hem net op en hij zei dat ik moest oprotten en hing op alsof hij me nooit gekend heeft.

Ik voel me zo gebroken.
..
Wat een onwijs mooie, lieve en goede reacties. Ik ben weliswaar niet de TO, Maar ik vind ze erg betekenisvol. Lieve TO, onthoud, het zal waarschijnlijk niet vandaag of morgen zijn, maar "This too shall pass". Dikke knuffel en veel sterkte!. Ik herken je verhaal, en opname heeft mij erg goed gedaan. Het is moeilijk en zwaar,(en soms ook heel leuk hoor:)) maar ik heb er ontzettend veel aan gehad. Ik wens jou dat ook toe.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven